Guest Zatiainen Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Siis mikä olisi mielestänne paras kaasutin 88 putkilla, hieman kireämmällä nokalla varustetulle moottorille...... Quote
Guest Raggare Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 yksi kappale kaasuttimia? no varmaan solexi :D Quote
Guest Toheltaja Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 88 putkilla ei ole parasta kaasutinta. Itse vaihtaisin 88 putket pois ja sitten miettisin kaasutinta :) Solexilla pääsee aika ripeesti vielä tuolla konekoolla... Quote
Racing Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 36-40 Nurkkatuplat 28-30 kurkuilla. Kyllä ne 88:sit ajaa ihan asiansa miedossa koneessa vaikka niissä huonoja puoliakin on,kireään kisakoneeseen en laittaisi jossa kestävyyttä pitää olla. Budjettikoneessa toimii kuplakäytössä,pakuun ei kannata laittaa kovin äkkiä kun käyttö on moninkerroin raskaampaa. Mulla on semmoiset nytkin yhdessä kuplan virikatukoneessa jolla on ajettu n.50tkm ilman ongelmia putkeen. Vakio 34 solex :kin riittää yllättävän pitkälle jos nokka on luokkaa n.270 astetta mieto. Quote
Guest ritariässä Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 joku laittas kadronit, toinen idat tai jotain siltä väliltä. koneen loppuspecsit ratkasee paljon, samoin tavoiteltava lopputeho jne.... Quote
-MITO- Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Eniten ratkaisee käytettävissä olevat pelimerkit :D Quote
Guest koivi Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Muutako 88 putket+nokka?Jois ei,niin sehän pärjää vaikka yhelä tuplallaki aivan hyvin jne. Quote
Lasse Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 88 putkilla ei ole parasta kaasutinta. Itse vaihtaisin 88 putket pois ja sitten miettisin kaasutinta :) Solexilla pääsee aika ripeesti vielä tuolla konekoolla... Ei toi putkikoko vaikuta kaasutin valintaan juuri mitenkään.... Mulla on kone jossa em. putket ja kaksi 36 mm kurkuilla olevaa idffää ja hyvin pelaa. Ja pelannut jo 60 tkm. Ei ole ollut mitään tarvetta putkien vaihtoihin. Eli mun neuvo: pidä putket, osta tuplakaasarit, koska ne saa säätöihin, säädätä/säädä ne ja aja. Quote
Guest koivi Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Jos haluaa et kaasarit pysyy säädössä jne.Silloin suosittelisin brosolleja nurkkiin.Hyvä ja toimiva paketti,ja jopa edullinen vaihto ehto. Quote
Racing Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Ei oo paremmat kun weberit. Weberit on kaasareista parhaat laadullisesti ja saat kurkku per sylinteri paras toimivuus,hyötysuhde ja vääntöalue. Quote
Guest koivi Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Jees,kyllä Weberit on laadukkaat jne. ;D Ja sehän riippuu ihan koneesta ja kuskista et mitä haluaa ja hakee koneesta ja kaikkihan toteutukset riippuu omasta lompuukista jne... Quote
Guest ritariässä Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 nii ja toiset sanoo et dellut on parhaat jne... paljon ns kaasarien paremmuuteen vaikuttaa millasella vivustolla niit ohjataan jne... on tietty helppo sanoo et kaasari on perseestä jos ei osaa laittaa säätöjä kohdalleen. virikoneissa kun ei riitä et kääntelee hiukan seosruuveja etc... esimerkiksi voisin ottaa ton post 75 kuplien jenkkiruiskun. lähes kaikissa vw-eepoksissa sitä haukutaan troublesomeksi, mut ei se sitä oo oikeesti. tyhmät jenkit ei vaan osaa ruiskulla varustettuja kuplii joka paikassa tutkia. monasti ns ruiskuvika löytyy väsyneen koneen vuotavista venttiileistä, vuotavista alipaineletkuista, vääristä latausjännitteistä jne.... meni offtopic, mut menköön... Quote
Guest koivi Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Joo,kyl niihin vaikuttaa monta tekijää toimivuuteen... Huono se on kaasareitaki säädellä jos ei käsitä et mitä säätelee,seku vain aina jostaki vähän pruuvailee jne. Quote
Guest Zatiainen Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Nyt siinä on tollanen Weber Progress 36/32 sähköryypyllä. En ole saanut sitä oikein säätöihin. Pomputtaa hieman. Ja olen ymmärtänyt että nurkat ovat muka jotenkin paremmat. Lyhyet imusarjat eivät ainakaan pääse jäätymään. Quote
Racing Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Kyllä näin on näreet. Webereissä hyvin harvoin vikoja,dellortoissa mm. kohot hajoilee ja akselit jumiintuu ajanmyötä+niiden varaosien saantiinkin voi lähivuosina tulla ongelmia kun valmistus loppu. Lorttoihin on toki halvemmat säätöosat. Molemmilla toki pääsee samaan lopputulokseen kun on hyväkuntoiset pelit. Quote
Guest fastghia Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Nyt siinä on tollanen Weber Progress 36/32 sähköryypyllä. En ole saanut sitä oikein säätöihin. Pomputtaa hieman. Ja olen ymmärtänyt että nurkat ovat muka jotenkin paremmat. Lyhyet imusarjat eivät ainakaan pääse jäätymään. Siisti konehuone sulla. Tulis vieläkin kliinimpi nurkkakaasareilla ;) Quote
Guest koivi Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Jos pitäis valita Weberit tai lortot,niin ehottomasti Weberit!! Quote
Guest Zatiainen Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 No joo, onhan tuota konehuonetta tullut siivottua. Kuva on asennuksen jälkeen ja on tullut laitettua vieläkin, esim ilmaputket vanhan näköiseksi ja noita johtojen vetoja piiloteltua. Olen vaihdellut suuttimia kaksikurkkuiseen. Tyhjäkäyntisuuttimet ovat pysyneet tehdasasetuksissa. Kyllä se pelaa ja tyhjäkäynti ynnä muut ovat kunnossa. Ainut ongelma on pienoinen miettiminen kiihdyttäessä, ja sitten pieni nykäisy matkaan. Nurkkakaasareissa mietytyttää tuo säätäminen koneelle sopivaksi ja miten ne saa mahtumaan sinne imusarjojen kanssa. Muutenkin ahdasta, tiedättähän te. Miten se nykyinen imusarjan lämmitys "tuhottaisiin". Quote
Guest koivi Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Volkkariyhdityksen sivuillahan oli nurkka kaasareita kaupan. Quote
Racing Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Kokeile pykälä kaksi isompaa tyhjäkäyntisuutinta matalakierrosalue ja siirtymäpiiri on laihalla varmaan. Keskikaasariin kuuluu toki tuo pieni miettiminen aina. Tuplat ei tartte esilämmitystä imusarjat on niin lyhyet kansitasosta jotteivat jäädy. Olen talvella ajanut yhden talven tuplakaasarikoneella ei ongelmia. Parhaitan saat säätöihin sen koneen kun ostat seosmittarin niin ei tartte arpoa ja käyt penkissä tai sellaisen kaverin työnä joka tietää ja osaa homman sen jälkeen kun saat sen mittarin kiinni. 36-40 :set nurkat on hyvät yleiskaasarit 1.6-2.0 koneeseen ja 44-48 yli 2 litraisiin tai pienempiin jossa korkea kierroslukualue. Quote
metake Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Jos pitäis valita Weberit tai lortot,niin ehottomasti Weberit!! Ehdottomasti näin valitsisin minäkin, jos sais jonkun muun maksamaan. Valitettavasti vaan kun IDF:t maksaa tuplasti sen mitä DRLA:t, niin monesti tuokin voi olla valintaan vaikuttava asia.. Quote
Guest Pip0 Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Sellasta mietin, että onko kellää tietoo paljonko weeperin 36 idf olis korkee? oisko jossai noit kaasareitten kokoja tai jotain? tuol oli kyl toi räjäytyskuva sivu mut ei siit tainnu löytyy... Quote
mikko k Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Jos pitäis valita Weberit tai lortot,niin ehottomasti Weberit!! Ehdottomasti näin valitsisin minäkin, jos sais jonkun muun maksamaan. Valitettavasti vaan kun IDF:t maksaa tuplasti sen mitä DRLA:t, niin monesti tuokin voi olla valintaan vaikuttava asia.. Niin, voihan sitä mennä perse edellä puuhun tässäkin asiassa! Laatu maksaa. Toisekseen kaasareiden valmistus alkaa olla finito. Siksi ainoa oikea ratkaisu on tuplat kaasuläppärungot ja Hestec tai vastaava. Quote
Racing Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Näinhän se on mutta... Maksaa vaan ruiskuvermeet vielä sen verran enemmän että normiharrastajan budjetti ei riitä erotuksella saa vaan jo kaikkea kivaa. Täytyy heti sanoa että meikäläisellä ei ainakaan taidot riitä edes sovittaa ruiskua kuplan moottoriin näin yhtäkkiä...niin ja saada se vielä toimimaankin :) Ainakaan mun rahapussi ei kärsi ostaa joka ikistä tekniikan osaa kaikista parhainta laatua olevana jossain on pakko säästää ennemmin säästän vaikka tuossa kun esim. moottorin mekaanisissa osissa. Quote
Guest Metu2 Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 Luoja tietää vaan ei kerro mite käyp kesällä, ku kone on repästy perstuntumalta 94mm syl ja kaasari 40 vaaka delli mitehä pelaa härvelillä ei ajeta talvella.Nokka on vissiin 120 engle.Pikkasen alkaa jo poltteleen mut kyl se kesä sieltä tulloo. Quote
Guest Jari Pekkarinen Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Jos palataan vielä noihin 88 putkiin ja DRLA 40 nurkkatupliin niin mitkä olisi sopivat suuttimet ja seosputkien numero 28 mm kurkuille. Tälläiset olisi tarkoitus asentaa vanhaan koneeseen. Nokka Eagle 287 astetta ja vakio kannet ja vakioventtiilit. Olisi myös 32 mm kurkut mutta tuskin kannattaa vaihtaa? Kyseleepi Jari Pekkarinen Jyväskylästä Quote
Guest Kimmo Antikainen Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Lonkalta voisin sanoa seuraavat suuttimet: Tyhjäkäynti 55 tai 60 Pääsuutin: 120- 130 Lisäilma 180 - 190 Sisäkurkut voisi olla ihan hyvin vaikka 30mm, enkä epäile noiden 32mm kurkkujen toimivuuttakaan. Itseasiassa omassa vastaavassa padassa taitaa juurikin nuo 32mm olla. Testailemalla ne parhaat säädön löytyy. Minkälaiset seosputket sinulla on käytössä ? Joitakin suuttimia ja säätöapua saattaisi jopa löytyäkin, itsekin vaikutan Jyväskylän alueella nykyisin. Quote
Guest Jari Pekkarinen Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Minulla olisi seuraavanlaiset osat: kurkut 28 mm seosputket "1" pääsuuttimet 118 tyhjäkäynti 46 lisäilmasuutin 175 kurkut 32 mm seosputket "2" pääsuuttimet 135 tyhjäkäynti 65 lisäilmasuutin 175 Ei tainnut sattua haarukkaan? T Jari Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.