tolvana Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Räyskälässä tuli havaittua et kirpussa kovassa jarrutuksessa ja slaalomissa ottaapi gummit rankasti kiinni loksuihin, kori- ja rengasmuutokset on poissuljettu. Höpönpöpön lisäjousi-iskarit nyt käytössä, mimmoset coiloverit ois edulliset ja tohon käypäset vai oisko jämäkät iskarit ratkaisu? Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Itelle meinaan tollaset iskarit hommata, pystyt tilatessa antaa speksit iskareita millaiset haluat. Saa kahta eri mallia jos kiinostaa kannattaa tiedustella: http://www.tuningstudio.fi/S%E4%E4dett%E4v%E4t%20iskunvaimentimet%20pareittain/ekauppa/g010402?lisatieto4=VW Quote Link to comment
-Alex- Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 (edited) Joko tosiaan oikeat coiloverit (spax tms red9 sarjana) tai sitten vois kokeilla jäykkyyssäädettäviä iskareita (Koni, spax, avo, QA1 jne). Yleensä tavallisissa säädettävissä iskareissa paluuvaimennuksen säätö kuten tuossa tuningstudion linkissä, mutta kalliimmissa molemmat säädöt. Edited August 25, 2015 by -Alex- Quote Link to comment
Ketsa Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Liian jäykkä iskari vie pidon, joten iskaria ei kannata käyttää jäykistämiseen. Jos tuo ongelma on kerran vuodessa BSD:ssä, niin itse valkkaisin tuolta sopivan pituisen iskarin http://www.rallyracefin.fi/spax-pdf/Spax%20Hinnasto%20G-sarjan%20kynaiskarit.pdf Noilla halpis spaxeilla on menty endurance salooneissa mennä vuosina kärkivauhtiakin. Sitten sellainen jousi, että ulosjoustoa tulee se 5 cm ja tarvittaessa jonkinlainen pohjaanlyöntikumi estämään ääritapauksessa renkaan osuminen lokariin. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Kirpuista on taidettu aikausein ottaa jousisauvoja pois etuakselistosta että olisi tosiaan löysempi ja mukavampi ajaa. Ja jos sulla kevyt keula niiaa lisäiskareillakin niin se on melkovarma että näin on tehty tai sitten siellä on vain sauvoja poikki. Quote Link to comment
vwagen Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Olkatappi vai pallonivelakseli?Olkatappiakseliin löytyy useita jäykkyydelään erilaisia vakiojousipakkoja,pallonivelakseliinkin on yksi vaihtoehto,181:sen jousipakat. Quote Link to comment
tolvana Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 Pallonivelaksila, lisäpainoa etukolmioissa ja akselin edessä about 60 kg. Tarkemmin kun muistelee niin ei tuo vielä jarrulla kahnaa vaan heti kun kurvaa. Taidanpa vääntää 25 mm aksilasta kallistuksenvakaajan ja jotkut kynäjousitsydeemit. Quote Link to comment
Geronimo Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Vaikuttaako isompi vakaaja asiaan?Itellä 18mm vakaaja paikoillaan mutta ei missään kisa-ajossa ja tuntuma on 13mm ihan erillainen..? Vai oonko mä ihan ulalla asiasta? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.