Jump to content

2-osaiset jarrulevyt + satula-adapterit laillisia?


-Alex-

Recommended Posts

Tätä voisi oikeastaan kysyä suoraan yksityisviestillä -AP- :lta.. Mutta:

 

Käsittääkseni asiallisen näköiset satula-adapterit ovat laillisia?

 

Enemmän pistää kysymään että onko 2-osaiset jarrulevyt, eli Jarrulevy+pultit jarruosavalmistajalta ja omaa suunnittelua oleva asiallisen näköinen hattu laillisia?

 

Finlexistä ei selvinnyt tämä suoranaisesti, ainoastaan satula-adapterista maininta:
 

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779#Pidm1851072

Edited by -Alex-
Link to comment

Sarjavalmisteiset riittää. Ps. Kurkkaa privaviestisi.

11 §

 

Akseliston muutokset

 

b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys

 

 

Ei ainakaan ennen kelvannut vaikka olisi itse tallissa tehnyt suuremmankin sarjan, piti olla ihan auton osien valmistukseen tarkoitettu yritys, ja sillä tietysti riittävä tietotaito. Mun mielestä pykälät ei kyllä ole sen suhteen muuttunut, mutta eipä ole vuosiin kyllä ollut tarvetta yrittää leimalle omavalmisteisilla tukivarsilla, niinkuin joskus ennen...

 

 

P.S. Privat luettu ja vihdoin tajusin vastatakin siihen :)

Link to comment

11 §

 

Akseliston muutokset

 

b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys

 

 

Ei ainakaan ennen kelvannut vaikka olisi itse tallissa tehnyt suuremmankin sarjan, piti olla ihan auton osien valmistukseen tarkoitettu yritys, ja sillä tietysti riittävä tietotaito. Mun mielestä pykälät ei kyllä ole sen suhteen muuttunut, mutta eipä ole vuosiin kyllä ollut tarvetta yrittää leimalle omavalmisteisilla tukivarsilla, niinkuin joskus ennen...

 

 

P.S. Privat luettu ja vihdoin tajusin vastatakin siihen :)

Mulla yhden konttorin päällikkö sanoi että riittävä tietotaito ja sarjavalmisteisuus riittää. Erikseen vielä kysyin täytyykö olla yritys ja ei kuulemma jos voi esim. netistä tilata jostain osat yksityiseltä.

 

En sitten tiedä mikä katsotaan riittäväksi tietotaidoksi.

Link to comment

Mulla yhden konttorin päällikkö sanoi että riittävä tietotaito ja sarjavalmisteisuus riittää. Erikseen vielä kysyin täytyykö olla yritys ja ei kuulemma jos voi esim. netistä tilata jostain osat yksityiseltä.

 

En sitten tiedä mikä katsotaan riittäväksi tietotaidoksi.

 

Tiedä sitten että vaaditaanko tietotaidon näytöksi tapauksesta riippuen piirustuksia?

Edited by -Alex-
Link to comment
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...