Guest kombinationskraftwagen Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 Moro, Pitäisi hankkia uudet renkaat -74 Kombiwageniin. Rekisteriotteessa mainitaan renkaiksi 7.00-14/8PR, mutta tuollaisia ei taida enää mistään saada. Tarvinnee sitten hankkia 185R14C-renkaat (nekin mainittu otteessa). Onko hyviä vinkkejä minkä merkkiset? Ja mistä löytyisi? Quote Link to comment
eekoo Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Rengaskaupasta vois kysäistä 4 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 185R14C vaihtoehtoja taitaa löytyä vaikka kuinka paljon. Siitä jos poiketaan, niin sitten voi joutua metsästämään varsinkin C merkintää... Quote Link to comment
GT78 Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Nykykumeista löytää kyllä ihan ilman tuota C-merkintääkin kantavuudeltaan riittäviä vaihtoehtoja. Toki se C-merkintä on aina parempi enempi rautaa ja kantavuus riittää varmasti. Eli jos ei jaksa selvittää ostat C merkittyä vaa Quote Link to comment
Paadre Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Sori OT, mut onko pakussa ja bussissa samat kantavuudet? Eli päseekö bussissa/henkilöautossa pienemmillä kantavuuksilla? Quote Link to comment
tobbe` Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Nii eikös joku opel omegakin paina enemmän kuin kleinbussi että tarviiks välttämättä olla ne c-renkaat, vai häh? Quote Link to comment
KimmoH Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Ei ole pakko olla C-renkaat jos vain kantavuus riittää. Siinä vakiokoossa taitaa nykyrenkaissa kaikissa olla riittävä kantavuus mutta jos vakiosta poikkeaa esim. pienempään renkaaseen/matalampaan profiiliin, niin sitten alkaa tulla hankaluuksia. Taitaa ne bussin akselipainot olla paljon enemmän mitä Ooppelissa ja niitä akselipainoja tuijotellaan jos ne otteeseen on merkitty. Muuten mennään kokonaismassan mukaan. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Ratsastetaas tällä. Tuossa omassa autossa kun on tuo jakeluauton vaihdelaatikko niin kierroksia tuntuu jo 80:ssä riittävän.. kuinka korkeaa rengasta sille vakiovanteelle saa ja onko kokemuksia? Vai kysynkö rengasliikkeestä? ;) Quote Link to comment
JM Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Ratsastetaas tällä. Tuossa omassa autossa kun on tuo jakeluauton vaihdelaatikko niin kierroksia tuntuu jo 80:ssä riittävän.. kuinka korkeaa rengasta sille vakiovanteelle saa ja onko kokemuksia? Vai kysynkö rengasliikkeestä? ;) Mulla oli aikanaan 205/80R14. Se vannehan on 5 1/2? Eli toi olis isoin laillinen. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Mulla oli aikanaan 205/80R14. Se vannehan on 5 1/2? Eli toi olis isoin laillinen. Ja tämä mahtuu hyvin alle eikä ongelmia? Tätä kokoa itsekkin mietin. Jonkun verran välitystä saisi tällä jo pidennettyä. Quote Link to comment
JM Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Ja tämä mahtuu hyvin alle eikä ongelmia? Tätä kokoa itsekkin mietin. Jonkun verran välitystä saisi tällä jo pidennettyä. Vahva ehkä... Tästä on sentään 20 vuotta... Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Lisää aiheesta. Jos laittaisi tuuman isomman vanteen ja sille mahdollisimman iso rengas. Onko tölkkiä / vastaavaa ollut 15 tuumaisena samalla jaolla ja vieläpä niin että tuo pölykapseli menisi siihen vanteeseen? Quote Link to comment
JM Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Lisää aiheesta. Jos laittaisi tuuman isomman vanteen ja sille mahdollisimman iso rengas. Onko tölkkiä / vastaavaa ollut 15 tuumaisena samalla jaolla ja vieläpä niin että tuo pölykapseli menisi siihen vanteeseen? 15 tuumasesta en tiiä mut 16 löytyy, siihenhän sais tosi iso kehäsen kumin... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 16" vanteelle suurin pallikseen sallittu koko on 205/70R16. Vastaavasti esim. 185/75R16 tai 195/70R16 käy, tai täyskorkeana 175 (/80) R 16. Mikähän "taxi" -koko tuo muuten on tuo viimeinen, joku London cab kenties, esim. http://camskill.co.uk/m91b0s5660p105972. Mulla on doppelissa mersun vanteilla takana vielä vähän isommat munkit ja edessä sit 185/70R16 ja nuo etuset mahtuu pyörimään oikein hienosti. Takanakit vähän nipin napin. edit: ei oo ilmeisesti mikään lontoon erikoisuus vaan joku tämmönen ympärivuotinen kestävä maastohenkinen taksirengas: https://tyres.theaa.com/manufacturer/michelin/xc4s/ Aika arvokas on tuo koko. Quote Link to comment
Jiibee Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Onko tölkkiä / vastaavaa ollut 15 tuumaisena samalla jaolla ja vieläpä niin että tuo pölykapseli menisi siihen vanteeseen? 15 tuumasesta en tiiä mut 16 löytyy, siihenhän sais tosi iso kehäsen kumin... Pölykapselia on käytetty 14" vanteen kanssa. 16" vanteessa on pelkkä keskikuppi. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 205/80r14 meni tilaukseen. Katsotaan sitten onko mitään eroa. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 8, 2016 Share Posted July 8, 2016 Nyt on kunnon munkit! Meillä on LT:ssä sama koko takana ja ne on vähän semmoiset sarjakuva-auton renkaiden näköiset :) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 (edited) Tämä kannatti. Kulutus putosi lähes 4 litraa sadalla verrattuna edellisiin sirkeleihin. Nyt rullaa! Voin suositella lämpimästi Nexen 205/14/80. Lopen auto ja rengas 325,- allelaitettuna. Näissä c merkintä. Edited August 8, 2016 by Jussinbussi Quote Link to comment
-MITO- Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Mitenkäs kiihtyvyys pallurassa muuttui? Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Melkein parani, sen verran rullaa paremmin. Vielä kehuakseni melutaso putosi noin 100%. Nyt kulkee kuin sukkasillaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.