Jump to content

fk-87 vai fk-8 vai joku muu, mikä?


Guest Ranne

nokka  

19 members have voted

  1. 1. nokka

    • fk-8
      0
    • fk-87
      9
    • joku muu, mikä?
      13


Recommended Posts

Posted

Elikäs hyllyssä fk-8 ja fk-87 nokat.

 

Kone:

 

84x94

superflo1

48dells

 

Kumpi nokka vai pitäiskö kenties vielä löytyä kolmas vaihtoehto? Ajo on kyläpelottelua enimmäkseen.

Posted

Toivottavasti on sit FK-nokkiin kelvolliset keinutkin, ts. 1.4:1 tai 1.5:1 ...muuten jää nosto turhan pieneks ja kannattaa harkita vaikka niitä tuplavee-nokkia.

 

Olen kuullut että FK-46 olisi erittäin ystävällinen nokka 1.4- ja 1.5-keinuilla. Itte tosin laitoin W-125:n 1.25 -keinuilla (arvot tuossa hyvin lähellä FK-46:tta 1.4-keinuilla).

 

Puavo

Posted

2005 kevään jarrupenkkitestien mukaan laittaisin FK89 tollaseen vapaastihengittävään koneeseen 10-12puristuksella sysää ja vääntää iha hurjasti...1,4 keinuillakin nostoa ihan riittämiin.

 

FK98 ei ollu hyvä. FK45-47 voi olla kova sana keinujen kera 1,3-1,6? Tulevaisuus näyttää millaisii testitulloksii tänä keväänä?

Posted

Mikäs 98:ssa vikana? Vaatii varmasti puristuksia enemmän kuin 89 ja venttiilikoneiston joka pysyy mukana tuonne 8500 kinttaille.

Posted

Miten olis C65 Scatti+välitetyt keinut?,asteita n.316-318 "Liian" kireää en laittaisi,ei ole alkuhuuman jälkeen enää kiva ajella kaupungissa kun alavääntöäkin hieman kaipaisi.

Posted

Mulla on toi FK46 pauterin 1.4 keinujen kanssa, penkki tuloksia saadaan vasta keväällä kun ruisku on saatu paikalleen ja säädettyä =)

Kaasareillakin potki ihan kivasti!

Posted

Joo eli keinut on 1.4, sellaset Autocraftin tönärin päästä säädettävät. Tosin tollaset Pauterin rullat kyllä kiinnostais...

 

Ja toi FK-8 on just siks kun piti joskus kasata turbokone.

 

Mutta mikä tossa fk-87:ssa mättää? Onko vaan niin perseestä kadulla vai miten on? Ja mulle kyllä sopii jos kone on hyvinkin räyhähenkinen...

Guest marko jääskeläinen
Posted

fk 87 nokka profili ei ole paras mahdollinen käytön kannalta,nokan jättöramppi on liian jyrkkä joka tekee sen että venttiilit sekoaa korkeilla kierroksilla,silloin kun venan pitäs mennä kiinni niin nokassa olevä rammpi on liian jyrkkä,nostaja on ns ilmassa ja rupeaa sekoittamaan koneistoa. toi on pahin,muuten ihan ok.

 

t-jääskeläinen

Guest Keiteleen Kone
Posted

Muutama hyvällä keskialueväännöllä 4000-5000 r/min. varustettu 92mm.x69mm. JM - moottori on onnistuttu rakentamaan FK 87 nokalla jotka on ajoitettu muutaman asteen ennakkoon , keinuvipuina on käytetty 1.1 std. vipuja.

Keiteleen Koneen venttiilinjouset toimivat hyvin tämänkin nokan kanssa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...