Guest py_ry Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Tuli hankittua kuplaan nurkkiin solex brosolit 40-44 Kone muuten 1641 laimealla nokalla, hyvillä kansilla, 009 ja käärmeenpesällä. Onko jotain ohje säätö arvoja mistä lähteä koittaan säätää? Mistä räjäytyskuva kaasareista? 009 jakaja kärjellisellä sytyllä. On myös kärjetön tyrkyllä, kumpi parempi? Paljonko ennakkoa? Quote Link to comment
Guest py_ry Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Eilen laitettu kärjetön sytkä ja ennakko laitettu 7.5 asteeseen. Ajoituslampulla tänään tarkastettu. Sen jälkeen sammutin auton ja hetken päästä oli tarkoitus alkaa säätää kaasarit mutta ei.. Toisen kaasuttimen ruiskutusputkesta ei tullut enää bensaa vaikka aiemmin päivällä tuli.. Kohokammiossa kyllä on polttoainetta. Irroitin sen putken ja siitä kyllä tuli ilma läpi. Mutta miksi ei bensa? Kiihdytyspumpun kalvo ehjä. Kaasutin puhdistettu ja ei vieläkään muutosta.. Quote Link to comment
metake Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Katsoitko varmasti oikeaa putkea? Ylempi on kohokammion tuuletusputki ja kiihdytyspumpun ruikkausputki on jossain siellä alempana... 7,5 astetta ennakkoa ei riitä tolle setupille alkuunkaan, koeta laittaa jonnekkin 12 asteen hujakoille. Quote Link to comment
x-pj Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Olisko jossain vaiheessa kadonnut ruiskutusputken alapuolella oleva kuula, jonka tehtävä on sulkea kanava "imuvaiheessa". En ole moneen vuoteen räplännyt noita kaasareita enkä muista niistä juuri mitään, mutta aikanaan parhaat neuvot löytyi täältä http://www.lowbugget.com/help_section.html Tässä yksi räjäytyskuva. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Kuulien oikean toiminnan saat testattua puhaltamalla ja imemällä kiihdytyspumpun pesään. Imulla ja puhalluksella pitäisi ilma kulkea eri kanavista. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Täytyypä kokeilla tuota. Jos kuula jumissa tai kadonnut niin saako niitä jostain? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Täytyypä kokeilla tuota. Jos kuula jumissa tai kadonnut niin saako niitä jostain? Laakeriliikkeestä itse menisin kyselemään. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 kuula näkyi olevan tallessa tuon ruiskutusputken alla. kokeiltu tuo imu/puhallus juttu. Puhalluksella ei tule ilmaa ruiskutusputken paikalta. kai se kuuluisi tulla? Imemällä tulee ilma kiihdytyspumpuun. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Koetas ilman putkea jos se irtoaa mutta voisit koettaa ruiskuttaa vaikka bräkleeniä ees taas ja kattoa tuleeko mistä tavara ulos. Sit voi tietty koettaa rönkkiä niitä kanavia eaim sähköjohdon palalla tai piippurassilla. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 suihkuttelin bräkleenillä kaasuttimen ja perään crctä, että ei niin kuivata kaasaria. löysin hakaneulan ja tökin sillä kuulaa ja viimein sain sen liikkumaan ja ilma tuli läpi, bensa myös, Nyt kaasutin jo paikallaan ja ennakko asetettu 12asteeseen. Tuosta yllä olevasta linkistä löyty kyllä hyvät/helpot säätö ohjeet. Kiitoksia jälleen kerran neuvoista ja vinkeistä! Quote Link to comment
Guest py_ry Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 (edited) En aloittanut uutta topikkia joten kysyn tässä. Uusi 1776 moottori Vastapaino kampura ja 5kg vauhtipyörä scatin c35 nokalla 009kärjetön jakaja 40 nurkkabrosolit (uudet) 30kurkut,55tyhjäkäynnit,155pää. Kaksreikä kannet vakio ventiileillä, kanavat putsattu. 35käärmeenpesä hideout vaimentajalla. Bosch nelikärki tulpat. Ennakko 12astetta tyhjäkäynnillä, tarkastettu maximi, ei mene yli 32astetta. Säädetty säädettävällä lampulla. Puristukset 9.3:1 kaikissa sama. Käy hyvin tyhjäkäyntiä ja paikoillaan ottaa kierroksia hyvin ja vastaa kaasuun, mutta kun ajamaan lähtee niin nykii ja ei vastaa kaasuun, hyytyy.. kyykkää 2500rpm kohdilla. Kaasun kun polkasee pohjaan niin kyykkää ja ei ota kierroksia kunnolla.. aivan pintakaasulla rauhallisesti ajettaessa ei ongelmaa.. Ongelma toki syntyy kun menee yli 2500kierroksen, nykii ja tuntuu että sammuu. onko sytkä ennakkoa liikaa, karkaako ennakot? Voiko käydä laihalla? Miten kiihdytyspumpun säätö? Neuvot ja vinkit tärkeitä, että sais uuden koneen säätöihin ja sisäänajon tehtyä. Edited April 13, 2017 by py_ry Quote Link to comment
x-pj Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Vaikuttaisi siltä, että kaasareista loppuu bensa. Bensalinjassa tukosta, pumppu heikko. Tarkistaisin myös kohokammion bensapinnan säädön. 1 Quote Link to comment
Anpu Posted April 14, 2017 Share Posted April 14, 2017 Vaikuttaisi siltä, että kaasareista loppuu bensa. Bensalinjassa tukosta, pumppu heikko. Tarkistaisin myös kohokammion bensapinnan säädön. juu brosoleita tuntematta väittäisin että pääpiiri ei toimi/suutin aivan liian pieni (numerot ei välttämättä kerro mitään kiinan paskan kanssa). Quote Link to comment
JuhaO Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Weber 32 36 DFAV ja oireet samat. Kylmänä ei käy tyhjäkäyntiä, kun ryyppyä ei ole. Ei minkäänlaista. Kun lämpiää niin alkaa pöristä ihan ok. Joku patentti pitää keksiä. Vaijeri jo valmiina, mutta kaasaripään idea on jäänyt ed. asentajalta miettimättä. Paikallaan voi varovasti jopa kierroksia nostaa. Hyvin käy. Liikkeelle lähtiessä ( kierrokset nousee) alkaa röpeltää ja meinaa sammua. 100 km:n vauhdissa pintakaasulla ok, mutta pienikin kaasun polkaisu poikii röpötyksen. Ja taas meinaa hyytyä. Tänään vedettiin vaarin villasukka kaasarin isompaan kurkkuun, nykäistin irti vipu joka avaa toisen (isomman) kurkun kaasuläpän ja kone käy kuin käkikello. Nakuttaa ja välillä kukkuu :) Lähtee kuin nakki haulikosta ?! Onkohan nämä ed. omistajan viritykset pelkkää silmänlumetta ? Weberin kaasari pelkkää blingblingiä ? Kone on 1680, 009 jakaja ( v..tustako sen tietää peruspena), yksreikä kannet. Alipainesäätäjän letku oli kiinni kaasarin jossain napukassa. Ei missään putkessa missä virtais mitään mikä aiheuttais painetta saati alipainetta missään. Poika pitää isää ihan urpona. Auttakee perk...le :) Kuppelo pitää saada vapuksi baanalle ettei tule sanomista. Emännältäkin. 1 Quote Link to comment
multanen Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Weber 32 36 DFAV ja oireet samat. Kylmänä ei käy tyhjäkäyntiä, kun ryyppyä ei ole. Ei minkäänlaista. Kun lämpiää niin alkaa pöristä ihan ok. Joku patentti pitää keksiä. Vaijeri jo valmiina, mutta kaasaripään idea on jäänyt ed. asentajalta miettimättä. Paikallaan voi varovasti jopa kierroksia nostaa. Hyvin käy. Liikkeelle lähtiessä ( kierrokset nousee) alkaa röpeltää ja meinaa sammua. 100 km:n vauhdissa pintakaasulla ok, mutta pienikin kaasun polkaisu poikii röpötyksen. Ja taas meinaa hyytyä. Tänään vedettiin vaarin villasukka kaasarin isompaan kurkkuun, nykäistin irti vipu joka avaa toisen (isomman) kurkun kaasuläpän ja kone käy kuin käkikello. Nakuttaa ja välillä kukkuu :) Lähtee kuin nakki haulikosta ?! Onkohan nämä ed. omistajan viritykset pelkkää silmänlumetta ? Weberin kaasari pelkkää blingblingiä ? Kone on 1680, 009 jakaja ( v..tustako sen tietää peruspena), yksreikä kannet. Alipainesäätäjän letku oli kiinni kaasarin jossain napukassa. Ei missään putkessa missä virtais mitään mikä aiheuttais painetta saati alipainetta missään. Poika pitää isää ihan urpona. Auttakee perk...le :) Kuppelo pitää saada vapuksi baanalle ettei tule sanomista. Emännältäkin. Tuommonen artikkeli näytti olevan englanninkielellä: http://www.aircooled.net/making-weber-progressive-dfev-work-aircooled-vw-engine/ Melkein ensimmäisenä sanotaan että elä käytä 009-jakajaa... Lämmitettävää imusarjaa pitävät tarpeellisena. Tuolla sivulla on myös suuttimien kokoehdotuksia yms. Muuten jos sulla on 009-jakaja niin siinä ei kait ole alipainekelloa..? Tukisitten kaasarista tuleva alipaineletku jos et vaihda parempaan jakajaan. Quote Link to comment
JuhaO Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Kiitos vinkistä. Hyvä artikkeli. No niin. "Aqua" kuplan weberihän se siinä mulla :) Ei puutu kuin se neste ... Quote Link to comment
Guest py_ry Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Vaikuttaisi siltä, että kaasareista loppuu bensa. Bensalinjassa tukosta, pumppu heikko. Tarkistaisin myös kohokammion bensapinnan säädön. Nyt kun kelit sallii niin pääsin kuplan kimppuun. Tarkistin sytkän ja se pysynyt samana eli 12 tyhjäkäynnillä, 32maximi. Kaasuttimet melkolailla täynnä bensaa. Synkronointi mittarin tilasin ja ens viikolla sen toivottavasti saan niin voin synkat tarkastaa. Kaasareita ruuvailin ja suuttimia vaihtelin, nyt tyhjäkäynti 50. Hyvä ajaa pintakaasulla ei nyi, eikä paukuttele putkessa. Pääsuutin on pienentynyt melko paljon 155---> nyt 140 tuo edellä mainittu 2500kierroksen täys kyykkääminen on likimain poistunut kokonaan.. Tuli mieleen että voisko olla vieläkin pienemåi tuo pääsuutin? Täytynee tarvittarssa tilata niitä.. Nyt on takeltelua täyskiihdytyksessä menee hetken ja röpeltää ja taas menee 2000-4000 väli.. Paikoillaan käyttäen ei ongelmaa.. Miten kiihdytyspumpun saa säädettyä oikeaksi kun nyt epäilen että johtunee siitä? Quote Link to comment
x-pj Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 (edited) Miten kiihdytyspumpun saa säädettyä oikeaksi kun nyt epäilen että johtunee siitä? Kiihdytyspumpun säättö on väärä, jos auto kyykkää kaasua painettaessa tai heti sen jälkeen. Saa liikaa tai liian vähän. Kiihdytyspumpun tehtävä on rikastaa seosta siinä vaiheessa kun kaasuläppää avataan, jolloin moottori saa runsaasti ilmaa, mutta ei saa vielä riittävästi bensaa. Sitten kun moottorin kierrokset nousee ilmavirtaus alkaa vetää bensaa suuttimien kautta, jolloin rikastusta ei enää tarvita. Jos täyskaasulla alkaa röpöttää kesken kiihdytyksen vika ei johdu kiihdytyspumpusta vaan suuttimista. Ohje kiihdytyspumpun säätöön, joka toimi ainakin minulla: Kiertää nylonmutterin ensin melko ulos tai ainakin niin ulos, että kaasua painettaessa auto kyykkää. Sitten kiertää kolme kierrosta kerrallaan sisäänpäin niin kauan, ettei enää koeajossa kyykkää. Ja se on siinä. Molemmissa kaasareissa luonnollisesti samat säädöt koko ajan. Räikkälenkkiavain on kätevä työkalu tuohon hommaan. Edited April 27, 2017 by x-pj Quote Link to comment
Guest py_ry Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Taas on käyty kuplan kimpussa ja suuttimia vaihdeltu aiemmin olleesta pääsuuttimesta 140 --> 125 on nyt ja säätö alkaa löytyä.. Ihmetyttää vain kun noin pieni tuo pääsuutin.. Tyhjäkäynti 50. Lambdaa ei ole käytettävissä mutta päästöt vois toki ottaa katsastuksen yhteydessä. Hyvin menee pintakaasulla 4500 kierrokseen asti, ilman kyykkäämistä ja ihan hyvin lähtee kun kaasun polkasee pohjaan.. Tosi vähän vaan päässyt testaamaan kun kupla saa perjantaina kilvet 17 vuoden jälkeen :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.