Guest jennusska Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Auto on tässä nyt noin 1-2kk tehnyt ihmeellistä tärinää. Se ei ole jatkuvaa vaan mielivaltaisesti esiintyy silloin tällöin. Ajattelin asian jo menneen ohi, kun ei melkein kahteen viikkoon tärissyt, mutta eilen se alkoi taas. Se saattaa tehdä sitä 5-15 minuuttia ja sitten loppuu. Tärinä alkaa pienestä ja tulee melko voimakkaaksi ja sitten se vaan loppuu. Kaasua painaessa tärinä on lievempää ja kun nostaa kaasulta jalan ja vauhti vähenee, tärinä nousee. Joskus vuosia sitten mulla oli käsijarru jäänyt ns jumiin, mikä oli repinyt sitten rengasta ja samantyyppinen tärinä johtui siitä. Renkaat oon tsekannu eli ei voi johtuu siitä. Laakereissa ei pitäis olla mitään ongelmaa.Voiko esim aurauskulmat vaikuttaa, et tekee tommosta? Kaveri oli sitä mieltä et sit se tärinä pitäis kyllä olla jatkuvaa. Pitääkö paikkaansa? Mitä muita ideoita olis, et mistä voi johtua? Renkaat eivät ole tosin kuluneet kuten aurauskulmaongelmissa yleensä. Nii ja auto on siis Touran 2005. Ja juu vien korjaamolle heti kun tässä töiltä ehtii, mutta ajattelin kysellä ideoita mistä voisi johtua. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Varmaan päässy vettä moottoriin. Quote Link to comment
metake Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Kuten tipi jo vihjaisi, niin tämä foorumi keskittyy hieman vanhempiin ja erityisesti ilmajäähdytteisiin volkkareihin. Paremmin apua em. ongelmaan voisi löytyä esim. ffp:n sivuilta, jossa on enemmän juttua näistä uudemmista volkkareista. Lähetetty minun London laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Lasse Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Kaksoismassakytkin taitaa olla vaihtokunnossa. Mutta vagarenassa ja ffp:n sivuilla enempi kohtalotovereita tai vertaistukea tarjolla. Quote Link to comment
Guest jennusska Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Anteeksi, en tiennyt, Vagarenaan en päässyt kirjautumaan niin kirjoitin tänne. Kiitos kuitenkin. Quote Link to comment
Jorrma Posted December 22, 2016 Share Posted December 22, 2016 Tänne pitäs saada sama ohjelma ettei pysty kirjautumaan. 1 Quote Link to comment
Paavuli Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 Jaa millainen ohjelma estämään kirjautumisen? Helpompi on sitten pistää koko voorumi sulki :D Aika harvassa on nämä vesimoottoriasioiden voorumilletuojat, joten haittakerroin ei ole kovin suuri. Niin ja ostaisivat jonkun muun käyttöauton kuin VAGin... ;D Quote Link to comment
ARTO Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 Niin, kyllähän nämä 2000-luvun VAG tuotteet on yleiseen maineeseen nähden paikoitellen aikamoista kuraa. Työpaikalla just VAG vaihtoautojen korjauskulut kaikken suurimmat. Kertoo jotain laadusta, varsinkin kalliin perustekniikan vikaherkkyydestä joka monissa ns paskoissa merkeissä pelaa mainiosti. Quote Link to comment
Lasse Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 joo no, tossa tulee vaggineilla ajeltua 25-30 tkm vuodessa ja ei näissä kummempia murheita ole ollut. Jos vertaa noiden mersu- ja penariukkojen touhuihin. Niillä vielä isompi hillo kiinni siirtimessä. Quote Link to comment
ARTO Posted December 23, 2016 Share Posted December 23, 2016 Siinä on iso ero kiliseekö jakoketju volkkarissa 20tkm kohdalla vai bemarin nelosdieselissä 200tkm ajettuna:) Toki kumpaistenkn joukossa aika vikavapaita tekniikoita myöskin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.