Jump to content

turbokoneen bensapumppu ja bensalinjat


Recommended Posts

Guest laiska`s custom

juotat tankkiin uudet lähdöt,14mm ja 8mm tosin voi ottaa vaikka vakio lähdöstä ja kasvattaa se letkulla 14mm jotta menee pumppuun,toimii ihan normaalisti kuhan ei ole pitkä letku tankista pumpulle,ja tankin huohotuksesta y haaralla paluu linja.se on maku asia...

Link to comment
Molemman suunnan liittimet on tankin pohjassa.

 

miten oot liitokset tehnyt...??? ei varmaan kuvaa oo laittaa...?

 

On siitä mulla kuvakin jossain. Tankin pohja siitä vakiolähdön ympäriltä oli ruostunut, joten laikkasin kämmenen kokoisen palan pohjasta pois. Sitten tein pellistä siihen sopivan paikan ja paikkaa porasin kaksi reikää. Reikiin hitsasin hydrauliikkanipat (ei ehkä ihan oikea termi) joihin sai sitten ruuvattua kiinni nylonletkut.

 

t. Mika

Link to comment
Guest fgronlun

Itte hitsasin paluu putken tankin pohjaan. niin kuin kuvassa.(sori että vähä pieni)

 

tanken.jpg

 

Pitäis olla koneella kuvakin tuosta mutta ku ei löydy! Pitää vaan muistaa kattoo että tuo pensamittarin anturi ei ota siihen sitten kiinni! Itte hitsasin migillä! Tivis tuli!

mulla on paine letku 12mm ja paluu 10mm. Kumiletkua näin alux koko matkan. Saabin ruisku pumppu riittää hyvin! (044 muistaakseni se paras)

Link to comment
Mulla on turbo-saabin pumppu varapyöräkotelossa. Linjat on 10mm nylonputkea. Molemman suunnan liittimet on tankin pohjassa. Malapassin bensanpaineensäädin, noin 0,25 bar + ahtopaine.

 

t. Mika

 

Onks toi kaasari vai ruisku? Kun aika pieneltä tuntuu paine jos on ruisku.

Link to comment
Mulla on turbo-saabin pumppu varapyöräkotelossa. Linjat on 10mm nylonputkea. Molemman suunnan liittimet on tankin pohjassa. Malapassin bensanpaineensäädin, noin 0,25 bar + ahtopaine.

 

t. Mika

 

Onks toi kaasari vai ruisku? Kun aika pieneltä tuntuu paine jos on ruisku.

 

Kaasari. Yhdessä toisessa autossa mulla on suht samanlainen systeemi ja siinä on ruisku ja paine 3 bar + ahtopaine x 1,7.

 

t. Mika

Link to comment
miksiköhän paine linjat tarvis kasvattaa yli 8mm???pumpusta kuitenkin 8mm lähtee..niin helmi liittimiä noi on millä papu putkea liitellään...

 

Katos kun toi neste liikkuu samalla tavalla kuin sähkö. Eli mitä pidempi linja, sen paksumpaa putkea (tai johtoa). Se pumpun 8mm putki on niin lyhyt, ettei se aiheuta virtausvastusta liikaa, mutta pitkä putki samanpaksuisena aiheuttaa.

Link to comment
Guest laiska`s custom

eipä 8mm putki ahdista vaikka olisi woimaa ihan oikeasti,noi bensa linjojen koot näyttää olevan sama asia kun pakoputket ihmisille,mitä isompi sitä parempi..ja oikea voima alkaa +50mm imu ja yli 1.5bar.. isolla boschin pupulla pääsee 4-450hp nurkille ja hyvin riittää 8mm meno ja 10mm paluu....nylon eli papu putki kestää lähes kaikki kemikaalit ja painetta enemmän kuin paljon,halpaa,helppo liittää...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kannattaa sitten ottaa huomioon, että putkissa ilmotetaan ulkohalkasiaj ja letkuissa sisähalkasija. On miullakin 10 mm putkella sekä meno että paluu, mut reikähän on siis 8 mm eli 50 mm2

Link to comment
Kannattaa sitten ottaa huomioon, että putkissa ilmotetaan ulkohalkasiaj ja letkuissa sisähalkasija. On miullakin 10 mm putkella sekä meno että paluu, mut reikähän on siis 8 mm eli 50 mm2

 

Joo, niin se taitaa olla tossa nylonissakin, eli ulkoa 10 ja sisältä 8. Yhtä kaikki, lienee riittävää ja toisaalta liian isostakaan ei varmaan ole haittaa.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Mika Raussi

Niinjoo.. Noi nailoniletkut ja vastaavat onkin muuten ulkomitan mukaan. Kumiletkut ja puutarhaletkut sit sisämitalla.

 

Minkäs kokonen muuten orgis putkessa on reikä? 4 mm?

 

Jos orgiksessa on neljän millin reikä, niin poikkipinta-ala kasimillin rejässä on nelinkertanen. Kellä menee neljä kertaa enemmin bensaa kun vakiokoneella?

Link to comment
Niinjoo.. Noi nailoniletkut ja vastaavat onkin muuten ulkomitan mukaan. Kumiletkut ja puutarhaletkut sit sisämitalla.

 

Minkäs kokonen muuten orgis putkessa on reikä? 4 mm?

 

Jos orgiksessa on neljän millin reikä, niin poikkipinta-ala kasimillin rejässä on nelinkertanen. Kellä menee neljä kertaa enemmin bensaa kun vakiokoneella?

 

kaipa se hetkittäinen pensantarve turbokoneessa voi hyvinkin olla neljä kertaa suurempi ku vakiossa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Onhan se kyl jos tehona laskee, niin vakiossa jos laskis olevan sen 50 hepoa ja turbokoneessa vaikka 300, niin johan se on kuusikertanen määrä energiaa, joka purkautuu takapyörille. Tosin turbokone on paremmalla hyötysuhteella kun vapari ja vakio linjakin riittää aika pitkälle.

 

Eipä se linja silti liian iso voi olla ja se kymppimilli kun menee suurinppirtein samalla hinnalla ja vaivalla, niin ei oo kyl mitään syytä ruveta tinkimään.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...