Jump to content

Irtoperä


Recommended Posts

Minä tein Doodahin ohjeiden mukaisesti. Joskus löysin Sambasta, mutta en enää.

Eli ensin valmistelin irtoperälle kiinnitysmekanismin sisäkkäin menevistä putkista. Sitten perä poikki, mutta pelkästään kiinitysmekanismin kohdalta. Sen jälkeen kiintysputkien hitsaus koriin ja viimeisenä perän katkaisu kiinnityskohdan ylä ja alapuolelta. Perän lukitus paikoilleen putkien läpi menevillä pulteilla.

 

Tässä Doodahilta pöllitty kuva lopputuloksesta.

 

 

post-773-0-18943200-1442257148_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment

Mulla on toi niittimuttereilla tehty ja voisin väittää että tuo mistä x-pj laittoi kuvan on parempi tai sitten vain tein sen itse huonosti kun ensin hitsasin lattaraudan kiinni ja tein merkit niittimuttereille niin nyt on ruma 1mm rako mikä näkyy konepellin ja lokarin välissä sen parin sentin matkan.

Tossa on jotain kuvia siitä http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/20371-kes%C3%A4k%C3%A4yttis/?do=findComment&comment=192264

Link to comment

Aiheuttaisiko kovin vahvalta näyttävä lattasi & sahauslinjasi ongelman? Omassani olen varsin tyytyväinen siihen kuinka tuo istuu ja irrottamisen helpputeen verrattuna edelliseen versiooni (pyöreät pitkittäisputket). Tuon isomman sivupalan lisäksi tuo on tuettu yläreunasta pienellä alumiinin palalla.

Link to comment

Aiheuttaisiko kovin vahvalta näyttävä lattasi & sahauslinjasi ongelman? Omassani olen varsin tyytyväinen siihen kuinka tuo istuu ja irrottamisen helpputeen verrattuna edelliseen versiooni (pyöreät pitkittäisputket). Tuon isomman sivupalan lisäksi tuo on tuettu yläreunasta pienellä alumiinin palalla.

Voi olla. Ilman lokareita toi on ihan lötkö. Olisin tehny tuommosen neliöprofiili version mutta ei ollu tavaraa hyllyssä niin tein tommosen.

 

Ei toi oikeasti kyllä kauhean näppärä ole jos haluaa vaikka ajaa vähän kadulla ja sitten säätää kaasareita kun joutuu ottamaan lokarit irti ja lisäksi jos on niin puskurin tai t-barsit.

Link to comment

Voisikohan se millin rako johtua niinkin yksinkertaisesta syystä kuin että se on tullut leikatessa 1mm terällä. Mulle käynyt kerran niin ihan toisessa jutussa.

Varmaan joo mutta tuolla neliöprofiili versiolla saa sen asennus vaiheessa nollattua helposti eikä käy niinkuin mulla että se jää ajatteluvirheen takia olemaan. Vois tietty kairaa reiät isommiksi.
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...