jrasi Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 Tulipa sitten ostettua taas Kupla. Potilas on '72 1300, suhteelisen alkuperäiskuntoinen. Leimattu viimeksi 2011, sittemmin seissyt lämpimässä tallissa. Uuden maalipinnan auto on saanut 2013, alkuperäinen väri on punainen. Itse tykkään tuosta uudesta väristä, en tosin työn jäljestä. Mutta se on fifty-fifty, eli 50m matkaa ja 50kmh vauhtia, niin näyttää hyvältä. Kelpaa tässä vaiheessa. Tarkoituksena ei ole vielä tehdä muuta, kuin laittaa auto leimakuntoon ja pitää sitä elossa siihen asti, että tuo pitkäaikaisprojekti ('66 Buick Electra) valmistuu. Sitten on Kuplan vuoro päästä täydelliseen läpikäyntiin. Ostohetkellä tiedossa olleet viat: - Kytkin ei irroita. - Kuskin puolen astinlaudan kiinnityspelti on mätä. Ostohetkellä tiedossa olleet osapuutteet: - Puskurit Tässä kuvat ostokunnossa: Quote Link to comment
jrasi Posted June 24, 2018 Author Share Posted June 24, 2018 Ekana päivänä vaihdoin kuskin puolelle uuden lasinnostimen, löysin uuden paketissa olevan tavaratilasta, sekä asensin kuskin tupakkaikkunan. Koko ilta meni noiden kanssa, kun ei ollut hajuakaan, että missä järjestyksessä nuo osat pitää laittaa paikalleen ja tuo tarvikeosan sopivuus oli lähinnä sinnepäin. Sitten kartoittamaan osapuutteita ja naputtelemaan tilausta Oberille: - Veivilasejen U-tiivisteet kiinnikkeineen, vanhat oli hieman koppuraiset, etuosan tiivisteet puuttuivat ja osa kiinnikkeistä puuttui - Ovenkahvojen tiivisteet, kuskin puolelta puuttui yksi tiiviste, ei viitsi kasata ilmankaan. - Radioantenni - Kylkilistojen kiinnikkeet - Nokkapellin tiivisteen kiinnikkeet, uusi tiiviste oli auton mukana. Juhannusaattona sitten vaihdoin kytkimen, tuli auton mukana, kun vanha levy oli junttaantunut vauhtipyörään kiinni, oli se myös jo aika kulunut ja laakerikin vaikutti hieman kuivalta. Tänään sitten kävin tuon helman kimppuun. Lämpökanava oli sisältä ehjä ja pohjakin korjattu joskus, ei tosin hyvin, vanhaa ruostetta jätetty koteloon sisälle, mutta kelpaa tässä vaiheessa. Tein uuden kiinnityspellin astinlaudalle 3mm latasta, tarkoitus olisi tehdä astinlaudan pulteille kierteet suoraan tähän, kun en omista niittimutteripihtejä, niin josko tämä ratkaisu toimisi nyt pari kesää. Huomenna sitten jos laittaisi nuo mukana tulleet uudet astinlaudat paikalleen, niin oltaisiin taas hieman lähempänä katsastusta. Quote Link to comment
jrasi Posted June 24, 2018 Author Share Posted June 24, 2018 Ja laitetaan nyt pari fiilistelykuvaa omasta pihasta ilta-auringossa: Quote Link to comment
jrasi Posted July 3, 2018 Author Share Posted July 3, 2018 Astinlaudat paikalleen, olis taas kauhean kiva jos se taiwanilainen seppä olisi joskus edes nähnyt Kuplan livenä, 5mm olisi saaneet olla lyhyemmät, niin olisi osuneet kiinnitysreiätkin kohdalleen. Sähköjen kanssa meinasi mennä hermot, kun vilkun laittoi päälle paloi vilkkujen sulake, hätävilkusta paloi hätävilkun sulake. Lopulta vika löytyi väärin kytketyistä etuvilkuista, + oli rungossa. Varapyöräkotelon sivut sai vähän uutta peltiä ja kuskin puolelle lattian takanurkkaan paikka. Kello oli 01.00 kun sain hommat pulkkaan. Aamulla sisusta nippuun ja leimalle... Jännittää... Etuparkkia en huomannut katsoa aamun kiireessä... 1 Quote Link to comment
jrasi Posted July 3, 2018 Author Share Posted July 3, 2018 Rattihan tuossa myös häiritsi omaa silmää, on liian pieni ja ei sopinut tyylillisesti yhtään... Keskilätkä on katkaisulaikasta tehty... Otin sitten hiomalaikan ja vannehopean käyttöön ja pirautin päivystävälle verhoilijalle, seuraavana päivänä uudella ilmeellä: On tuo nyt ainakin siistimpi, liian pieni kyllä edelleen omaan makuun. Quote Link to comment
jrasi Posted July 8, 2018 Author Share Posted July 8, 2018 Kaveri tonki varastoaan ja kasari-Polon mukana tullut kattohäkki löytyi. Lätkin myös kylkilistat ja merkit paikalleen. Ovilasien kromit oli niin solmussa, että parempi hankkia uudet ja tuo nokkapellin lista puuttuu... Perunalaatikko on katolla vain mallina, en todellakaan ajatellut kuljettaa tuolla mitään kylpyammetta, puusuksia, maitotonkkaa ja heinäpaalia. Ellei tietysti pidä em. tuotteita kuskata paikasta toiseen. Sitten parempi myöntää ne ongelmat... Näitä tarroja saattaa jokunen pari olla tuossa myytäväksi asti, jos kiinnostaa. 1 Quote Link to comment
jrasi Posted August 21, 2018 Author Share Posted August 21, 2018 Kausi alkais olemaan pikkuhiljaa pulkassa. Heinäkuussa tuli 2000km mittariin, sitten oli pakko uusia vauhtipyörän stefa, alko autoa seuraava öljyvana olemaan sitä luokkaa... Käytiin laskemassa vähän voiteluaineita Raumallekin. Quote Link to comment
jrasi Posted August 21, 2018 Author Share Posted August 21, 2018 Talvella täytyy ottaa sisuta työn alle, etupenkkejen virkaa toimittavat 70-lukuisen Toyotan penkit saavat väistyä, samoin kattoverhoilu ja ovipahvit pitää uusia. Takapenkkiin uudet rätit päälle ja etupenkit rakenentaan kokonaan uusiksi. Verhoilija tuossa kirosi taannoin, että kamalinta ikinä on, kun pitää vanhoihin rätteihin yhdistää uutta, helpompi olis tehdä kokonaan uusiksi. No nyt ei tarvi paljon säästää: Quote Link to comment
jrasi Posted August 21, 2018 Author Share Posted August 21, 2018 Ja palkkipuskureita saa edelleen tarjota, sekä eteen että taakse. Quote Link to comment
jrasi Posted October 16, 2018 Author Share Posted October 16, 2018 Viimeisiä kilometrejä viedään ja kuunvaihteessa menee auto lopulta seisontaan. Sitten mitäs talvella Kuplalle? Moottori: Alkuperäinen suunnitelma oli tehdä joku lievä virikone, kasvattamalla iskutilavuutta, kevyesti portatuilla kansilla, nurkkakaasareilla ja kärmeksellä... Mutta nyt kun alkaa olla 4000km takana tälle suvelle, menee suunnitelmat uusiksi. Peruskone on niin hyvässä kunnossa, ettei viitsi ruveta tätä pilaamaan. Uusi kärjetön jakaja, kaasarin huolto (tai vaihto, riippuu läppäakselin kunnosta), yläkerta auki, tarkastus ja perushuolto. Kori: Vain pakolliset. Keulapalan ehkä joudun uusimaan, kun puskurit tulee ja kiinnikkeet olivat mätineet tiehensä varapyöräkotelon puolelta. Tuulilasi vaihtuu läpinäkyvään malliin, tuo mattahiottu oli auringonpaisteessa aika paha... Palkkipuskurit ja takalokasuojien kivipellit tulee paikalleen. Sisusta: Uusiksi... Etu- ja takapenkit vaihtuu toisiin, ne ja ovipahvit verhoillaan uusiksi, tästä suunnitelmasta myöhemmin lisää. Kattoverhoilu ja lattiamatto vaihtuu. Jonkinmoiset äänentoistovehkeet, vaikka nykyinen kojelaudan alle asennettu Marshall Kilburn on ihan ok, ottaa se ikävästi sääreen kiinni ajaessa. Alusta: Renkaat vaihtuu uusiin, vanteet käy maalarissa. Muuten pelkkää huoltoa, mm. nesteiden vaihto ja mahdollisesti pääsylinteri myöskin menee uusiksi, pitää tutkia. Quote Link to comment
jrasi Posted December 25, 2018 Author Share Posted December 25, 2018 Viimeinkin sai VW:n talliin, kun tuo pitkäaikaisprojektin runko valmistui ja sai sen laittaa seinälle odottamaan omaa vuoroaan. Sisusta purettiin pois ja mitään hirveitä ylläreitä ei löytynyt. Kuskin puolella helmakotelossa pieni reikä takaosassa ja repsikan puolen sisälokasuoja alanurkastaan puhki. Vielä pitää riipiä nuo alkuperäiset eristeet pois lattiasta, putsata lattia, korjata ruostevauriot ja tarjota maalia. Quote Link to comment
jrasi Posted December 25, 2018 Author Share Posted December 25, 2018 (edited) Ei näkynyt joulupukkia tontilla, niin tyydyttiin akselipukkeihin... Ei tämä ihan lohduttomalta näytä, isän '69 projektiin verrattuna kuin uusi. Kuskin puolella oli helmapistiäinen käynyt, mutta ei isolla alalla. Repsikan puolella sai kurkkia tallin lattiaa, kun otti rätit takapenkin takaa pois. Edited December 26, 2018 by jrasi 2 Quote Link to comment
jrasi Posted December 29, 2018 Author Share Posted December 29, 2018 Verhoilija tuli tontille, joten purettiin kattoverhoilut pois, ehkä uusien asennus on helpompaa jos on ollut mukana repimässä vanhoja. Ja oli hyvä syy hörpätä kahvia ja jauhaa paskaa. Ei ihmeellisempiä yllätyksiä. Kovia liimaamaan ovat nuo teutonit olleet, aika kovassa on nuo alkuperäiset eristeet. Tunnelissa on vielä pikilevyä jonkinverran. Kohta pääseekin harjaamaan lattiaa puhtaaksi ja tekemään ruostekorjaukset. Maalarin kanssa oli puhetta, että joskus helmikuussa tulee töhäyttämään sisustan samaan väriin ulkokuoren kanssa. STP Goldia saa paketin ainakin liimailla. Ensi kesänä suunnitelmissa roadtrip Norjaan, niin matkustusmukavuuteen pitää satsata. Sisustasta tulee musta, korkeaselkänojaisilla penkeillä. Pieniä oransseja yksityiskohtia tulee rätteihin. 1 Quote Link to comment
jrasi Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Nyt olis mätähommat tältä talvelta hoidettu, toivottavasti: Nyt mennään näillä, kun tallissa on jo yksi frame off -projekti menossa, niin tämä odottakoon vuoroaan pari vuotta ainakin. Sitten oli tuo kirveellä veistetty paikka telefunkenille kojelaudassa: Ensin rälläkkähoitoa: Sopiva pellinpala, amerikaksi radio delete: Sähkölinnunkakkaa ja virsikirjalaikkaa: Sitten 2" rasiapora huutamaan: Ratteja on kertynyt seinä täyteen, on isoa ja pientä, nahkaista ja puista, mutta mitään en lopulta kelpuuttanut, tämä sen olla pitää, pientä kustomointia on vielä tulossa: Quote Link to comment
jrasi Posted April 16, 2019 Author Share Posted April 16, 2019 Sitten päästiin sisustamaan: Lisämittarit tuli Biltemasta, kello on Lada 1500S:n kello, joka löytyi reprona ebaysta, 12e posteineen, tuli Valko-Venäjältä. Quote Link to comment
jrasi Posted April 20, 2019 Author Share Posted April 20, 2019 Tämmönen laatikko Motonetin hyllystä mukaan: Sitten tuotteet paikoilleen, 4,5 neliötä meni, ovia varten pitää hakea vielä lisää. 2 Quote Link to comment
jrasi Posted May 27, 2019 Author Share Posted May 27, 2019 Kabiini sai pehmusteet uutta kattoverhoilua varten Viimeiset osat puhalsin soodalla ja vein maalarille, samalla vetää ovien sisäpuoletkin klementiinillä: Tulipeltiin uusi eristys, vanha alkoi olla jo irroitettavaa mallia: Kesän tanssikengätkin odottaa jo asennusta, suojaväri vielä pinnassa: Seuraavaksi kauhealla kiukulla pitäisi rakentaa sähköt, että pääsisi lyömään lattia- ja kattoverhoiluita paikalleen. Myös pari lämmönvaihdinta pitäisi koittaa kunnostaa, että saisi nostaa koneen paikalleen. Quote Link to comment
jrasi Posted June 30, 2019 Author Share Posted June 30, 2019 Tässä vaiheessa mennään. Tekemättä vielä: - Sähköt kuntoon, kytketty, mutta kaikki ei ihan pelaa niinkuin pitäisi. - Kone käyntiin, pumppu ei nosta bensaa, vika on todennäköisesti tankin alla kun uusin letkut ja sinne jäi vähän ylimääräistä lenkille - Sisusta nippuun, verhoilijaa on laiskottanut. - Ovilasit paikalleen. - Toinen vetarinkumi asentaa uudestaan, tihkuu öljyä. 2.7 pitäisi viimeistään leimata, eli voi olla ettei ma-ti -välisenä yönä nukuta... 1 Quote Link to comment
jrasi Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 Ihan ei leimalle keretty, kun klo 22.00 sai tiistaina auton pihalle tallista. Mutta kun oli vielä pari tuntia vanhassa täplässä virtaa, piti heittää eka koeajolenkki, tuntemukset: - Voimaa puuttuu, alakierroksilla toimii hyvin, vastaa kaasuun heti, mutta yläkierroksilla ei jaksa. Tuntuu kuin olisi ryyppy päällä kokoajan. - Ratti on pykälän vinossa. - Kylmä tuli +12C heinäkuisessa helteessä, kun unohtui laittaa kojelaudan ritilöiden taakse peitelevyt. Nokkapellistä puuttuu tiiviste, niin tuolta puhaltaa syliin kokoajan. Eli to-do: - Tarkistaa ryypyn toiminta, samalla myös tsekata sytytys, kärkiväli ja vielä kerran venttiilivälykset. - Tilkitä nuo ritilät. - Viedä leimalle. 2 Quote Link to comment
jrasi Posted September 29, 2019 Author Share Posted September 29, 2019 Siinähän se kesä meni. Leimalla joutui käyttämään kaksi kertaa, ekalla kertaa setä oli sitä mieltä, että etujarruissa oli liikaa heittoa. Jarrut tuli kuntoon säätämällä kengät ja jarruttelemalla muutaman kerran kunnolla. Samalla löytyi syypää jarrunesteen katoamiseen, toinen etujarrusylkkä tihkuu hieman. Lisäksi leimalla tuli kommentti "Siellä on sitten vähän askaretta tiedossa. Yläpallonivelissä on vähän väljää ja etupyöränkotelossa on pieni reikä, mutta nämä on sitten niitä talven juttuja". Veto oli kateissa, koska ryyppy oli jumittunut päälle. Kaikinpuolin kesä meni lähes huolettomasti. Laturi kiukutteli, mutta johtui vain huonoista hiilistä. Kilometrejä on nyt tullut viitisen tuhatta ja varmaan lokakuu ajetaan vielä. Kuvasaastetta: Biffissä: Rengastiellä: Ilta-ajelulla Sastamalassa: Quote Link to comment
jrasi Posted September 29, 2019 Author Share Posted September 29, 2019 Talveksi tehtävää: - Levyjarrut eteen - Uusi kaasari, vanha alkaa olla jo niin sohlo, että ei jaksa enää sen kanssa taistella - Katsurin löytämän ruostevaurion korjaus - Lämmönvaihtimien vivustojen korjaus - Sisusta loppuun Ja kaikkea pientä, mitä ei muista tai vielä tiedä tarvitsevansa. Quote Link to comment
Tutkija Posted September 29, 2019 Share Posted September 29, 2019 Siellä varapyöränkotelon pohjassa sitten pitää olla reikä mistä poistuu pohjalle kertynyt vesi,sellainen siellä on alunperinkin. Quote Link to comment
jrasi Posted September 29, 2019 Author Share Posted September 29, 2019 Just now, Tutkija said: Siellä varapyöränkotelon pohjassa sitten pitää olla reikä mistä poistuu pohjalle kertynyt vesi,sellainen siellä on alunperinkin. Etupyöränkotelossa, eli varapyörän. Eli siis sisälokasuojassa, mutta en muistanut noin monimutkaista sanaa 😁 Quote Link to comment
jrasi Posted November 16, 2019 Author Share Posted November 16, 2019 (edited) Sitten se tallikausi alkaa, mittariin tuli 6813km, ajalla 3.7 - 3.11... Enempi pitäisi tänä talvena keskittyä tuohon taustalla näkyvään linttaan, mutta tarkennuksia ja muuttuneita suunnitelmia tälle talvelle, toimikoon myös omana checklistinä: Moottori: - Kaasari vaihtoon - Öljypumpun tiiviste vaihtoon, samalla suodatin-/ff-pumppu - Lämmönvaihtimet uusiksi - Pientä siistimistä Voimansiirto: - Vetarinkumien vaihto Sisusta: - Ovipahvit - Takapenkki - Hattuhylly - Etupenkkeihin pari pikku fiksiä Jarrut: - Levyjarrusuunnitelma haudattu tältä talvelta - Kaikkien sylkkyjen läpikäynti ja rikkinäisten uusinta, ainakin edestä vuotaa nesteet pihalle - Yleinen tarkastus ja läpikäynti, eteen uudet kengät Alusta: - Etuakseliston rasvaus - Yläpallonivelten vaihto Kori: - Koritiivisteiden uusintaa, tarkentuu myöhemmin - Kuskin sisälokasuojan korjaus - Kivipeltien asennus Varusteet: - Paremmat kaiuttimet etuoviin, sekä hattuhyllyyn kaiuttimet - Eberin kunnostus ja asennus Eiköhän siinäkin sitä jo ole, vaikka varmaan paljon unohtuikin. Edited November 16, 2019 by jrasi Quote Link to comment
jrasi Posted January 9, 2020 Author Share Posted January 9, 2020 Yksi ovipahvi olisi valmis. Syytetään kaikesta muotovirheistä vettynyttä orggispahvia, joka verhoiltiin uudestaan. Tai eihän tuo vielä valmis ole, jos ei olis tapana mennä perse edellä petäjään, olisin voinut tehdä kaiuttimelle reiän ennen pahvin verhoilua, mutta se on välillä semmosta. Eli hyvinhän tuonkin saa vielä pilattua. Saumoista pitää nyppiä teipinjämät pois ja vähän tarjota vielä lämpöhoitoa. Quote Link to comment
jrasi Posted February 6, 2020 Author Share Posted February 6, 2020 Sydän irti ja huoltoa... Parilla klipsillä vasta kiinni, tasku puuttuu ja ikkunaveiville pitää suorittaa toimenpiteitä, ettei ota hifilaitteistoon kiinni. Samoin tuo "koriste" kaiutinritilästä saa päällensä joko maalia, tai sitten askartelen jonkun kokonaan toisen näköisen siihen. Quote Link to comment
jrasi Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 Varaosa-akselista lähti ylätukivarret pajalle pallonivelten vaihtoon, ei tarvitse seisottaa autoa pukeilla ihan niin kauaa. Ovipahvi paikallaan, ongelmaksi muodostui sitten ikkunaveivi, joka otti hifilaitteeseen kiinni. Tuhosin jo yhden orggisveivin, kun koitin taivuttaa, joten joku toinen ratkaisu tarvittiin... Lattarautaan oikea profiili vasaralla ruuvipenkissä. Rälläkällä halki. Sitten hitsasin käsittelemättömät M10-mutterit toiseen päähän, avasin kierrettä 11mm poranterällä, tein kiinnitysreiät ja senkkasin tuon toisen. Booreja en tietenkään saanut tehtyä millään, mutta ajattelin kokeilla josko kahdella pidätinruuvilla saisi pysymään tuon kahvan oikassa asennossa sekä pyörittämään nostinta. Vähän rälläkkämuotoilua, hiontaa ja käläkälämaalia. Kyllä tuo sille sialle välttää... Vielä kun saisi tehtyä toiselle puolen samanlaisen... Quote Link to comment
jrasi Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 Kaksi kesää on taisteltu kuolleen alueen kanssa, kun lähtee tasakaasulta kiihdyttämään. Ehkä sen olisi saanut vielä kaasaria säätämällä kuntoon, mutta jos läppäakselin juuresta valuu bensaa ulos, eikä ryyppykään toimi, on ehkä aika viheltää peli poikki. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 28, 2020 Share Posted February 28, 2020 1 hour ago, jrasi said: Kaksi kesää on taisteltu kuolleen alueen kanssa, kun lähtee tasakaasulta kiihdyttämään. Ehkä sen olisi saanut vielä kaasaria säätämällä kuntoon, mutta jos läppäakselin juuresta valuu bensaa ulos, eikä ryyppykään toimi, on ehkä aika viheltää peli poikki. Paljonko oli bensanpaine? Quote Link to comment
jrasi Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 (edited) 56 minutes ago, NO H2O said: Paljonko oli bensanpaine? Sen mitä vakio, mekaaninen pumppu tuottaa. Ja unohtui siis että on klappia akselissakin Edited February 28, 2020 by jrasi Quote Link to comment
NO H2O Posted February 28, 2020 Share Posted February 28, 2020 (edited) Maltillisesta klapista ei haittaa mutta jos kaasutin jostain syystä tulvii niin siitä on haittaa. Voi käydä kuin WD:ssä eli syttyy palamaan koko auto... Jälkituotanto kaasarit yllätävän hyviä vrt. tarvike bensapumppuihin joilla ei tee mitään... 🙄 Edited February 28, 2020 by NO H2O typo Quote Link to comment
jrasi Posted February 28, 2020 Author Share Posted February 28, 2020 Ei se siis tiputtamalla vuotanut, mutta akselin pää oli märkä. Quote Link to comment
jrasi Posted March 1, 2020 Author Share Posted March 1, 2020 Vielä pitäis säätää venttiilivälit ja sytytyksen kärkiväli, sitten sais nostaa sydämen takaisin paikalleen. 1 Quote Link to comment
jrasi Posted January 18, 2021 Author Share Posted January 18, 2021 Kesä sitten meni, eikä ajamiselta kerennyt kirjoittelemaan. Tähän tälläinen välipäivitys/matkakertomus ennen talven askareita. Auto tuli vähän vapun jälkeen ajoon ja tuntui toimivan... Paitsi: Kerran pelästytti, kun yhtäkkiä kesken ajon iski savua sisään jokaisesta kojelaudassa olevasta reiästä. Tuo Valkovenäjällä valmistettu reprokello yritti polttoitsemurhaa, polttimon kanta löi maihin ja samalla kärysi mittarinvalojen johtosarja, ennenkuin paloi sulake. Juhannusruuhkassa katkesi kaasuvaijeri polkimen päästä. Sain tehtyä los patentos ja matka jatkui. Kiinnitin siis katkenneen vaijerin teipillä kaasupolkimeen ja jatkoin koneen päästä vaijeria rautalangalla. BiFfissä oli auto kauhean hengetön, ei meinannut kavuta edes mäen päälle, tässä oli syyllisenä vain sytkä, joka oli kääntynyt pieleen... Tökkäsin alipainesäädön jakajaan kiinni ENNEN kuin lukitsin jakajan. Sehän kääntyi ja aika reippaasti myöhäiselle. Mutta muuten on toiminut niin hyvin, kuin tuollainen vain voi. Pisin reissu joka tehtiin, oli turnee Norjaan. 6pv ja 3000km, reittinä: Viljakkala - Vaasa - Ivalo - Honningsvåg - Nordkapp - Hammerfest - Alta - Viljakkala. Lähtökuopissa Ivalossa eka tauko Matkalla jossain Majoitus Honningsvågissa. Patikoimaan Euroopan pohjoisimpaan pisteeseen, Knivskjellodenille. Kohti Hammerfestiä. Ei mikä tahansa kultapossukerho Alta Kotona 1,5 litraa piti lisätä öljyä ja kerran kirsitää ikkunaveivin ruuvi, eli aika hyvin pärjättiin. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 Automaattinen öljynvaihto / 5000km. Ei ole kone ihan kunnossa. Quote Link to comment
NO H2O Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 Vielä on talvea jäljellä, noin kone remonttia ajatellen... 💪 Quote Link to comment
jrasi Posted January 19, 2021 Author Share Posted January 19, 2021 Jäi näköjään tarina kesken. Öljyt puhalsi pihalle laturinjalasta, jonka mutterit oli jääneet kiristämättä. Konehuone tasaisen öljysumun peitossa. Tai ainakin kiristämisen jälkeen on päässyt ajamaan vaihtovälin lisäämättä tippaakaan. 3 Quote Link to comment
jrasi Posted December 22, 2021 Author Share Posted December 22, 2021 (edited) Kesä meni, ilman suurempia teknisiä murheita, laturi vähän kiukuttelee, kaasuvaijeri napsahti poikki ja tyhjäkänyti hävisi, kun brassi-Solexin alipainetulpat olivat kovettuneet ja murtuneet, tästä vaivasta selvittiin ilmastointiteipillä. Öljynkulutuskin pysyi aisoissa vielä kesällä. Loppukesästä alkoi sitten voiteluaine maistumaan ja kampuralle oli ilmestynyt vähän ohjetta enempi päittäistä... Nyt sitten olis talven ohjelma: - Kone auki ja pienellä piristyksellä nippuun. Palliksen koneesta taidan lainata vaihtovirtalaturin. - Pohjaan pari paikkaa, josta leimamies mainitsi vuosi sitten - Soittopelit uusiksi... Onhan se kiva nostalgiamielessä pyöritellä kasetteja ja säädellä EQ-boosteria, mutta jos nyt jonkun ilman cd-koneistoa olevan 1DIN-soittimen jemmaisi hanskalokeroon tai kojelaudan alle. Täytyy varmaan maailmalta tilata, kun DAB-virittimellä varustettu pitäis löytää. - Kaikkea pientä siistimistä ja fiksailua, mitä tulee mieleen. Tästä se sitten lähtee Edited December 22, 2021 by jrasi 1 Quote Link to comment
Daatta Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 1 hour ago, jrasi said: - Soittopelit uusiksi... Onhan se kiva nostalgiamielessä pyöritellä kasetteja ja säädellä EQ-boosteria, mutta jos nyt jonkun ilman cd-koneistoa olevan 1DIN-soittimen jemmaisi hanskalokeroon tai kojelaudan alle. Täytyy varmaan maailmalta tilata, kun DAB-virittimellä varustettu pitäis löytää. Tyhmä kysymys, mutta missä meinasit DAB-radiota kuunnella? Suomessa ei ole tietääkseni edes suunnitelmissa DAB-lähetysten käyttöönotto. Ylen koeverkko sammutettiin 2005, ennen kuin radioita oli juurikaan markkinoilla. Nyt esim. muutaman kympin Sony-matkaradioista löytyisi DAB. https://fi.wikipedia.org/wiki/DAB Muuten hienoa tekemistä ja samalla ensimmäinen viesti foorumille. 😊 Quote Link to comment
jrasi Posted December 22, 2021 Author Share Posted December 22, 2021 1 minute ago, Daatta said: Tyhmä kysymys, mutta missä meinasit DAB-radiota kuunnella? Suomessa ei ole tietääkseni edes suunnitelmissa DAB-lähetysten käyttöönotto. Ylen koeverkko sammutettiin 2005, ennen kuin radioita oli juurikaan markkinoilla. Nyt esim. muutaman kympin Sony-matkaradioista löytyisi DAB. https://fi.wikipedia.org/wiki/DAB Muuten hienoa tekemistä ja samalla ensimmäinen viesti foorumille. 😊 Ei ollenkan tyhmä kysymys, odottelinkin tätä 😁 Mutta ulkomailla reissatessa on kiva kuunnella paikallisia radiokanavia ja oli vuosi sitten Norjan reissulla pettymys, kun unohdin koko asian… Saahan niitä dab-muuntimiakin väliin, jos ei mieleistä meinaa löytyä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.