Jump to content

Imusarjan tiiviste?


Guest Ola83

Recommended Posts

Guest Ola83
Posted

Elikkä potilas 64vm kupla 1200cc kone kuuluuko imusarjan ja kannen välissä olla tiiviste???

Guest Ola83
Posted

Sitä epäilinkin... Oiskohan missään kuvaa mimmonen tiiviste kun mulla on moottorin tiivistesarja mutta en ota selvää onko siinä noita tiivisteitä... Voi olla että tässä mun autossa ei ole niitä ollutkaan kun on näköjään joskus irrotettu imusarja kun oli laitettu uusilla muttereilla kiinni...

Posted

Tiiviste on joko kupari/asbesti rengas tai alumiini/asbestirengas,puristuvat tiukkaan kannessa olevaan syvennykseen ja jos alumiinipintainen niin ei helposti erotu kansimateriaalista.

Guest Ola83
Posted

Se on siis vaan pelkkä rengas joka sopii siihen kannen syvennykseen... Yksi semmonen alumiini renkula tosta sarjasta löytyy muttei toista samankokoista... Tai toinenkin löytyy mutta on jonkun verran pienempi eli laatu kohdallaan...

Guest Ola83
Posted

Joo oli siellä kannessa kiinni se metalli rinkula se vaan oli niin lytyssä ettei meinannut huomata ja löytyi jopa oikean kokoiset uudet tiivisteet... Jospa se putkessa paukkuminen loppuis...

Guest Ola83
Posted

Tiivisteet vaihdettu mutta paukkuminen jatkuu tosin käynti parani huomattavasti... Mites pitkään tuon ryypyn pitäis pysyä päällä??

Posted

Lähtisin vikaa paukkumiseen etsimään pakoputken puolelta. Imuvuoto yleensä nostaa tyhjäkäyntiä, ei niinkään aiheuta pukessa paukkumista.

 

Kokeile alkuun kädellä vuotaako joku putken tiiviste.

Sytkä on sitten toinen paukkumisen aiheuttaja, kärkiväli kulunut liian pieneksi ja alkaa paukkumaan. Tulee lopulta kyllä ilmi kun ei tahdo enää käyntiin lähteä.

Guest Ola83
Posted

Okei pitää tarkastella... Sytkän säädin 7.5 ja kärkiväli 0.4 ne kai pitäs olla ok... Nyt kyllä käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta kun antaa

kaasua niin poksahtelee putkessa... 

Guest Ola83
Posted

Vaikuttaako jos vuotaa niistä liitoksista mitkä lähtee pakarilta lämmönvaihtimille??

Guest Ola83
Posted

Tiivisteet vaihdettu ja pauke jatkuu... Kai se on ruvetta sytkän puolta tarkistamaan... Ryypyn kotelosta oli pidike poikki joka on kiinni siinä jousessa mikä avaa läpän kun ryyppy lähtee pois, eli ryyppy ei koskaan avautunutkaan kokonaan... 

Posted (edited)

Jos sytkä on säädöissään pakoputkeen vuotaa jostain ilmaa, tai sitten koneesi käy vaarallisen laihalla. Näkeekö nykyisellä bensalla tulpista enää mitään seoksesta?

 

Onko venttiilivälykset tarkastettu?

Kait se vuotava pakoventtiili saman ilmiön saa aikaan, kuin että vuotaisi tiivisteestä.

Edited by peruskallio
  • Like 1
Guest Ola83
Posted

Tulpat vaihdan tänään pitää kattoa miltä ne näyttää... Tuntus että menee laihalle koska kun autossa oli ryyppy päällä se ei paukkunut

mutta nyt kun ryyppy on pois päältä alkoi paukkuminen... Tässä kaasarissa ei oo kun yksi seos ruuvi millä säädellä enkä eilen saanut käymään tyhjäkäyntiä kunnolla kun toi ryyppy on pois päältä, eli kone tarviis koko ajan ryyppyä käydäkseen... Sytkän säädin staatisesti ja sit tarkistin strobolla alipaine letku irti, että on kohdillaan... Venttiilinvälykset tarkastettu ja säädetty 0.1mm pitää vielä nekin varmistaa... Ja nyt paukkuu enää kun nopeasti painasee kaasua...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...