Jump to content

VW 1302S '71


Recommended Posts

Ei mun pitänyt lähiaikoina lisää Volkkareita ostella, kun entisissäkin on aika pirun paljon tekemistä. Toisaalta olen jo parina talvena haaveillut talvikuplasta. Talvikausi on tuntunut liian pitkältä höylätä pelkällä käyttöpakulla. Ajattelin, että jos sitä vaikka syksyllä sattuisi löytymään sopivasti jollekin tarpeettomaksi jäänyt kesäkupla, niin saattaisin hankkia Kuplan talvikauden "harrasteajoihin". 

Lisäksi jo pitkään mielessä ovat kummitelleet tonnikuussataset 1300S tai 1302S -mallit. 1303S mulla joskus oli, mutta sen kojetaulu toi liikaa mieleen Saab 99:n, mikä ei ole hyvä asia, joten sellainen ei enää jaksa kiinnostaa.

 

Viime torstaina kuulin tuttavan tuttavasta, jolla saattaisi olla Kupla jouten. Kyselin tarkempia tietoja ja sain nopeasti kännykkääni kuvan oranssista Kuplasta, jonka takaluukussa, alkuperäisen mustapohjaisen rekisterikilven yläpuolella luki kiiltävin kirjaimin 1302S. Innostuin välittömästi ja sovin näytön perjantai-illaksi.

Auto seisoi omistajan kesämökillä varastokatoksen perällä vuosien pölyt päällänsä. Tarkastin perusjutut, innostuin lisää, tein tarjouksen ja sitten asia olikin selvä. Nouto sovittin sunnuntaiksi. Talvikuplaongelma oli ratkennut. 

 

post-128-0-18777200-1497982498_thumb.jpg  

 

Lauantai kului pitkälti suunnitellen ja ottamiani valokuvia tutkien. Sunnuntaina kaverilta traileri lainaksi ja Kuplaa hakemaan. Oikea etupyörä oli alkuun jumissa, muut pyörät pyörivät nahkeasti. En viitsinyt yrittää käynnistää moottoria. Ajattelin tehdä siihen pienen huollon ensiksi. Vetokoukku tuntui olevan niin hyvin kiinni, että se kesti vetää huonosti rullaavan auton trailerille. 

 

post-128-0-57284600-1497982668_thumb.jpg  post-128-0-66119700-1497982711_thumb.jpg

 

 

  • Like 3
Link to comment

Eilen työpäivän jälkeen ensimmäinen homma oli kaivaa tallin perältä 4-pulttiset 5.5-tuumaiset Sprint Starit, jotka ovat odotelleet siellä vuodesta 2005 lähtien. Ne ovat saaneet hieman ruostetta pintaansa, mutta pitää kunnostella ne joskus myöhemmin. Renkaina on joka nurkassa 195/65-15. Takarenkaat ovat ehkä hieman turhan matalat ja eturenkaat leveät, eli keskimäärin ihan ok.

 

post-128-0-37377000-1497983644_thumb.jpg  post-128-0-62019900-1497983702_thumb.jpg

 

Latailin vähän akkua ja renkaita vaihtaessani huomioin mahdollisia korjauskohteita. Autoa on joskus hitsailtu sieltä täältä ja aina ei ihan siististi. Se ei nyt kuitenkaan haittaa. En aio ottaa tästä niin isoa projektia, että alkaisin niitä korjaamaan. Jonkin verran löytyi myös lisää hitsattavaa. Oikean puolen ulommassa vetonivelessä tuntui olevan välystä, samoin parissa raidetangon päässä ja takaiskarit menee uusiksi. Lisäksi tietty bensaletkut menee uusiksi ja pari muuta pikkujuttua. Moottori pyörii, mutta päittäisvälystä tuntui olevan jonkin verran. Pitää lähiaikoina vaihtaa öljyt, säätää venttiilit ja kokeilla miten se toimii. Jos toimii, niin hyvä. Jos ei, niin sitten tehdään koneremppa maltillisin virityksin.

Sitten vielä toi repsikan ovessa oleva peili pois, jotkut vanhat lisävalot etupuskuriin ja vetoja. Ei kai tämä sen ihmeellisempää ole.  

 

Lattiamatto on riekaleina, mutta penkit ovat asialliset. Mun silmään aika hieno verhoilu niissä ja ehjä. Onkohan alkuperäinen vai onko joku tehnyt hyvää työtä?

 

post-128-0-25408800-1497983798_thumb.jpg

 

post-128-0-44008100-1497983850_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment

Keskiviikkona vaihdoin öljyt, mutta kun en älynnyt ostaa bensaa, niin en päässyt sen enempää kokeilemaan, kuin tipalla huikkabensaa, mitä oli kannun pohjalla. Sillä kone pamahti heti tulille ja ehti käymään sen verran, että varoitusvalot sammuivat.

 

Tänään sitten menin tallille bensakannun ja uusien bensaletkujen kanssa. Vaihdoin konehuoneen letkut uusiin, bensaa tankkiin ja väänsin käymään. Yksi tulppa oli pimeenä, mutta sen vaihdon jälkeen kävin heittämässä pienen koeajolenkin. Käyttöjarrut ei toimi, mutta käsijarru onneksi tuntui pelaavan. 

 

Kone käy hiljaisesti, ei mitään asiaankuulumattomia naputuksia tai kolinoita. Pakarinpäät viheltää hienosti. Kytkin ja vaihteet toimivat, samoin valot, vilkut ja pyyhkijät. Oikeinkin hyvät fiilikset jäivät tästä. Nyt pitää raivata talliin tilaa ja alkaa tekemään listaa leimalle vaadittavista remonteista. 

 

post-128-0-99161000-1498417647_thumb.jpg

  • Like 4
Link to comment

Ilmanputsari oli puutelistalla. Todennäköisesti hukkunut seisotuksen aikana, ehkä jonkun käynnistysyrityksen tiimellyksessä. 

En halua käyttää mitään tarvike "vapaavirtaussuodattimia". Auto on tarkoitus laittaa ympärivuotiseen käyttöön, joten pidän tärkeänä asianmukaista imuilman lämmitystä ja huohotussysteemiä.

Oikeanlaisen suodattimen tunnistukseen löytyi apuja täältä palstalta ja samoin ostoilmoitus toi tuloksen. Kyseessä lienee vain '71 käytössä ollut suodatinmalli, jossa imuilman esilämmitystä ohjataan vahatermostaatilla. 

 

Suodatin tuli tänään postissa. Putsasin sen, laitoin uudet öljyt sisään ja ruuvasin paikoilleen. Lämpimän ilman pahviputken alapäähän pitää vielä etsiä tai tehdä tötterö, jonka kautta lämmin ilma imetään. 

 

 

post-128-0-65069400-1498764825_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Siellä takapellis pitäis olla hihnapyörän oikealla puolella reikä mihinkä tulee peltikäyrä sylinterin kyljestä. Mulla pitäis olla sellaina kun vaan muistais missä. Pitänee tonkia varastoja.

Jep. Reikä on, mutta sitä peltikäyrää ei. Voin ostaa halvalla, jos löydät. :) 

  • Like 1
Link to comment

kaikilla möhköillä, vaatii sen noin about 11,5cm madalluksen eteen niin näyttää taas autolta,heh.

Ei me näitä käyttöpelejä madalleta. On näin helpompi ajella syrjäkylillä, eikä tartte tehdä niin paljon lumitöitä.

 

Takaiskarit ovat kyllä loppu. Ne menee vaihtoon, mutta tuskinpa ne paljoa ryhtiä tuo. 

Link to comment

Vihdoin sain tallissa nosturilla röhnöttäneen Jenkkilotkottimen käyntikuntoon ja siirrettyä sen kylmälle puolelle odottamaan. Oli vuoro ajaa 1302S pajalle. 

 

post-128-0-23338700-1499182144_thumb.jpg

 

Vaihteiston vieressä kulkeva bensaletku antautui juuri sopivasti tallin kynnykselle ja tyhjensi tankissa olleet muutaman litran bensaa tallin lattialle. 

Nostin auton ylös, irrottelin pyörät, takajarrurummut ja etujarrusatulat. Satuloiden irrotuksen jälkeen kivikovana ollut jarrupoljin alkoi liikkumaan ihan kevyesti. Päättelen siitä, että saatoin säästää pääsylinterin hinnan - ainakin meinaan yrittää jarruja ekana vanhalla sylinterillä. 

Satuloiden männät olivat jumissa. Vasemman männät sain lähtemään paineilmalla ja pikku taputtelulla, mutta oikeaan vaadittiin vaseliiniprässiä. 

Putsauksen jälkeen männät ja satuloiden sylinterit näyttivät ihan hyviltä. Olivat Ate-merkkiset satulat. Ajattelin yrittää saada ne kuntoon vain tiivistesarjalla. 

 

Takana kuskinpuolen sylinteri on jumissa ja sen meinaan vaihtaa uuteen. Repsikan puolen sylinterin männät liikkuivat normaalin kevyesti ja sillä mennään. 

 

post-128-0-86195800-1499183331_thumb.jpg

 

Takaiskarit olivat loppu, mutta onneksi älysin etsiä ja löysin käyttämättömät Sachs:n öljyiskarit omasta hyllystä. Näissä tilanteissa on onni, että on tullut noihin toisiin isompiin projekteihin ostettua paljon turhia osia... Lämmönvaihtimetkin menee vaihtoon, mutta hyvät jäi juuri talvella Junakeulasta ylimääräiseksi. 

 

post-128-0-46129200-1499183358_thumb.jpg

 

Yleisesti jarrut näyttävät siltä, että ne on korjattu ennen auton seisontaa, tai ehkä sen aikana. Jarrulevyt, palat, kengät asennussarjoineen, putket jne. näyttävät uusilta. Letkut kyllä saatan varmuuden vuoksi uusia, ovat saattaneet turvota umpeen sisältä. 

 

Oikeassa takapyörän laakerissa on väljää. Sitä noissa kai vähän pitää ollakin, mutta tuossa on kyllä liikaa. Tuollaiseen IRS:iin en olekaan ennen takapyörän laakeria vaihtanutkaan, mutta eiköhän sekin jotenkin onnistumaan saada. Jos on hyviä vinkkejä, niin saa jakaa.

 

post-128-0-77352300-1499183402_thumb.jpg

 

Oikeassa ulommassa vetonivelessä on väljää. Mitenkäs ne kuuluu korjata? Vaihdetaanko vain pelkkä nivel, vai kannattaako samantien laittaa uusi akseli nivelineen kumeineen päivineen? Tämmösen varmaan Mikko myy mulle mielellään. http://aircooled.fi/tuote/3748/vetoakseli-taydellinen-t13kg-irs 

 

Ohjaukseen tarvitaan ainakin yksi uusi raidetangon pää, joka mulla pitäisi olla jemmassa ja sitten se yhdystanko-raidetanko pitää ostaa kokonaan uusi, kun siihen ei voi niveliä vain vaihtaa. 

 

 

Link to comment

Irrottelin tankin, että pääsen vaihtamaan bensaletkun. Kuvittelin myös, että saan myös samalla paremmin tilaa vaihtaa keskimmäisen raidetangon, mutta eipähän se näissä nykyvolkkareissa niin menekään. Pitää siis irrottaa kaikki tangot pakettina ja vaihtaa välitanko sitten pöydällä. 

Ruostetta ei tankin alla onneksi ollut. 

 

post-128-0-08040600-1499368199_thumb.jpg

 

Myös varapyörän alla kaikki oli kunnossa. 

 

post-128-0-37715900-1499368222_thumb.jpg

 

Repsikan puolen vetoakseli piti irrottaa myös, mutta eihän mulla ollutkaan sopivaa hylsyä. Joku XZN vaimikäseon lienee hankittava. Muutamat osat tuli eilen haettua Ylöjärveltä. Uusi vetari nivelineen, takajarrusylinteri, takapyöränlaakerisarja, käytetyt ehjät raidetangot, H4-umpiot yms. pientä. 

 

Tänä vuonna taidan laittaa Junakeulan seisontaan jo hyvissä ajoin elo-syyskuun taitteessa. Tavoitteena päästä katsastelemaan tätä viimeistään niihin aikoihin. Ja kun numero on kolmonen, niin heti uudestaan sitten vuoden vaihteessa. 

Edited by Essi
  • Like 1
Link to comment

Testasitkos sen vahatermostaatin toiminnan tuosta ilmanputsarista? On yleensä aika harvinaista että toimivat.

En ole vielä testannut. On kyllä pirun asiallisen oloinen putsari, että tiedä vaikka toimisikin.

Toisaalta ei mua varmaan tässä autossa hirveästi haittaa, vaikka se ottaisikin ilmansa koko ajan lämpimältä puolelta.  

Edited by Essi
Link to comment
  • 2 weeks later...

Vaihdoin oikeanpuoleisen vetoakselin nivelineen kumeineen päivineen. Samalla meni myös uudet pyöränlaakerit oikeaan takapyörään. Välys pieneni, mutta pieni välys sinne silti vielä jäi. Lienee kuuluu vuosimalliin.

Etujarruissa satulat sai uudet kumit. Levyt ja palat oli vielä ok. Taakse tuli uudet pyöräsylinterit. Kengät olivat vielä hyvässä kunnossa. 

 

Ostin täältä Palstalta käytetyt raidetangot. Purin vanhat pois autosta ja yhdistelin niistä parhaat palat. Pari raidetangon kumia meni uusiksi ja ne hain Biltemasta. 

 

post-128-0-08098500-1500402192_thumb.jpg

 

Tykkään elää vaarallisesti. Olen tähän asti kaikissa autoissani pitänyt bensansuodatinta konehuoneessa. Tähänkin meinasi niin tulla, mutta asentaessani tankkia uudella letkulla huomasin letkun menevän tankista tunneliin niin helpossa paikassa, että kankeammatkin kädet osasivat laittaa siihen väliin suodattimen. 

 

post-128-0-46300500-1500402313_thumb.jpg

 

Tuosta kuvasta voi myös päätellä, miten meinaan hoidella aiemmin huonosti tehdyt ruostekorjaukset. Nyt ei ole mahdollista alkaa tekemään tätä kunnolla, joten putsaan hitsisauman, mälvään siihen korikittiä ja sitten maalia ja massaa päälle. 

 

Tänään oli sitten aika suorittaa koeajo. Bensaa tankkiin, kone käyntiin ja tallista ulos. Kaasarin säätö oli tällä kertaa lapsen leikkiä. Seosruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi tottelivat, kuten ohjekirjassa, joten homma oli ohi muutamassa sekunnissa. Sitten oli aika suunnata hiekkatielle maalaismaisemaan. 

 

Toki pitkää lenkkiä en tohtinut pitkällä leimalla ja ilman vakuutusta ajella. Auto tuntui hyvältä, moottorissa tuntuu olevan puhtia ja ohjaus tuntui erikoisen mainiolta. Kovemmin kiihdytettäessä kuuluu jotain outoa resonointikolinaa. Kuvittelen sen tulevan vaihdetangosta, joka kolisee johonkin tunnelissa tai sitten pakari ottaa kiinni johonkin. Joka tapauksessa uskon moottorin heiluvan vähän liikaa. Vaihteiston kumit lienevät vaihtokunnossa. 

 

post-128-0-59161400-1500403011_thumb.jpg

 

Huomasin myös, että vaikka latauksen merkkivalo sammuukin, niin laturi ei lataa. Hiilet näyttävät loppuun kuluneilta, joten kokeilen vaihtaa ne ekana. Jos ei auta, niin pitänee siirtyä vaihtovirta-aikaan tässäkin. 

Eniten intoa yritti hillitä se, kun yhden Sprint Starin keskikuppi oli irronnut ja hukunut. Jos jollakulla on noita myytäväksi, niin saa ilmoittautua. 

 

 

post-128-0-14412400-1500403051_thumb.jpg post-128-0-17794900-1500403099_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Purin penkit ja lattiamatot pois, että pääsin putsaamaan ja maalaamaan lattiaa sisäpuolelta. Samalla löytyi ruostereikä kuskinpuolelta penkin alta. Hitsailin sen tukkoon.

 

post-128-0-82429900-1501330477_thumb.jpg  post-128-0-78451900-1501330498_thumb.jpg

 

post-128-0-49286400-1501330521_thumb.jpg

 

Jarrupääsylinteri piti vaihtaa myös. Vanhalla ei saatu painetta, kuin takapyörille. 

 

post-128-0-14726500-1501330562_thumb.jpg

 

 

Link to comment

Ei tullut etujarruille painetta vielä uudella pääsylinterilläkään. Jo projektin alkuvaiheessa lupasin itselleni vaihtaa jarruletkutkin, mutta kun näyttivät ulospäin tosi hyviltä, niin en raaskinnut ostaa uusia. 

Tukossahan ne sitten olivat ja siksi eteen ei saatu painetta. Eilen sitten laitoin uudet letkut ja vielä etupään putketkin, kun vanhat hajosivat irrotettaessa. Nyt on jarrut ihan joka pyörässä. 

 

Sisustan kasasin myös takaisin paikoilleen. Osa matoista oli niin korppuuntuneita ja hajalla, että heitin ne roskiin ja löysin jemmasta aikoinaan '66 Kuplassa olleet punaiset kangasmatot. Väriensä puolesta eivät oikein sovi tyyliin, mutta ompahan kuitenkin matot. Vaihdekepin reikäkin niissä oli sahattu tietty liian eteen, mutta olkoon nyt niin. Ehkä joskus voisi hankkia tai tehdä tuohon enemmän asialliset matot. 

 

Mulla on tallissa hyllyssä ollut Scatin Drag Fast -vaihdekeppi jo toistakymmentä vuotta. Yritin myydä sitä romutorilla pari viikkoa sitten pilkkahintaan, mutta kun ei kenellekään kelvannut, niin ruuvasin sen sitten tähän. 

 

 

post-128-0-61497100-1501785724_thumb.jpg

post-128-0-41719400-1501785738_thumb.jpg

post-128-0-35699000-1501785753_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Kadonneen vanteen keskikupin tilalle ostin sitten neljän sarjan reproja Paruzzilta. Olivatkin yllättävän asiallisia ja istuvat tiukasti vanteeseen. Empi -tekstin tilalla toki BBT. Kelpaavat tähän autoon mainiosti ja nyt on vielä kolme kappaletta varallakin. 

 

post-128-0-67890900-1501872437_thumb.jpg

 

Kun vaihdekepin myötä kerran tuninkin makuun päästiin, niin tänään vaihdoin ratin. Tuollainen vähän Grantin näköinen (mutta ei kuitenkaan sen merkkinen) kumikehäinen syvä kromiratti on myös roikkunut vuosikaudet tallin seinällä. Äänimerkkiä en siihen osannut laittaa toimimaan, mutta leimataan orkkisratilla ja mennään muuten tuolla.

 

post-128-0-31614200-1501872621_thumb.jpg

 

 

Link to comment

Äänimerkin vois laittaa painonapilla vaikka koelautaan. Eivät ehkä hyväksy katsastuksessa, mutta jossain tilanteessa voi olla hyvä, että pystyy antamaan varoitusääntä.

Kyllähän ne sellaisen leimalla hyväksyvät. Mä itse vain yritän välttää sellaisia patentteja. 

 

Kyllä sen tuosta ratin keskeltäkin saa toimimaan, kun on enemmän aikaa perentyä tuon rattiputken rakenteeseen. Ei tullut johtoa sieltä rattiputken sisältä, kuten vanhemmissa. 

Link to comment
  • 3 weeks later...

Latauksen kanssa oli ongelmia. Merkkivalo kyllä sammui, mutta ei se silti ladannut. Vaihdoin orkkis tasavirtalaturiin ekana hiilet, jolla latausjännite nousi hieman, mutta oli vielä kierroksillakin alle 13 V.

Palstan kautta löytyi Boschilainen vaihtovirtalaturi sisäisellä säätimellä, jonka vaihdoin paikoilleen. Samalla piti tietty hommata laturin jalka, uusi bensapumppu ja kaasarikaan ei enää sopinut. Onneksi hyllyssä oli Junakeulasta tarpeettomaksi jäänyt kiinalainen 34 pict-3, jossa oli vivut sellaisessa kulmassa, että se sopi paikoilleen. Hieman suutinjumppaa on pitänyt harrastaa, mutta hyvin se tuntuu silläkin käyvän ja tosiaan latauskin toimii nyt.

 

Mun silmään vaunu alkaa nyt olemaan leimakunnossa. Pientä ongelmaa aiheuttaa katsastusaika, joka on joulukuun alusta maaliskuun lopulle. Eli jos nyt käyn leimalla, niin saan käydä heti kohta pian uudestaan. Ehkä haen vain siirtokilvet pariksi päiväksi, ajelen hieman vikoja pois ja katsastan vasta joulukuun alussa.

post-128-0-06471400-1503686639_thumb.jpg

post-128-0-76699000-1503686678_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tallia siivotessani löysin romulaatikosta pirun hyväkuntoisen Formilingin ralliratin, jonka muistan olleen 80-luvulla äitini Saab 96:ssa.

 

post-128-0-97783300-1505501123_thumb.jpg

 

Kuinka ollakaan, sopivasti tarjolle tuli Kuplaan sopiva Formulinging keskiö Nos-in-box, joka oli sitten pakko ostaa.

 

post-128-0-42370500-1505501165_thumb.jpg

 

Tänään ruuvasin paikoilleen. Nyt toimii äänimerkki ratista ja vilkun palautus myös. Vaihdekepin T-kahvan vaihdoin myös Junakeulasta vapautuneeseen Moonin nuppiin.

Noi punaiset matot on kyllä kamalat. Jossain vaiheessa pitää kyllä hommata jotkut mustat.

 

post-128-0-41394800-1505501191_thumb.jpg post-128-0-85352300-1505501321_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Tällä viikolla aloin asentamaan stereoita. Ei mitään sen erikoisempaa, kuin Bluetooth-vastaanotin, volumensäätöpotikka, 2x50W vahvistin ja 6x9-kaiuttimet.

Aluksi piti alkaa tekemään hattuhyllyä, mutta sitten muistinkin, että mähän joskus jo tein sellaisen punaiseen Kuplaan. Löysin sen ja niittasin päälle jotain mustaa kangasta, jota oli jäänyt pala joskus jemmaan.

 

post-128-0-03385700-1506613915_thumb.jpg  post-128-0-59404000-1506613929_thumb.jpg

 

BT-vastaanottimen ja potikan laitoin kojetaulun alle.

 

post-128-0-62049600-1506613972_thumb.jpg  post-128-0-63328600-1506613985_thumb.jpg

 

Vielä pitää vetää johdot ja asentaa vahvistin, joko takapenkin taakse tai sitten alle akun viereen kuskin puolelle.

Link to comment

Stereot rakentelin eilen valmiiksi.

Hattuhyllyn alle tein poikkituen.

 

post-128-0-03406400-1507137678_thumb.jpg

 

Vahvistin meni takapenkin taakse. Tonne mahtuisi vielä laittamaan vaikka pienen 8" tai 10" subbarin, jos joskus innostuu.

 

post-128-0-90202600-1507137742_thumb.jpg  post-128-0-32288300-1507137809_thumb.jpg

 

Viikonloppuna tuli ostettua talvivanteet, ATS:n classicit. Samalla reissulla tuli myös takalasin ritilä ja Kamein etuspoileri, joka tosin ruuvataan kiinni vasta keväämmällä.

Renkaiksi tuli käytetyt 185/65-15 Hankookit ja eilen kävin väännättämässä ne vanteille.

 

post-128-0-02747900-1507137980_thumb.jpg  post-128-0-23743600-1507137996_thumb.jpg

 

Ensi viikonlopulle on muita suunnitelmia, mutta jos sitten viikon päästä saisi aikaiseksi hakea siirtolaput ja ajelisi vähän vikoja ulos.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Tänään vaihdoin lämmitettävän tuulilasin paikoilleen. Ennen asennusta mittailin lasin vastuksi reilun pari Ohmia. Päättelen lasin olevan ehjä.

 

post-128-0-05587900-1508090196_thumb.jpg

 

Kytkentöjen yhteydessä laitoin kojetaulun alle tupakinsytyttimen pistokkeen kännykän latausta varten.

 

post-128-0-20412900-1508090247_thumb.jpg

 

Lopuksi vielä takalasin ritilä paikoilleen. Vielä tekisi mieleni löytää muoviset suojat noihin takaluukun ritilöihin. Lookki alkaa pikkuhiljaa olemaan sitä, mitä olen joskus kuvitellutkin oranssista 1302S:stä.

 

post-128-0-48971300-1508090302_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment

Vielä tekisi mieleni löytää muoviset suojat noihin takaluukun ritilöihin. 

 

Miten mä kuvittelin ja muistelin, että tuohon '71 Ässän moottoriluukkuun olisi ollut olemassa sellaisia kaksiosaisia muovisia sadesuojia, jotka tulee vain ritilöiden päälle, eikä niiden väliin? Nyt kun katselin kauppiaiden tarjontaa, niin onkin vain sitä yksiosaista leveetä mallia.

 

Onko kukaan nähnyt tuollaiseen luukkuun kaksiosaista sadesuojaa?

Link to comment

Mä en ainakaan oo koskaan nähäny näihin kaks reikäsiin muovilippoja, mikä voi johtua siistä syystä että näis kaks reikäsis on

se vesipelli niitten reikien alla, nelireikäses ei oo. Näihin kaks ja nelireikäsiin on myyty aikonaan sellainen suojamatto talvea varteen,

ettei saa niin paljon kylmää ilmaa. Kattelen kuvien joukosta kuva ja laitan tänne.

Link to comment

Tuosta kojetaulukuvasta tuli vuosien takainen mieleen kun ihmettelin iskävainaan uutena ostamassa 67 kuplassa olevaa naarasliitintä kojetaulun alla.... Lopulta tavaroita penkoessa löytyi 6 voltilla toimiva matkapartakone alkuperäisen paketin kera. Vielä ei oo kokeilu itse lähteekö karvat vai jopa karva juurineen.

 

Kaikkea ne keksiikin.

Edited by ARTO
Link to comment
  • 4 weeks later...

Huippufiilis. Tänään intouduin tekemään viimeisiä katsastuskorjauksia. Valot toimivat miten sattuu, joten vaihdoin kaikki polttimot, putsasin liitokset ja korjasin pari huonoa sähköliitosta. Äänimerkinkin sain toimimaan siten, että toimii ainoastaan ratin keskeltä painettaessa, ei enää esim. rattia käännettäessä.

 

Sitten pieni salapimeänajoharjoitus kuraisella hiekkatiellä kunnon vesisateessa. Hienosti toimii, valot näyttää hyvin ja lämmitettävä tuulilasi on ihan huippujuttu. Vielä vajaa pari viikkoa siihen, että pääsee näyttämään leimalle. Sitten toivottavasti saa talvi alkaa. :)

  • Like 1
Link to comment

Miun VesiWessassa on samanlainen äänimerkki. En ole vielä perehtynyt, mutta onhan tässä talvi aikaa. Miten sait toimimaan?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

En taida osata sitä tarkemmin selittää, mutta ensin perehtymällä siihen, miten systeemi toimii, sitten selvittämällä vian ja lopuksi korjaamalla sen. 

Pointtina lieni se, että sähköinen yhteys ei pääse maihin muuta kautta, kuin nappia painettaessa. :) 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...