Guest larrylotter Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 AAAAPUUUVAAA!! Nyt olisi apu tarpeessa kun rantakirppu rupesi kiukuttelemaan. Eli vika on seuraava: Kipinä tulee ja bensaakin tulee mutta ei ens lupaile. Auto lähti vielä käyntiin noin 2kk sitten mutta silloinkin piti kyllä kaataa bensaa suoraan kaasariin. Puola on vaihdettu ja uudet tulpat sekä kaapelit ja sytkän hapettumat on otettu pois. Huomasin myös että akku menee tyhjäksi erittäin nopeasti (sähkövika??) Ja starttimoottori pyörii jotenki tosi raskaasti....eli voiko se olla ongelman ydin? Kiitos jo etukäteen vastauksista ja kaikki vinkit kehiin mitkä tulevat mieleen :D Quote Link to comment
x-pj Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Ihan ekana kannattaisi varmistaa akun kunto. Jos ei tule tarpeeksi virtaa sytytykselle ja startille, niin ei varmasti lähde käyntiin. Jos on mahdollista, niin vois vaikka kokeilla toisella, varmasti toimivalla, akulla. Quote Link to comment
Guest larrylotter Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Joo unohdin mainita että akku on noin 3kk vanha boschin akku eli vika ei pitäisi olla siinäkään..... Quote Link to comment
vwagen Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Kuinka vanhaa bensa on? Quote Link to comment
Guest larrylotter Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Tänään käytiin Nesteellä hakemassa uutta mehua tankkiin mutta ei sekään toiminut Quote Link to comment
JustinCase Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Lataussäädin sökö...? Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Kaasarissa pashaa.....?, nyky bensa on ihan kuraa, jos seisoo vähänkin pidempää. Quote Link to comment
Guest larrylotter Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Pakko tarkastaa tuo lataussäädin ja samallahan sen kaasarin pistää atomeiksi....kiitos vastauksista!! Quote Link to comment
x-pj Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Jos startti ei jaksa pyöriä kunnolla täydellä akulla, aika usein vika on kuluneessa startin puslassa tai hapettuneissa liitoksissa. Quote Link to comment
hpa Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 Pilottia koneeseen,jos ei lähde käyntiin voi olla esim puristukset kadonneet.Jos lähtee hinaamalla käyntiin, sähkövika.Jos ei lähde, bensapuute. Quote Link to comment
Guest larrylotter Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 no nyt on uusi startti ja pusla tilattu niin jännä nähä lähtisikö tolla toimimaan...... Quote Link to comment
Guest larrylotter Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 No nyt on startti ja pusla vaihdettu sekä kärjet ja pyörijä ja lataussäädin sekä konkka. Startti pyörii vanhaan verrattuna kun viimeistä päivää mutta sama vika jatkuu eli ei edes lupaile. Miten on jos sytytys on pielessä pitäisikö koneen kuitenkin lupailla ja paljonko pitää kärkivälin olla kun se on täysin auki??? Mietin istekseni myös että mittaisiko paineet koneesta kun kerran mittarikin löytyi tallin nurkasta pitkän etsinnän jälkeen?? Nyt tarvitaan viisaampien neuvoja!!! Kiitos jo etukäteen! Quote Link to comment
Paadre Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Koska uusittu tulpat ja mitkä? Jos on saaneet kunnolla ruokaa huonolla kipinällä niin voivat olla entiset. Toisekseen, vaikka antaisivat kipinän irrallaan niin paineen alaisuudessa eivät välttämättä anna. Kokeile myös toista puolaa. Quote Link to comment
Soukka Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 (edited) Tulppa voi olla rikki myös niin että antaa kipinän kun testaa mutta sitten kun on koneessa kiinni niin se ei jaksa paineen alla antaa kipinää. Kannattaahan ne puristuspaineet mitata jos on kerran mittari niin saa varmuuden niistä että onko kunnossa. edit: haha prkl sama ajatus tuli mieleen Paadrella ensin Edited March 18, 2015 by Soukka Quote Link to comment
Guest larrylotter Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Juu eli puolan vahidoin jo viime viikolla ja tulpat samalla eli nekin ihan bränikät. bensaa tulee tulpalle asti koska pitkän pyörittämisen jälkeen kastuvat( tottakai :D) ja nyt just googlasin vähän niin kärkivälin säädin vissiin liian isoksi että huomena sitä vielä säätämään ja uus yritys ja sitten paine mittaukset Quote Link to comment
Guest larrylotter Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Onko kellään vielä jotain muita ideoita?? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Sytkän tietty vois koettaa kanssa säätää kärkien aukeamisen mukaan oikeaksi jos vaikka vahingossa kääntynyt ihan vikaan. Ja tulpan johdot varmaan kanssa oikein. Quote Link to comment
x-pj Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Jos on reilu kärkiväli, niin kyllä sekin yksin syyksi riittää. Itse tekisin silti Tanhiksen ehdottamat tarkistukset ja vaihtaisin vielä varmuuden vuoksi uudet tulpat liotettujen tilalle. Quote Link to comment
Guest larrylotter Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Kuulostaa kyllä kieltämättä hyvältä idealta eli ei muuta kun huomenna takas tallille toivomaan.....jos ei muuta olen jällen huomenna yhteydessä volkkaripalstan viisaimpiin :D Quote Link to comment
Guest larrylotter Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Noniin, koko eilinen ilta vietetty tallilla ja lopputulos oli että....JUMALAUTA SE KÄY!! Siis mikään ei voi enään pilata tätä viikonloppua :D joo eli asiaan......vian syytä en tiedä vieläkään,yhtäkkiä vaan kone päätti että ok eiköhän nyt ole aika toimia.....mutta varmaan oli sytkän puolella se vika... JA ISO KIITOS kaikille jotka jaksoivat jakaa vinkkäjään! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.