Guest Olavikuulapää Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 Tervehdys foorumille ja rauhaisaa joulua! Näin jouluna kun meinaa tylsyys iskeä ni sama kai se on tänne vähän kirjotella aikansa kuluksi: Keväällä naapurin isäntä poistui ajasta ikuisuuteen ja autotallista löytyi tämmöinen Auto on seisonut tallissa 15 vuotta ja nyt hänen kuoltua sain sen ostettua perikunnalta. Itse naapuri ei ollut halukas sitä myymään. Naapuri oli auton ensimmäinen omistaja ja mittarissa on 35000km ja voi olla, että siinä on tosiaan kaikki mitä sillä on ajettu. Ensimmäisen kerran kun avasin auton ovet, tulvahti vastaan TODELLA raskas ilma. Penkit oli valkoisen homeen peitossa No jätesäkki penkin päälle ja hengityssuojain naamalle ni kyllä se siitä. Ennen kun auton sai siirrettyä oman tontin puolelle, piti umpeen ruostuneet jarrut herkistellä ja kuten tuosta edellisestä kuvasta voi päätellä, niin tilaa ei oikein ruhtinaallisesti operaatiolle ollut. No auto saatiin kuitenkin siirrettyä ja ensimmäisenä piti 15 vuoden liat pestä pois. Alta paljastui kohtuullinen maalipinta. Kuvassa puolet konepellistä pesty vertailun vuoksi. Konepellin kun avasi, löytyi alta tämmöistä: Pellit olosuhteisiin nähden todella hyvässä kunnossa Seuraavaksi saikin ruveta haaveilemaan koneen käynnistystä. Kaverin kanssa löin kaljasta vetoa, että lähtee. Tietenkin ensin kokeilin kädellä pyörittää konetta, ettei ole jumissa ja hyvin tuntui pyörivän. Seuraavaksi tiputin vanhat öljyt pois ja uutta tilalle. Öljy oli melko kirkasta ja ovipielestä löytyneen tarran perusteella niillä oli ajettu vain n.1000 km. öljysihtikin oli puhdas, eikä sihdin pohjaluukussakaan ollut juuri lainkaan mitään karstaa/liejua. Oli naapuri pitänyt autostaan huolta. Vanhasta öljypöntöstä piti vielä askarrella tilapäistankki, että saatiin tuoretta menovettä ja eikun starttia. Noh. Eipä pyöri, naksahtaa vain. Seuraavaksi miettimään, että mistä starttiin pääsee käsiksi, että saisi vähän kolauttaa. Oikea takarengas pois ja pieni napautus startille ja johan pyörittää, mutta ei lähde käyntiin, ei edes lupaa. Kaveri tienasi kaljat itselleen. Seuraavana päivänä piti alkaa tutkia mikä mättää. Virranjakajassa ei juuri minkäänlaisia hapettumia ja käret oli siistit, virtakin kulki tänne asti. Kokeeksi kuplasta puola lainaan ja kone lähtikin rokkaamaan. Homeinen sisustakin tuli purettua pois ja sitten jännityksellä etulokasuojien kimppuun. Siinä päältä ja alta. Lokasuojat melkoista haperoa kanssa, varsinkin alareunasta Tässävaiheessa hommat jäi odottamaan seuraavaa kesää, mutta sitten kuului radiosta onkos tullut kesä ja ajattelin, että no hemmetti, otetaanpas takalokaritkin irti ni näkee mitä haperoa löytyy. Tänään (24.12.2015) tosiaan nappasin loksut pois ja tässä tulos Quote
Lasse Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 Varmaan yks parhaista kolmosista minkä oon nähnyt pitkään aikaan. Onneks olkoon hankinnasta. Quote
lasse haukkavuori Posted December 25, 2015 Posted December 25, 2015 Helmen olet löytänyt. Harvinainen on porrasperäinen uuskoppa. Quote
Sakke Posted December 25, 2015 Posted December 25, 2015 Jos joku haluaa tämmösen uudemman notsin niin mulla vois olla myytävänä yks. 1 Quote
Guest Käsilaukku Posted December 27, 2015 Posted December 27, 2015 Jos joku haluaa tämmösen uudemman notsin niin mulla vois olla myytävänä yks. Kiinnostaa ! Mikä on väri ja kunto ? Quote
Guest Olavikuulapää Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Saisikohan jonkun eston, ettei pääsisi millekkään nettisivulle missä myydään yhtään mitään romuja? Erehdyin nimittäin nettivaraosaa selailemaan tässä yksi ilta ja nyt alkaa uhkaavasti näyttämään siltä, että tämä type3 harrastus lähtee hieman laukalle. Tänään kotiutui pari 1600tl:ää. Quote
Lasse Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 No tuo on lähes ainoa tapa hankkia varaosia näihin härpättimiin. Ja onhan se mukavaa näytettävää naapureillekin. Quote
Guest Olavikuulapää Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Nimenomaan. Nyt alkaa olla omavaraisuus kohdillaan osien suhteen. Ajatuksena oli pitää tuon notsin moottori alkuperäisenä ja jos joskus haluaa vähän kirpeämpää konetta, niin tuon keltaisen auton tekniikan voi uhrata siihen tarkoitukseen. Quote
Guest Olavikuulapää Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Tänään sain volkkarit pois kyydistä. Tuossa aikaisemmassa kuvassa näkyvä kori lähti arkistoon odottelemaan parempia aikoja ja tästä keltaisesta voisi viikonlopun aikana tiputtaa moottorin pois. Joku on joskus näköjään purkanut enimpiä rojuja tieltä ja rälläköinyt konetilaa vähän avarammaksi, joten tuo myllyn tiputtaminen ei ole enää paha rasti. Aluksi ajattelin että koko kopan pelteineen saa laittaa romulle, mutta nyt päivänvalossa tarkemmin katsottuna näyttäisi, että ainakin oikeanpuolen etu- ja takalokari olisi mahdollisesti vielä ok kuntoiset ja vasen takalokarikin saattaisi kelvata jollekin kuka tykkää hitsata ja oikoa peltiä. Konetilan luukku ja etuluukku näyttäisi myös yllättävän siisteiltä, mutta täytyy niitä katsoa tarkemmin kunhan kelit vähän lämpenee, sillä etuluukun päällä oli senverran paljon jäätynyttä puusilppua ja lehtiä, että en olisi yhtään yllättynyt, vaikka alta olisi ponnistanut kiukkuinen isäsiili, kun joku häiritsee talvihorrosta. Quote
Arska Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Meinasitko paloitella tuon korin tuosta keltaisesta? Minkä ikäinen tuo on?Itsellä -72 mallin auto. Mulla on takapää ottanut iskua ja olisin tuota luukusta (lukkopesästä) alaspäin koko takahelmaa vailla. Takalokarit saattaisi myös kiinnostella jos ei kovin ruosteessa. Quote
Guest Olavikuulapää Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Voin huomenna ottaa tarkempia kuvia tuosta takaosasta ja tutkia myös noita takalokareita.Nopeasti katsottuna oikea puoli on paremmassa kunossa eikä päällepäin ainakaan hirmu pehmeältä vaikuta, mutta tuo vasen on jo vähän haastavampi, lommo yms.(voihan tuo tietty olla vettynyttä rautaoksidia ja näin pakkasella tuntuu vaan kovemmalta) Täytyy keväämmällä tehdä jonkunlainen inventaario noista osista ja arvioida mitä arkistoin itselle, loput sitten laitetaan maailmalle.Tuosta keltaisesta puuttuu paperit, niin sen joutaa pilkkoa. Vuosimallista en äkkiä osaa sanoa mitään, mutta eikös tuo ole likimain samoja vuosikertoja tuon sinun auton kanssa. Tässä vasen takaloksu Quote
HBR Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Taidan olla kadonneiden peltien jäljillä ;) Quote
lasse haukkavuori Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Noin se itelläkin alkoi. Ensin 1 1500s 64 ja sille varaosa-auto 1600 fasty 66 jota ei raaskinut kuitenkaan pilkkoa. Sille varaosa-autoksi1965 fasty ja 71 fasty ja ne oli niin mätiä että ne pilkottiin. Löytyi vielä 1 68 fasty sopivasti täydellisenä nurkkiin seisomaan. No osia jäi niin paljon niin rojektiksi 68 automaatti fasty . Se myyntiin ja farmaria etsimään. Nyt on sellainenkin 67 ja tuon viimeisen 68fastyn sain viime kesänä ajoon. Viel olis yx kolkin pohjalevy mut koppa puuttuu. Aino minkä haluis olin typ 3 karmann ghia mutta sellaista ei sitte löydykkään sopivasti Quote
Guest Olavikuulapää Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Tässä Arskalle kuvia lokareista ja tuosta takaosasta. Takaosa ottanut aikalailla korroosiota. Lokarit oli ehkä jopa paremmat kuin odotin, kuvissa pahimmat ruostepaikat. Laita Arska yv tai tekstari jos kiinnostaa vielä nuo pellit.. Tai saa soittaakin, numero on tuossa profiilissa. Quote
Guest Olavikuulapää Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Joo ja tuossa vikassa kuvassa olis tyrkyllä ovipahveja jos jollakin tarvetta.. Vai laitanko roskiin.. Kuvassa paremman näköset ku livenä (ei varmaan yllättäny ketään) Quote
lasse haukkavuori Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Jos jää yli 1kpl moottoriluukun sulkia vai mix sitä nyt kutsuis niin semmonen kiinnostaa. Quote
Guest Olavikuulapää Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Täytyy katsoa jos löydän kaksi kappaletta,niin toinen joutaa. Eli tarkoitat kaiketi sitä lukkosysteemiä, millä se moottoriluukku lukittuu? Niin ja saattaa hetki vierähtää ennen ku ehdin seuraavan kerran penkoa osia ku auto on kotipaikalla äitimuorin ilona ja itse asun toisella paikkakunnalla ja viikot olen reissuhommissa. Mutta palaan asiaan heti ku ehdin :) Quote
Guest Olavikuulapää Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Nyt hetkellisen vitutksen johdosta tätäkautta kyselen, josko joku tarvitsisi fastyn koppaa ja pohjalevyä? Tuonne myydään osioon en ilmoitusta laita, kun heti kuitenkin alkaisi nillitys että pitää olla hinta ja yms yms.. Hintakin keksitään kyllä, mutta tuumataan sitä sitten porukalla jos joku aiheesta kiinnostuu. Tärkeintä olisi nyt että koppa ja pohjalevy lähtisi käyttöön, eikä jäisi minulle nurkkiin ruostumaan. Koppa on suhteellisen siisti, samoin ku pohjalevykin, moottoritilaa on joku rälläkällä vähän suurentanut, mutta muuten äkkiseltään melko hyvä. Pohjan ja kopan numerot täsmäävät, mutta papereita ei ole. Myyjä väitti, kun itse tuon ostin, että paperit löytyisi jostain, mutta eipä ole kuulunut. Kuvia voin käydä nappaamassa jos joku haluaa. Kuljetuskin järjestyy vaikka inariin kohtuullista korvausta vastaan. Myös muuta joutavaa osaa löytyy samasta autosta: -Takalokarit -Ovet -Laseja -Oisko ollu jonkunlainen moottoritilan pelti Näistäkin kuvia saa pyytämällä. Ja hinta neuvotellaan myöhemmin, koska en itsekään varmaksi muista osien kuntoa. Nyt kannattaa myös käyttää (hetkellinen?) vitutus hyödyksi ja kysyä jos tarvitsee jotakin palikkaa omaan type 3:seen (peräkärryllinen rojua pyörii nurkissa) Etulokarit ja penkit sekä etutavaratilan luukku jää itselle, niitä on turha kysellä. Ainiin ja auto on vuosimallia -72 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.