Jump to content

Mistä chopattuun lasit?


Guest Mika Raussi

Recommended Posts

Jep, niin sen kannattaa tehdäkin. Tuulilasin kehys kyllä ilmeisesti saat vaihtaa vanhempaan? Tulis siistimmän näköinen silleen.

 

Noi mitat on siinä mielessä ihan kivat kun esim. mun Hebsterin tuulilasia ei tarvi edes miettiä madaltaa kun kerran jo vakiona on 7cm matalempi kuin post-65 tuulilasi...

 

Ai niin, A-tolpan paksuuskin vaihtelee. Mutta se tais olla sama 58 ja uudemmissa?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Vähän tossa suoritin sovittelu ja yleistä visiointia, niin selkeeks tuli se, etten choppaa. Tuulilasin karmi ja oven akkunat pitää kyllä ehdottomasti vaihtaa ja katosta pitää tehä eri muotonen ehdottomasti! Ja tietty ne makaavalamppuset lokarit kiinni. Pitää muutenkin tehä toi keula uusiks ja kunnolla tällä kertaa, kun on pää paremmassa kunnossa ja aikaa.

 

Lava näyttää kyl pirun hyvältä!

post-360-13888358213583_thumb.jpg

post-360-13888358213981_thumb.jpg

Link to comment

Kyllä tulee hieno! Massiivinenkin. Tarviiko lavan kyljessä olla noinkin tiuhaan noi tuet?

 

Meinasitko samalla kun kattoa uudelleen muovaat tehdä sen katon takaosan toisen malliseksi?

 

P.S. En ollu aiemmin huomannu Tipin liittämää kuvaa mun entisestä...

Tämä oli mullakin lyhyen ajan. Se tosiaan olis kaivannu vähän madallusta myös takaa...

 

 

Missähän se nyt on??

Link to comment
Guest Mika Raussi
Tarviiko lavan kyljessä olla noinkin tiuhaan noi tuet?

Ei kyl välttämättä tarvii. Pitää kattoa nyt miten toi kylkipelti sitten rupee taipumaan. Varmaan vois puolet poistaa ja lokarin kohalta noi kaks keskimmäistä jopa pois, koska se on niin suora siintä kohin.

 

Eikä miulla nyt koulutusta ole kun metallialan perustutkinto ja tällä hetkellä työskentelen tehdaskunnossapidossa. Noin ohkasta en oo koskaan käsitelly työkseni.

Link to comment

Tuon katon takaosalle ei tarvis muuta kuin että vähän enemmän kaarevuutta. Toisin sanoen sain siihen vähän pehmeämmän kaaren ja vedettyä lähemmäs takalasin yläreunaa. (vain minun mielipiteeni..)

 

Vähän kuin tässä esimerkissäkin. Tietenkin tuo ovien takakulmakin jonkinverran sitä muotoa säätää.. Esimerikssä allahan on 5-10cm pitempi hytti ovien takana...

 

chop38.jpg

Link to comment
Guest Mika Raussi

No b-pilareista ei kuitenkaan mahtuis pehmentämään pyöristystä, eli voi tulla vähän oudon näkönen kun se takaa katsottuna ois sit lössähtänyt keskeltä. Ehkä siintä tulee hyvä kun tekee katosta pikkasen pyöreemmän. Silleen että nois sentin verran ois tosta noin keskeltä kattoa korkeemmalla.

Link to comment
Guest Raggare

tossa ku ois vesikouru ni tekis sellasesta rajan jokasuuntaa kaarevalle lättänälle. tuli sellanen katto mielee niinku minissä tjsp ois, mut aika paljo pienempi tietty :I

Link to comment
Guest Mika Raussi
Takaylitys aikas suuri, oliko lavan pituudelle jokin "tavoite mitta"?

Tavote oli siinä, että lava on pidempi kun levee ja sopivassa suhteessa korin pituuteen. Ja toi on pituudeltaan itseasiassa sama kun ois puskurista puskuriin. Harmi vaan vähän, että toi taka-akseli tosiaan on noin pirun edessä.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Huomenna sitä vois mennä konttorille sit neuvottelemaan.

 

Tuulilasin karmi, katto, ovista yläosa, ohjaussimpukka, takalatat, olka-akselit, lokari ja penkit. Millähän ilveellä kaikki noi sais mahtumaan 8.2 prosenttiin?

 

Oven akkunankarmithan on vissiin ainakin teoriassa mahdollista hitsata vanhojen päälle, eikö ole? Saman mie voisn tehä katolle, eli hitsata uuden vaan vanhan päälle. Koko hommassa ei oo yhtään mitään älyä, mutta ainakin teoriassa täysin mahdollista.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Tuuletusritilä katos jo aikoja sitten. Eikä tosta kyllä samannäköstä tuu missään vaiheessa. Nyt tuli vaan semmonen ajatus, että jos jättäiskin akkunat ennalleen ja vaihtas vaan lokarin makaavalamppusiin ja nokkapellin pitkäks. Sit menis prosentitkin jotenkin järkevästi vielä.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Vois tän tietty ottaa jonkinlaisena mairittelunakin vaikka vituttaakin. On nimittäin semmonen pirssi, ettei katsastusmieskään enään oikeen uskalla ottaa kantaa. Sano, että ois hyvä jos mie kyselen AKE:sta vielä noista prosenteista.

 

Hyviä lukemia se sai aikaan:

 

-Ohjaussimpukka 1.5% (eiks tää muka oo kriittinen osa?)

-Olka-akselit 2.0% yhteensä

-Takalatat 1.0%

 

Siihen kun lisää penkit ja lokarit, eikä vielä edes etupellin nokkaa on lukema taulussa 50.7% Tuntuu tyyppi kovasti pelkäävän yli 48% menemistä, kun sillon saattaa tulla AKE:n mies kattomaan koko prosenttihomman uusiks.

 

Ei se oo harrastaminen helppoa!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Aken saitilta:

Kanta-ajoneuvon prosenttiosuuksiin ei vaikuta myöskään jarru- ja ohjauslaitteiston tai niiden osien muuttaminen tai vaihtaminen alkuperäisistä poikkeaviksi ja liikenneturvallisemmiksi. Muutoksen myötä uusien jarrujen ja/tai ohjauslaitteiden tulee olla rakenteeltaan ja toiminnaltaan alkuperäisistä poikkeavia sekä liikenneturvallisempia kuin millaisena ajoneuvomallia on ollut saatavissa valmistajatehtaalta. Tällaisen muutoksen yhteydessä vaihdettavat muut kuin jarru- ja ohjauslaitteisiin kuuluvat osat lisäävät vaihdettujen osien määrää. Liikenneturvallisempina osina voidaan pitää osia, jotka edustavat alkuperäistä uudempaa, kehittyneempää tekniikkaa. Muutoksissa tulee aina huomioida muutokset vaikutukset koko ajoneuvon liikenneturvallisuuteen. Esimerkiksi vaihdettaessa ajoneuvoon moottori, jonka edellytyksenä on mallisarjan suurempimoottorisen version jarrut, tällaisten jarrujen vaihto kanta-ajoneuvoon lisää vaihdettujen osien osuutta. Jos ajoneuvoon vaihdetaan teknisiltä ominaisuuksiltaan paremmat jarrut kuin mitä moottorinvaihto edellyttää, jarrujen vaihto ei lisää vaihdettujen osien osuutta.Tällaisia muutoksia ovat esimerkiksi rumpujarrujen vaihtaminen levyjarruiksi, perinteisen jarrujärjestelmän korvaaminen lukkiutumattomalla tai alkuperäisen jäykän ohjausakselin korvaaminen nivelöidyllä akselilla.

Ei tossa sanota että ohjauksen osan tarttis ees olla kriittinen, pitäs riittää että on ohjauksen osa ja turvallisempi. Ja mitä noi olka-akselit sitä nyt enää liikuttaa, eiks ne liity turvallisimpien jarrujen asentamiseen selkeesti vai oliks toi levykeulanen jo alunperin? Mitäs AKE vastas?

Link to comment
Guest Mika Raussi
Ja mitä noi olka-akselit sitä nyt enää liikuttaa, eiks ne liity turvallisimpien jarrujen asentamiseen selkeesti vai oliks toi levykeulanen jo alunperin? Mitäs AKE vastas?

Joo kato sehän siinä just olikin, että mie vaihoin vakio olat kun oli ajovalot liian matalalla. AKE:sta ei oo vielä kuulunu yhtään mitään.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...