Jump to content

kuplan uusi laatikko takertelee


Recommended Posts

tilasin hyvästä paikasta kuplan vaihdelaatikon...mutta vaihteet tuntuvat hiukan olevan hukassa!!! ei oikein saa mitään kunnolla ja helposti päälle...

 

takapenkin alla pusla hyväkuntoinen..keppi säädetty oikein urakalla...niin tavallista kuin scatin keppiä...

 

vanha laatikko toimi ok, nyt tilalle tuli 3:88 perämurikalla tehty loota.

 

tekija meinasi että kestää hetken aikaa että osat hiotuvat toisiinsa...ja vaatii hetken ajamista että toimii paremmin...

 

voiko laatikko tosiaan olla niin "uutuuden jäykkä"???

ideoita ja muiden kokemuksia...

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Miten "säädät" ehjäkuorisen vaihdelaatikon kun se on paikoillaan autossa ?

 

Olettaisin että jos laatikko ei toimi heti uutena, ei se toimi myöskään yhtään paremmin 200km. käytön jälkeenkään.

 

JM-autoissa "vaihdelaatikkoviat" ovat monta kertaa ulkopuolisten vikojen aiheuttamia, kannattaa katsoa ettei ole vastaavanlaista ongelmaa.

Link to comment
Guest Toheltaja

siirtäjät persiillään. Tuskin tuossa muukaan vikana, ellei hockeystick sitte o jotenkin kiero, tai sen hahlot missä liikkuu, päätykappaleen alla. Mulla oli kerran sellanen loota josta tikku pääs lumpsahtamaan ohitte kaikista siirtäjätangoista :(

Link to comment

Tietty onhan se ymmärrettävää että uusilla osilla kuluu hetki että kuluvat toisiinsa sopiviksi mutta kyllä sen pitäisi kuitenkin toimia ilman sisäänajoakin vaikka ihan varmasti herkistyy pienen ajon jälkeen ja tuota hocey stickkiä itsekkin epäilisin.

Link to comment

en nyt rupea mainostamaan sen enempää mikä on huono paikka tai hyvä paikka...mutta sitä siirjäjän "lapaa" itsekkin hiukan epäilisin...taitaa sen vielä sittenkin ottamaan pois ja purkamaan päätyn uudestaan...voi vit!!!!!!

 

laatikko on muuten ihan vakio/ täys huollettu ja säädetty...perämurikka vain on tuo 3:88 ja 3+4 vaihteet ovat hitsausvahvistetut...

Link to comment
Tietty onhan se ymmärrettävää että uusilla osilla kuluu hetki että kuluvat toisiinsa sopiviksi mutta kyllä sen pitäisi kuitenkin toimia ilman sisäänajoakin vaikka ihan varmasti herkistyy pienen ajon jälkeen ja tuota hocey stickkiä itsekkin epäilisin.

 

Ei muuten ole mitään ymmärrettävää!! Loodassa on vain rullalaakereita ja hammaskontakteja. Ne ei herkisty ajamalla! Jos loota ei pyöri herkästi/helposti kasauksen jälkeen, niin siellä on vikaa! PRKL! Koittakaa nyt nuijat se ymmärtää!

 

Jos pykälät ei mene päälle, niin vikaa on! Sekään ei ajamalla parane.

 

Hanski, loodassas on vikaa. Muuten, kun sun 3/4 on hitsattu, niin onko laakeripesät sen jälkeen ajettu pyöreiksi??

Link to comment
Tietty onhan se ymmärrettävää että uusilla osilla kuluu hetki että kuluvat toisiinsa sopiviksi mutta kyllä sen pitäisi kuitenkin toimia ilman sisäänajoakin vaikka ihan varmasti herkistyy pienen ajon jälkeen ja tuota hocey stickkiä itsekkin epäilisin.

 

Ei muuten ole mitään ymmärrettävää!! Loodassa on vain rullalaakereita ja hammaskontakteja. Ne ei herkisty ajamalla! Jos loota ei pyöri herkästi/helposti kasauksen jälkeen, niin siellä on vikaa! PRKL! Koittakaa nyt nuijat se ymmärtää!

 

Jos pykälät ei mene päälle, niin vikaa on! Sekään ei ajamalla parane.

 

Hanski, loodassas on vikaa. Muuten, kun sun 3/4 on hitsattu, niin onko laakeripesät sen jälkeen ajettu pyöreiksi??

 

Vittu johan nyt on kun mennään henkilökohtaisuuksiin ja olen kyllä 100% varma että jos 200km ajetun uuden laatikon purat joka on uusista osista kasattu niin ei ne osat kyllä enää uusia ole tai väitätkö vastaan. Ja en kylläkään sanonut että jos laatikko ei pyöri tms niin että se ehjä olisi.

Link to comment

Muuten, kun sun 3/4 on hitsattu, niin onko laakeripesät sen jälkeen ajettu pyöreiksi??

 

tuosta ei ole mitään tietoa....3+4 on jotenkin hitsausvahvistettu koska tekijä sanoi sen olevan tarpeen...eli selitäs mikko tarkemmin miten toi vahvistaa...ja toi laakeripesien pyöreys???

Link to comment
Guest Toheltaja

Hanski: Notta ku hitsataan synkkarengas rattaaseen kiinni, reikä vetelee soikeeks, tai minkä muotoiseks nyt hitsauksesta riippuen meneekään. Se ois syytä tarkistaa kolmileukamikrolla ja tarvittaessa hioa, tai sorvata, mikä hitusen hankalaa noi kovalla materiaalilla, ja lastunpaksuudella mahdollisen epätasaisella pinnalla. Eli se voipi ahistaa pyöriessään, jos on tiukka ollut asennusvaiheessa...

Link to comment
Tietty onhan se ymmärrettävää että uusilla osilla kuluu hetki että kuluvat toisiinsa sopiviksi mutta kyllä sen pitäisi kuitenkin toimia ilman sisäänajoakin vaikka ihan varmasti herkistyy pienen ajon jälkeen ja tuota hocey stickkiä itsekkin epäilisin.

 

Ei muuten ole mitään ymmärrettävää!! Loodassa on vain rullalaakereita ja hammaskontakteja. Ne ei herkisty ajamalla! Jos loota ei pyöri herkästi/helposti kasauksen jälkeen, niin siellä on vikaa! PRKL! Koittakaa nyt nuijat se ymmärtää!

 

Jos pykälät ei mene päälle, niin vikaa on! Sekään ei ajamalla parane.

 

Hanski, loodassas on vikaa. Muuten, kun sun 3/4 on hitsattu, niin onko laakeripesät sen jälkeen ajettu pyöreiksi??

 

Vittu johan nyt on kun mennään henkilökohtaisuuksiin ja olen kyllä 100% varma että jos 200km ajetun uuden laatikon purat joka on uusista osista kasattu niin ei ne osat kyllä enää uusia ole tai väitätkö vastaan. Ja en kylläkään sanonut että jos laatikko ei pyöri tms niin että se ehjä olisi.

 

Sorry, Ei mitään henkilökohtaista. Valitan sanan "nuijat" käyttöä.

 

Jos loota kasataan uusista osista ja se on kunnossa ja kunnolla tehty, niin 200km:n ajon jälkeen et näe mitään eroa osissa. Loodat yleisesti kestää satoja tuhansia kilsoja ja niissä ei ole painevoitelua. Pelkästään rattaat roiskii ölkkiä joka paikkaan, jonka seurauksena tai siitä johtuen esim. rattaat ovat/on oltava huippulaatuisia.

 

Hanski: Jani tuossa jo selittikin 3/4 rattaista. Mutta sen verran lisää, että vakio 3/4 rattaat ovat kahdesta osasta tehty ja toisiinsa prässätty kiinni. Kun voimaa alkaa padasta ilmetä, niin liitos alkaa luistaa. Siksi ne hitsataan toisiinsa kiinni. Hitsaus taasen rymppää laakeripesää, eli sen muoto ja koko on tarkistettava.

 

Kotimaassa tehdyt välitetyt rattaat on yleisesti tehty sovitettavaksi sen "toisen" osan kanssa. Ulkomaiset ratasvalmistajat tekee koko rattaat yhdestä osasta ja se vaatii silloin enemmän koneistusta ja osaamista. Siksi ne ovat myös yleisesti arvokkaampia. Ja usein myös laadukkaampia. Joka on mun mielipide.

 

Mun suositus ratasvalmistajaksi on Weddle Industries, USA. Vain hyviä käyttökokemuksia, ystävällinen palvelu ja kiinnostus myös skandinaavista asiakasta kohtaan. (Joka jenkin näkökulmasta on usein joku persläpi venäjällä!) :-))

Link to comment
Heh, tuli mieleen että jos kaupasta ostaa uuden auton, niin meneekö siinäkin pykälät huonosti päälle ennenkuin ne "sovittautuu"? :-)

 

No onneksi minä ainakin tiedän kuka mun kuplan lootaa tohtoroi. :-)

 

t. Mika

Kuinka montaa kuplaa olet suoraan tehtaalta ulos ajanut.

 

Ja en minäkään nyt mitään kulumista kulumista ajatellut vain juurikin sellaista pientä siis tyyliin jos rattaissa olisi eloksointi tms päällä niin sellaisen pois kulumista mutta siinä se asia loppuunkäsitelty.

Link to comment
  • 2 weeks later...

-> hanski: onko lootasi kasattu laadan osista? kirjoittamaton tosihan kuuluu venäläisestä hammaspyörästä => kaikki ovat aihioita uutena joista käytössä 'hioutuu' joko täydellinen tai täydellisen paska pari... :D:D:D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...