nalleolut Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 tuli tuollainen räpellettyä paikoilleen =pari kysymystä / ehdotusta! kait nää on oikein asennettu? http://img106.imageshack.us/my.php?imag ... 1592xh.jpg onko kukaan muokannu/poistanut tuota liparetta tuosta reunasta? http://img106.imageshack.us/my.php?imag ... 1669ob.jpg entäs tuo takaluukun avauskahva... saako sen purettua silleen että jäis vaan tuo kahva ulkopuolelle, ettei sisäpuolella olisi tuota koukkujutskaa... hmm pitäsikö ostaa toinen takaluukku josta poistaisi tuon lipareen ylhäältä ja hitsaisi reiän umpeen tuosta avauskahvasta.... ehdotuksia/parannuksia fiiliskuva: http://img106.imageshack.us/my.php?imag ... 1647cr.jpg Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Mikä se hässäkkä kaasarin päällä on? Eihän kuplan koneeseen kuulu kromia. :) Quote Link to comment
Guest Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Mulla avossa on ollu luukkuraollaan mutta aattelin nyt tehä kaverin avustuksella cliinin luukin ja pyöristää pokkaukset pellistä poi.. reijät umpeen ja luukku normisti kiinni (ei raolleen)... eli riittääköhän jähdytys?? Öljyn lauhdutin on tarkotus laittaa vie.. Pyöriikö sie alla ilma riittävästi ilman luukussa olevia aukkoja...?? Quote Link to comment
nalleolut Posted March 8, 2006 Author Share Posted March 8, 2006 periaatteena on jos ei se kulje kromaa se..... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 onko kukaan muokannu/poistanut tuota liparetta tuosta reunasta? http://img106.imageshack.us/my.php?imag ... 1669ob.jpg On. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 8, 2006 Author Share Posted March 8, 2006 hyvä =jahka saan toisen takaluukun niin alkaa rälläkkä laulaa..... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Pätkä kerrallaan sitten lirpaketta pois ja heppiä tilalle. Heppaat 10 mm välein ja tinaat umpeen, niin hyvä tulee. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 8, 2006 Author Share Posted March 8, 2006 entä jos ajaa vaan tuon vaakatasossa olevan kohdan pois ja laittaa esim gummilistaa siihen reunaa... suojaksi Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 No kokeile, niin näet. Aja samantien vaikka vesikourut pois ja laita kumilista päälle. Tulee lisää tunnelmaa. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 8, 2006 Author Share Posted March 8, 2006 ooright = hyvä meininki.... Quote Link to comment
Guest fastghia Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Mulla avossa on ollu luukkuraollaan mutta aattelin nyt tehä kaverin avustuksella cliinin luukin ja pyöristää pokkaukset pellistä poi.. reijät umpeen ja luukku normisti kiinni (ei raolleen)... eli riittääköhän jähdytys?? Öljyn lauhdutin on tarkotus laittaa vie.. Pyöriikö sie alla ilma riittävästi ilman luukussa olevia aukkoja...?? Koneen jäähdytykseen tarvitset ilmaa, joka tehdasavossa otetaan luukussa olevien ritilöiden kautta. Jos konehuoneeseen ei ole missään ilmanottoa, ei kone jäähdy... Quote Link to comment
Guest Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Koneen jäähdytykseen tarvitset ilmaa, joka tehdasavossa otetaan luukussa olevien ritilöiden kautta. Jos konehuoneeseen ei ole missään ilmanottoa, ei kone jäähdy... Eikö auton alta pyörivä ilma riitä tuuletukseen? Kun umpi pelti tossa vissiin on muutenki ollu... tuskimpa tehtaalla luukkuja raolleen laitettiin... taitaa olla tuoreempi keksintö... Mistä ne umpiperäkuplat on ilmansa ottanu ?? Auttaako jostakin loksujen alta laitettavat scoopit siihen että konehuonees kävis huiku?? Ku pelliä en viittis raotella... sataa lorttoihin sisään!!! PS: EI tehdasavo kyseessä... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Kun umpi pelti tossa vissiin on muutenki ollu... tuskimpa tehtaalla luukkuja raolleen laitettiin... taitaa olla tuoreempi keksintö... Mistä ne umpiperäkuplat on ilmansa ottanu ?? Normikuplassahan on ne ritilät siinä luukun yläpuolella, niistähän sitä ilmaa menee joten vanhemmissa oli umpinainen luukku. Avoissa ei ritilää yläpuolella ole, joten niissä on sitten vanhemmissakin ollut itse luukussa ritilää. Quote Link to comment
Guest Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Voihan viulu... kun tulee umpipelti... ja raolleen ei viittis laittaa.. mitä m ieltä... saisko alta otettua ilmaa jollain scoopeilla ja putkilla suoraan ylös... tai "ilman ohjureilla"... Kun kattelee... niin aika monella on ilmeisesti ongelmia jäähdytyksen kanssa kun luukut raollaan ajetaan.. Tässäpä pähkinää... ja vinkkejä otan vastaan.. mulle kun takaluukkuun tulee kait Hodrod&Rock showssa straippaus tai joku kuva peltiin niin ei viittis laittaa ritilää... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Pari ajatusta: - voi olla että niitä cool-air kittejä käytetään turhaankin - kai siihen olis hyvä saada ilmaa sisään yläkautta (voi mennä jotenkin alakauttakin, en tiedä) - voiko sen luukun yläpuolelle tehdä pikku scoopit siihen lasikuituun - tee luukkun ritilää, mutta älä tee ihan tavallisia reikiä. Eli jotain kuviota kehiin ja taustalle ehkä ohutta metalliverkkoa tukemaan rakennetta. - laita tavallinen ritilällinen luukku - laita luukku raolleen - ajele niin vähän ettei kone lämpene liikaa Quote Link to comment
Guest Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Tee isot ilmareiät rekisterikilven taakse piiloon, ja jätä kilpi vaikka 1.5cm irti pellistä. Auton/moottorin alta ei saisi ottaa ilmaa konehuoneeseen, se on kuumaa.. eikä näinollen jäähdytä hittojakaan. Siksi konehuoneessa on ilmapellit, eristämässä yläosaa alaosasta. Jan Quote Link to comment
Guest fastghia Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Joo, vesi- ja ilmajäähdytteisten lisäksi on rakennettu näitä, joita ei tartte jäähdyttää ollenkaan :) Quote Link to comment
Guest Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Takapellistä kyläseppä naputtelee kaikki pokkaukset pois ja tekee alkuperäisen rekkarin paikan pyöreän muotoiseksi jotta takaluukun muoto jatkuu... joten rek kilpi tulee vasemmalle puolelle lokariin valon alle.... ei auta ilma reijät... Lissää ehdotuksia... kylkeen scooppit molemmin puolin takalokareiden etupuolelle ja siittä läpiveto perään?? No just tommonen takapelti tulee kun tossa ed kuvassa.... ja harkitsen tommosta takaluukkua tohon päällekki... Mites toi jähtyy...?? Quote Link to comment
Guest fastghia Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Ei se jäähdy, se vaan kuumenee... Quote Link to comment
Guest Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Ei se jäähdy, se vaan kuumenee... Lyhkäsiä kauppareissuja vaan vai??? Tommosta tavaratilan luukkua suunnittelin... en tie jaksaako vie täks kesäks laittaa mutta... Oliskos sulla kuvaa tosta luukkusydeemistä tarkemmin... miten se on tos ... EDIT: Lehmikangas ehotteli scooppia... siinä on kyllä vahvaa pelliä tossa päällä... et siihen sais...nätti??... entiedä :( Quote Link to comment
Guest Harri Björnholm Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 En näe mitään muuta syytä laittaa cool air-kittiä, kuin sen, että keskellä ei sovi virikaasari olemaan. Kuplahan toimii mainiosti maissa, jossa on keskimäärin Suomea lämpimämmät kelit. Pelti auki vaan sataa vettä koneen päälle ja hapattaa osat... Quote Link to comment
Ketsa Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Noi varmasti vakiomoottorin kanssa. Mutta entäpä kun on esim. isot tuplat imemässä ilmaa ja possun flekti puhaltamassa ilmaa pois konehuoneesta? Quote Link to comment
Guest arto linden Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Tee reijät taka sisälokasuojaan, pääsee kaasareihinkin käsiks Quote Link to comment
Guest Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Tee reijät taka sisälokasuojaan, pääsee kaasareihinkin käsiks Ja konehuone aivan täyteen paskaa. Kokemusta on. Aukot on melkein elinehto jos on tuplat, mutta ajon aikana niissä on oltava peitelevy. Mä olen puhkonut joskus reiän etummaiseen moottoripeltiin, eli siihen mikä on flektikopan ja korin välissä moottorin ja takapenkin välissä. Siellä on oikealla puolella tilaa leikata peltiin melko iso reikä, siitä tuo sitten haitariputkella ilmaa sisään lisäflektillä tai ilman, jostain kauempaa. Aivan suoraan siitä pellin takaa ei kannata, siinä on kuuma pakosarja heti vieressä eikä viileätä ilmaa ole tarjolla siinä kohtaa. Ime se mieluummin putkella vaikka jostain vaihdelaatikon nokan tietämiltä. Olen myös tehnyt isomman reiän tulipeltiin flektin kohdalle, ja siitä mutkaputki auton sisään taka-tavaratilan puolelle,, ja kääntö alas, tavaratilan pohjan läpi. Väliin saa jälleen myös flektin jos haluaa. Mahtuu aika iso putki.. 20cm halkaisijaa olen muistaakseni isoimmillaan laittanu. Pakosarjan J-putket voi kääriä Thermotecillä peittoon niin lämpötila laskee siellä auton alla paljonkin. Jos käytät lämmönvaihtimia niin ne on hankalampi eristää.. Jan Quote Link to comment
Guest Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Tee reijät taka sisälokasuojaan, pääsee kaasareihinkin käsiks Pysty-lortto keskellä konetta joten kaasari käsillä.. Tota "tulipeltiin reikä ja jostakin ilmaa+flekti" olen nyt suunnitellu.. Kyläsepän (www.touhumaa.com isäntä) lennäteltiin ajatuksia leijan lailla ja suunniteltiin tossa jo ed olleen kuvan kaltaista luukkua " tavaratilaan" paloseinän eteen josta sit sais sumplittua ilman oton joko scoopilla sivuista tai sitten tekis systeemin et ajajessa olis se tavaratilan luukku raollaan muutaman sentin ja sieltä flektillä puhallus paloseinänläpi.... Hitto ku kävi ajatukset korkialla ;) ??? Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 meneekö teillä tuon cool air kitin kans konepelit lukkoon enää...en oo löytäny sopivaa kohtaa että sais lukkoon...apuuva! Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 juu ja aina ei toi koneen lämpö ole ongelma vaan huomasin kun ruutassa on imuilmanlämpötila mittaus niin 25 asteen kelillä kone hörii n. 50 asteista ilmaa sisäänsä. tehot tippuu (muistaakseni 4 hp/10 astetta) ja jos puhaltaa öljyjäähyn läpi 50 asteista ilmaa 25 asteen sijaan ja öljyn ollessa 95 asteista on jäähdytys tehoa aika paljon vähemmän. itse olen myös miettinyt miten saada viileää ilmaa takaluukun alle. jep ja kaikki pellit on paikoillaan ja rekkarikilpee nostettu sentti ylöspäin ja porattu 3 50mm reikää taakse mut ei oo viä päässy läppärin kans kattoon mitä asteita nyt menee mut toivottavasti perjantaina. pistäkää ideoita kehiin...mielellään yläpuolelta, kun meinaa toi rapa olla ongelma alapuolella :) Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 meneekö teillä tuon cool air kitin kans konepelit lukkoon enää...en oo löytäny sopivaa kohtaa että sais lukkoon...apuuva! Ei menny lukon lipare enää niin, että lukittuis. Ja kyseessä lyhyt luukku, en tiedä sitten noista pitkistä luukuista? Quote Link to comment
Sami Leskinen Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 meneekö teillä tuon cool air kitin kans konepelit lukkoon enää...en oo löytäny sopivaa kohtaa että sais lukkoon...apuuva! Ei menny lukon lipare enää niin, että lukittuis. Ja kyseessä lyhyt luukku, en tiedä sitten noista pitistä luukuista? vääntää vähän vastinliparetta ni lukittuu Quote Link to comment
-Puide- Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Juu kyllä mullakin lukittui ihan hyvin... =) Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Toinen ongelma syntyi siitä, että luukku ei osu enää topparikumiin, vaan alareuna osuu ensimmäisenä helmapeltiin. Quote Link to comment
-MITO- Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Ootappa kaatosadetta taikka sitä kun auto seisoo jossain kerrostalon parkkiksella. Kummasti aina joku räpläämässä. Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Kyllä se vettä kestää, eikö? Ja tuolla katuvalojen ulottumattomissa kun asuu, niin ei ole vaivaa turhista räplääjistä kotipihalla. Haulikolla semmoisille kyytiä annetaan :D Quote Link to comment
Teevee Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Juu kaatosateella jos jätät autos pihalle parkkiin ja sulla on pystykaasari niin voit sanoa huoletta konettas vesikoneeksi. :) Quote Link to comment
nalleolut Posted August 9, 2006 Author Share Posted August 9, 2006 heh. mietin tuota jäähdytys hommaa eli rekisterikilven taakse reikiä. mutta entä jos porais alahelmaan reiät josta käärmes sais puhkua kuumat ilmat paremmin.... nythän se on niinku seinää vasten kuumailma vaan kiertää alla ? olenko väärässä. Quote Link to comment
Teevee Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 ^ Juu tommosia patentteja mäkin olen nähnyt.. Quote Link to comment
nalleolut Posted August 9, 2006 Author Share Posted August 9, 2006 patenttejapa hyvinkin. thermotec nauha tietyystoi auttaisi asiaa. mutta luulis .... ? en tiedä Quote Link to comment
Teevee Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Thermoteccia mullakin ja ihan hyödyllistä.. Mut teeppä tommonen patentti ja kerro miten toimii. :) Quote Link to comment
nalleolut Posted August 9, 2006 Author Share Posted August 9, 2006 kaippa senki on joku kyläseppä ähtäriinsä laittanu ja todennut että vi....x meni.... eli joku muu saa kokeilla---- mutta ajatuksena ajoviima jäädyttäisi paremmin käärmeenpesää (läpihönkivä) Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Juu kaatosateella jos jätät autos pihalle parkkiin ja sulla on pystykaasari niin voit sanoa huoletta konettas vesikoneeksi. :) Kyllä tuo on mielessä käynyt, nytkin mulla on tuuletusreiällinen ( -73) konepelti ja siitähän sataa sisään koko ajan. Ja kyllä sen uskon, ettei se hyvää tee, oli mikä kaasari vaan. Tarkoitus olisi ratkaista asia niin, että vaihdan umpinaisen luukun, jonka saa yläreunasta raolleen ajossa ja sitten parkissa kiinni. Hanskilla näin hyvän oloisen toteutuksen paineilmalla. Jotain samanlaista ajattelin itsellenikin, mutta mekaanisella toteutuksella.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.