hanski. Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 mulla on lasikuitukorinen reblika avo mersusta, kuplan tekniikalla tietenkin...kanta auto 1500 -68 ja takapäässä IRS ripustukset... pohjalevy on täyspitkä eli ei lyhennetty kuten kirpuissa, vaihdekeppi on kuitenkin siirretty taaksepäin... no asiaan...eli tekisi kovasti mieli laittaa tuohon automaattivaihteisto!!! kuplassa on ollut vain puoliautomaatti laatikoita...mistä saisi sovitettua täysin automaattisen laatikon tuohon???? ideoita neuvoja...jne...kiitos!!! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 kolkki/nelkku/paku? niishä o suht sama lodju ollu käytös Quote Link to comment
mikan Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Onko prosenteissa varaa laatikon vaihtoon? Tulipa vaan mieleen... Nätin näköinen kupla! t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted May 6, 2006 Author Share Posted May 6, 2006 ei prosentteja! papereissa erikoisehdot: korjattu ja muutettu auto. tehty vanhaan hyvään aikaan... Quote Link to comment
Racing Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 ei prosentteja! papereissa erikoisehdot: korjattu ja muutettu auto. tehty vanhaan hyvään aikaan... Jos muutoskatsastat siihen nyt automaattilaatikon niin voi olla että laskevat prosentit,mutta kun auto on kerran 1500 automaatti ja irs alunperin niin turhaa se koko muutoskatsastaminen silloin on. Quote Link to comment
Lasse Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Se, että otteessa ei ole merkintää prossista, ei tarkoita sitä etteikö niitä olisi katsastajan toimesta laskettu. Ennen niitä vaan ei merkitty otteeseen. Pitää kaivaa auton kantakortti esiin ja katso mitä siihen on merkitty. Tällä luulolla on aika monta mersua hävinnyt rekisteristä kun on vaihdettu osia ja luultu ettei korinvaihtoa ole joskus taannoin rekisteröinnin yhteydessä merkitty. Quote Link to comment
-AP- Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Asiaan ei välttämättä puututa ennenkuin tehdään lisää muutoksia, siinä yhteydessä kyllä lasketaan ja merkitään kaikki ynnä tarkistetaan onko muutos mahdollista. Quote Link to comment
hanski. Posted May 8, 2006 Author Share Posted May 8, 2006 mistä tälläisen kantaauto kortin voi löytää??? onko se akella vai pitäisikö sen kulkea auton mukana....??? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Niitä vissiin konttorilla säilytetään. Tai ainakin meikäläisen autosta on paperit konttorilla. Quote Link to comment
Guest Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Kortista jos ei oo tietoo niin voihan ne prossat itekki laskea, niin ne konttorillaki jokatapauksessa tekee. Kattoo mitä alkuperästä on jälellä ja arvioi itse. Jos kori kerran vaihettu niin aika tiukille ottaa ton laatikon vaihtaminen. Jos noi taka-akseliston irssiosat passaa suoraan automaagiaskiin niin sit ois teoreettiset mahdollisuudet pysyä rosenttien sisällä. Ja se kortti on A4:nen johon on laskettu ja merkattu auton eri osien tunnistetiedot. Mä sain kanta-autokatastusvaiheessa omastani kopion kun erikseen pyysin. Mulla vakiotekniikalla 2001 on laskettu 41 prossaa vaihetuiks, eli just 9% jäljellä mitä laatikon vaihtamiseen menee. Tosin niitä prossia saa lähteä vain 49.9 joten mulla ei ois enää edes teoreettista mahdollisuutta (no eipä oo kyllä tarvettakaan). Ja mulla siis vielä kiinni vakiomotti, lämmönvaihtimet (osa lämmityslaitetta), penkkien alarungot, pyyhkijän moottori, lukot, mittaristo, tankki, osa sähkövarusteista yms. Oikeestaan paljoa enempää ei ees pysty rehellisesti laskemalla säilyttämään korinvaihdossa oli sitte millanen vaan, lamput ja penkit ehkä kokonaisina vois vähän helpottaa. Quote Link to comment
Racing Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Jos muutoskatsastat miksi? JOS JA JOS, sitä tarkoitinkin. Kun jotkut ihmiset haluavat kaikenlaista muutoskatsastella. Quote Link to comment
joksa Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Kun jotkut ihmiset haluavat kaikenlaista muutoskatsastella. se nyt vaan on tyhmää muutoskatsastaa turhaan. Quote Link to comment
hanski. Posted May 8, 2006 Author Share Posted May 8, 2006 ok...palataan alkuperäiseen aiheeseen...eli mistä sitä automaattilaatikkoa kannattaa katsella??? ja mitä sen vaihtaminen vaatii??? tai sanotaan mitä pitää otta huomioon??? Quote Link to comment
Lasse Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Yleensä se kantakortti on seillä konttorilla missä muutoskatsastus on alunperin suoritettu. Kannattaa muuten tutustua. Nimim: paria korinvaihtoa ihmetellyt... Quote Link to comment
hanski. Posted May 9, 2006 Author Share Posted May 9, 2006 siitä konttorista kun ei ole mitään tietoa missä se on aikanaan tehty.... Quote Link to comment
Guest DaFox Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Jokaiselta normi konttorilta saat tietää autosi historiaa omistajien ja muutoskatsastus paikkojen ym. osalta. ..muistaa vaan konttorin tytöiltä kauniisti pyytää näitä tietoja :) ..muuten ne voi sanoa että soita Aken maksulliseen xxxx-e/min+ppm+yms numeroon :( Sitten vain soittelet sinne selvittelemällesi konttorille ja pyydät saada kantakortista kopsua itsellesi tai tietoja siittä. Luulis käyvän aika helposti.. Quote Link to comment
Guest Toni I Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Tossa kyseisessä tapauksessa kantakorttia ei välttämättä löydy kun muutos on tapahtunut vuonna 1 ja 2. Katsastuskonttorin saa kyllä selville aken palvelusta. Itse olen noista omista kuitupulkista kysellyt kanta-kortteja mutta eipä ole enään löytynyt. Muutokset niissä oli tehty vuonna 1977 ja toiseen 1980. Kanta-autot oli vm.1966 ja 1970. Quote Link to comment
Lasse Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Aken numerot pitäisi olla nykyään MAKSUTTOMIA. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 pitäsköhän lisätä palstalle kohta Law & Order.. rekisteriotehan ei sisällä kohtaa vaihteistotyyppi, mistä esim inssi osais sanoo et tässähän on vaihdettu loota!, ellei sitä oo sit johonki lisätietoihin merkattu aikanaan. joten, mitä jos keskustelu jatkuis siitä mitä on kysytty? Quote Link to comment
mikan Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Raggare. Jos minä olisin katsastusmies niin huomasin kyllä jos sinne on vaihdettu jostain autosta automaattiloota? t. Mika Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 eli jatketaan.. no jos mä tuon sulle vaikka '58 letukan mistä on joku vanhan risulootan vaihtanu tomaatiks, ni keppiä hivelemälläkö tunnistat että kyllä, vaihettu on, jos tätä tietoa ei missään lapussa lue? Quote Link to comment
Racing Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Lukeehan se automatic monen auton mallitiedossa esim. sen 2D sedan jotakin jälkeen ottessa. Tuskin kaikissa,sitä en tiedä. Katsoin juuri entisen 68 1500 automaattikuplan otetta (vanhanmallinen ruskeapohjainen..) ja siinä ei mitään mainintaa edes automaatista tyyppitiedoissa. ainoastaan 2D sedan 1500 11/2400. Quote Link to comment
-Puide- Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Lukeehan se automatic monen auton mallitiedossa esim. sen 2D sedan jotakin jälkeen ottessa. Tuskin kaikissa,sitä en tiedä. Katsoin juuri entisen 68 1500 automaattikuplan otetta (vanhanmallinen ruskeapohjainen..) ja siinä ei mitään mainintaa edes automaatista tyyppitiedoissa. ainoastaan 2D sedan 1500 11/2400. Mulla olleen automaatin rekkarissa ei myöskään ollut mainintaa laatikosta. Quote Link to comment
mikan Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 eli jatketaan.. no jos mä tuon sulle vaikka '58 letukan mistä on joku vanhan risulootan vaihtanu tomaatiks, ni keppiä hivelemälläkö tunnistat että kyllä, vaihettu on, jos tätä tietoa ei missään lapussa lue? En, mutta nyt puhuttiinkin kuplasta ja totesin että jos minä olisin katsastusmies niin tunnistaisin että loota on vaihdettu jos kuplassa olisi automaattiloota. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.