Guest Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Kysymys 1: Kertokaa kokeneemmat tyhmälle paljonko kuplan koko pohjalevyn vaihdosta tulee prosentteja? Kun katselin AKE:n lomakkeita niin en oikein saanut tolkkua minkä mukaan pitäisi tulkita, ropiseeko tuollaisen vaihdon yhteydessä myös taka-akselista kun iskarien ym. tuenta on varsin kiinteässä yhteydessä pohjaan? Kysymys 2: Onko etuakseli prosentti osia? Olen kuullut monenlaisia mielipiteitä asiasta, osa sanoo ettei vaihto vaikuta prosentteihin osa sanoo, että vaikuttaa. Viranomaiselta en ole vielä kysynyt joten jos jollakin on tieto heidän kannastaan niin olisi mukava tietää. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Pohjalevy muistaakseni 7%. Akselista ei ole tullut merkintöjä, ainakaan minulle. Quote Link to comment
Pepe Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Vastaus 2: Etuakselin vaihdosta ei voi jäädä "kiinni". Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkän vertaa onko se virallisesti prosenttiosa vai ei. Kysymys 3: Ei kai sinun kasikymppi seiso Torikadulla, tuon korimallin Audi pistää aina aamulla työmatkalla silmään :) Quote Link to comment
Guest Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Vastaus 3: Kyllä kyseinen kasikympin rotiska torikadun varrella minun on. Pintamaalit pois tippuneet ja ruoste kukkii eli Kuopionkauhu... Kaikesta päätellen pohjalevy vaihtuu kun kerran ei tuon enemmän rapsahda. Miten tämä operaatio käytännössä sitten hoidetaan viranomaisen kanssa, jotta menee kaikkien taiteensääntöjen mukaan? Kanta-auto tarkastusta ei tarvinne tehdä näin olen vanhoja aihetta sivuavia ketjuja lukemalla ymmärtänyt? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Pohjalevyn vaihtoprosentteja ei tietääkseni merkitä edes otteeseen, jos muuta ei vaihdeta/ole vaihdettu. 10% on merkkausraja. Kysele nimimerkiltä AP, sieltä faktaa. http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... ile&u=1047 Quote Link to comment
Guest Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Aiemmin ei autosta liene prosentteja kulutettu, ainakaan "vihreässä otteessa" ei näy merkintöjä. Asiaa pitää kysyä vielä AKE:n konttorilta ja jos eivät mitään löydä niin hyvin menee. Kone on saattanut kyllä vaihtua ja moneenkin kertaan, mutta veikkaanpa ettei noista operaatioista mitään näy. Maanantaina asia selvitellään. Pitää laittaa yllämainitulle YV:llä tukku kysymyksiä niin homma aukeaa minullekkin. Quote Link to comment
Pepe Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Herätetääs nyt vielä mahdollinen vaihtoehto: Jos se "uusi" pohjalevy on lähelle tuota alkuperäisen vuosimallia ja sinulla on paperit siihen uuteenkin niin tarvitseeko sitä vaihtoa muutoskatsastaa ollenkaan. Vaihtaa vaan pohjalevyn ja ajaa eri papereilla. PS. Mulla olisi tässä Kuopiossa just sopiva '74 pohjalevy edullisesti, vaatii vain vähän pientä fiksiä ;) Quote Link to comment
Fileas Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 En ymmärrä miksi kaikki pitää tunnustaa konttorilla :) vaihda vaan osat ja pidä turpa kiinni/sanot että tää on säilyny hyväkuntoisena tms. Quote Link to comment
Geronimo Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Tai käy toisella konttorilla kyselemässä faktaa/fiktiota ja sitte toiselle katastaan... :-) Quote Link to comment
Ketsa Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Vastaus 2:Etuakselin vaihdosta ei voi jäädä "kiinni". Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkän vertaa onko se virallisesti prosenttiosa vai ei. Pötyä. Mulla on käynyt rekisteröinti katsastuksessa niin, että katsastusmies päätti maalattu etuakselini olevan uusi. Quote Link to comment
Racing Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Vastaus 2:Etuakselin vaihdosta ei voi jäädä "kiinni". Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkän vertaa onko se virallisesti prosenttiosa vai ei. Pötyä. Mulla on käynyt rekisteröinti katsastuksessa niin, että katsastusmies päätti maalattu etuakselini olevan uusi. Silloin on hyvä esittää projektikuvia osista ennen maalausta... En ymmärrä miksi yhtäkkiä alkas hirveä prosentti / katsastuspelko taas täällä? Mikä siinä katsastuksessa jännittää,kyllä ainakin itseä on aina kohdeltu asiallisesti kun vanhaa harrasteautoa mennyt näyttämään tosin kaikki yritän pitää myös kunnossa jotta ei tartte turhaan uusiksi mennä. Miten se voi joillekin olla niin vaikeaa? Quote Link to comment
Ketsa Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Vastaus 2:Etuakselin vaihdosta ei voi jäädä "kiinni". Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkän vertaa onko se virallisesti prosenttiosa vai ei. Pötyä. Mulla on käynyt rekisteröinti katsastuksessa niin, että katsastusmies päätti maalattu etuakselini olevan uusi. Silloin on hyvä esittää projektikuvia osista ennen maalausta... Ennen ei ollut digikameroita joilla voi kuvata kaikkea paskaan ja kuplat maksoivat muutamia satoja markkoja, joten filmiäkään niihin ei kannattanut tuhlata. Quote Link to comment
Guest Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Jos paprut olisi uuteen pohjaan niin varmasti niillä koko hoidon leimauttaisinkin, vaan kun ei ole. Vielä uutta pohjalevyä en ala enää ostamaan, varsinkin jos on laittamista, nyt hankittu on jo valmiiksi kerran pintamaalattukin, joten säästää töissä huomattavasti. Varsinkin kun hitsaukset tehdään naapurin tallilla, itsellä ei kemppiliimaa ole. Uskoisin kuitenkin, että hyvin tästä selvitään kunhan nyt pienet ennakko tiedustelut hoidetaan, ihan vaan sen vuoksi ettei sitten tule ikäviä yllätyksiä kun hetki koittaa ottaa liikenteeseen. Katsastusmiehiä en ole ennenkään pelännyt enlä aio pelätä vastakaan, alansa ammattilaisia heidän ainakin pitäisi olla ja suhtautuminen molemmin puolin sen mukaisita. Kaikista osien vaihdoista en kyllä ala numeroa tekemään, mutta runkonumeron muuttumisen suhteen voisi pelata varman päälle, varsinkin jos varaa prosenteissa on. Quote Link to comment
mikan Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Oletteko muuten ajatelleet kuinka järjetöntä tämä prosenttien laskeminen loppujen lopuksi on. Se nyt kait on ihan sama montako osaa kuplaan on vaihdettu vuosien varrella, kun se edelleen on kupla. Ymmärrän sen, että prossia lasketaan, jos auto muuttuu joksikin muuksi (taksimersusta äsälläksi tai vastaavaa), mutta kun auto on käytännössä ihan samanlainen kuin alunperin noin niinkuin ulkonäöltään ja rakenteeltaan niin on ihan älytöntä laskea prosentteja. Jotain järkeä tähän pelleilyyn pitäisi saada, mutta miten? t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.