sami55 Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Mitkä iskarit olisivat sopiva valinta, jos edessä on dropit ja takana napsun verran tiputettu? Kyseessä siis olkatappinen etupää ja vm -64. Näyttäisi olevan myynnissä erikseen madallettuun tarkoitettuja, mutta jotkut ilmeisesti ajelee orkkiksilla. Ja sitten on vielä kaikki eri merkkivaihtoehdot. Vanhoilla ei tee mitään, joten joka tapauksessa pitää hankkia uudet. Quote Link to comment
JM Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Taakse 90/900 saapin etuset. Eteen vakiot. Quote Link to comment
sleepercooler Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Ja jos haluut Hyvät niin sit Konit joka nurkkaan, maksaa hieman enemmän,mut ei tartte uusia, pystyy huoltaa ja simmaa omaa käyttöä varten..... 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 (edited) Sopiva iskarin pituus pitää melkein mitata mutta tuossa nyt muutamat eri vaihtarit lenkki lenkki iskariksi vaneten iskarista piti toisen pään sisempää puslaa trimmata rälläkällä kapeammaksi mutta ei tarvitse mitään erikoiskoneistusta että saa sopimaan. Nissan vanette taka iskari 225-323mmVolvo PV 200-285Peräkärry iskarit (lyhyempi malli) 245-350 Edited November 16, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
x-pj Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Jos keulan madallus on tehty droppiolilla, niin iskarinpituus ei muutu. Säätöpaloilla madallettaessa täytyy tarkistaa ettei iskarit pohjaa. Taakse käy myös vakiopituiset. Jousilatta ottaa rajoittimeen ennenkuin iskari pohjaa. Ja jos haluut Hyvät niin sit Konit joka nurkkaan, maksaa hieman enemmän,mut ei tartte uusia, pystyy huoltaa ja simmaa omaa käyttöä varten..... Punaset konit vaikka käytettynä, jos ei uusia raaski. Ostin itse taakse parin yli 10v vanhoja. Käytin maahatuojalla ilmaisessa testissä ja olivat edelleen täydessä iskussa. Quote Link to comment
sami55 Posted November 16, 2015 Author Share Posted November 16, 2015 Jos keulan madallus on tehty droppiolilla, niin iskarinpituus ei muutu. Säätöpaloilla madallettaessa täytyy tarkistaa ettei iskarit pohjaa. Taakse käy myös vakiopituiset. Jousilatta ottaa rajoittimeen ennenkuin iskari pohjaa. Punaset konit vaikka käytettynä, jos ei uusia raaski. Ostin itse taakse parin yli 10v vanhoja. Käytin maahatuojalla ilmaisessa testissä ja olivat edelleen täydessä iskussa. Hyvä pointti. Niinhän toi menee, jos olisi yhtään järjellä ajatellut. Quote Link to comment
UltraVW Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Topiccia lainaten, kannattaako droppien kanssa laittaa caster palat? Siis jos ainoana madalluksena on on dropit ja olkatappimallista on kysymys. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Topiccia lainaten, kannattaako droppien kanssa laittaa caster palat? Siis jos ainoana madalluksena on on dropit ja olkatappimallista on kysymys. Jos etu ja takapäätä madalletaan samassa suhteessa niin ei tarvetta. Jos haussa on kunnon etukeno madallus niin silloin caster palat on tarpeelliset. Quote Link to comment
UltraVW Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Juu yksi napsu takaa myös tiputettu? Eli onko se nyt sitten 4-5cm ja edessä sen droppien verran 6-6,5cm eli castereita ei sitten varmaankaan tarvitse. Quote Link to comment
x-pj Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Jos ei aja 80 kovempaa maatiellä, niin pärjää ilmankin. Suuntavakavuus paranee, jos korjaa casterkulmaa noilla paloilla. Vakionakin kuplassa casterkulma melko pystyssä nykyautoihin verrattuna. Mulla on kahdet caster shimmit päällekkäin vaikka keula ei ole juurikaan alempana kuin perä. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Ei sitä casteria nyt ihan ylenpalttisesti voi laittaa kun sitten tulee kurvissa sellainen tilanne eteen että käännyttävän puolen renkaan sisäsyrjä rupeaa nousemaan maasta. Se että millaisissa kulmissa ja kuinka paljon se vaikuttaa kuplassa on asia mistä itsellä ei ole varmaa tietoa mutta näin niinkuin ajatusta herättävänä kommenttina. Quote Link to comment
x-pj Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Ei sitä casteria nyt ihan ylenpalttisesti voi laittaa kun sitten tulee kurvissa sellainen tilanne eteen että käännyttävän puolen renkaan sisäsyrjä rupeaa nousemaan maasta. Se että millaisissa kulmissa ja kuinka paljon se vaikuttaa kuplassa on asia mistä itsellä ei ole varmaa tietoa mutta näin niinkuin ajatusta herättävänä kommenttina. Esim. meidän mersussa pyörien kallistuminen on niin voimakasta, että siihen kiinnittää huomiota, jos auto parkissa seisoo pyörät käännettynä. Silti se on ihan hyvä ja turvallinen ajaa. Pieni casterkulma vanhoissa volkkareissa johtuu siitä, että on haluttu tehdä kevyt ohjaus. Nykyautoissa casteria voi olla reilummin, kun ohjaustehostin houolehtii keveydestä. Quote Link to comment
UltraVW Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Joo, keulan vaihto edessä joten siksi kyselen jos samalla laittais ne palat. Kyllä olis tarkoitus yli 80kmh ajaa (mökille) kun nyt on laatikkokin pitkällä perällä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Topiccia lainaten, kannattaako droppien kanssa laittaa caster palat? Siis jos ainoana madalluksena on on dropit ja olkatappimallista on kysymys. Mulla ei ole ollu tarvetta laittaa casterpaloja vaikka oon käyttäny droppeja ja perä vakio korkeudella. Tosin kyseessä 66 pallonivelkeulalla.. Quote Link to comment
metake Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 Itse laittaisin caster-palat vakio kuplaankin. Kolmessa mulla ne on ja yhdessä ei ole, talven jälkeen on kyllä siinäkin. 1 Quote Link to comment
UltraVW Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 Taas lainaten topiccia, kun en löydä enää topiccia missä puhuttiin takavakaajista. Eli jossain topicissa oli ettei takavakaajaa suositella jos takapäätä on tiputettu esim.napsun tai kaksi? Onko näin ja miksi? Vai oliko se vain tietyntyyppisten vakaajien kanssa, en muista enää mitä topicissa luki? Quote Link to comment
x-pj Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 Tarkoitatko tasausjousta eli z-baria. Siitä vois kumeja lyhentää, jos perää on pudotettu paljon. Quote Link to comment
UltraVW Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 En, tai siis itsellä vanhan liiton empi camber compensator, miten sellaisen asennus vaikuttaa jos perää on napsu tiputettu? Quote Link to comment
JM Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Hirvi kokeili tollasta niiden urtsissa. Siitä tuli todella arvaamaton /huono. Quote Link to comment
JM Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Hirvi kokeili tollasta niiden urtsissa. Siitä tuli todella arvaamaton /huono. Quote Link to comment
UltraVW Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Tuollaista meinasin? Jos tosiaan on napsu tiputeltu perään ja tuollaisen asentaa niin autosta tulee arvaamaton/huono? Onko näin? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.