Guest Mikko Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 Tietäiskö kukaan mitä pitäis ottaa selville ennenkö olis mahdollista saada paperit pappariin? Mopo on appivaarin vanha ja on siis ollut joskus rekisterissä mutta paperit hukkunut. Quote
-MITO- Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 Perikunta kirjottaa todistuksen niin eiköhän se sillä. Quote
Guest Mikko Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 Siis appivaari elää yhä :). Mut tarkotin lähinnä et tarvii varmaan moottorin nro:n ja rungon nro:n (mistähän löytyy -63:sen runkonro?). Tyyppikilpi on kyllä rungos kiinni... Quote
Guest mäksä Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 rungonnumero riittä muistaakseni ja olikohan se siinä rungon etuosas mistä menee sarvien putki läpi..en oo varma. Quote
Guest ves_ku Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 Oman paapan kun rekisteröin niin riitti kun tehtiin ihan ruutupaperille todistus omistusoikeuden muutoksesta ja edellinen omistaja toditsi mopon olleen liikenteessä joskus aikoinaan. Rungonnumero laitettiin mopon tunnistetiedoksi. Tästä on jo 8 vuotta aikkaa, mutta uusi kilpi ja vakuutus käyntäntö oli kuitenkin jo voimassa. Niin ja ainakin 8 vuotta sitten vanhalla vakuutuskilvellä olis saanu paperin suoraan vakuutusyhtiöltä. Quote
UltraVW Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 Juu saa jos vanha kilpi on tallella niin se ja runkonnumero megeen niin onnistuu ja numerohan on siinä rattiputkessa tyyppikilvessä Quote
Guest Hannu Mattila Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 ja numerohan on siinä rattiputkessa Pappamopossa ratti..? Hihihi... Quote
Guest laiska`s custom Posted May 11, 2006 Posted May 11, 2006 kymmeneltä vuodelta pitää pystyä todistamaan omistaja/t.. Quote
-tipi- Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 Onkos näitä mopoja rekisteröity kovinkaan pitkään? Eikö sitä vaan vielä viistoista vuotta sitten maksettu vain vakuutus, ni sai sen kilven? On mopoajoista jo sen verran aikaa ettei oikein muista. Quote
Guest Mikko Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 Osaako muuten kukaan sanoa että voiko paperit hakea ilman että laittais rekisteriin? Olis sitten vaan valmiina jos myöhemmin tarttee, on meinaan projekti vähä vielä kesken... Quote
Guest kenkä Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 onko oikeesti ollut rekisterissä?? silloinhan konttorilta löytyy tiedot runkonumerolla... vai onko ollut "vakuutuskilvillä" aikojen alussa ja jäänyt rekisteröimöttä silloin kun rekisteröintipakko tuli (-95??) ARK/ leimakonttori osaa varmasti parhaiten neuvoa asiassa. (Honda Monkey on 2vuotta sitten rekisteröity Brandtin papereilla että he ovat maahantuoneet sillä rukonumerolla olevan mopon+ selvitys omistusoikeudesta viimeiseltä kymmeneltä vuodelta...) Quote
Guest wiima-62 Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 jeps ,, pappa vain tekee sulle luovarin "kuten autosta aikoinaan tehtiin ja sitten historiikki pariltakymmeneltävuodelta kahdellatodistajalla ja eikun käytät paprut katsastuskontoorilla niin eiköhän se siiitä ,,,,Muista sitten papalle sanoa että laittaa sit sun tilille kolmetuhatta ekua että sen verran vielä menee remontiin niiiiiii,,,,,,Ai niin ei tillille muut sukulaiset hoksaa ,,siis eikun käteen ne hillot silleen kaharen kesken sovittuna,,joooo Quote
Guest Mikko Posted May 12, 2006 Posted May 12, 2006 Juu ei oo kyllä ollu rekisterissä vuoden -95 jälkeen, taitaa mennä tonne 60-luvulle... :) ja on se sen näköinenkin. Ja kyllä muuten osataan jo pyytää Tunturinkin osista mukavia hintoja, et ei se appivaarin kyniminen kyllä väärinkään olisi kyllä sellasen projektin anto... :) Quote
UltraVW Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 ASIASTA viidenteen mikä olikaan pappatunan ja yleensäkin mopon ja kakstahtiöljyn sekoitussuhde.Ja Onko nykyään jotain parempia vähemmän savuttavia öljyjä?Suositelkaa!Pitää ottaa Tuna laitumelle ja käyttöön.Ei ole tullut ajeltua mopolla 20 vuoteen joten on päässyt unohtumaan.Oma veikkaus/muistikuvat että 4% oli suhde???? Quote
Guest Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Juuh, neljää prosenttia kai niissä yleisimmin käytettiin... Eli 9,6 L bensaa ja 0,4 L öljyä... Quote
Guest Sami W Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Itse muistelisin myös että 2-2,5%. Sisäänajossa tais olla suostuksena tuo 4%. Eikä se pappiksen kone taida niin tarkka olla noiden prosenttien suhteen;) Quote
toroidi Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Eihän tollasilla saa edes kunnon savuja. Mun aataminaikaselle Seagull peräprutkulle suositeltiin 10%, riittäsköhän nykyöljyillä vähän vähemmän? :) Quote
Guest Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 2,5% bensaa mopoille. Riittä myös pappikselle, mopohan sekin... ;) Quote
metake Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Kaiikkien arvailujen jälkeen päätetään oikea vastaus :D Ja se on 4%, siis sen aikaisilla öljyillä. Olisko nyky öljyt sen verta parempia, että 2% riittäis, en osaa sanoa. Quote
Guest ¤DumCoP¤ Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 4% bensa kyl täyttää sun savu piipun karstalla itse olen ajanut aina 2-2,5% kolme sen kai pitäisi olla.. Quote
metake Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Kyllä sen ihan (aikuisten :) oikeesti piti olla 4%, silloin kun pappikset oli uusia. Ja silloin yleensä kevätrempan ohjelmaan kuuluikin karstojen putsaus, vai kuka ei muista kun vielä -70 luvulla saunan kiukaassa käristeltiin vaimentimia ja poltettiin karstoja pois :D Mutta kuten sanoin, nämäkin öljyt on varmaan kehittynyt ja nykyään voi pienempikin riittää. Quote
Guest Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 joo 4%sillä ajeltiin aikanaan pappiksella,ja ajan satunnaisesti myös nykyään.oli sit öljyt mitä tahtoo vaa.eipähän ainakaan voitelusta tingitä,karstottuu minkä karstottuu. 4%sen olla pitää Quote
Guest laiska`s custom Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 2 tahtiöljyjen nakutus herkkyys on parantunut.. Quote
Guest Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 No tuon kohtuutuoreen RC-auton ohjeissa mainitaan edelleen 4 prossaa, tosin kiekuu "hieman" eri kilokierroksilla ku pappis... 26 cc, 3,9 PS ja 16000 rpm Quote
mick Posted July 20, 2006 Posted July 20, 2006 Hmm, neljää prosenttia minäkin muistelin... Jumalauta ku olis tallessa kaikki pappikset, mitä pentuna kävi omistuksessani... Yli 20 kappaletta, ja enimmäkseen kohtuukuntoisia! Halvin makso 20 markkaa ostettaessa, kaksi vaihdevaijeria piti uusia ja eteenpäin myytäessä siitä irtosi 350 markkaa. Mikä sekin on todella vähän nykyhintoihin nähden :o Viimeisistä osista kasasin neljä vuotta sitten vielä yhden pappiksen, ja kävin rekisteröimässä sen. Kirjoitin koneella pienen tarinan kuinka mopo löyty kaverin papan vintiltä, jossa ollu viimeiset 15 vuotta. Kaverilta allekirjoitus, ja katsastus oli läpihuutojuttu. :) Quote
Guest Sami W Posted July 20, 2006 Posted July 20, 2006 Kyllä se 2% riittää varmasti kun toimii kerran kelkoissakin, ja ne nyt kiertää hiukan enemmän kuin pappis:) Quote
Essi Posted July 20, 2006 Posted July 20, 2006 Kahden prosentin seosta myyvät useimmilla huoltoasemillakin. Ainakin, jos myyjän prosenttilaskut menee oikein. Quote
metake Posted July 20, 2006 Posted July 20, 2006 Kyllä se 2% riittää varmasti kun toimii kerran kelkoissakin, ja ne nyt kiertää hiukan enemmän kuin pappis:) Juu ja perämoottoreissa on seos vain 1%, mikroautoissa 6-7% ja nyky 2t-mopoissa ei tule bensan sekaan enää öljyä lainkaan. Että siitä vaan valitsemaan... Saattaa tosin se kelkan kone olla myös hieman kehittyneempi ja tarkemmin koneistettu kuin tuo pappis, todennäköisesti se on myös luistiohjattu, eli ei niillä lopunperin tainnutkaan olla mitään yhteistä :) Itse henkilökohtaisesti olen kyllä myös sitä mieltä, että nykyöljyillä tuon 2% luulis riittävän, mutta vastuuta en ota jos jonkun kone leikkaa kiinni... Quote
Guest Sami W Posted July 20, 2006 Posted July 20, 2006 Eipä nuo vanhempien kelkkojen(600 Ockelbo) moottorit taida olla paljon kehittyneempiä kuin pappiksenkaan moottori:) Ja varmasti ovat kovemmassa rääkissä. Eikä kiinni ole koskaan leikannut sen kummemmin kelkka kuin mopokaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.