Jump to content

Bensa-anturi mysteeri?


Recommended Posts

Type 3sen polttoaineanturi on nyt siis antautunut ja purettu pienen pieniksi osiksi :) anturin sisällä kulkevan vastuslangan paksuus lienee noin 0,05mm ja vastusarvo 30ohmia/10 senttiä. mistä tollasta lankaa saisi hankittua alle (kilo)metrin erissä? tai edes hankittua? nopea googlailu ei tuottanut tulosta

Edited by beetles
Link to comment

Tuossa on suomalainen paja, jolla vastuksista laajaa tietoa. On myös omaa tuotantoa.

Itte kysysin tuolta: http://www.meyervastus.fi/

 

Ja Kookkelilla saa tämmöstä tietoa

https://www.google.fi/search?q=vastuslanka+myynti&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=bE5iVenQN8rjywPt9oDAAg

Joista jalostu tämä:

http://www.vekoy.com/index.php?cPath=79_2925

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Jos lanka ei poikki niin yleensä noissa vika on niitatuissa läpiviennissä ja maakontakteissa.

Lanka on poikki. Ja noi valtosen löydöt löysin itsekkin, ei vaan oikein arvot natsaa :( langan paksuushan ei kaiketi ole nyt niinkään tarkkaa vaan vastusarvo?
Link to comment

Vastusarvon täytyisi olla ainakin kohtuu lähellä. Jonkun sortin säätöhän on mittarin takana olemassa eli sen puolesta voisi koettaa lähellä olevaa lankaa ja testata riittääkö mittarin takana säätö.

 

Ja tietty jos vastus menee ali niin sitä voisi vähän varmaan rukata jollain etuvastuksella.

Edited by Tanhis
Link to comment

No jatketaas sitten

 

Aikoinaan kun ettin pallikseen VDO sensoria (allaolevan kuvan vasemman puoleisin), niin selvis että noita on olemassa lähes 5cm välein eripitusina. Ja että venepuolella ovat yleisesti käytössä & saatavana. Löysin sittemmin säkällä jostakin VW sivukonttorista oikean ja tuo vene homma jäi tarkemmin selvittämättä

 

Jos kolkissa on samanlainen (sorry tietämättömyys, en löytäny yksiselitteistä kuvaa), niin tuossa ohessa joku esimerkki: (Linkistä alin) 

http://www.mksautobusiness.fi/page_sensors_position_fin.html

 

 

 

378.jpg

 

 

Edit

tuolla venekauppiaan vaihtoehtoja

http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/veneilyyn/vdo-anturit/tankkianturit

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Niin saa niitä uusi antureita vaikka paruzzilta ja hintakin muutaman kympin pienempi kuin venekaupassa.

 

Mutta uuden anturin ostamalla harrastamiselta lähtee aikaa ajelulle ja eihän se sitten harrastamista ole :)

 

Ja ainakin itselleni on hienoa se onnistumisen fiilis minkä saa siittä kun saa jonkun vanhan paskan korjattua toimivaksi varsinki sähköosien kanssa.

  • Like 1
Link to comment

Niin saa niitä uusi antureita vaikka paruzzilta ja hintakin muutaman kympin pienempi kuin venekaupassa.

Kappas niin onkin! En oiken vaan ensin sitä ymmärtänyt. Tyhmä minä :)

 

 

 

30494 Fuel tank sender

 

 

 

Bensiinin säiliö kelluu

 

Et enää luota polttoaineen määrän näyttö tai antaa tässä aina "täydet" tai "tyhjä" ja sitten polttoainesäiliö uimuri, joka on asennettu säiliön on vaihdettava yläosassa. Varmista ensin, että mittari hiljentää työskentely oikein sen yhteys lanka pitää vastaan massa mittari on kuin on heittoa (vain sähköinen kelluu). Sähkö float korjaus ei ole mahdollista, on ainoa ratkaisu. Useimmat kelluu toimitetaan tiiviste, jos näin ei ole, tänä vuonna rakennus ja voi tilata ylimääräisiä (korvaaminen sinetöinti). Tämä sisältää Hja kelluu erittäin korkealaatuinen, kuten VW aina käyttää joitakin kelluu laatu heikkenisi, jos tämä on asia, tämä mainitaan myös yhteenveto alla (vaihtoehto). Mekaaninen kellua useimmat tilalle korroosion takia jumissa, uusi kopio on pääosin valmistettu muovista, korroosio-ongelmat sinulla on tulevaisuudessa. 

 

Huomaa, että niin sanottu putki kelluu on suojattu varastoinnin aikana ja kuljetuksen Varmista, float ei ole jatkuva ylhäältä alas heittivät ja tämä voi vahingoittaa. Tämä varmuus on sijoitettu tarra, poistaa tämän ja vetää lukitustappi menossa näyttämään edessänne mount häntä. Jos et tiedä, nämä kellukkeet valmistusvuosi pituus totesi kuvan asennus reunasta.

  • Like 1
Link to comment

Vastaampa tähän itse itselleni, ja muillekkin saman ongelman kanssa painiville. 

 

Kun kerran anturi räjäytetty palasiks. Ajattelin kokeilla fiksata sen.

 

Kaikkihan alkoi siitä kun porasin läpivienti niitin auki ja irroitin kaikki muut osat paitsi keskitangon.

 

Putsasin kaikki kontaktipinnat "dremelillä" hioen. Ilmeisesti tässäkin alkuperäinen ongelma oli noi hapettuneet kontaktipinnat.

katkenneen langan mysteerikin selvisi rohkeasti koittamalla, eli koska toi kyseinen anturi mittaa sitä vastusta kohon läpi kulkevien liuskojen ja molempien lankojen yhteispituudesta. niin juotin langan yhteen (tässä välissä mittasin yleismittarilla juotetun kohdan vastuksen ja vertasin sitä juottamattomaan kohtaan, juotetun langan ja ehjän langan vastuksen välinen ero oli niin pieni että menee mittaus virheeseen)

Vähän joutui soveltamaan kun porasi sen läpivienti niitin auki eli nyt se alkuperäinen niitti on korvattu pop (4*8mm?) niitillä saa nähdä kuinka kestää? kiristin popparia vain aavistuksen jolloin koko osanippu tiivistyi ja laiton kiristävän "naulan"poikki jos sen ois kiristänyt kireämmälle niin luulen että se ois rikkonut heiveröiset osat. 

 

Kasasin osat takaisin nippuun käänteisessä järjestyksessä :)

 

kokeilin sitä vielä ennen takaisin tankkiin asennusta, antamalla maata anturin runkoon ja liittämällä sen mittariin menevään johtoon, käänsin koko komeuden ylösalaisin ja kas mittarin neula seurasi käännön mukana eli toimii.

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...