Jump to content

Volksworld show 2006, Sandown Park UK


busgods

Recommended Posts

Ajattelin nyt kirjoittaa pienen reportaashin tuosta ns. brittien megatapahtumasta kun satuin siellä eilen käymään. Sunnuntain palkintojenjaosta jne. mulla ei ole siis mitään hajua... Eipä oikeestaan edes kiinnosta ;-)

 

Sää oli aika kolee. Tai no ehkä 14 astetta huhtikuun alussa on ihan OK näin härmän mittapuun mukaan? Ulkona parkkipaikalla Sandownissa ei pysäköintiä oltu ryhmitelty oikein mitenkään joten jouduin ajamaan volsun jonnekin takapusikkoon kaikkien Vauhxhallien väliin...

 

Ainoastaan myytävät ajoneuvot oli jotakuinkin karsinoitu yhdelle alueelle. Muutama California importti oli trailerilla raahattu paikalle ja joitakin enemmän ja vähemmän ähtärilookkereita oli tarjolla. Pari ok ovaalia ja bussia kuitenkin. Akvaarioiden hinnat siinä +2000 puntaa, vanhemmat +3000. Bussit olivatkin sitten ihan oma lukunsa. Ohessa esim yhden 50 lukusen paneelin myyntilaput. Siitä vaan sitten ostamaan...

 

th_07433_IMG_2283.JPGth_07439_IMG_2289.JPGth_07444_IMG_2291.JPGth_07449_IMG_2293.JPG

th_07486_IMG_2300.JPG

 

Framille ennen etrancea oli tuotu sitten niitä muodikkaita rotta vehkeitä. No komeita olivat juu. Pritzeni jotenkin tuntu maukkaalta. Mutta onhan noita nyt sitten jo nähty?

 

th_07492_IMG_2306.JPGth_07497_IMG_2314.JPG

 

 

Sisällä olikin sitten about kaikki mitä Volksworldissä on ollut tähän mennessä. Ainakaan itelle ei tullu kovin montaa biiliä vastaan mitä en olis jo nähny. Siis aavistuksen verran tuntu vanhan kertaukselta. No siis livenä tietysti ihan OK juttu sinällään. Hulluna oli puunattu ja niitä 1001 pisteen entisöijiä näköjään on joka maan kolkassa. Täällä sitä duunia ei vaan taida tehdä kuin palkoilliset eli ei yleensä autojen omistajat... Palkoillisista puheenollen se Bernad Newburyn firma tekee kyllä asiallisia sisustoja. Jotkut retroverhoilut oli todella maukkaita. Yksi asia vaan mietitytti kun oli oikein keskus settinkiin tuotu 67 T1 johon oli heitetty aurinkokatto 60-L taitteen vehkeestä. Siis lähinnä vaan että oliko puutetta niistä oikeesty hienoista kieseistä? No ehkä se jotenkin tökki mulle vaan... Rajoittunut lienen olen.

 

 

 

th_07502_IMG_2320.JPGth_07507_IMG_2323.JPGth_07512_IMG_2329.JPG

th_07836_IMG_2370.JPG

 

 

Raaseriosasto oli kyllä todella jees! Varmaan kaikki Brittien kovimmat tykit oli esillä ja kyllä siinä oli ihmettelemistä. Ei mitään bling bling DRKC kamaa vaan rehellistä tekemisen meininkiä. Ehdottomasti näyttelyn mielenkiintoisimpia juttuja.

 

 

th_07629_IMG_2330.JPGth_07631_IMG_2339.JPGth_07636_IMG_2350.JPG

 

Oma ehdoton suosikki oli tuo 54nen ovulaari. En nyt saanut päähääni että oliko jo ollut lehdessä mutta hieno oli joka tapauksessa.

 

th_07641_IMG_2355.JPGth_07646_IMG_2357.JPG

 

 

Sekin tuli vahvistettua että rodeja tunkee nykyään sitten jo joka tuutista. Eli jos meinaatte sellaista tehdä nyt niin myöhässä ootte!

 

th_07650_IMG_2362.JPGth_07655_IMG_2363.JPG

 

Swappi oli runsas ja aivan helevetin kallis. Eli jos hintataso tässä saarivaltiossa on muutenkin n. 30% kalliimpi keskimäärin minkä tahansa hyödykkeen suhteen (ei koske olutta) niin volsun osat on sitten ihan oma lukunsa. Hyvää swapissa oli se että kamaa oli todella paljon. Jos olis halunnu jotkut tietyt vanteet niin ne olis ollu siellä. Peltisiä 4 1/2 sprinttejäkin oli enemmän kuin pysty laskeen. Nossia peruskamaa joka lähtöön. Itteäni jäi kaiveleen Belgialaisen Cobuksen NOSsit tupakki-ikkunat... Ei auta köyhän lähtee kuin duuniin tienaan seuraavaa kertaa varten.

 

th_07660_IMG_2364.JPGth_07664_IMG_2365.JPGth_07670_IMG_2366.JPG

 

 

Töllin terassilla näytillä oli Brittien Restowagenin biilejä hieno rivistö. Oli niin komeita etten olis kyllä tohtinu ees ajaa. Ei varmaan kyllä omistajatkaan... Trailerqueens sanon minä!

 

th_07841_IMG_2371.JPGth_07846_IMG_2374.JPGth_07851_IMG_2375.JPG

th_07855_IMG_2376.JPG

 

Samalla terdellä oli vielä Funkenblizin karsina jotka olivat taas vähän lähempänä normaalien kuolevaisten elintapoja. Komeita 50 lukusia ja voemoo oli ilmeisesti riittävästi.

 

th_07860_IMG_2380.JPGth_07874_IMG_2382.JPGth_07879_IMG_2383.JPG

 

Takapihalla radan varressa oli jonkinsortin leirintäalueen ja näyttelyalueen välimuoto joka ei ainakaan mulle ihan ekakertalaisen auennut. Aavistuksen rennompi meininki ehkäpä kuitenkin. Radalla tässä tapahtumassa ei tosin ollut kukaan. Sääli. Olisivat nyt edes jotain kaakkia juoksuttaneet siellä radalla...

 

th_07884_IMG_2387.JPGth_07893_IMG_2391.JPG

th_07961_IMG_2392.JPGth_07966_IMG_2396.JPG

 

Ja kuka sano että vanhat 356set on kiven alla. Täs olis esimerkiks lehdestä tuttuja. Ja kaikki myynnissä! Hintaa en tosin saanut selville... Punainen vaikutti aika laholta. 2 muuta oli paremmassa kunnossa.

 

th_07971_IMG_2397.JPGth_07975_IMG_2398.JPG

th_07984_IMG_2399.JPGth_07992_IMG_2400.JPG

 

Mutta. Siis ihan OK shou. En nyt ihan het silleen suosittelis lentämään ihan vaan tätä varten härmästä asti. Varmaan joku kesän tapahtuma, esim BugJam taikka nää mannereuroopan tapahtumat antais enempi rahalle vastinetta. Vähän sellainen in and out meininki eli parissa tunnissa koko juttu oli nähty eikä oikein ollut mitään hinkua tehdä uusintakierrosta... Normaalisti kun näissä tapahtumissa tuppaa olemaan niin paljon näkemistä että kaiken näkee vasta useiden kierrosten jälkeen. Ei ollut edes hillittömiä kissoja. Nekin oli jotenkin keskimäärin 30% isompia. Ehkä siinä saa enemmän "bang for your buck" jollei muuta. En kokeillu.

 

Täältä tähän. Pääsiäisenä SantaPodiin Big Bangiin. Siellä ainakin ajetaan kovaa. Laitan vaikka sieltäkin pari kuvaa jos homma menee putkeen.

 

Täältä tähän.

Link to comment

Eikös se ollu aika iso hitti mitä RestoWagenin sivuilla leviteltiin pitkällä threadillä? Koppaa lukuunottamatta kaikki ol puunattu viimesen päälle. Näyttää rotalle mut ei sit ookaan. Ja kaikilla on hauskaa. Niitä biilejä oli nyt omien laskujen mukaan näytillä ainakin 2 tai 3... Nyt ei tuu mieleen että mikä olis vielä muodikkaampaa?

 

Ai niin. Itteäni ainakin huvitti että kaikilla race-pöllöillä näytti olevan nyt Roncon Magnetot koneen komistuksena. Ilmeisesti joku saarella on ostanu satsin mustahattusia kipinäkoneita. Ei siinä mitään. Omaani olen ollu todella tyytyväinen. Nostalgiaako vaan hakevat vai mitä? Pirustako sen tietää. No säästäähän siinä tietty akun painon jos painoa pitää pudottaa...

Link to comment

Helvetin hieno reportaasi arvon Linjurijumalat!

 

Yksi asia vaan mietitytti kun oli oikein keskus settinkiin tuotu 67 T1 johon oli heitetty aurinkokatto 60-L taitteen vehkeestä. Siis lähinnä vaan että oliko puutetta niistä oikeesty hienoista kieseistä? No ehkä se jotenkin tökki mulle vaan... Rajoittunut lienen olen.

 

Tulkoon valo ahtaaseen mieleesi! :o) Se on intternetin mukaan aito '67 stanu räbä. Siis tehdas Callooker aidolla räbällä! http://flatline-lowriders.skynetblogs.be/

Helpottiko?

Link to comment
Tulkoon valo ahtaaseen mieleesi! :o) Se on intternetin mukaan aito '67 stanu räbä. Siis tehdas Callooker aidolla räbällä! http://flatline-lowriders.skynetblogs.be/

Helpottiko?

 

 

No ilmankos! Pitais ilmeisesti selata viela enempi nettia etta tietais naista kummallisuuksista... Eli paikkansa oli tuokin biili sitten ansainnu framilla!!! Totta on etta jopa Suomessa pysyy jotenkin paremmin karryilla netin kautta siita etta mita on menossa... Ja kun keskittyy lahinna niiden kissojen etsimiseen viela. ;-)))

Link to comment
Guest fastghia

Jaahas, sama vestivaali tais olla mihin itsekin osallistuin... vaikka mulla oli vähän eri fiilikset tuolta posituessani. Mulle "uusia" autoja oli riittävästi ja oli myös mukava nähdä "vanhoja" livenä. Erityisesti pidin 1) Outlaw flat-four-rivistöstä 2) Grünherz-klubirivistöstä ja niiden lowlight Ghiasta sisällä 3) esillä olleista makeista beach buggyista (joista toivoisi kotoisten kirppurakentajien ottavan kiireesti vaikutteita). Kaiken kaikkiaan tuli ihan mukavan innostunut fiilis tulevaa sesonkia ajatellen!

 

Mulla on kamerassa läjä kuvia kans, jotka panen ehkä esille jos ehdin. Kunhan pääsis ensin täältä taivaallisen oluen ihmemaasta taas kotimaan kamaralle ;)

 

Se 67 stanu räbä tais saada muuten Top 20 pystin.

post-74-13888358274251_thumb.jpg

Link to comment
Guest callook69
On se nimen omaan Joe Gallagherin Golden Razor. :) Kirjoitus virhe kuvatekstissä...

 

Edit: Ai niin, minähän en tienny mikä se oli... ;)

 

No et tainnut.. Volksworld-lehdessä pari vuotta sitten toi kultainen oli akan auto (Jo) ja varaosista tehty kilpuri oli Joen.

Link to comment
On se nimen omaan Joe Gallagherin Golden Razor. :) Kirjoitus virhe kuvatekstissä...

 

Edit: Ai niin, minähän en tienny mikä se oli... ;)

 

No et tainnut.. Volksworld-lehdessä pari vuotta sitten toi kultainen oli akan auto (Jo) ja varaosista tehty kilpuri oli Joen.

 

Ok, saattaa ollakin akan nimissä, mutta Joe sen on rakentanu akalleen.. ;)

Mulla on muutama kuva siitä riisuttuna. Siis "Cutting Edge" Ghiasta... kuten sitä Volksworld lehdessä kutsuttiin... On se ilmeisesti Jo vaimon. Pitää kai kysyä siltä itseltä miten noi omistus suhteet taas olikaan..

 

gallagher63a.jpg

gallagher63b.jpg

gallagher63c.jpg

Link to comment
Kunhan pääsis ensin täältä taivaallisen oluen ihmemaasta taas kotimaan kamaralle

 

Joo. Yhdyn kommentteihin... Tässä alkaa olla pauttia rallaa vuosi mittarissa ja ei enää pelkkä olut jaksa härmän miestä pitää saarilla.

 

Outlaw-kalusto oli kyllä tosiaan jees. Ne olikin sitä tekemisen meininkiä parhaimmillaan. Mutta nää shout on just sitä että toinen äitistä ja toinen tyttärestä tyyppistä. Olisko jollekin kelvannu molemmatkin?

Link to comment
En mie tiiä muista mikä niissä on ET,mut hyvin noi 5,5x15" mahtuu vakio kuplan takaloksuun,ja eivät ole myynnissä ainakaan halavalla.

 

Ok, noi sopisi aika hienosti mun toiseen projektiin. Joten jos mietit joskus niiden myynnin niin kerro mulle hinta. :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...