Guest veewee Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Onko kellään kokemuksia näiden tarvikepeltien sopivuudesta. Olis pakko nuo osat vaihtaa tai korjata, kun nykyiset on niinkuin pommin (kyläseppämonitoimimiehen) jäljiltä. Sauma sauman vieressä ja peltiä pellin päälle räittynä ja varmistettu jollain mustalla pikitöhkällä. Taas pitäis viedä joku saunan taa PRKL! Quote
Racing Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Brasilialaisissa ja tanskalaisissa on huomattava laatuero. Kannattaa mielummin maksaa vähän enemmän niin saa peltiä. Quote
Marko Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Miten se laatu siitä muuttuu jos I.G.P Brazil tarran päälle lyödään Tanskassa klokkerholmin tarra. Näitäkin on vastaan tullut. Quote
Racing Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Olen ainakin 5 paria noita vaihtanut kupliin (aina koneenpuolelta pehmeet...) ja kyllä niissä isoja laatueroja on. Ei sen enempää mainita ostopaikkaa. Tanskalaiset Klokkerholm tms. korjauspalat on huomattavasti paksumpaa tavaraa kun brasilialaiset nämä viimeksi ostetut (ei ollu Igp:t.) Brassiosat on maalattu kiiltävän mustalla varastomaalilla joka hilseilee heti irtikin ja nämä paremmat on mattamustalla tai punaruskealla. Tiedä sitten mutta nämä brassit on noin 0,5mm pelliä ja paremmat on reilua millistä,jokainen voi sitten itse päätellä mitä haluaa laittaa. Quote
Marko Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Tarkoitinkin tolla sitä että ei ne "Tanskalaiset" oo aina tanskalaisia ja varastomaalitkin vaihtelee aika paljon. Quote
Guest Keiteleen Kone Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Keiteleen Koneesta saa edulliset korjauspellit jotka kestävät sen minkä autokin kestää ? Pellistä on poistettava maali hitsauksen kohdalta ja maalattava sekä ruostesuojattava hitsauksen jälkeen, suojattuna pelti kestää kyllä auton iän. Kuvassa olevan pellin hinta on muistaakseni 13 eur. Quote
Racing Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Pitää kyllä paikkansa joissakin tietyissä osissa. Quote
Guest veewee Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Tarkoitin, että onko nuo tarvike"pellit" sopivia / oikeissa mitoissa. Yleensä mitat on päin v....a. Pistäkää esim. brassilokasuoja, klokkerholmin ja alkuperäinen lokasuoja vierekkäin ja vertailkaa. Painoissakin on varmaan kilon ero ja kanttaukset näyttää brassimalleissa lekalla rypytetyltä Quote
Tomppa Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Juuri vähän aikaa sitten asiakkaan kanssa pyöriteltiin kahta settiä takalokareita ja yhtä settiä italiassa tehtyjä etulokareita. Etulokarit olivat paksua tavaraa (pre -67) ja niissä oli reunat yms todella asiallisesti tehdyt. Ainoa pieni miinus tuli valokuupan kohtaan lokarin yläpuolelle tehdystä liian loivasta kaaresta, mutta sekin vielä perusrestossa menee todella mainiosti. Takalokarit olikin sitten ihan eri asia. Oli IGP:tä ja Klockeria ja niissä oli todella selkeä laatuero. IGP oli tosiaan kuin pajavasaralla lyöty kiinnitys-kaistaleen osalta, ei ollut pokkauksia ja muutenkin oli kuhmuinen ja ällö. Lisäksi kahdesta IGP:stä toinen oli vielä surkeampi kuin toinen. Surkeampaa en olisi kelpuuttanut resto-projektiin, saatikka lookeriinkaan. Klockerholm nro 1 oli selvästi suorempi, tiukemmilla kanttauksilla ja kunnollisilla pokkauksilla tehty. Klockerholm nro 2, oli samantapaisilla pokkauksilla kuin IGP:nkin pellit. Tuntuu käsittämättömältä, että "Tanskan" tehtailla voi syntyä noin järjettömän erilaista jälkeä eri päivänä. Ihan kuin pokkauskoneet olisi yhtenä päivänä hyvät ja toisena merkittävästi heikommat... Joo ja on tosiaan tullut vastaan lokareita, joissa on kaksi tarraa, IGP ja Klockerholm päällekkäin. Toisin sanoin, Klocker ottaa sieltä mistä saa ja toimittaa omissa nimissään vaihtelevan laatuista tavaraa. IGP on poikkeuksetta ollut laadultaan korkeintaan välttävä. Nämä kommentit nyt lähinnä lokareihin liittyen. Muista pelleistä vähemmän omakohtaista kokemusta (jotain nyt 10 vuoden aikana tullut vastaan kuitenkin). EDIT -> Kyöstin mainitsema maalaus (kiiltävä vs. matta) kertoo yllättävän usein osan laadusta. Matta on tähän saakka poikkeuksetta ollut parempi, eli olisiko niin, että tanskalaiset todella itse tekevät ne. Kiiltävät ovat lähes poikkeuksetta olleet IGP:n tuotteita ja laatu sen mukainen. Quote
Racing Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 Takalokasuojissa varsinkin jos valmistaja Igp ja on harmaata sekä mustaa niin niillä on muodoilla eroa kun yöllä ja päivällä!! Quote
nalleolut Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 jos tilaa etulokarit niin mistä kannattaa tilata? motonet,neoretro,kk,hc/ mistä muualta kokemuksia eli onko ihan tuurista kiinni minkälaista tavaraa saa....? 9512311,9512312 tuossa on klokkerholmin tilaus numerot -74 etulokareihin. saako mistään korjauspalana pelkkää etulokareiden kiinnitys kohtaa vai joutuuko ostamaan koko keulapalan jossa pultin reiät vai saako sellasen soiron....? esim:paikallinen varaosamaailma? eli kokemuksia peliin yv:näkin saa vastaat jos haluaa! Quote
Guest Toheltaja Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 igp:n osista lähtee kivasti tuo kiiltävä musta esim 300:lla vesihionnalla. Ei sitä maalin alle kannata jättää, kun kerran hilseilee... Quote
nalleolut Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 mulla on varattuna 1l maalinpoisto ainetta lokareihin.... maali pois kevyt karhennus ja maalit pintaa! Quote
Guest Micce Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 Mustia Igp.n tekeleitä sovittelin eilen paikoileen. Muoto ihan OK ja parista pultinreiästä hiukka pois, niin menee hienosti paikoileen. Tuo kiinnityskaistale oli tosiaan melkoisen kuhmurainen, mutta hienosti se sinne istui tiivisteen kanssa pulttien kiristyksen jälkeen. Quote
-AP- Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 Matta on tähän saakka poikkeuksetta ollut parempi. Edelleen asian 'helpottamiseksi', näin ei välttämättä ole... Muissa kuin lokasuojissa olen tavannut myös mattamustia selvästi IGP:n kiiltäviä huonompia peltiosia, lienevätkö sitten eteläamerikkalaisia vai mitä (taiwan, kiina...?). Quote
metake Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 Motonetin pellit on Klokkerholmin tekoa. Hinnasta en tiedä, voipi olla että joku myy niitäkin halvemmalla. Ja tuolta voipi kivasti selailla, että mitä peltipalikoita Klokkerholmilta löytyy: http://www.klokkerholm.com/e-handel/seek/default.asp Quote
Guest ritariässä Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 ja saa noiden orkkis/nos peltienkin kaa naputella jotta osuvat millileen kohdilleen Quote
joksa Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 ja saa noiden orkkis/nos peltienkin kaa naputella jotta osuvat millileen kohdilleen ei sillä ammuta Quote
metake Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 motonet myy brasilian peltiä! Saattaahan se noinkin olla.. Hassua että ne kuitenkin käyttää samaa osanumerointia kuin Klokkerholm.. Quote
Guest Raggare Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 tekee ite! ni saa sellasta ku sattuu tulee.. Quote
Ketsa Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 Klokkerholmin tarralla varustettua peltiä motonetistä olen saanut. Ja olevinaan laadukkaankin olisia, mutta on yli neljä vuotta viimmeisestä ostosta. Quote
Ketsa Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 tekee ite! ni saa sellasta ku sattuu tulee.. LOL! Jokainen 70-luvun mätäkasojen kanssa otellut on varmasti tömännyt suorasta pellistä ja sentin pakkelikerroksesta tehtyyn sivukylkeen :-) Quote
Racing Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 tekee ite! ni saa sellasta ku sattuu tulee.. LOL! Jokainen 70-luvun mätäkasojen kanssa otellut on varmasti tömännyt suorasta pellistä ja sentin pakkelikerroksesta tehtyyn sivukylkeen :-) Miten olis kuusseiskan takahelma sentin kittikerroksella,lokasuodat modattuna kiinni...,näistähän Ketsa tykkää ;-)??? Quote
Ketsa Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 Juu, tollasia syntyy kun itte tekee ja äkkiä :-) Quote
Guest juse Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 Motonetista olen ostanut vain ja ainoastaan Klokkerholmin lipareita. Takuuta sille että mitä seuraava saa, ei tietenkään ole... Mutta sanokaas poitsut mistä paras hinta/laatusuhde pohjalevyn puoliskoille? Niiden kanssa maksan mielummin kuin kiroan jälkeenpäin... Juse Quote
nalleolut Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 mie soitin motonettiin niin sanovat et brassi tavaraa on... Quote
Guest juse Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 Ei tästä nyt matsia kannata tehdä, mutta ainakin Motonetista ostamani 1303 tolppien kiinnityksen korjauspellit olivat ehtaa tanskalaista terästä. Ihan selvä ero brasialaisiin. J. Quote
Guest Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 sanoivat viimeksi motonetissa et ottavat peltejä sieltä mistä saa(oli pari toimittajaa en tiedä mitkä)kun niitä kleinbussiin ostelin.täydellinen helma liukuoven alle vaati hieman sovittelua+hitsipisteiden avaamista jotta sai oven toimimaan.muuten sopisi ostamani pellit ihan hyvin Quote
Racing Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 Motonetista olen ostanut vain ja ainoastaan Klokkerholmin lipareita.Takuuta sille että mitä seuraava saa, ei tietenkään ole... Mutta sanokaas poitsut mistä paras hinta/laatusuhde pohjalevyn puoliskoille? Niiden kanssa maksan mielummin kuin kiroan jälkeenpäin... Juse Eikös aircooledin kautta saanut paksumpia lattiapeltejä,brassit joutaa verkonpainoksi ihan paskaohutta pelliä. Mä en ainakaan haluaisi kuplaani pohjapeltejä joista repeää penkinkiskot irti kun kunnolla huitoo istuimen kanssa. Pelti on 0,5-0,6mm!!! alkuperäiseen n.1.0-1.5mm verrattuna! Näistä on kokemusta ja huonoja ovat Valmistaja igp. Maksa mielummin enemmän ja osta paremmat tai hanki toinen pohjalevy ja vaihda se tai leikkaa siitä lattiat. Kohtuuhyvin nuo Igp:t kyllä paikoilleenm istui,siinä ei valittamista mutta laatu on helvetin huono. Quote
Guest juse Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 ... hanki toinen pohjalevy ja vaihda se tai leikkaa siitä lattiat. Kellään tollasta jemmassa??? J. Quote
Guest juse Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 -67 ja -69 ois, tosin hangessa nyt :D Mites noi penkkien kiskojen vuosierot menikään? Eli jos sulla on hyvä pohjalevy ilman turhia hilppeitä tai papereita niin mulla olis `63 penkit vailla tukevaa alustaa... J. Quote
Guest Mika Raussi Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 Juu, tollasia syntyy kun itte tekee ja äkkiä :-) Ei sitä sentin pakkelikerrosta varmasti kovin nopeesti pintaan laita. Quote
Guest Mika Raussi Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 No mie en ainakaan oo kovin suurta satsia pakkelia onnistunu levittämään ennenkun se jämähtää liikaa. Tommosen määrän luulis siis vievän aikaa kun ilman välihiomista on hankala lisää laittaa. Quote
Guest Raggare Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 ruiskupakkelia paljo, kelpaa vaikka pohjamaaliks runsaissa määrin Quote
Guest Mika Raussi Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 Niinjoo! Sitähän saa ruiskustakin. Quote
Racing Posted January 20, 2006 Posted January 20, 2006 Ko. kittikasa on muuten tehty Legendaarisen Tm:n oppien mukaan 90 luvun alussa,kolasuojien välissäkin on samoinmäärin kittiä ja silee kojetaulu :-) Ainiin Glasspack,88 sliparit,keskidellu ja saabin penkit!,voiko enempää edes vaatia...Elvytetään vielä joskus... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.