hanski. Posted April 27, 2006 Posted April 27, 2006 tilasin hyvästä paikasta kuplan vaihdelaatikon...mutta vaihteet tuntuvat hiukan olevan hukassa!!! ei oikein saa mitään kunnolla ja helposti päälle... takapenkin alla pusla hyväkuntoinen..keppi säädetty oikein urakalla...niin tavallista kuin scatin keppiä... vanha laatikko toimi ok, nyt tilalle tuli 3:88 perämurikalla tehty loota. tekija meinasi että kestää hetken aikaa että osat hiotuvat toisiinsa...ja vaatii hetken ajamista että toimii paremmin... voiko laatikko tosiaan olla niin "uutuuden jäykkä"??? ideoita ja muiden kokemuksia... Quote
Guest Keiteleen Kone Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Missä on "hyvä paikka" ? Missä on "huono paikka" ? Quote
-Puide- Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Missä on "hyvä paikka" ?Missä on "huono paikka" ? Ei taida auttaa säätämiseen ??? =D Niinku ei tääkään =P Quote
Guest Keiteleen Kone Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Miten "säädät" ehjäkuorisen vaihdelaatikon kun se on paikoillaan autossa ? Olettaisin että jos laatikko ei toimi heti uutena, ei se toimi myöskään yhtään paremmin 200km. käytön jälkeenkään. JM-autoissa "vaihdelaatikkoviat" ovat monta kertaa ulkopuolisten vikojen aiheuttamia, kannattaa katsoa ettei ole vastaavanlaista ongelmaa. Quote
Guest Toheltaja Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 siirtäjät persiillään. Tuskin tuossa muukaan vikana, ellei hockeystick sitte o jotenkin kiero, tai sen hahlot missä liikkuu, päätykappaleen alla. Mulla oli kerran sellanen loota josta tikku pääs lumpsahtamaan ohitte kaikista siirtäjätangoista :( Quote
mikko k Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Laatikon täytyy toimia heti uutena/juuri kasattuna ihan herkästi ja helposti. Jos jokin ahdistaa, niin tuskin viat korjaantuu. Koskee sekä laatikon pyörimistä että vaihteiden kytkeytymistä. Quote
Tanhis Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Tietty onhan se ymmärrettävää että uusilla osilla kuluu hetki että kuluvat toisiinsa sopiviksi mutta kyllä sen pitäisi kuitenkin toimia ilman sisäänajoakin vaikka ihan varmasti herkistyy pienen ajon jälkeen ja tuota hocey stickkiä itsekkin epäilisin. Quote
hanski. Posted April 28, 2006 Author Posted April 28, 2006 en nyt rupea mainostamaan sen enempää mikä on huono paikka tai hyvä paikka...mutta sitä siirjäjän "lapaa" itsekkin hiukan epäilisin...taitaa sen vielä sittenkin ottamaan pois ja purkamaan päätyn uudestaan...voi vit!!!!!! laatikko on muuten ihan vakio/ täys huollettu ja säädetty...perämurikka vain on tuo 3:88 ja 3+4 vaihteet ovat hitsausvahvistetut... Quote
mikko k Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Tietty onhan se ymmärrettävää että uusilla osilla kuluu hetki että kuluvat toisiinsa sopiviksi mutta kyllä sen pitäisi kuitenkin toimia ilman sisäänajoakin vaikka ihan varmasti herkistyy pienen ajon jälkeen ja tuota hocey stickkiä itsekkin epäilisin. Ei muuten ole mitään ymmärrettävää!! Loodassa on vain rullalaakereita ja hammaskontakteja. Ne ei herkisty ajamalla! Jos loota ei pyöri herkästi/helposti kasauksen jälkeen, niin siellä on vikaa! PRKL! Koittakaa nyt nuijat se ymmärtää! Jos pykälät ei mene päälle, niin vikaa on! Sekään ei ajamalla parane. Hanski, loodassas on vikaa. Muuten, kun sun 3/4 on hitsattu, niin onko laakeripesät sen jälkeen ajettu pyöreiksi?? Quote
Tanhis Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Tietty onhan se ymmärrettävää että uusilla osilla kuluu hetki että kuluvat toisiinsa sopiviksi mutta kyllä sen pitäisi kuitenkin toimia ilman sisäänajoakin vaikka ihan varmasti herkistyy pienen ajon jälkeen ja tuota hocey stickkiä itsekkin epäilisin. Ei muuten ole mitään ymmärrettävää!! Loodassa on vain rullalaakereita ja hammaskontakteja. Ne ei herkisty ajamalla! Jos loota ei pyöri herkästi/helposti kasauksen jälkeen, niin siellä on vikaa! PRKL! Koittakaa nyt nuijat se ymmärtää! Jos pykälät ei mene päälle, niin vikaa on! Sekään ei ajamalla parane. Hanski, loodassas on vikaa. Muuten, kun sun 3/4 on hitsattu, niin onko laakeripesät sen jälkeen ajettu pyöreiksi?? Vittu johan nyt on kun mennään henkilökohtaisuuksiin ja olen kyllä 100% varma että jos 200km ajetun uuden laatikon purat joka on uusista osista kasattu niin ei ne osat kyllä enää uusia ole tai väitätkö vastaan. Ja en kylläkään sanonut että jos laatikko ei pyöri tms niin että se ehjä olisi. Quote
Guest Toheltaja Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 elä tanhis kinaa kokeneemman kanssa, jäät alakynteen het :) Quote
hanski. Posted April 29, 2006 Author Posted April 29, 2006 Muuten, kun sun 3/4 on hitsattu, niin onko laakeripesät sen jälkeen ajettu pyöreiksi?? tuosta ei ole mitään tietoa....3+4 on jotenkin hitsausvahvistettu koska tekijä sanoi sen olevan tarpeen...eli selitäs mikko tarkemmin miten toi vahvistaa...ja toi laakeripesien pyöreys??? Quote
mikan Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Heh, tuli mieleen että jos kaupasta ostaa uuden auton, niin meneekö siinäkin pykälät huonosti päälle ennenkuin ne "sovittautuu"? :-) No onneksi minä ainakin tiedän kuka mun kuplan lootaa tohtoroi. :-) t. Mika Quote
Guest Toheltaja Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Hanski: Notta ku hitsataan synkkarengas rattaaseen kiinni, reikä vetelee soikeeks, tai minkä muotoiseks nyt hitsauksesta riippuen meneekään. Se ois syytä tarkistaa kolmileukamikrolla ja tarvittaessa hioa, tai sorvata, mikä hitusen hankalaa noi kovalla materiaalilla, ja lastunpaksuudella mahdollisen epätasaisella pinnalla. Eli se voipi ahistaa pyöriessään, jos on tiukka ollut asennusvaiheessa... Quote
Marko Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Hanski, Taisin joskus ehdottaa sulle hyvää lootan tekijää samaa joka tähänkin viestiketjuun on vastaillut. Quote
mikko k Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Tietty onhan se ymmärrettävää että uusilla osilla kuluu hetki että kuluvat toisiinsa sopiviksi mutta kyllä sen pitäisi kuitenkin toimia ilman sisäänajoakin vaikka ihan varmasti herkistyy pienen ajon jälkeen ja tuota hocey stickkiä itsekkin epäilisin. Ei muuten ole mitään ymmärrettävää!! Loodassa on vain rullalaakereita ja hammaskontakteja. Ne ei herkisty ajamalla! Jos loota ei pyöri herkästi/helposti kasauksen jälkeen, niin siellä on vikaa! PRKL! Koittakaa nyt nuijat se ymmärtää! Jos pykälät ei mene päälle, niin vikaa on! Sekään ei ajamalla parane. Hanski, loodassas on vikaa. Muuten, kun sun 3/4 on hitsattu, niin onko laakeripesät sen jälkeen ajettu pyöreiksi?? Vittu johan nyt on kun mennään henkilökohtaisuuksiin ja olen kyllä 100% varma että jos 200km ajetun uuden laatikon purat joka on uusista osista kasattu niin ei ne osat kyllä enää uusia ole tai väitätkö vastaan. Ja en kylläkään sanonut että jos laatikko ei pyöri tms niin että se ehjä olisi. Sorry, Ei mitään henkilökohtaista. Valitan sanan "nuijat" käyttöä. Jos loota kasataan uusista osista ja se on kunnossa ja kunnolla tehty, niin 200km:n ajon jälkeen et näe mitään eroa osissa. Loodat yleisesti kestää satoja tuhansia kilsoja ja niissä ei ole painevoitelua. Pelkästään rattaat roiskii ölkkiä joka paikkaan, jonka seurauksena tai siitä johtuen esim. rattaat ovat/on oltava huippulaatuisia. Hanski: Jani tuossa jo selittikin 3/4 rattaista. Mutta sen verran lisää, että vakio 3/4 rattaat ovat kahdesta osasta tehty ja toisiinsa prässätty kiinni. Kun voimaa alkaa padasta ilmetä, niin liitos alkaa luistaa. Siksi ne hitsataan toisiinsa kiinni. Hitsaus taasen rymppää laakeripesää, eli sen muoto ja koko on tarkistettava. Kotimaassa tehdyt välitetyt rattaat on yleisesti tehty sovitettavaksi sen "toisen" osan kanssa. Ulkomaiset ratasvalmistajat tekee koko rattaat yhdestä osasta ja se vaatii silloin enemmän koneistusta ja osaamista. Siksi ne ovat myös yleisesti arvokkaampia. Ja usein myös laadukkaampia. Joka on mun mielipide. Mun suositus ratasvalmistajaksi on Weddle Industries, USA. Vain hyviä käyttökokemuksia, ystävällinen palvelu ja kiinnostus myös skandinaavista asiakasta kohtaan. (Joka jenkin näkökulmasta on usein joku persläpi venäjällä!) :-)) Quote
Tanhis Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Heh, tuli mieleen että jos kaupasta ostaa uuden auton, niin meneekö siinäkin pykälät huonosti päälle ennenkuin ne "sovittautuu"? :-) No onneksi minä ainakin tiedän kuka mun kuplan lootaa tohtoroi. :-) t. Mika Kuinka montaa kuplaa olet suoraan tehtaalta ulos ajanut. Ja en minäkään nyt mitään kulumista kulumista ajatellut vain juurikin sellaista pientä siis tyyliin jos rattaissa olisi eloksointi tms päällä niin sellaisen pois kulumista mutta siinä se asia loppuunkäsitelty. Quote
hanski. Posted April 29, 2006 Author Posted April 29, 2006 kiitos mikolle ohjeista!!! kai se on sitten vaan pakko purkaa pois ja laittaa takaisin tekijälle...hitto kun juuri autolla olisi ollut kovasti käyttöä!!!! täytyypi vielä kysyä tekijältä tuota koneistus juttua... Quote
Teevee Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 No mutta Hanski muijalle Golffi ja ite pöristelet Merswaagenilla. :) Quote
hanski. Posted April 29, 2006 Author Posted April 29, 2006 niin nyt on pakko tehdä...mutta kyllä wihreekin pitää kuntoon saada...ja pinkki jää taas talliin odottamaan vuoroaan... Quote
mikan Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Kuinka montaa kuplaa olet suoraan tehtaalta ulos ajanut. En yhtään, eikä varmaan kukaan muukaan meistä. Mutta en kyllä näe sillä asialla yhteyttä tähän. t. Mika Quote
hanski. Posted May 10, 2006 Author Posted May 10, 2006 taisi sittenkin tekijä olla oikeassa...autolla on hiukan ajeltu...ja vaihteet menevät jo hiukan paremmin päälle!!!! ei täysin puhtaasti, mutta parempaan suuntaan on mennyt!!!!! Quote
Guest Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 -> hanski: onko lootasi kasattu laadan osista? kirjoittamaton tosihan kuuluu venäläisestä hammaspyörästä => kaikki ovat aihioita uutena joista käytössä 'hioutuu' joko täydellinen tai täydellisen paska pari... :D:D:D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.