Jump to content

Projektin hankinta/kannattavuus


Guest Ilkka.A

Recommended Posts

Guest Ilkka.A

Ensimmäisen kuplan hankinta on kovasti suunnitelmissa ja kiikarissa olisi kesän näppien sotkemista varten pelastaa vuosia seissyt 1303s kupla. Olisi kiva tietää enemmän ko. mallin tyyppivioista ja siitä mitä vuosien seisottaminen taivaan alla tyypillisemmillään saa aikaan,osais tarjota autosta jotain mikäli saa auton hylänneen ja omistavan henkilön keväämmällä kiinni...

Link to comment

Ehdottomasti talteen vain! Hitsaushommia on tiedossa joten toivottavasti OSAAT sen homman. Mielummin yritystä laittaa kun paalata suosista.

Möhkökuplissa tahtoo tuo ruoste olla enemmänkin ominaisuus kun vika,kuten muissakin tuonikäisissä kuplissa. Yksilöitäkin on.

Mutta tekemällä se kuntoon tulee,tosin sellaista ei enää kannata tehdä jota pitää joka paikasta paikata tilkkutäkiksi. Tuo näyttää vielä ainakin noiden kuvien perusteella ok aihiolta. Vikapaikkoja on vaikka kuinka paljon melkein jokainen osa...,mutta niitä löytyy,joten eipä muuta kun kotiuttaan!

Link to comment
Guest Ilkka.A

Sama tuiran raato joo. Hitsaus juuri onkin taito mikä ei ole oikein hanskassa,tosin tekemällähän sitä oppii parhaiten. Kai siitä vielä auton sais,vaivaa se tosin vaatisi kun on ainakin neljä vuotta seissyt. Omistaja asuu helsingissä,auto on yksinkertaisesti hylätty ouluun. Pitäsi saada omistaja kiinni,tietää halukkuus myydä,pyytääkö hirveitä vai antaako pikkurahaan,tai sehän saattaa jopa olla auton kohtalo niin yhdentekevä että jopa antaa levätä laakereillaan kunnes menee joskus sulattoon talonyhtiön toimesta. Paaliin ko. rakkine varmuudella menee ennemmin tai myöhemmin mikäli sitä ei pelasteta. Ajattelin että jos tuon alle 200 eurooppalaisella saisi niin voisi olla vaivan arvoinenkin... On jotain plussaa autossa kuitenkin kun on mangelssit alla,savulasit,pikkuratti,putkistoa ja joku lortikkakin paistaa pellin alta.

Lumien sulaessa selviää paremmin mitä seisottaminen on korille tehnyt,siitä sitte vaan omistajan tavoitteluun mikäli näyttää että kannattaa auto pelastaa.

Link to comment
Guest ritariässä

1303 on malli jota vihataan joko täysillä tai pidetään parhaana kuplamallina. möhköissä on joitain ns tyyppivikoja vanhemmiten joiden korjaaminen tulee kalliimaksi kuin jossain paruskuplassa, mut jos mallista tykkää ja aikoo harrastaa, raha ei silloin ole valintaan vaikuttava tekijä.

 

terv kymmenisen möhköö omistanut

Link to comment
Mitäs sitä turhaan ylihintaa maksaa kun aihioita saa halvemmallakin.

 

Sanoin vain mitä yleinen hintataso on tuon kuntoisesta 1303S:tä. Eihän sitä nyt hullukaan 500 maksa jos 200:sataa saa en nyt sitä tarkoittanut.

 

Saahan niitä läpimätiä seiskakakkosia halvalla kun kohdalle sattuu.

 

Jos 200€ löytyy 1303S kuplia kokonaisena niin mun pihaan saa tuoda ilomielin muutaman.

Link to comment
Guest Ilkka.A

Hyvältä ainakin omaan silmään "möhköt" näyttää. Tarkoituksena olisi saada kohtuu halvalla kohtuu hyvä rassi,tuollaiset hylätyt/tarpeettomat voisi olla hyvä lähtökohta pienelle budjetille... Fiksuinta tietysti olisi hankkia kerralla hyvä,mutta jotenkin tuntuu "elvyttäminen" kiinnostavalta vaihtoehdolta.

Link to comment
Guest ritariässä

jos lähdet liikenteeseen ajatuksella, et halvalla aihio kerrostalon pihasta ja leimalle, voi matkaan tulla mutkia.

 

otetaanpas möhkömäinen esimerkki. tunnetusti möhkön ohjaus ja etujousitus poikkeaa muiden kuplien rakenteesta.

 

katsastusmies voi huomata väljän ohjausakselin, jumittavan simpukan, pskan apusimpukan plus väljiä niveliä. sit pherssonien iskarit ja yläpäät paskana kuten varmaan suurin osa puslista eli katsastusmiehen silmän lisäksi karsee ajaa ku ratti täristää hieromasauvan lailla tietyissä nopeuksissa.

 

noi kun kunnolla korjaa ja pahimmillaan edellä mainituista kaikki viat samassa möhkössä ( ei mikään mahdottomuus), tulee äkkiä noiden korjaamiseen tonnin budjetti.

 

kiva auto ja hyvä ajaa toimiessaan, temppuilessaan ei niin kiva:)

 

onnea volsun osteluun ja neuvoja, käytäntöön pohjautuvia sellaisia saa kysyä

Link to comment
Guest Ilkka.A

Kyllä ko. auton voi kuka vain hankkia omistukseensa,tiedotkin saa kilven perusteella helposti selville. Itse kuitenkin pyrin käyttämään jonkinlaista "järkeä?" hankinnan suhteen,kuplia kuitenkin on maa pullollaan. Jos joku menee nenän edestä niin aina löytyy uusi tilalle,hyvä se vain on jos joku pelastaa auton sulattoon menolta...

Link to comment
Guest Ilkka.A

Seisominen ei tee hyvää millekkään autolle ja ko. tapaus ei varmasti ole helppo leimata,mutta se ei ole tarkoituskaan. Pitäisi vaan yksinkertaisesti saada harrastettava edullinen peli jota kunnostaa ajan kanssa ja joskus sitten leimata...

Link to comment
Guest ritariässä

otetaan tost seisottamisesta viel esimerkkiä jos auto, vanha tai uudempi seisoo lämpöisessä paikassa joka muutenkin kuiva sellainen, ei pidempiaikainenkaan säilytys pilaa autoa. jarrut pysyy herkkinä, tiivisteet ei mee piloille. toi paskaisena suolaiseen/hiekkaiseen lumihankeen jättäminen tekee peltien lisäksi hyvää verhoiluille (home), sähkölaitteet hapettuu. mitä ihmeellisismpiä toimintahäiriöitä ilmaantuu jne...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Perus tonnikolmesatanen seiskakakkonen on varmaan pikkasen hahlvempi harrastaa kun möhkö. Riippuu tietty mitä hakee, mutta jos tekee orgista, muttei mitään entisöintiä, niin sillon ainakin.

 

Varmasti löytyy suomen maaltakin 1303S kuplia 200€:llä, mutta niitä on vaan pirun vaikee löytää. Ite lösin oman projektin paikallisella ostoilmotuksella 120 eurolla. Lämpökotelot ja pohjalevyt kyl oli menetetyt, mutta esimerkiksi runkopalkin etupäätä ei tarvinnu vaihdella. Möin siintä osiakin pois 140 eurolla.

Link to comment

Kaikenkaikkiaan autoharrastaminen ei ole "kannattavaa", kuin vain joissain ääritapauksissa. Rahat hermot ja vapaa-aika menee kaikki. Jos taloudelliset menetykset sivuuttaa, niin saa siitä hommasta jotain perverssiä itsensä kiduttamisen nautintoa.

 

Triplaa aikataulu ja vähintään tuplaa budjetti, niin ei tuu NIIN pahoja pettymyksiä. Niin se kuitenkin tulee menemään.

 

Jan

Link to comment
Guest ritariässä

kyseinen möhkö käyty tzekkaamassa. muutama photokin tuli klikattua. ei oo kilvissä, veroja rästissä jne.... lattimattojen aluset kuurassa ja lattiat ruskeena. kattoverhous paksussa kuurassa. toisessa ovessa iso lommo jne...

 

mutta onhan tossa valkoiset mangelsit ja pieni ralliratti:)

 

annetaanhan nisun ensin tavoitella omistajaa:)

Link to comment
Guest hörbie

joo tossa ku oli noista hankinta hinnoista niin ite ostin 67 kuplan joka oli poistettu rekisteristä 83 purettu ja hitsattu joskus 90 luvun alussa mutta oli osina kun ostin alustassa ei yhtään reikää vaikka oli seisyt ulkona hitsauksien jälkeen eikä korissakaan ole kuin 1reikä ja tohon tarvii vain tehä jarrut ja katto verhous ja kasata ja hinta oli 250e eli ei minusta paha hinta kuplasta jossa on kaikki osat tallella

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...