Tuomok Posted August 31, 2016 Posted August 31, 2016 Eikö s malli tullut vasta 63 tuplakaasuttimien myötä vai oliko 61 s mallia ? Rekisterikilven valossa on tuo s merkki mutta sehän voi olla vaihdettu myöhemmästä mallista. Auto on valmistenumeron perusteella valmistettu marraskuussa 61 ja rekisteröity heinäkuussa 62. Mikähän näihin on korjauspeltien ja lokasuojien saatavuus ? 2 Quote
MESIKÄMMEN Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Ei ole ollut S-mallia vielä -61 Vaikeampi löytää peltiosia kuin esim. kuplaan. Quote
jaraku Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 peltiosien saatavuus on todella heikko. mullakin on vraosan vara-auto että saayhden hyvän!! ja paljon joutuu tekeen ite!! Quote
-tipi- Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 (edited) Takaluukun 1500 merkki on oikea tuon ikäseen, rekisterikilvenvalon koppa ei. Kyllä näihin ne yleisimmät mätäkohdat saa korjauspeltinä, mutta kannattaa varautua tekemään ja teettämään paljon itse. Edited September 1, 2016 by -tipi- Quote
Tanhis Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Riippuu tietty lähtökohdasta mitä ei saa mutta jos jo t34 ghiaankin saa yleisimmät ja ns vaikeimman korjauspellit reprona niin eiköhän niitä löydy aikahyvin myös perus kolkkeihin. Hyvät lokarit ovat kiven alla eli ne joutuu itse korjaamaan. Quote
lasse haukkavuori Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Korjauspeltejä helposti saa koriin ulko ja sisähelmat. Lattiapellitkin saatavissa. Jenkeistä isp westiltä ilmeiseti eniten mutta hintaa tulee. Lokasuojia ei saa uusia mistään, jos ei jostain ebay stä tartu nos loksuja. Korjauspaloja saa lokasuojiin helposti takalokasuojien etuosasta n300mm korkealle, etulokasuojan tuulilasin kulmaosat ja lampunkehyksen yläpuoli. Puskureita saa rst tehtyinä Vietnamista suoraan ptt bumbersilta tai sitten jos haluaa kiertää tullimaksut niin englannin kautta harrington groupilta. Kattavin osavalikoima type3 mielestäni löytyy isp westiltä mutta hintaa tulee. Eivät oikein halukkaita tekasee kuitteja. Onko kuvan autossa valot ja lasinpyyhkijät sellaisella painonappisysteemillä = 64 tai vanhempi. Jos yhdellä kaasarilla ja 1500 niin pitäisi olla n malli ja siinä ei pitäisi olla noita puskurin pystytolppia. Minkälainen on etuluukun kromi? Nekin on erilaisia eri vuosimallissa.Myös verhoilusta pystyy päättelemään jotakin. Voihan se olla että tuohon on lipsahtanut joskus vanhemman pohjalevy. Quote
-tipi- Posted September 2, 2016 Posted September 2, 2016 Lasse, ei vuosimalleissa '61-'63 ollu n- eikä s-malleja, oli pelkkä VW 1500. Niissä oli pystytolpat puskureissa, muttei sivulistoja. Sivuvilkku ylempänä etuloksussa, pyöreät etuvilkut ja lyhyet takaheistimen rungot jne jne. Osia on myös Mariolla ja Konnylla. Quote
Tuomok Posted September 2, 2016 Author Posted September 2, 2016 Valoilla ja pyyhkijöillä on sellainen painonappisysteemi. Minkäänlaisia listoja ei ole ja keulassa on sellaiset pienet etuvilkut. Joskus maalattu kun toisessa etulokasuojassa paljastuu alta punainen väri, istuu huonosti paikoilleen ja pakkelia löytyy ovista ja helmoista. Tällä hetkellä löytyneitä varsinaisia puutteita ruosteiden lisäksi on kuskin peili takaheijastimet on rikki ja avaimet on hukassa. Auto oli seissyt ilmeiseti 80 luvulta lähtien ladossa että peltitöitä piisaa. Vieläkös 62 oli ns merimiesautoja ? Auto kun on valmistettu valmistenumeron mukaan marraskuussa 61 ja rekisteröity vasta 62 heinäkuussa. Tosin ensimmäinen omistaja on ollut laivanvarustaja kauppaneuvos joten lienee ollut varaa ostaa suoraan maahantuojaltakin. Quote
lasse haukkavuori Posted September 2, 2016 Posted September 2, 2016 Helmi. -Tipi- oli aukko sivistyksessä. http://www.type3wiki.com/index.php?title=Changes#Body_.2F_Exterior Tuossa loistava linkki vuosimallieroista. Todellakin n ja s malli tuli vasta 1964. Quote
Timo Varis Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 1500s 64-65 tuotannossa. Mistä lasse niitä etuloksujen korjauspaloja saatavilla ? Quote
-tipi- Posted September 5, 2016 Posted September 5, 2016 Vanteet on kuplasta. Orkkikset taitaa olla hankala löytää. Muistaakseni omassa '64 S:ssä oli kans luovutuksen ja itse rekisteröinnin välissä useampi kuukausi. Oliko tämä sitten auto kaupan vapautumisen aiheuttamaan ruuhkaa, vai onko '62 ollut käsittely vielä hitaampaa? Quote
lasse haukkavuori Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 Vag24.de saa ainakin noita lampun yläosan kohtia ja typ3-konny.de ne ikkunan puoleiset yläkulmat. Ite aina ettiny omiin rojekteihin osia Googlen kuvahaulla. Osa esim saksaksi vw typ 3 kotflügel reparaturblech ja sitte vaan kuvia aukomaan ja sisäkautta ettiny toimittajia 1 Quote
Timo Varis Posted September 7, 2016 Posted September 7, 2016 tänks,olis kaks paria etuloksuja korjattavissa,täytyy tutkia mitä pellit kustantas tai sitten puhallus ja kuitua Quote
-tipi- Posted September 7, 2016 Posted September 7, 2016 Etuloksujen takapään ylänurkat nyt ei ole kummosia vääntää suorasta pelllistä. Quote
lasse haukkavuori Posted September 7, 2016 Posted September 7, 2016 Hyi kuitua. Miksei hitsaamalla. Mulla olis pari kuitulokasuojaa projekteiksi jos kuituhommat kiinnostaa- tehdäänkö vaihtarit Quote
Timo Varis Posted September 8, 2016 Posted September 8, 2016 Kilpuriin olis kevyemmät, täytyy kait sitten hitsata kun aika ja insipiraatio osuu kohdilleen. Kuitusiipiä käyttäisinkin mutta kun säännöt ei salli moisia. Quote
Sakke Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 Missä kunnossa oli sisustus? Ite olisin enemmän huolissani siitä kuin pelleistä. Varhaisen kolkin sisustan osat ovat enemmän kiven alla. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.