Jump to content

Pappa tunturin paperit


Guest Mikko

Recommended Posts

Guest Mikko

Tietäiskö kukaan mitä pitäis ottaa selville ennenkö olis mahdollista saada paperit pappariin? Mopo on appivaarin vanha ja on siis ollut joskus rekisterissä mutta paperit hukkunut.

Link to comment
Guest Mikko

Siis appivaari elää yhä :). Mut tarkotin lähinnä et tarvii varmaan moottorin nro:n ja rungon nro:n (mistähän löytyy -63:sen runkonro?). Tyyppikilpi on kyllä rungos kiinni...

Link to comment
Guest ves_ku

Oman paapan kun rekisteröin niin riitti kun tehtiin ihan ruutupaperille todistus omistusoikeuden muutoksesta ja edellinen omistaja toditsi mopon olleen liikenteessä joskus aikoinaan. Rungonnumero laitettiin mopon tunnistetiedoksi.

 

Tästä on jo 8 vuotta aikkaa, mutta uusi kilpi ja vakuutus käyntäntö oli kuitenkin jo voimassa.

 

Niin ja ainakin 8 vuotta sitten vanhalla vakuutuskilvellä olis saanu paperin suoraan vakuutusyhtiöltä.

Link to comment

Onkos näitä mopoja rekisteröity kovinkaan pitkään? Eikö sitä vaan vielä viistoista vuotta sitten maksettu vain vakuutus, ni sai sen kilven? On mopoajoista jo sen verran aikaa ettei oikein muista.

Link to comment
Guest Mikko

Osaako muuten kukaan sanoa että voiko paperit hakea ilman että laittais rekisteriin? Olis sitten vaan valmiina jos myöhemmin tarttee, on meinaan projekti vähä vielä kesken...

Link to comment
Guest kenkä

onko oikeesti ollut rekisterissä??

silloinhan konttorilta löytyy tiedot runkonumerolla...

vai onko ollut "vakuutuskilvillä" aikojen alussa ja jäänyt rekisteröimöttä

silloin kun rekisteröintipakko tuli (-95??)

ARK/ leimakonttori osaa varmasti parhaiten neuvoa asiassa.

(Honda Monkey on 2vuotta sitten rekisteröity Brandtin papereilla että he ovat maahantuoneet sillä rukonumerolla olevan mopon+ selvitys omistusoikeudesta viimeiseltä kymmeneltä vuodelta...)

Link to comment
Guest wiima-62

jeps ,, pappa vain tekee sulle luovarin "kuten autosta aikoinaan tehtiin ja sitten historiikki pariltakymmeneltävuodelta kahdellatodistajalla ja eikun käytät paprut katsastuskontoorilla niin eiköhän se siiitä ,,,,Muista sitten papalle sanoa että laittaa sit sun tilille kolmetuhatta ekua että sen verran vielä menee remontiin niiiiiii,,,,,,Ai niin ei tillille muut sukulaiset hoksaa ,,siis eikun käteen ne hillot silleen kaharen kesken sovittuna,,joooo

Link to comment
Guest Mikko

Juu ei oo kyllä ollu rekisterissä vuoden -95 jälkeen, taitaa mennä tonne 60-luvulle... :) ja on se sen näköinenkin. Ja kyllä muuten osataan jo pyytää Tunturinkin osista mukavia hintoja, et ei se appivaarin kyniminen kyllä väärinkään olisi kyllä sellasen projektin anto... :)

Link to comment
  • 2 months later...

ASIASTA viidenteen mikä olikaan pappatunan ja yleensäkin mopon ja kakstahtiöljyn sekoitussuhde.Ja Onko nykyään jotain parempia vähemmän savuttavia öljyjä?Suositelkaa!Pitää ottaa Tuna laitumelle ja käyttöön.Ei ole tullut ajeltua mopolla 20 vuoteen joten on päässyt unohtumaan.Oma veikkaus/muistikuvat että 4% oli suhde????

Link to comment
Guest Sami W

Itse muistelisin myös että 2-2,5%. Sisäänajossa tais olla suostuksena tuo 4%. Eikä se pappiksen kone taida niin tarkka olla noiden prosenttien suhteen;)

Link to comment

Kyllä sen ihan (aikuisten :) oikeesti piti olla 4%, silloin kun pappikset oli uusia. Ja silloin yleensä kevätrempan ohjelmaan kuuluikin karstojen putsaus, vai kuka ei muista kun vielä -70 luvulla saunan kiukaassa käristeltiin vaimentimia ja poltettiin karstoja pois :D

 

Mutta kuten sanoin, nämäkin öljyt on varmaan kehittynyt ja nykyään voi pienempikin riittää.

Link to comment

joo 4%sillä ajeltiin aikanaan pappiksella,ja ajan satunnaisesti myös nykyään.oli sit öljyt mitä tahtoo vaa.eipähän ainakaan voitelusta tingitä,karstottuu minkä karstottuu. 4%sen olla pitää

Link to comment

Hmm, neljää prosenttia minäkin muistelin...

 

Jumalauta ku olis tallessa kaikki pappikset, mitä pentuna kävi omistuksessani... Yli 20 kappaletta, ja enimmäkseen kohtuukuntoisia! Halvin makso 20 markkaa ostettaessa, kaksi vaihdevaijeria piti uusia ja eteenpäin myytäessä siitä irtosi 350 markkaa. Mikä sekin on todella vähän nykyhintoihin nähden :o

 

Viimeisistä osista kasasin neljä vuotta sitten vielä yhden pappiksen, ja kävin rekisteröimässä sen. Kirjoitin koneella pienen tarinan kuinka mopo löyty kaverin papan vintiltä, jossa ollu viimeiset 15 vuotta. Kaverilta allekirjoitus, ja katsastus oli läpihuutojuttu. :)

Link to comment
Kyllä se 2% riittää varmasti kun toimii kerran kelkoissakin, ja ne nyt kiertää hiukan enemmän kuin pappis:)

 

Juu ja perämoottoreissa on seos vain 1%, mikroautoissa 6-7% ja nyky 2t-mopoissa ei tule bensan sekaan enää öljyä lainkaan. Että siitä vaan valitsemaan... Saattaa tosin se kelkan kone olla myös hieman kehittyneempi ja tarkemmin koneistettu kuin tuo pappis, todennäköisesti se on myös luistiohjattu, eli ei niillä lopunperin tainnutkaan olla mitään yhteistä :)

 

Itse henkilökohtaisesti olen kyllä myös sitä mieltä, että nykyöljyillä tuon 2% luulis riittävän, mutta vastuuta en ota jos jonkun kone leikkaa kiinni...

Link to comment
Guest Sami W

Eipä nuo vanhempien kelkkojen(600 Ockelbo) moottorit taida olla paljon kehittyneempiä kuin pappiksenkaan moottori:) Ja varmasti ovat kovemmassa rääkissä. Eikä kiinni ole koskaan leikannut sen kummemmin kelkka kuin mopokaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...