Jump to content

Sopivat iskarit madallettuun -64seen Kuplaan


Guest sami55

Recommended Posts

Posted

Mitkä iskarit olisivat sopiva valinta, jos edessä on dropit ja takana napsun verran tiputettu? Kyseessä siis olkatappinen etupää ja vm -64. Näyttäisi olevan myynnissä erikseen madallettuun tarkoitettuja, mutta jotkut ilmeisesti ajelee orkkiksilla. Ja sitten on vielä kaikki eri merkkivaihtoehdot. Vanhoilla ei tee mitään, joten joka tapauksessa pitää hankkia uudet.

Posted (edited)

Sopiva iskarin pituus pitää melkein mitata mutta tuossa nyt muutamat eri vaihtarit lenkki lenkki iskariksi vaneten iskarista piti toisen pään sisempää puslaa trimmata rälläkällä kapeammaksi mutta ei tarvitse mitään erikoiskoneistusta että saa sopimaan.

 

Nissan vanette taka iskari 225-323mm

Volvo PV 200-285

Peräkärry iskarit (lyhyempi malli) 245-350

Edited by Tanhis
Posted

Jos keulan madallus on tehty droppiolilla, niin iskarinpituus ei muutu. Säätöpaloilla madallettaessa täytyy tarkistaa ettei iskarit pohjaa. Taakse käy myös vakiopituiset. Jousilatta ottaa rajoittimeen ennenkuin iskari pohjaa.

 

Ja jos haluut Hyvät  niin sit Konit joka nurkkaan, maksaa hieman enemmän,mut ei tartte uusia, pystyy huoltaa ja simmaa omaa käyttöä varten.....

Punaset konit vaikka käytettynä, jos ei uusia raaski. Ostin itse taakse parin yli 10v vanhoja. Käytin maahatuojalla ilmaisessa testissä ja olivat edelleen täydessä iskussa.

Posted

Jos keulan madallus on tehty droppiolilla, niin iskarinpituus ei muutu. Säätöpaloilla madallettaessa täytyy tarkistaa ettei iskarit pohjaa. Taakse käy myös vakiopituiset. Jousilatta ottaa rajoittimeen ennenkuin iskari pohjaa.

 

Punaset konit vaikka käytettynä, jos ei uusia raaski. Ostin itse taakse parin yli 10v vanhoja. Käytin maahatuojalla ilmaisessa testissä ja olivat edelleen täydessä iskussa.

Hyvä pointti. Niinhän toi menee, jos olisi yhtään järjellä ajatellut.

Posted

Topiccia lainaten, kannattaako droppien kanssa laittaa caster palat? Siis jos ainoana madalluksena on on dropit ja olkatappimallista on kysymys.

Jos etu ja takapäätä madalletaan samassa suhteessa niin ei tarvetta. Jos haussa on kunnon etukeno madallus niin silloin caster palat on tarpeelliset.

Posted

Juu yksi napsu takaa myös tiputettu? Eli onko se nyt sitten 4-5cm ja edessä sen droppien verran 6-6,5cm eli castereita ei sitten varmaankaan tarvitse.

Posted

Jos ei aja 80 kovempaa maatiellä, niin pärjää ilmankin. Suuntavakavuus paranee, jos korjaa casterkulmaa noilla paloilla. Vakionakin kuplassa casterkulma melko pystyssä nykyautoihin verrattuna. Mulla on kahdet caster shimmit päällekkäin vaikka keula ei ole juurikaan alempana kuin perä.

Posted

Ei sitä casteria nyt ihan ylenpalttisesti voi laittaa kun sitten tulee kurvissa sellainen tilanne eteen että käännyttävän puolen renkaan sisäsyrjä rupeaa nousemaan maasta. Se että millaisissa kulmissa ja kuinka paljon se vaikuttaa kuplassa on asia mistä itsellä ei ole varmaa tietoa mutta näin niinkuin ajatusta herättävänä kommenttina.

Posted

Ei sitä casteria nyt ihan ylenpalttisesti voi laittaa kun sitten tulee kurvissa sellainen tilanne eteen että käännyttävän puolen renkaan sisäsyrjä rupeaa nousemaan maasta. Se että millaisissa kulmissa ja kuinka paljon se vaikuttaa kuplassa on asia mistä itsellä ei ole varmaa tietoa mutta näin niinkuin ajatusta herättävänä kommenttina.

Esim. meidän mersussa pyörien kallistuminen on niin voimakasta, että siihen kiinnittää huomiota, jos auto parkissa seisoo pyörät käännettynä. Silti se on ihan hyvä ja turvallinen ajaa. Pieni casterkulma vanhoissa volkkareissa johtuu siitä, että on haluttu tehdä kevyt ohjaus. Nykyautoissa casteria voi olla reilummin, kun ohjaustehostin houolehtii keveydestä.

Posted

Joo, keulan vaihto edessä joten siksi kyselen jos samalla laittais ne palat. Kyllä olis tarkoitus yli 80kmh ajaa (mökille) kun nyt on laatikkokin pitkällä perällä.

Posted

Topiccia lainaten, kannattaako droppien kanssa laittaa caster palat? Siis jos ainoana madalluksena on on dropit ja olkatappimallista on kysymys.

 

Mulla ei ole ollu tarvetta laittaa casterpaloja vaikka oon käyttäny droppeja ja perä vakio korkeudella. Tosin kyseessä 66 pallonivelkeulalla..

Posted

Itse laittaisin caster-palat vakio kuplaankin. Kolmessa mulla ne on ja yhdessä ei ole, talven jälkeen on kyllä siinäkin.

  • Like 1
Posted

Taas lainaten topiccia, kun en löydä enää topiccia missä puhuttiin takavakaajista. Eli jossain topicissa oli ettei takavakaajaa suositella jos takapäätä on tiputettu esim.napsun tai kaksi? Onko näin ja miksi? Vai oliko se vain tietyntyyppisten vakaajien kanssa, en muista enää mitä topicissa luki?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...