hanski. Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 mites isot bensalinjat koneeseen olisi hyvä vetää ettei soppa loppuisi kesken..?? saa neuvoa... Quote Link to comment
Marko Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Facet red top/12mm http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu62.html Quote Link to comment
hanski. Posted January 11, 2006 Author Share Posted January 11, 2006 saako tollasta pumppua aircoolerin kaupasta? Quote Link to comment
Ketsa Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 http://www.lautamakimotorsport.fi/ Löytyy myös pumppuja. Ja AC:n tarkoittama linkki on varmaan http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu61.html Quote Link to comment
jukkis Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Tuo esim. lautamäeltä löytyvä MSD varmaan aika hyvä ostos. tuo facetin red toppihan ei käy ahdettuun ja muutenki huono(mun mielestä). Quote Link to comment
Marko Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 http://www.lautamakimotorsport.fi/ Löytyy myös pumppuja. Ja AC:n tarkoittama linkki on varmaan http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu61.html Linkki on ihan niinkuin pitikin. Edellisen sivun pumput on kait kuitenkin Turbo/ruisku yhdistelmiin. Red topissa riittää varmaan tuotto tuohon kaasari turboon. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Ei ole tuotosta kiinni, mutta paine ei riitä. Paitsi jos ajelee nimellisillä ahdoilla. Quote Link to comment
jukkis Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 kyllä kaasari turbossakin ruiskunpumppu pitää olla! Quote Link to comment
Teevee Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Jep, tankin alla hyvä paikka bensapumpulle, omassakin on. :) Quote Link to comment
mikan Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Mulla on turbo-saabin pumppu varapyöräkotelossa. Linjat on 10mm nylonputkea. Molemman suunnan liittimet on tankin pohjassa. Malapassin bensanpaineensäädin, noin 0,25 bar + ahtopaine. t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted January 12, 2006 Author Share Posted January 12, 2006 Molemman suunnan liittimet on tankin pohjassa. miten oot liitokset tehnyt...??? ei varmaan kuvaa oo laittaa...? Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 juotat tankkiin uudet lähdöt,14mm ja 8mm tosin voi ottaa vaikka vakio lähdöstä ja kasvattaa se letkulla 14mm jotta menee pumppuun,toimii ihan normaalisti kuhan ei ole pitkä letku tankista pumpulle,ja tankin huohotuksesta y haaralla paluu linja.se on maku asia... Quote Link to comment
mikan Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Molemman suunnan liittimet on tankin pohjassa. miten oot liitokset tehnyt...??? ei varmaan kuvaa oo laittaa...? On siitä mulla kuvakin jossain. Tankin pohja siitä vakiolähdön ympäriltä oli ruostunut, joten laikkasin kämmenen kokoisen palan pohjasta pois. Sitten tein pellistä siihen sopivan paikan ja paikkaa porasin kaksi reikää. Reikiin hitsasin hydrauliikkanipat (ei ehkä ihan oikea termi) joihin sai sitten ruuvattua kiinni nylonletkut. t. Mika Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Itte hitsasin paluu putken tankin pohjaan. niin kuin kuvassa.(sori että vähä pieni) Pitäis olla koneella kuvakin tuosta mutta ku ei löydy! Pitää vaan muistaa kattoo että tuo pensamittarin anturi ei ota siihen sitten kiinni! Itte hitsasin migillä! Tivis tuli! mulla on paine letku 12mm ja paluu 10mm. Kumiletkua näin alux koko matkan. Saabin ruisku pumppu riittää hyvin! (044 muistaakseni se paras) Quote Link to comment
metake Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Mulla on turbo-saabin pumppu varapyöräkotelossa. Linjat on 10mm nylonputkea. Molemman suunnan liittimet on tankin pohjassa. Malapassin bensanpaineensäädin, noin 0,25 bar + ahtopaine. t. Mika Onks toi kaasari vai ruisku? Kun aika pieneltä tuntuu paine jos on ruisku. Quote Link to comment
mikan Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Mulla on turbo-saabin pumppu varapyöräkotelossa. Linjat on 10mm nylonputkea. Molemman suunnan liittimet on tankin pohjassa. Malapassin bensanpaineensäädin, noin 0,25 bar + ahtopaine. t. Mika Onks toi kaasari vai ruisku? Kun aika pieneltä tuntuu paine jos on ruisku. Kaasari. Yhdessä toisessa autossa mulla on suht samanlainen systeemi ja siinä on ruisku ja paine 3 bar + ahtopaine x 1,7. t. Mika Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 miksiköhän paine linjat tarvis kasvattaa yli 8mm???pumpusta kuitenkin 8mm lähtee..niin helmi liittimiä noi on millä papu putkea liitellään... Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 miksiköhän paine linjat tarvis kasvattaa yli 8mm???pumpusta kuitenkin 8mm lähtee..niin helmi liittimiä noi on millä papu putkea liitellään... Quote Link to comment
metake Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 miksiköhän paine linjat tarvis kasvattaa yli 8mm???pumpusta kuitenkin 8mm lähtee..niin helmi liittimiä noi on millä papu putkea liitellään... Katos kun toi neste liikkuu samalla tavalla kuin sähkö. Eli mitä pidempi linja, sen paksumpaa putkea (tai johtoa). Se pumpun 8mm putki on niin lyhyt, ettei se aiheuta virtausvastusta liikaa, mutta pitkä putki samanpaksuisena aiheuttaa. Quote Link to comment
hanski. Posted January 13, 2006 Author Share Posted January 13, 2006 onkos toi nylonputki sitten hyvä? sitä kun kaikki tuntuvat suosittelevan.... Quote Link to comment
Ketsa Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Käypänen ja halpa. Mutta paras se ei ole missään tapauksessa. Ei ole esim. millään tavalla tulen kestävä. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 eipä 8mm putki ahdista vaikka olisi woimaa ihan oikeasti,noi bensa linjojen koot näyttää olevan sama asia kun pakoputket ihmisille,mitä isompi sitä parempi..ja oikea voima alkaa +50mm imu ja yli 1.5bar.. isolla boschin pupulla pääsee 4-450hp nurkille ja hyvin riittää 8mm meno ja 10mm paluu....nylon eli papu putki kestää lähes kaikki kemikaalit ja painetta enemmän kuin paljon,halpaa,helppo liittää... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 No mutta minkä takia 10mm paluu jos meno on 8mm? Neste ei kuitenkaan painu kasaan ja kai sitä johonkin jopa meneekin sitä bensaa? Quote Link to comment
jukkis Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Tänään vedin omaan kuplaan bensalinjat 10mm kupariputkella, oli helppo taitella sopivaan muotoon yms. sit juotin helmet päihin ettei letku pääse luistaa. 6m putkee ja helmet makso LVI-kaupassa 20e. halpaa? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Kannattaa sitten ottaa huomioon, että putkissa ilmotetaan ulkohalkasiaj ja letkuissa sisähalkasija. On miullakin 10 mm putkella sekä meno että paluu, mut reikähän on siis 8 mm eli 50 mm2 Quote Link to comment
mikan Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Kannattaa sitten ottaa huomioon, että putkissa ilmotetaan ulkohalkasiaj ja letkuissa sisähalkasija. On miullakin 10 mm putkella sekä meno että paluu, mut reikähän on siis 8 mm eli 50 mm2 Joo, niin se taitaa olla tossa nylonissakin, eli ulkoa 10 ja sisältä 8. Yhtä kaikki, lienee riittävää ja toisaalta liian isostakaan ei varmaan ole haittaa. t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 Niinjoo.. Noi nailoniletkut ja vastaavat onkin muuten ulkomitan mukaan. Kumiletkut ja puutarhaletkut sit sisämitalla. Minkäs kokonen muuten orgis putkessa on reikä? 4 mm? Jos orgiksessa on neljän millin reikä, niin poikkipinta-ala kasimillin rejässä on nelinkertanen. Kellä menee neljä kertaa enemmin bensaa kun vakiokoneella? Quote Link to comment
Guest Markus Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 Niinjoo.. Noi nailoniletkut ja vastaavat onkin muuten ulkomitan mukaan. Kumiletkut ja puutarhaletkut sit sisämitalla. Minkäs kokonen muuten orgis putkessa on reikä? 4 mm? Jos orgiksessa on neljän millin reikä, niin poikkipinta-ala kasimillin rejässä on nelinkertanen. Kellä menee neljä kertaa enemmin bensaa kun vakiokoneella? kaipa se hetkittäinen pensantarve turbokoneessa voi hyvinkin olla neljä kertaa suurempi ku vakiossa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 Onhan se kyl jos tehona laskee, niin vakiossa jos laskis olevan sen 50 hepoa ja turbokoneessa vaikka 300, niin johan se on kuusikertanen määrä energiaa, joka purkautuu takapyörille. Tosin turbokone on paremmalla hyötysuhteella kun vapari ja vakio linjakin riittää aika pitkälle. Eipä se linja silti liian iso voi olla ja se kymppimilli kun menee suurinppirtein samalla hinnalla ja vaivalla, niin ei oo kyl mitään syytä ruveta tinkimään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.