Art_Zi Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 (edited) Onkos porukalla kokemuksia tuosta lasimurskapuhaltamisesta? Mitkä siin on plussat ja miinukset jos vertaa hiekkapuhallukseen? Hintaero? Ja jos on niin kannattaako maksaa? Ois tarkotus puhalluttaa hiekalla/lasilla ja maalata epoksilla tuo juniksen alusta ennen hitsihommia. Edited June 25, 2015 by Art_Zi Quote Link to comment
sleepercooler Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 (edited) Ei varsinaista omakohtasta kokemusta, ISOT pojat kehuneet. Lasilla sama, ellei jopa parempi lopputulos kun hiekalla!, Lasilla puhaltaessa pelti ei lämpene ja veny, toisinsanoen " hellempi " käsittely peltiä kohtaan. Hinta tasoa en osaa sanoa, mutta uskoisin lasin olevan hieman kalliimpaa! Itse jos olis tarkoitus puhaltaa esim, kori ja muita arkoja peltiosia, käyttäisi mielummin lasia!!!!! Edited June 25, 2015 by sleepercooler 1 Quote Link to comment
PZQ Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Ensinnäkin hienoa että olet valinnut puhallus vaihtoehdoiksi ns.Turvallisen menetelmän.. Jos puhallutat juniksen pelkän alustan niin se on oikeastaan "maku" asia, puhaltaako hiekalla vai lasilla Mutta pinta pelteihin noista ehdottomasti lasi. Lasimurskan hinta huitelee vissiin jossain 20-30€ / 25kg säkki, ja hiekkaahan saa vaikka soramontulta :) Nyt ennen kun joku alkaa hehkuttamaan soodaa, niin näin erään hieman puutteelliseksi jääneen neutralisoinnin, ja tulos näytti siniseltä fiat dukatolta :) Eli komeesti hilseilee n.6K maali pinnasta irti.. -Pete- Quote Link to comment
Art_Zi Posted June 25, 2015 Author Share Posted June 25, 2015 Joo soodahan ei irrota ruostetta... Quote Link to comment
Guest ranex Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Ääni täältäkin lasille, kunhan saan spitfiren sähköt asiallisesti purettua niin kori lähtee lasikuulapuhallukseen, työaika arvio oli 4h ja satasen tunti. en mie ite ainakaan tuohon hintaan rupea pellille hiomaan, vaikka kyseessä on pienehkö kikotin. Quote Link to comment
PZQ Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Noilla ehdoilla ei kannata omia klasimurskia hommailla, eli täältä ääni alihankkijalle :) -Pete- Quote Link to comment
metake Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Lasikuula on ihan eri asia kuin lasimurska, niitä ei pidä sekoittaa keskenään. Lasimurskalla näytti lähtevän hienosti kaikki vanha maali korista irti, lasikuulalla ei. 1 Quote Link to comment
Art_Zi Posted June 26, 2015 Author Share Posted June 26, 2015 (edited) Jees, alustava tarjous yhdeltä puhaltajalta oli (autoa näkemättä) 700-800 euroa lasimurkapuhallus + epoksimaalaus. Hiekalla jos vetelee, niin 500-700 euroa puhallus + epoksimaalaus. Tämä siis koskee junan alustaa plus takaosan lattiaa (se vajaa 1m2 mitä siitä on jälellä)... Pitänee vielä parista paikkaa pyytää tarjous niin saa vähän osviittaa onko tuo kallis vai halapa :) Käsittääkseni tuo lasimurska ei pölyä yhtä paljon kuin hiekka ja jälkisiivous koteloista jne ois helpompaa? Tai siis ei oo niin "vaarallista" vaikka lasipölyä jäiski johonkin koteloon, ei pitäis alkaa ruostuun ainakaan yhtä helposti ku hiekka. Edited June 26, 2015 by Art_Zi Quote Link to comment
sleepercooler Posted September 1, 2015 Share Posted September 1, 2015 (edited) Aiheeseen liittyen, kannataako lasirouhetta käyttää esim kaasarin / lohkon "puhdistukseen" vai onko liian kovaa tavaraa? Edited September 1, 2015 by sleepercooler Quote Link to comment
Soukka Posted September 1, 2015 Share Posted September 1, 2015 Millä kannattaisi lasikuitua puhaltaa? Olisko sooda siihen hyvää? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 1, 2015 Share Posted September 1, 2015 Soodalla veneenpohjia ainakin puhalletaan että varmaankin hyvinkin soveltuvaa riippuu tietty siittä että mitä sille pitää sen jälkeen tehdä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.