-tipi- Posted April 1, 2017 Share Posted April 1, 2017 (edited) Full Flow onnistuu Kolkkiin 26mm pumpulla melko pienellä puhallinkopan viilauksella. -AP-:n sinisen 90-liittimen voi myös vaihtaa AP:n ylempänä käyttämään lyhempään messinginväriseen 90-liittimeen. Mulla paluu banjolla samaan paikkaan kuin AP:lla. Edit: ilmaohjaimista: race lookkia olis vetää NACA-ducteilla takasivulaseista. Edited April 1, 2017 by -tipi- Quote Link to comment
Tanhis Posted April 1, 2017 Share Posted April 1, 2017 Kolkin ja kuplan koneessahan on oleellinen ero jäähdytyksissä. Type 3 kone saa ilmansa korin sisässä olevista koteloista koneen taakse josta se johdetaan kumihaitarin läpi koneelle. Koneen ympäristö on tällöin avoin kuin ei tarvitse murehtia pakosarjan ympäriltä lämpimän ilman imemisestä jäähdytysilmaksi. Kun taas kuplan koneen jäähdytys perustuu koneen ylä ja alaosan erottamiseen toisistaan. Jos kuplan koneen asentaa kolkkiin niin fiksua olisi erottaa koneen ylä ja alaosa toisistaan mutta silloin pitäisi hoitaa jäähdytysilma vanhaan takakoppaan jotain muutakautta kuin alunperin. Quote Link to comment
Roope Posted April 1, 2017 Share Posted April 1, 2017 Mulla riitti pelti moottorin takaosan ja korinväliin siten että alkuperäinen ilmatunneli jää pellin yläpuolelle. 1 Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted April 3, 2017 Share Posted April 3, 2017 Mulla on yksi kolkkiin sopiva putkisto myynnissä, nyt vaan en muista putken kokoa. Tarkastan koon, jos se kiinnostaa. Mimmoinen putki löytyy ja mitä maksaa Quote Link to comment
jazi Posted April 3, 2017 Share Posted April 3, 2017 Mimmoinen putki löytyy ja mitä maksaa Myyty Quote Link to comment
Tero87 Posted August 19, 2019 Author Share Posted August 19, 2019 Löytyykö kuvia kuinka jäähdytyspellit on toteutettu kuplan kopalla? Yhden näin mihin oli laitettu kanava puhaltimet.. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 20, 2019 Share Posted August 20, 2019 8 hours ago, Tero87 said: Löytyykö kuvia kuinka jäähdytyspellit on toteutettu kuplan kopalla? Yhden näin mihin oli laitettu kanava puhaltimet.. Type3 koneeseen menee kuplan jäähypellit aikalailla bolt on hommana. Ainuastaan öljytikulle pitää ostaa adapteri. Quote Link to comment
Tero87 Posted August 20, 2019 Author Share Posted August 20, 2019 Istuuko kuplan pelleillä siis kuinka hyvin kolkin perään vai tarviiko tehdä paljon muutoksia että saa ns, tiiviin? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 20, 2019 Share Posted August 20, 2019 Saat ne pellit istumaan samoin kuin vastaavassa kuplan koneessa. Öljyjäähyn kumminkin joudut vaihtamaan kuplan tyyppiseen ja öljypaineanturille joudut keksimään eripaikan koska kolkissa se on jäähdyttimen jalassa. Quote Link to comment
Tero87 Posted August 20, 2019 Author Share Posted August 20, 2019 Onko nyt jotain muuta mitä tulee ottaa huomioon? Onko kytkinakseleissa eroja? Mites laatikon kestävyys, millaisia tehoja arviolta kestää? Swingistä kyse. Quote Link to comment
Mäki Posted August 20, 2019 Share Posted August 20, 2019 14 minutes ago, Tero87 said: Onko nyt jotain muuta mitä tulee ottaa huomioon? Onko kytkinakseleissa eroja? Mites laatikon kestävyys, millaisia tehoja arviolta kestää? Swingistä kyse. Paljonko pitää kestää tehoja? Sellaiset 150 heppaa kestää ihan mukavasti, jos ei ota äkkilähtöjä Quote Link to comment
Tero87 Posted August 20, 2019 Author Share Posted August 20, 2019 4 hours ago, Mäki said: Paljonko pitää kestää tehoja? Sellaiset 150 heppaa kestää ihan mukavasti, jos ei ota äkkilähtöjä Varmaan aika lähelle menee...? Kone lyhyesti: 82x94 Scat super-d 42x37 C55 Tuplat 44mm Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.