Guest Ola83 Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Elikkä potilas 64vm kupla 1200cc kone kuuluuko imusarjan ja kannen välissä olla tiiviste??? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Kyllä kuuluu olla voi olla hankalasti bongattava sellainen rinkula kanteen uponneena. Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Sitä epäilinkin... Oiskohan missään kuvaa mimmonen tiiviste kun mulla on moottorin tiivistesarja mutta en ota selvää onko siinä noita tiivisteitä... Voi olla että tässä mun autossa ei ole niitä ollutkaan kun on näköjään joskus irrotettu imusarja kun oli laitettu uusilla muttereilla kiinni... Quote Link to comment
Tanhis Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Semmonen sopivan kokoinen metallirengas sinne kuuluisi laittaa. Quote Link to comment
vwagen Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Tiiviste on joko kupari/asbesti rengas tai alumiini/asbestirengas,puristuvat tiukkaan kannessa olevaan syvennykseen ja jos alumiinipintainen niin ei helposti erotu kansimateriaalista. Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Se on siis vaan pelkkä rengas joka sopii siihen kannen syvennykseen... Yksi semmonen alumiini renkula tosta sarjasta löytyy muttei toista samankokoista... Tai toinenkin löytyy mutta on jonkun verran pienempi eli laatu kohdallaan... Quote Link to comment
Virtanen Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Noita saattaa hyvinkin löytyä varastosta, tarkistan. Quote Link to comment
Virtanen Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Joo, löytyy yksi pari ulkohalkaisijaltaan 34 mm alumiinirengasta 1200/34hv kansiin. Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Joo oli siellä kannessa kiinni se metalli rinkula se vaan oli niin lytyssä ettei meinannut huomata ja löytyi jopa oikean kokoiset uudet tiivisteet... Jospa se putkessa paukkuminen loppuis... Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Tiivisteet vaihdettu mutta paukkuminen jatkuu tosin käynti parani huomattavasti... Mites pitkään tuon ryypyn pitäis pysyä päällä?? Quote Link to comment
peruskallio Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Lähtisin vikaa paukkumiseen etsimään pakoputken puolelta. Imuvuoto yleensä nostaa tyhjäkäyntiä, ei niinkään aiheuta pukessa paukkumista. Kokeile alkuun kädellä vuotaako joku putken tiiviste. Sytkä on sitten toinen paukkumisen aiheuttaja, kärkiväli kulunut liian pieneksi ja alkaa paukkumaan. Tulee lopulta kyllä ilmi kun ei tahdo enää käyntiin lähteä. Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Okei pitää tarkastella... Sytkän säädin 7.5 ja kärkiväli 0.4 ne kai pitäs olla ok... Nyt kyllä käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta kun antaa kaasua niin poksahtelee putkessa... Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Taitaa vuotaa pakosarjan tiiviste sieltä kannen ja pakarin välistä.. Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Vaikuttaako jos vuotaa niistä liitoksista mitkä lähtee pakarilta lämmönvaihtimille?? Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Tiivisteet vaihdettu ja pauke jatkuu... Kai se on ruvetta sytkän puolta tarkistamaan... Ryypyn kotelosta oli pidike poikki joka on kiinni siinä jousessa mikä avaa läpän kun ryyppy lähtee pois, eli ryyppy ei koskaan avautunutkaan kokonaan... Quote Link to comment
peruskallio Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 (edited) Jos sytkä on säädöissään pakoputkeen vuotaa jostain ilmaa, tai sitten koneesi käy vaarallisen laihalla. Näkeekö nykyisellä bensalla tulpista enää mitään seoksesta? Onko venttiilivälykset tarkastettu? Kait se vuotava pakoventtiili saman ilmiön saa aikaan, kuin että vuotaisi tiivisteestä. Edited August 7, 2015 by peruskallio 1 Quote Link to comment
Guest Ola83 Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Tulpat vaihdan tänään pitää kattoa miltä ne näyttää... Tuntus että menee laihalle koska kun autossa oli ryyppy päällä se ei paukkunut mutta nyt kun ryyppy on pois päältä alkoi paukkuminen... Tässä kaasarissa ei oo kun yksi seos ruuvi millä säädellä enkä eilen saanut käymään tyhjäkäyntiä kunnolla kun toi ryyppy on pois päältä, eli kone tarviis koko ajan ryyppyä käydäkseen... Sytkän säädin staatisesti ja sit tarkistin strobolla alipaine letku irti, että on kohdillaan... Venttiilinvälykset tarkastettu ja säädetty 0.1mm pitää vielä nekin varmistaa... Ja nyt paukkuu enää kun nopeasti painasee kaasua... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.