mikan Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Mun mielestä ei ole mitään ihmettelemistä vaan päinvastoin. Musta toi sun kupla on nimenomaan hieno osoitus siitä mitä kaikkea suomessa voi rakentaa ja ihan pykälien mukaan. t. Mika Quote
Hebster52 Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Jep, niin sen kannattaa tehdäkin. Tuulilasin kehys kyllä ilmeisesti saat vaihtaa vanhempaan? Tulis siistimmän näköinen silleen. Noi mitat on siinä mielessä ihan kivat kun esim. mun Hebsterin tuulilasia ei tarvi edes miettiä madaltaa kun kerran jo vakiona on 7cm matalempi kuin post-65 tuulilasi... Ai niin, A-tolpan paksuuskin vaihtelee. Mutta se tais olla sama 58 ja uudemmissa? Quote
Guest Mika Raussi Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Vähän tossa suoritin sovittelu ja yleistä visiointia, niin selkeeks tuli se, etten choppaa. Tuulilasin karmi ja oven akkunat pitää kyllä ehdottomasti vaihtaa ja katosta pitää tehä eri muotonen ehdottomasti! Ja tietty ne makaavalamppuset lokarit kiinni. Pitää muutenkin tehä toi keula uusiks ja kunnolla tällä kertaa, kun on pää paremmassa kunnossa ja aikaa. Lava näyttää kyl pirun hyvältä! Quote
hanski. Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 mikäs raussin ammatti oikein on? pellin taivutuksen ja muokkauksen kyllä osaat pirun hyvin!!!! oispa ittekkin noin hyvä.... Quote
Hebster52 Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Kyllä tulee hieno! Massiivinenkin. Tarviiko lavan kyljessä olla noinkin tiuhaan noi tuet? Meinasitko samalla kun kattoa uudelleen muovaat tehdä sen katon takaosan toisen malliseksi? P.S. En ollu aiemmin huomannu Tipin liittämää kuvaa mun entisestä... Tämä oli mullakin lyhyen ajan. Se tosiaan olis kaivannu vähän madallusta myös takaa... Ei niin hienosti chopattu: http://www.dwl.fi/shows/bif04/cwdata/image078.html Missähän se nyt on?? Quote
Guest Mika Raussi Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Tarviiko lavan kyljessä olla noinkin tiuhaan noi tuet? Ei kyl välttämättä tarvii. Pitää kattoa nyt miten toi kylkipelti sitten rupee taipumaan. Varmaan vois puolet poistaa ja lokarin kohalta noi kaks keskimmäistä jopa pois, koska se on niin suora siintä kohin. Eikä miulla nyt koulutusta ole kun metallialan perustutkinto ja tällä hetkellä työskentelen tehdaskunnossapidossa. Noin ohkasta en oo koskaan käsitelly työkseni. Quote
Hebster52 Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Tuon katon takaosalle ei tarvis muuta kuin että vähän enemmän kaarevuutta. Toisin sanoen sain siihen vähän pehmeämmän kaaren ja vedettyä lähemmäs takalasin yläreunaa. (vain minun mielipiteeni..) Vähän kuin tässä esimerkissäkin. Tietenkin tuo ovien takakulmakin jonkinverran sitä muotoa säätää.. Esimerikssä allahan on 5-10cm pitempi hytti ovien takana... Quote
Guest Mika Raussi Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 No b-pilareista ei kuitenkaan mahtuis pehmentämään pyöristystä, eli voi tulla vähän oudon näkönen kun se takaa katsottuna ois sit lössähtänyt keskeltä. Ehkä siintä tulee hyvä kun tekee katosta pikkasen pyöreemmän. Silleen että nois sentin verran ois tosta noin keskeltä kattoa korkeemmalla. Quote
Racing Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Pikkusen jätkällä kyllä tuo pelti taipuu! Älä choppaa ettei mee ns. pilalle se on nyt justiin tosi asiallisen näkönen. Tuolla luulis kyllä erottuvan liikenteessä! Samoin kun tuolla Suzuki carrylla (jolla muuten kiva polttaa kummia). Quote
Volkkaristi Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 kait keulaa kuitenkin vielä lasketaan? on kyl hienon näkönen Quote
Guest Raggare Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 tossa ku ois vesikouru ni tekis sellasesta rajan jokasuuntaa kaarevalle lättänälle. tuli sellanen katto mielee niinku minissä tjsp ois, mut aika paljo pienempi tietty :I Quote
Guest Mika Raussi Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 kait keulaa kuitenkin vielä lasketaan? Tavalla tai toisella joo.. Peräkin putoaa sen mitä pystyy puottamaan. Quote
nalleolut Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 ny ei se enään sudi niin pirustu ku tulee painoa takapäähän---- siun pitää lisätä koneen tehoa 10-15% et jaksaa pyöriä...! Quote
Guest Mika Raussi Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Ai lisätä siintä 68 hevosesta? Ehkä se on jo tehtykin. Papereihin kevväämmällä. Quote
Racing Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Niin ja voi saada sakonkin missä lukee : "Ajaminen pyörivin renkain." Quote
joksa Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 Niin ja voi saada sakonkin missä lukee : "Ajaminen pyörivin renkain." Sehän melkein yhtä paha rikos kuin "Ajaminen etupyörä ylösnostettuna". Quote
Mika Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 Näyttää helkutin hyvältä! Hyvin kyllä pelti taipuu! Takaylitys aikas suuri, oliko lavan pituudelle jokin "tavoite mitta"? Värityksestä riippuen saattaa näyttää pitkältä. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 Takaylitys aikas suuri, oliko lavan pituudelle jokin "tavoite mitta"? Tavote oli siinä, että lava on pidempi kun levee ja sopivassa suhteessa korin pituuteen. Ja toi on pituudeltaan itseasiassa sama kun ois puskurista puskuriin. Harmi vaan vähän, että toi taka-akseli tosiaan on noin pirun edessä. Quote
Marko Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 Harmi vaan vähän, että toi taka-akseli tosiaan on noin pirun edessä. Vedä alusta rälläkällä poikki ja paa pala väliin:D Quote
Guest Mika Raussi Posted March 26, 2006 Posted March 26, 2006 Huomenna sitä vois mennä konttorille sit neuvottelemaan. Tuulilasin karmi, katto, ovista yläosa, ohjaussimpukka, takalatat, olka-akselit, lokari ja penkit. Millähän ilveellä kaikki noi sais mahtumaan 8.2 prosenttiin? Oven akkunankarmithan on vissiin ainakin teoriassa mahdollista hitsata vanhojen päälle, eikö ole? Saman mie voisn tehä katolle, eli hitsata uuden vaan vanhan päälle. Koko hommassa ei oo yhtään mitään älyä, mutta ainakin teoriassa täysin mahdollista. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Mistähän kohasta lähtien hei pitkä etuluukku ja lyhyt etuluukku on samanlaisia? Sattuvatko jo puolivälistä yhteen vai miten? Quote
Hebster52 Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Kyllä se on vain se alin osa joka on periaatteessa venytetty pitemmälle. Muodot muuten samat. Mutta oikeesti ne on siten erilaiset että uudemmassahan on tuo tuuletus ritiläkin ylä-takareunassa.. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Tuuletusritilä katos jo aikoja sitten. Eikä tosta kyllä samannäköstä tuu missään vaiheessa. Nyt tuli vaan semmonen ajatus, että jos jättäiskin akkunat ennalleen ja vaihtas vaan lokarin makaavalamppusiin ja nokkapellin pitkäks. Sit menis prosentitkin jotenkin järkevästi vielä. Quote
Guest laiska`s custom Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 eix lokaritkin sais yhdistelyä makaaville?? Quote
Guest Mika Raussi Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 On niissä makaavalamppusissa edelleen reuna pyöreempi. Ja ne on ihan eri muotoset muutenkin. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 Vois tän tietty ottaa jonkinlaisena mairittelunakin vaikka vituttaakin. On nimittäin semmonen pirssi, ettei katsastusmieskään enään oikeen uskalla ottaa kantaa. Sano, että ois hyvä jos mie kyselen AKE:sta vielä noista prosenteista. Hyviä lukemia se sai aikaan: -Ohjaussimpukka 1.5% (eiks tää muka oo kriittinen osa?) -Olka-akselit 2.0% yhteensä -Takalatat 1.0% Siihen kun lisää penkit ja lokarit, eikä vielä edes etupellin nokkaa on lukema taulussa 50.7% Tuntuu tyyppi kovasti pelkäävän yli 48% menemistä, kun sillon saattaa tulla AKE:n mies kattomaan koko prosenttihomman uusiks. Ei se oo harrastaminen helppoa! Quote
Guest Posted April 8, 2006 Posted April 8, 2006 Aken saitilta: Kanta-ajoneuvon prosenttiosuuksiin ei vaikuta myöskään jarru- ja ohjauslaitteiston tai niiden osien muuttaminen tai vaihtaminen alkuperäisistä poikkeaviksi ja liikenneturvallisemmiksi. Muutoksen myötä uusien jarrujen ja/tai ohjauslaitteiden tulee olla rakenteeltaan ja toiminnaltaan alkuperäisistä poikkeavia sekä liikenneturvallisempia kuin millaisena ajoneuvomallia on ollut saatavissa valmistajatehtaalta. Tällaisen muutoksen yhteydessä vaihdettavat muut kuin jarru- ja ohjauslaitteisiin kuuluvat osat lisäävät vaihdettujen osien määrää. Liikenneturvallisempina osina voidaan pitää osia, jotka edustavat alkuperäistä uudempaa, kehittyneempää tekniikkaa. Muutoksissa tulee aina huomioida muutokset vaikutukset koko ajoneuvon liikenneturvallisuuteen. Esimerkiksi vaihdettaessa ajoneuvoon moottori, jonka edellytyksenä on mallisarjan suurempimoottorisen version jarrut, tällaisten jarrujen vaihto kanta-ajoneuvoon lisää vaihdettujen osien osuutta. Jos ajoneuvoon vaihdetaan teknisiltä ominaisuuksiltaan paremmat jarrut kuin mitä moottorinvaihto edellyttää, jarrujen vaihto ei lisää vaihdettujen osien osuutta.Tällaisia muutoksia ovat esimerkiksi rumpujarrujen vaihtaminen levyjarruiksi, perinteisen jarrujärjestelmän korvaaminen lukkiutumattomalla tai alkuperäisen jäykän ohjausakselin korvaaminen nivelöidyllä akselilla. Ei tossa sanota että ohjauksen osan tarttis ees olla kriittinen, pitäs riittää että on ohjauksen osa ja turvallisempi. Ja mitä noi olka-akselit sitä nyt enää liikuttaa, eiks ne liity turvallisimpien jarrujen asentamiseen selkeesti vai oliks toi levykeulanen jo alunperin? Mitäs AKE vastas? Quote
Guest Mika Raussi Posted April 9, 2006 Posted April 9, 2006 Ja mitä noi olka-akselit sitä nyt enää liikuttaa, eiks ne liity turvallisimpien jarrujen asentamiseen selkeesti vai oliks toi levykeulanen jo alunperin? Mitäs AKE vastas? Joo kato sehän siinä just olikin, että mie vaihoin vakio olat kun oli ajovalot liian matalalla. AKE:sta ei oo vielä kuulunu yhtään mitään. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.