Jump to content
jrasi

VW 1300 -72

Recommended Posts

Tulipa sitten ostettua taas Kupla.

Potilas on '72 1300, suhteelisen alkuperäiskuntoinen. Leimattu viimeksi 2011, sittemmin seissyt lämpimässä tallissa.

 

Uuden maalipinnan auto on saanut 2013, alkuperäinen väri on punainen. Itse tykkään tuosta uudesta väristä, en tosin työn jäljestä. Mutta se on fifty-fifty, eli 50m matkaa ja 50kmh vauhtia, niin näyttää hyvältä. Kelpaa tässä vaiheessa.

 

Tarkoituksena ei ole vielä tehdä muuta, kuin laittaa auto leimakuntoon ja pitää sitä elossa siihen asti, että tuo pitkäaikaisprojekti ('66 Buick Electra) valmistuu. Sitten on Kuplan vuoro päästä täydelliseen läpikäyntiin.

 

Ostohetkellä tiedossa olleet viat:

- Kytkin ei irroita.
- Kuskin puolen astinlaudan kiinnityspelti on mätä.

 

Ostohetkellä tiedossa olleet osapuutteet:
- Puskurit

 

Tässä kuvat ostokunnossa:
_medium.jpg

 

_medium.jpg

Share this post


Link to post

Ekana päivänä vaihdoin kuskin puolelle uuden lasinnostimen, löysin uuden paketissa olevan tavaratilasta, sekä asensin kuskin tupakkaikkunan.  Koko ilta meni noiden kanssa, kun ei ollut hajuakaan, että missä järjestyksessä nuo osat pitää laittaa paikalleen ja tuo tarvikeosan sopivuus oli lähinnä sinnepäin.

 

Sitten kartoittamaan osapuutteita ja naputtelemaan tilausta Oberille:

- Veivilasejen U-tiivisteet kiinnikkeineen, vanhat oli hieman koppuraiset, etuosan tiivisteet puuttuivat ja osa kiinnikkeistä puuttui

- Ovenkahvojen tiivisteet, kuskin puolelta puuttui yksi tiiviste, ei viitsi kasata ilmankaan.

- Radioantenni

- Kylkilistojen kiinnikkeet

- Nokkapellin tiivisteen kiinnikkeet, uusi tiiviste oli auton mukana.

 

Juhannusaattona sitten vaihdoin kytkimen, tuli auton mukana, kun vanha levy oli junttaantunut vauhtipyörään kiinni, oli se myös jo aika kulunut  ja laakerikin vaikutti hieman kuivalta.

 

Tänään sitten kävin tuon helman kimppuun. Lämpökanava oli sisältä ehjä ja pohjakin korjattu joskus, ei tosin hyvin, vanhaa ruostetta jätetty koteloon sisälle, mutta kelpaa tässä vaiheessa. Tein uuden kiinnityspellin astinlaudalle 3mm latasta, tarkoitus olisi tehdä astinlaudan pulteille kierteet suoraan tähän, kun en omista niittimutteripihtejä, niin josko tämä ratkaisu toimisi nyt pari kesää.

 

Huomenna sitten jos laittaisi nuo mukana tulleet uudet astinlaudat paikalleen, niin oltaisiin taas hieman lähempänä katsastusta.
 

_medium.jpg

 

_medium.jpg

 

_medium.jpg 

Share this post


Link to post

Ja laitetaan nyt pari fiilistelykuvaa omasta pihasta ilta-auringossa:

_medium.jpg

 

_medium.jpg

 

_medium.jpg

 

_medium.jpg

 

_medium.jpg

Share this post


Link to post

Astinlaudat paikalleen, olis taas kauhean kiva jos se taiwanilainen seppä olisi joskus edes nähnyt Kuplan livenä, 5mm olisi saaneet olla lyhyemmät, niin olisi osuneet kiinnitysreiätkin kohdalleen.

Sähköjen kanssa meinasi mennä hermot, kun vilkun laittoi päälle paloi vilkkujen sulake, hätävilkusta paloi hätävilkun sulake. Lopulta vika löytyi väärin kytketyistä etuvilkuista, + oli rungossa.

 

Varapyöräkotelon sivut sai vähän uutta peltiä ja kuskin puolelle lattian takanurkkaan paikka. Kello oli 01.00 kun sain hommat pulkkaan. Aamulla sisusta nippuun ja leimalle...

_medium.jpg

 

_medium.jpg
Jännittää...

_medium.jpg
Etuparkkia en huomannut katsoa aamun kiireessä...

_medium.jpg
 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Rattihan tuossa myös häiritsi omaa silmää, on liian pieni ja ei sopinut tyylillisesti yhtään...
_medium.jpg
Keskilätkä on katkaisulaikasta tehty...

Otin sitten hiomalaikan ja vannehopean käyttöön ja pirautin päivystävälle verhoilijalle, seuraavana päivänä uudella ilmeellä:
_medium.jpg

On tuo nyt ainakin siistimpi, liian pieni kyllä edelleen omaan makuun.

Share this post


Link to post

Kaveri tonki varastoaan ja kasari-Polon mukana tullut kattohäkki löytyi. Lätkin myös kylkilistat ja merkit paikalleen. Ovilasien kromit oli niin solmussa, että parempi hankkia uudet ja tuo nokkapellin lista puuttuu...

_medium.jpg

Perunalaatikko on katolla vain mallina, en todellakaan ajatellut kuljettaa tuolla mitään kylpyammetta, puusuksia, maitotonkkaa ja heinäpaalia. Ellei tietysti pidä em. tuotteita kuskata paikasta toiseen.

Sitten parempi myöntää ne ongelmat...
_medium.jpg

Näitä tarroja saattaa jokunen pari olla tuossa myytäväksi asti, jos kiinnostaa.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Kausi alkais olemaan pikkuhiljaa pulkassa. Heinäkuussa tuli 2000km mittariin, sitten oli pakko uusia vauhtipyörän stefa, alko autoa seuraava öljyvana olemaan sitä luokkaa...

_medium.jpg

Käytiin laskemassa vähän voiteluaineita Raumallekin.
 

Share this post


Link to post

Talvella täytyy ottaa sisuta työn alle, etupenkkejen virkaa toimittavat 70-lukuisen Toyotan penkit saavat väistyä, samoin kattoverhoilu ja ovipahvit pitää uusia. Takapenkkiin uudet rätit päälle ja etupenkit rakenentaan kokonaan uusiksi.

Verhoilija tuossa kirosi taannoin, että kamalinta ikinä on, kun pitää vanhoihin rätteihin yhdistää uutta, helpompi olis tehdä kokonaan uusiksi. No nyt ei tarvi paljon säästää:

_medium.jpg

Share this post


Link to post

Ja palkkipuskureita saa edelleen tarjota, sekä eteen että taakse.

Share this post


Link to post

Viimeisiä kilometrejä viedään ja kuunvaihteessa menee auto lopulta seisontaan.

Sitten mitäs talvella Kuplalle?

Moottori:
Alkuperäinen suunnitelma oli tehdä joku lievä virikone, kasvattamalla iskutilavuutta, kevyesti portatuilla kansilla, nurkkakaasareilla ja kärmeksellä...
Mutta nyt kun alkaa olla 4000km takana tälle suvelle, menee suunnitelmat uusiksi. Peruskone on niin hyvässä kunnossa, ettei viitsi ruveta tätä pilaamaan. Uusi kärjetön jakaja, kaasarin huolto (tai vaihto, riippuu läppäakselin kunnosta), yläkerta auki, tarkastus ja perushuolto.

 

Kori:
Vain pakolliset. Keulapalan ehkä joudun uusimaan, kun puskurit tulee ja kiinnikkeet olivat mätineet tiehensä varapyöräkotelon puolelta. Tuulilasi vaihtuu läpinäkyvään malliin, tuo mattahiottu oli auringonpaisteessa aika paha... Palkkipuskurit ja takalokasuojien kivipellit tulee paikalleen.

 

Sisusta:
Uusiksi... Etu- ja takapenkit vaihtuu toisiin, ne ja ovipahvit verhoillaan uusiksi, tästä suunnitelmasta myöhemmin lisää. Kattoverhoilu ja lattiamatto vaihtuu. Jonkinmoiset äänentoistovehkeet, vaikka nykyinen kojelaudan alle asennettu Marshall Kilburn on ihan ok, ottaa se ikävästi sääreen kiinni ajaessa. 

 

Alusta:

Renkaat vaihtuu uusiin, vanteet käy maalarissa. Muuten pelkkää huoltoa, mm. nesteiden vaihto ja mahdollisesti pääsylinteri myöskin menee uusiksi, pitää tutkia.

 

 

Share this post


Link to post

Viimeinkin sai VW:n talliin, kun tuo pitkäaikaisprojektin runko valmistui ja sai sen laittaa seinälle odottamaan omaa vuoroaan.


_medium.jpg

Sisusta purettiin pois ja mitään hirveitä ylläreitä ei löytynyt. Kuskin puolella helmakotelossa pieni reikä takaosassa ja repsikan puolen sisälokasuoja alanurkastaan puhki. Vielä pitää riipiä nuo alkuperäiset eristeet pois lattiasta, putsata lattia, korjata ruostevauriot ja tarjota maalia.
 

Share this post


Link to post

_medium.jpg

Ei näkynyt joulupukkia tontilla, niin tyydyttiin akselipukkeihin...

 

_medium.jpg

Ei tämä ihan lohduttomalta näytä, isän '69 projektiin verrattuna kuin uusi.
 

_medium.jpg

Kuskin puolella oli helmapistiäinen käynyt, mutta ei isolla alalla.
 

_medium.jpg

Repsikan puolella sai kurkkia tallin lattiaa, kun otti rätit takapenkin takaa pois.

 

 

Edited by jrasi
  • Like 2

Share this post


Link to post

Verhoilija tuli tontille, joten purettiin kattoverhoilut pois, ehkä uusien asennus on helpompaa jos on ollut mukana repimässä vanhoja. Ja oli hyvä syy hörpätä kahvia ja jauhaa paskaa.
_medium.jpg
Ei ihmeellisempiä yllätyksiä. Kovia liimaamaan ovat nuo teutonit olleet, aika kovassa on nuo alkuperäiset eristeet.

_medium.jpg
Tunnelissa on vielä pikilevyä jonkinverran.

Kohta pääseekin harjaamaan lattiaa puhtaaksi ja tekemään ruostekorjaukset. Maalarin kanssa oli puhetta, että joskus helmikuussa tulee töhäyttämään sisustan samaan väriin ulkokuoren kanssa. STP Goldia saa paketin ainakin liimailla. Ensi kesänä suunnitelmissa roadtrip Norjaan, niin matkustusmukavuuteen pitää satsata.

Sisustasta tulee musta, korkeaselkänojaisilla penkeillä. Pieniä oransseja yksityiskohtia tulee rätteihin. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nyt olis mätähommat tältä talvelta hoidettu, toivottavasti:

_medium.jpg

 

_medium.jpg

Nyt mennään näillä, kun tallissa on jo yksi frame off -projekti menossa, niin tämä odottakoon vuoroaan pari vuotta ainakin.

Sitten oli tuo kirveellä veistetty paikka telefunkenille kojelaudassa:

_medium.jpg

Ensin rälläkkähoitoa:

_medium.jpg

 

Sopiva pellinpala, amerikaksi radio delete:
_medium.jpg

Sähkölinnunkakkaa ja virsikirjalaikkaa:
_medium.jpg

Sitten 2" rasiapora huutamaan:
_medium.jpg

Ratteja on kertynyt seinä täyteen, on isoa ja pientä, nahkaista ja puista, mutta mitään en lopulta kelpuuttanut, tämä sen olla pitää, pientä kustomointia on vielä tulossa:
_medium.jpg

 

Share this post


Link to post

Sitten päästiin sisustamaan:
_medium.jpg

 

_medium.jpg

 

_medium.jpg

Lisämittarit tuli Biltemasta, kello on Lada 1500S:n kello, joka löytyi reprona ebaysta, 12e posteineen, tuli Valko-Venäjältä.


_medium.jpg

Share this post


Link to post

Tämmönen laatikko Motonetin hyllystä mukaan:
_medium.jpg

Sitten tuotteet paikoilleen, 4,5 neliötä meni, ovia varten pitää hakea vielä lisää.
_medium.jpg

_medium.jpg

_medium.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Kabiini sai pehmusteet uutta kattoverhoilua varten
_medium.jpg
 

Viimeiset osat puhalsin soodalla ja vein maalarille, samalla vetää ovien sisäpuoletkin klementiinillä:
_medium.jpg


Tulipeltiin uusi eristys, vanha alkoi olla jo irroitettavaa mallia:
_medium.jpg

Kesän tanssikengätkin odottaa jo asennusta, suojaväri vielä pinnassa:
_medium.jpg


Seuraavaksi kauhealla kiukulla pitäisi rakentaa sähköt, että pääsisi lyömään lattia- ja kattoverhoiluita paikalleen. Myös pari lämmönvaihdinta pitäisi koittaa kunnostaa, että saisi nostaa koneen paikalleen.

Share this post


Link to post

_medium.jpg

Tässä vaiheessa mennään.

Tekemättä vielä:
- Sähköt kuntoon, kytketty, mutta kaikki ei ihan pelaa niinkuin pitäisi.
- Kone käyntiin, pumppu ei nosta bensaa, vika on todennäköisesti tankin alla kun uusin letkut ja sinne jäi vähän ylimääräistä lenkille
- Sisusta nippuun, verhoilijaa on laiskottanut.
- Ovilasit paikalleen.
- Toinen vetarinkumi asentaa uudestaan, tihkuu öljyä.

2.7 pitäisi viimeistään leimata, eli voi olla ettei ma-ti -välisenä yönä nukuta...

  • Like 1

Share this post


Link to post

_medium.jpg

Ihan ei leimalle keretty, kun klo 22.00 sai tiistaina auton pihalle tallista. Mutta kun oli vielä pari tuntia vanhassa täplässä virtaa, piti heittää eka koeajolenkki, tuntemukset:

- Voimaa puuttuu, alakierroksilla toimii hyvin, vastaa kaasuun heti, mutta yläkierroksilla ei jaksa. Tuntuu kuin olisi ryyppy päällä kokoajan.
- Ratti on pykälän vinossa.
- Kylmä tuli +12C heinäkuisessa helteessä, kun unohtui laittaa kojelaudan ritilöiden taakse peitelevyt. Nokkapellistä puuttuu tiiviste, niin tuolta puhaltaa syliin kokoajan.

Eli to-do:
- Tarkistaa ryypyn toiminta, samalla myös tsekata sytytys, kärkiväli ja vielä kerran venttiilivälykset.
- Tilkitä nuo ritilät.
- Viedä leimalle.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Siinähän se kesä meni.

Leimalla joutui käyttämään kaksi kertaa, ekalla kertaa setä oli sitä mieltä, että etujarruissa oli liikaa heittoa. Jarrut tuli kuntoon säätämällä kengät ja jarruttelemalla muutaman kerran kunnolla. Samalla löytyi syypää jarrunesteen katoamiseen, toinen etujarrusylkkä tihkuu hieman. Lisäksi leimalla tuli kommentti "Siellä on sitten vähän askaretta tiedossa. Yläpallonivelissä on vähän väljää ja etupyöränkotelossa on pieni reikä, mutta nämä on sitten niitä talven juttuja".

Veto oli kateissa, koska ryyppy oli jumittunut päälle.

Kaikinpuolin kesä meni lähes huolettomasti. Laturi kiukutteli, mutta johtui vain huonoista hiilistä. Kilometrejä on nyt tullut viitisen tuhatta ja varmaan lokakuu ajetaan vielä.

Kuvasaastetta:

Biffissä:
_medium.jpg

Rengastiellä:
_medium.jpg

Ilta-ajelulla Sastamalassa:
_medium.jpg

Share this post


Link to post

Talveksi tehtävää:
- Levyjarrut eteen
- Uusi kaasari, vanha alkaa olla jo niin sohlo, että ei jaksa enää sen kanssa taistella
- Katsurin löytämän ruostevaurion korjaus
- Lämmönvaihtimien vivustojen korjaus
- Sisusta loppuun

Ja kaikkea pientä, mitä ei muista tai vielä tiedä tarvitsevansa.

Share this post


Link to post

Siellä varapyöränkotelon pohjassa sitten pitää olla reikä mistä poistuu pohjalle kertynyt vesi,sellainen siellä on alunperinkin.

Share this post


Link to post
Just now, Tutkija said:

Siellä varapyöränkotelon pohjassa sitten pitää olla reikä mistä poistuu pohjalle kertynyt vesi,sellainen siellä on alunperinkin.

Etupyöränkotelossa, eli varapyörän. Eli siis sisälokasuojassa, mutta en muistanut noin monimutkaista sanaa 😁

Share this post


Link to post

Sitten se tallikausi alkaa, mittariin tuli 6813km, ajalla 3.7 - 3.11...
_medium.jpg

Enempi pitäisi tänä talvena keskittyä tuohon taustalla näkyvään linttaan, mutta tarkennuksia ja muuttuneita suunnitelmia tälle talvelle, toimikoon myös omana checklistinä:

Moottori:
- Kaasari vaihtoon
- Öljypumpun tiiviste vaihtoon, samalla suodatin-/ff-pumppu
- Lämmönvaihtimet uusiksi
- Pientä siistimistä

Voimansiirto:
- Vetarinkumien vaihto
 

Sisusta:
- Ovipahvit
- Takapenkki
- Hattuhylly
- Etupenkkeihin pari pikku fiksiä

Jarrut:
- Levyjarrusuunnitelma haudattu tältä talvelta
- Kaikkien sylkkyjen läpikäynti ja rikkinäisten uusinta, ainakin edestä vuotaa nesteet pihalle
- Yleinen tarkastus ja läpikäynti, eteen uudet kengät

Alusta:
- Etuakseliston rasvaus
- Yläpallonivelten vaihto

Kori:
- Koritiivisteiden uusintaa, tarkentuu myöhemmin
- Kuskin sisälokasuojan korjaus
- Kivipeltien asennus

Varusteet:
- Paremmat kaiuttimet etuoviin, sekä hattuhyllyyn kaiuttimet
- Eberin kunnostus ja asennus

 

Eiköhän siinäkin sitä jo ole, vaikka varmaan paljon unohtuikin.

Edited by jrasi

Share this post


Link to post

_medium.jpg

_medium.jpg

Yksi ovipahvi olisi valmis. Syytetään kaikesta muotovirheistä vettynyttä orggispahvia, joka verhoiltiin uudestaan. Tai eihän tuo vielä valmis ole, jos ei olis tapana mennä perse edellä petäjään, olisin voinut tehdä kaiuttimelle reiän ennen pahvin verhoilua, mutta se on välillä semmosta. Eli hyvinhän tuonkin saa vielä pilattua. Saumoista pitää nyppiä teipinjämät pois ja vähän tarjota vielä lämpöhoitoa.

Share this post


Link to post

_medium.jpg
Sydän irti ja huoltoa...

_medium.jpg
Parilla klipsillä vasta kiinni, tasku puuttuu ja ikkunaveiville pitää suorittaa toimenpiteitä, ettei ota hifilaitteistoon kiinni.

Samoin tuo "koriste" kaiutinritilästä saa päällensä joko maalia, tai sitten askartelen jonkun kokonaan toisen näköisen siihen.

Share this post


Link to post

Varaosa-akselista lähti ylätukivarret pajalle pallonivelten vaihtoon, ei tarvitse seisottaa autoa pukeilla ihan niin kauaa.

_medium.jpg
Ovipahvi paikallaan, ongelmaksi muodostui sitten ikkunaveivi, joka otti hifilaitteeseen kiinni.
Tuhosin jo yhden orggisveivin, kun koitin taivuttaa, joten joku toinen ratkaisu tarvittiin...

 

_medium.jpg
Lattarautaan oikea profiili vasaralla ruuvipenkissä.

 

_medium.jpg
Rälläkällä halki.

Sitten hitsasin käsittelemättömät M10-mutterit toiseen päähän, avasin kierrettä 11mm poranterällä, tein kiinnitysreiät ja senkkasin tuon toisen.
Booreja en tietenkään saanut tehtyä millään, mutta ajattelin kokeilla josko kahdella pidätinruuvilla saisi pysymään tuon kahvan oikassa asennossa
sekä pyörittämään nostinta.


Vähän rälläkkämuotoilua, hiontaa ja käläkälämaalia.

_medium.jpg
Kyllä tuo sille sialle välttää... Vielä kun saisi tehtyä toiselle puolen samanlaisen... 

Share this post


Link to post

Kaksi kesää on taisteltu kuolleen alueen kanssa, kun lähtee tasakaasulta kiihdyttämään.
Ehkä sen olisi saanut vielä kaasaria säätämällä kuntoon, mutta jos läppäakselin juuresta valuu bensaa ulos, eikä ryyppykään toimi, on ehkä aika viheltää peli poikki.

 

_medium.jpg

 

 

Share this post


Link to post
1 hour ago, jrasi said:

Kaksi kesää on taisteltu kuolleen alueen kanssa, kun lähtee tasakaasulta kiihdyttämään.
Ehkä sen olisi saanut vielä kaasaria säätämällä kuntoon, mutta jos läppäakselin juuresta valuu bensaa ulos, eikä ryyppykään toimi, on ehkä aika viheltää peli poikki.

 

Paljonko oli bensanpaine?

Share this post


Link to post
56 minutes ago, NO H2O said:

 

Paljonko oli bensanpaine?

Sen mitä vakio, mekaaninen pumppu tuottaa.

 

Ja unohtui siis että on klappia akselissakin

Edited by jrasi

Share this post


Link to post

Maltillisesta klapista ei haittaa mutta jos kaasutin jostain syystä tulvii niin siitä on haittaa. Voi käydä kuin WD:ssä eli syttyy palamaan koko auto...

 

Jälkituotanto kaasarit yllätävän hyviä vrt. tarvike bensapumppuihin joilla ei tee mitään... 🙄

Edited by NO H2O
typo

Share this post


Link to post

Vielä pitäis säätää venttiilivälit ja sytytyksen kärkiväli, sitten sais nostaa sydämen takaisin paikalleen.
_medium.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Kesä sitten meni, eikä ajamiselta kerennyt kirjoittelemaan. Tähän tälläinen välipäivitys/matkakertomus ennen talven askareita.

 Auto tuli vähän vapun jälkeen ajoon ja tuntui toimivan... Paitsi: 

Kerran pelästytti, kun yhtäkkiä kesken ajon iski savua sisään jokaisesta kojelaudassa olevasta reiästä. Tuo Valkovenäjällä valmistettu reprokello yritti polttoitsemurhaa, polttimon kanta löi maihin ja samalla kärysi mittarinvalojen johtosarja, ennenkuin paloi sulake.

Juhannusruuhkassa katkesi kaasuvaijeri polkimen päästä. Sain tehtyä los patentos ja matka jatkui. Kiinnitin siis katkenneen vaijerin teipillä kaasupolkimeen ja jatkoin koneen päästä vaijeria rautalangalla.

BiFfissä oli auto kauhean hengetön, ei meinannut kavuta edes mäen päälle, tässä oli syyllisenä vain sytkä, joka oli kääntynyt pieleen... Tökkäsin alipainesäädön jakajaan kiinni ENNEN kuin lukitsin jakajan. Sehän kääntyi ja aika reippaasti myöhäiselle.

 

Mutta muuten on toiminut niin hyvin, kuin tuollainen vain voi. Pisin reissu joka tehtiin, oli turnee Norjaan. 6pv ja 3000km, reittinä:
Viljakkala - Vaasa - Ivalo - Honningsvåg - Nordkapp - Hammerfest - Alta - Viljakkala.

_smaller.jpg
Lähtökuopissa

_smaller.jpg
Ivalossa eka tauko

_smaller
Matkalla jossain

_smaller.jpg
Majoitus Honningsvågissa. 

_smaller.jpg
Patikoimaan Euroopan pohjoisimpaan pisteeseen, Knivskjellodenille.

_smaller.jpg
Kohti Hammerfestiä.

_smaller.jpg
Ei mikä tahansa kultapossukerho

_smaller.jpg
Alta

_smaller.jpg
Kotona

1,5 litraa piti lisätä öljyä ja kerran kirsitää ikkunaveivin ruuvi, eli aika hyvin pärjättiin.
 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Automaattinen öljynvaihto / 5000km. Ei ole kone ihan kunnossa.

Share this post


Link to post

Vielä on talvea jäljellä, noin kone remonttia ajatellen... 💪

 

Share this post


Link to post

Jäi näköjään tarina kesken. Öljyt puhalsi pihalle laturinjalasta, jonka mutterit oli jääneet kiristämättä. Konehuone tasaisen öljysumun peitossa. 
 

Tai ainakin kiristämisen jälkeen on päässyt ajamaan vaihtovälin lisäämättä tippaakaan.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...