Jump to content

kuplaan automaattilaatikko...


Recommended Posts

mulla on lasikuitukorinen reblika avo mersusta, kuplan tekniikalla tietenkin...kanta auto 1500 -68 ja takapäässä IRS ripustukset...

 

pohjalevy on täyspitkä eli ei lyhennetty kuten kirpuissa, vaihdekeppi on kuitenkin siirretty taaksepäin...

 

no asiaan...eli tekisi kovasti mieli laittaa tuohon automaattivaihteisto!!! kuplassa on ollut vain puoliautomaatti laatikoita...mistä saisi sovitettua täysin automaattisen laatikon tuohon????

 

ideoita neuvoja...jne...kiitos!!!

Link to comment
ei prosentteja! papereissa erikoisehdot: korjattu ja muutettu auto.

 

tehty vanhaan hyvään aikaan...

 

Jos muutoskatsastat siihen nyt automaattilaatikon niin voi olla että laskevat prosentit,mutta kun auto on kerran 1500 automaatti ja irs alunperin niin turhaa se koko muutoskatsastaminen silloin on.

Link to comment

Se, että otteessa ei ole merkintää prossista, ei tarkoita sitä etteikö niitä olisi katsastajan toimesta laskettu. Ennen niitä vaan ei merkitty otteeseen. Pitää kaivaa auton kantakortti esiin ja katso mitä siihen on merkitty.

 

Tällä luulolla on aika monta mersua hävinnyt rekisteristä kun on vaihdettu osia ja luultu ettei korinvaihtoa ole joskus taannoin rekisteröinnin yhteydessä merkitty.

Link to comment

Kortista jos ei oo tietoo niin voihan ne prossat itekki laskea, niin ne konttorillaki jokatapauksessa tekee. Kattoo mitä alkuperästä on jälellä ja arvioi itse. Jos kori kerran vaihettu niin aika tiukille ottaa ton laatikon vaihtaminen. Jos noi taka-akseliston irssiosat passaa suoraan automaagiaskiin niin sit ois teoreettiset mahdollisuudet pysyä rosenttien sisällä.

 

Ja se kortti on A4:nen johon on laskettu ja merkattu auton eri osien tunnistetiedot. Mä sain kanta-autokatastusvaiheessa omastani kopion kun erikseen pyysin.

 

Mulla vakiotekniikalla 2001 on laskettu 41 prossaa vaihetuiks, eli just 9% jäljellä mitä laatikon vaihtamiseen menee. Tosin niitä prossia saa lähteä vain 49.9 joten mulla ei ois enää edes teoreettista mahdollisuutta (no eipä oo kyllä tarvettakaan). Ja mulla siis vielä kiinni vakiomotti, lämmönvaihtimet (osa lämmityslaitetta), penkkien alarungot, pyyhkijän moottori, lukot, mittaristo, tankki, osa sähkövarusteista yms. Oikeestaan paljoa enempää ei ees pysty rehellisesti laskemalla säilyttämään korinvaihdossa oli sitte millanen vaan, lamput ja penkit ehkä kokonaisina vois vähän helpottaa.

Link to comment
Guest DaFox

Jokaiselta normi konttorilta saat tietää autosi historiaa omistajien ja muutoskatsastus paikkojen ym. osalta. ..muistaa vaan konttorin tytöiltä kauniisti pyytää näitä tietoja :)

 

..muuten ne voi sanoa että soita Aken maksulliseen xxxx-e/min+ppm+yms numeroon :(

 

 

Sitten vain soittelet sinne selvittelemällesi konttorille ja pyydät saada kantakortista kopsua itsellesi tai tietoja siittä. Luulis käyvän aika helposti..

Link to comment
Guest Toni I

Tossa kyseisessä tapauksessa kantakorttia ei välttämättä löydy kun muutos on tapahtunut vuonna 1 ja 2. Katsastuskonttorin saa kyllä selville aken palvelusta. Itse olen noista omista kuitupulkista kysellyt kanta-kortteja mutta eipä ole enään löytynyt. Muutokset niissä oli tehty vuonna 1977 ja toiseen 1980. Kanta-autot oli vm.1966 ja 1970.

Link to comment
Guest Raggare

pitäsköhän lisätä palstalle kohta Law & Order.. rekisteriotehan ei sisällä kohtaa vaihteistotyyppi, mistä esim inssi osais sanoo et tässähän on vaihdettu loota!, ellei sitä oo sit johonki lisätietoihin merkattu aikanaan. joten, mitä jos keskustelu jatkuis siitä mitä on kysytty?

Link to comment
Guest Raggare

eli jatketaan.. no jos mä tuon sulle vaikka '58 letukan mistä on joku vanhan risulootan vaihtanu tomaatiks, ni keppiä hivelemälläkö tunnistat että kyllä, vaihettu on, jos tätä tietoa ei missään lapussa lue?

Link to comment

Lukeehan se automatic monen auton mallitiedossa esim. sen 2D sedan jotakin jälkeen ottessa. Tuskin kaikissa,sitä en tiedä.

 

Katsoin juuri entisen 68 1500 automaattikuplan otetta (vanhanmallinen ruskeapohjainen..) ja siinä ei mitään mainintaa edes automaatista tyyppitiedoissa. ainoastaan 2D sedan 1500 11/2400.

Link to comment
Lukeehan se automatic monen auton mallitiedossa esim. sen 2D sedan jotakin jälkeen ottessa. Tuskin kaikissa,sitä en tiedä.

 

Katsoin juuri entisen 68 1500 automaattikuplan otetta (vanhanmallinen ruskeapohjainen..) ja siinä ei mitään mainintaa edes automaatista tyyppitiedoissa. ainoastaan 2D sedan 1500 11/2400.

 

Mulla olleen automaatin rekkarissa ei myöskään ollut mainintaa laatikosta.

Link to comment
eli jatketaan.. no jos mä tuon sulle vaikka '58 letukan mistä on joku vanhan risulootan vaihtanu tomaatiks, ni keppiä hivelemälläkö tunnistat että kyllä, vaihettu on, jos tätä tietoa ei missään lapussa lue?

 

En, mutta nyt puhuttiinkin kuplasta ja totesin että jos minä olisin katsastusmies niin tunnistaisin että loota on vaihdettu jos kuplassa olisi automaattiloota.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...