Matti-Pekka Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Terve Kyllä mua on tästä jo monta kertaa ohjeistettu, mutta taas..oliko se niin että Ct koneeseen ei käynyt tavan T1 koneen nokka..vaan wbx koneen .. vai miten se oli.. ja jos kovat nostajat laitetaan niin ne sitten kävi vain ct mallin vai mitens se olikaan...hitto kun ei ole pysynyt tää muistissa lainkaan...ja jos nyt on myydä hyvää kovien nostajien nokka tuohon ct koneeseen , niin tarjoa, ja tietty nostajat, mutta kai niitä löytyy ihan kaupastakin..kiitos taas jo etukäteen..pitäis kohta alkaa uuden mopon koneen teko (tällä kertaa omaan käyttöön..) Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 CT ja WBX nokka ovat molemmat hytikoille ja niillä lähinnä vain aste eroa keskenään CT WBX Typ-4 on samat hydrauli nostajat ja näiden tilalle menee mekaanisesti typ4 varhais mallien kova nostaja Fyysisesti ovat kuin typ-1 nokka, joka taas koville nostajille tarkotettu. Vaihtamalla ct lohkoon kuplan nokan, voit käyttää sen kanssa typ-4 kovia nostajia. Huomaa että typ4 WBX CT kaikissa nostajissa halkaisia on pienempi kuin typ-1, joten typ-1 nokka pitäs olla vakio asteinen. Muuten tulee muita murheita joita en jaksa tässä naputtaa =) selkee? Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Eli typ-1 vakio nokka ja jos tarve piristää, niin sitten 1,24 tai 1,4 vippaset kanteen. Tuttavalla tuli hyvä kone noilla suuremmpi välitteisillä vippasilla & vakio kepillä Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 (edited) Tai CT lohkoon nostajan pesien holkitus ohuemmille typ-1 nostajille (hinta satoja euroja), jolloin voit laittaa semmosen typ1 kepakon kun sielu sietää Edited September 10, 2018 by P_Valtonen Quote
Matti-Pekka Posted September 10, 2018 Author Posted September 10, 2018 (edited) Kiitos taas tietopläjäyksestä! mulla oli laarissa tosi siisti (neljäniittinen) no. 113 109 111 B (46VW) nokka + pyörä, käykö tuon pariksi ne 4 typen kovat nostajat? mua alkoi hieman hirvittää nuo keskustelut naputtavista hytikka nostajista...sitä pitäis työntää mopo pois tapahtumapaikoilta jos se satunnaisesti alkaisi naputtelee...nolooo!!. Onko noissa kovissa nostajissa tähän nokkaa laatueroja/mitä kannattaisi käyttää.. esim? .http://www.aircooled.fi/tuote/1907/nostajat-t4-vakio-cb nuohan sitten kyllä saisi vaihdettua kammioo avaamatta....yksi arvuuttelun aihe oli vielä se työntötangot...millaisetkohan.. Edited September 10, 2018 by Matti-Pekka Quote
Ketsa Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Hyvin harvoin kuulee hytikkanostin ongelmista wbx koneissa. Naputtavat nostajat taitavat olla ennemminkin noiden maan vetovoimaa vastaan taistelevien moottorien ongelmia :) Sen sijaan sellaisen wbx nokan, josta ei ole vähintään yksi nokka kulunut pilalle onkin sitten jo haastavampaa. No, AC:n kauttaa saa uusia CB:n hytikkanokkia. Matti-Pekan tyyliselle tee-se-itse-miehelle ei nostinpesien holkittaminenkuplan koville nostajille ole suurikaan työ. Holkkiaihioita on saamaksissa maailmalta kohtuu hintaan jos ei halua tyhjästä tehdä. Quote
P_Valtonen Posted September 11, 2018 Posted September 11, 2018 Ollos hyfä vaan Hyde nokassa on pikkusen erilaine ramppi kuin kovassa. Ei pidä hydetosat ja kovat osat erikseen. Laatuerot tullee vastaan vasta viri käytössä. Kaverini leikkas aikoinaan nostajia halki ja katto miten syvään karkasu on edenny. Vanhojen oikasu ongelmallista tästä syystä. Periaatteessa vaihto onnistuu ulkokautta. Quote
arvuuttaja Posted September 11, 2018 Posted September 11, 2018 Meneehän tohon koville vakionostajille vielä C-20 nokka, mikäli oikein muistan ja mielellään säädettävällä nokkapyörällä. Meinaa toi ajoitus vähän muuttua eri keinusuhteita käytettäessä.. Onko noi hyde venttiili säädöt tehty tavalla.? jos naputtaa. Opel cih koneissa tais säätö mennä tyylliin, välys pois ja sit kolme varttia kiinni, sekä vippanenkin oli erilaisesti säädettävä.. Quote
KimmoH Posted September 19, 2018 Posted September 19, 2018 (edited) Kyllä näissä nelkun kovissa nostajissakin laatueroja tuntuu olevan. Kuvassa 2014 CoolairWV:stä ostetut nostajat, nostajien valmistajasta ei tietoa, piti olla "Good Quality" laatua. Ajoinkohan nuilla jotain 10000 ja kolme kahdeksasta nostajassa oli mennyt tällaiselle kraateripinnalle. Tuolloin heitin tilalle kolme uutta ja viimeksi kun kurkkasin, niin nostajat oli toistaiseksi OK kuntoiset. Just toisesta koneesta käytin nostajat näkösällä ja siinä on Scatin lube-a-lobet. Ne oli kympin ajojen jäljiltä edelleen uudenveroiset. Edited September 20, 2018 by KimmoH Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.