Jump to content

Tarvikepelti


Guest veewee

Recommended Posts

Onko kellään kokemuksia näiden tarvikepeltien sopivuudesta. Olis pakko nuo

osat vaihtaa tai korjata, kun nykyiset on niinkuin pommin (kyläseppämonitoimimiehen) jäljiltä. Sauma sauman vieressä ja peltiä pellin

päälle räittynä ja varmistettu jollain mustalla pikitöhkällä. Taas pitäis viedä joku saunan taa PRKL!

post-339-13888358141681_thumb.jpg

Link to comment

Olen ainakin 5 paria noita vaihtanut kupliin (aina koneenpuolelta pehmeet...) ja kyllä niissä isoja laatueroja on. Ei sen enempää mainita ostopaikkaa. Tanskalaiset Klokkerholm tms. korjauspalat on huomattavasti paksumpaa tavaraa kun brasilialaiset nämä viimeksi ostetut (ei ollu Igp:t.) Brassiosat on maalattu kiiltävän mustalla varastomaalilla joka hilseilee heti irtikin ja nämä paremmat on mattamustalla tai punaruskealla. Tiedä sitten mutta nämä brassit on noin 0,5mm pelliä ja paremmat on reilua millistä,jokainen voi sitten itse päätellä mitä haluaa laittaa.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Keiteleen Koneesta saa edulliset korjauspellit jotka kestävät sen minkä autokin kestää ?

Pellistä on poistettava maali hitsauksen kohdalta ja maalattava sekä ruostesuojattava hitsauksen jälkeen, suojattuna pelti kestää kyllä auton iän.

Kuvassa olevan pellin hinta on muistaakseni 13 eur.

Link to comment

Tarkoitin, että onko nuo tarvike"pellit" sopivia / oikeissa mitoissa. Yleensä mitat on päin v....a. Pistäkää esim. brassilokasuoja, klokkerholmin ja alkuperäinen lokasuoja vierekkäin ja vertailkaa. Painoissakin on varmaan kilon ero ja kanttaukset näyttää brassimalleissa lekalla rypytetyltä

Link to comment

Juuri vähän aikaa sitten asiakkaan kanssa pyöriteltiin kahta settiä takalokareita ja yhtä settiä italiassa tehtyjä etulokareita.

 

Etulokarit olivat paksua tavaraa (pre -67) ja niissä oli reunat yms todella asiallisesti tehdyt. Ainoa pieni miinus tuli valokuupan kohtaan lokarin yläpuolelle tehdystä liian loivasta kaaresta, mutta sekin vielä perusrestossa menee todella mainiosti.

 

Takalokarit olikin sitten ihan eri asia. Oli IGP:tä ja Klockeria ja niissä oli todella selkeä laatuero. IGP oli tosiaan kuin pajavasaralla lyöty kiinnitys-kaistaleen osalta, ei ollut pokkauksia ja muutenkin oli kuhmuinen ja ällö. Lisäksi kahdesta IGP:stä toinen oli vielä surkeampi kuin toinen. Surkeampaa en olisi kelpuuttanut resto-projektiin, saatikka lookeriinkaan.

 

Klockerholm nro 1 oli selvästi suorempi, tiukemmilla kanttauksilla ja kunnollisilla pokkauksilla tehty. Klockerholm nro 2, oli samantapaisilla pokkauksilla kuin IGP:nkin pellit. Tuntuu käsittämättömältä, että "Tanskan" tehtailla voi syntyä noin järjettömän erilaista jälkeä eri päivänä. Ihan kuin pokkauskoneet olisi yhtenä päivänä hyvät ja toisena merkittävästi heikommat...

 

Joo ja on tosiaan tullut vastaan lokareita, joissa on kaksi tarraa, IGP ja Klockerholm päällekkäin. Toisin sanoin, Klocker ottaa sieltä mistä saa ja toimittaa omissa nimissään vaihtelevan laatuista tavaraa. IGP on poikkeuksetta ollut laadultaan korkeintaan välttävä.

 

Nämä kommentit nyt lähinnä lokareihin liittyen. Muista pelleistä vähemmän omakohtaista kokemusta (jotain nyt 10 vuoden aikana tullut vastaan kuitenkin).

 

EDIT -> Kyöstin mainitsema maalaus (kiiltävä vs. matta) kertoo yllättävän usein osan laadusta. Matta on tähän saakka poikkeuksetta ollut parempi, eli olisiko niin, että tanskalaiset todella itse tekevät ne. Kiiltävät ovat lähes poikkeuksetta olleet IGP:n tuotteita ja laatu sen mukainen.

Link to comment

jos tilaa etulokarit niin mistä kannattaa tilata? motonet,neoretro,kk,hc/ mistä muualta kokemuksia eli onko ihan tuurista kiinni minkälaista tavaraa saa....?

9512311,9512312 tuossa on klokkerholmin tilaus numerot -74 etulokareihin.

saako mistään korjauspalana pelkkää etulokareiden kiinnitys kohtaa vai joutuuko ostamaan koko keulapalan jossa pultin reiät vai saako sellasen soiron....?

esim:paikallinen varaosamaailma? eli kokemuksia peliin yv:näkin saa vastaat jos haluaa!

Link to comment

Mustia Igp.n tekeleitä sovittelin eilen paikoileen. Muoto ihan OK ja parista pultinreiästä hiukka pois, niin menee hienosti paikoileen.

Tuo kiinnityskaistale oli tosiaan melkoisen kuhmurainen, mutta hienosti se sinne istui tiivisteen kanssa pulttien kiristyksen jälkeen.

Link to comment
Matta on tähän saakka poikkeuksetta ollut parempi.

 

Edelleen asian 'helpottamiseksi', näin ei välttämättä ole... Muissa kuin lokasuojissa olen tavannut myös mattamustia selvästi IGP:n kiiltäviä huonompia peltiosia, lienevätkö sitten eteläamerikkalaisia vai mitä (taiwan, kiina...?).

Link to comment
tekee ite! ni saa sellasta ku sattuu tulee..

 

LOL!

 

Jokainen 70-luvun mätäkasojen kanssa otellut on varmasti tömännyt suorasta pellistä ja sentin pakkelikerroksesta tehtyyn sivukylkeen :-)

 

Miten olis kuusseiskan takahelma sentin kittikerroksella,lokasuodat modattuna kiinni...,näistähän Ketsa tykkää ;-)???

post-349-13888358143368_thumb.jpg

Link to comment

Motonetista olen ostanut vain ja ainoastaan Klokkerholmin lipareita.

Takuuta sille että mitä seuraava saa, ei tietenkään ole...

 

Mutta sanokaas poitsut mistä paras hinta/laatusuhde pohjalevyn puoliskoille?

Niiden kanssa maksan mielummin kuin kiroan jälkeenpäin...

Juse

Link to comment

Ei tästä nyt matsia kannata tehdä, mutta ainakin Motonetista ostamani 1303 tolppien kiinnityksen korjauspellit olivat ehtaa tanskalaista terästä.

Ihan selvä ero brasialaisiin.

J.

Link to comment

sanoivat viimeksi motonetissa et ottavat peltejä sieltä mistä saa(oli pari toimittajaa en tiedä mitkä)kun niitä kleinbussiin ostelin.täydellinen helma liukuoven alle vaati hieman sovittelua+hitsipisteiden avaamista jotta sai oven toimimaan.muuten sopisi ostamani pellit ihan hyvin

Link to comment
Motonetista olen ostanut vain ja ainoastaan Klokkerholmin lipareita.

Takuuta sille että mitä seuraava saa, ei tietenkään ole...

 

Mutta sanokaas poitsut mistä paras hinta/laatusuhde pohjalevyn puoliskoille?

Niiden kanssa maksan mielummin kuin kiroan jälkeenpäin...

Juse

 

 

Eikös aircooledin kautta saanut paksumpia lattiapeltejä,brassit joutaa verkonpainoksi ihan paskaohutta pelliä. Mä en ainakaan haluaisi kuplaani pohjapeltejä joista repeää penkinkiskot irti kun kunnolla huitoo istuimen kanssa. Pelti on 0,5-0,6mm!!! alkuperäiseen n.1.0-1.5mm verrattuna!

Näistä on kokemusta ja huonoja ovat Valmistaja igp. Maksa mielummin enemmän ja osta paremmat tai hanki toinen pohjalevy ja vaihda se tai leikkaa siitä lattiat. Kohtuuhyvin nuo Igp:t kyllä paikoilleenm istui,siinä ei valittamista mutta laatu on helvetin huono.

Link to comment
-67 ja -69 ois, tosin hangessa nyt :D

 

Mites noi penkkien kiskojen vuosierot menikään?

Eli jos sulla on hyvä pohjalevy ilman turhia hilppeitä tai papereita niin mulla olis `63 penkit vailla tukevaa alustaa...

J.

Link to comment
Guest Mika Raussi

No mie en ainakaan oo kovin suurta satsia pakkelia onnistunu levittämään ennenkun se jämähtää liikaa. Tommosen määrän luulis siis vievän aikaa kun ilman välihiomista on hankala lisää laittaa.

Link to comment

Ko. kittikasa on muuten tehty Legendaarisen Tm:n oppien mukaan 90 luvun alussa,kolasuojien välissäkin on samoinmäärin kittiä ja silee kojetaulu :-) Ainiin Glasspack,88 sliparit,keskidellu ja saabin penkit!,voiko enempää edes vaatia...Elvytetään vielä joskus...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...