Jump to content

Tölkkin 5-vaihteinen laatikko kuplaan?


Guest Toni I

Recommended Posts

Guest Toni I

Heräsi ajatus kemorassa, että toi meidän urtsi kusilautakilpuri tarvisisi 5-vaihteen. Toi tölkin laatikko taitas olla helpoin/halvin vaihtoehto?

Onkos noita sovitettu swing kuplan pohjalevylle? Millainen homma?

Irs muutos nyt ainakin. Millaiset välitykset niissä on versus swing kupla? Nykyinen laatikko on vakio 1.3 -73(perä 4.125?).

Link to comment
Guest Toheltaja

aikasta isotöinen, pituutta reilusti kuplan lootaa enemmän, vivusto tulee kyljestä kuskin puolelta sisään jne... Ei ole kukaan tainnut moiseen hommaan ryhtyä.

Link to comment

Laittaakos ne näitä kiihytyspeleihin ameriikassa? Bullet proof 091 vanagon gearbox tjsp. Vai onko ne 4 pykäläisiä? Joitain konversioita on alan lehdissä näkyny, ihan swingi perään. Niis on vetarissa laatikon päässä semmonen raktorin ulosottoakselin murros.

Link to comment

Meidän vehje tarviis vaan pitemmän perävälityksen, nykyisen 4:125 tilalle, koska Kemorakin ajettiin pelkästää 3 ja 4 vaihteilla. Eikä kakkosta juuri tarvii edes Affenistolla.

 

091 netin mukaan 4 pykäläisiä tölkin lootia, ja 094 5 lovisia.

http://volksweb.relitech.com/helmut/GEARBOX.HTM

 

1300:t ovat olleet 4:375 perällä.

 

Tämmoset on ne vetarit.

Link to comment
Jos se olis helppoo, oisin sen tehnyt jo, vai Mikan ?

 

Korjataan, helpompaa. Mutta vähimmillä muutoksilla ja askareilla pääsee kun vain vaihtaa pidemmän perävälityksen, joko 3,875:1 tai vielä pidemmän aftermarket-ruuvin. Possun lodjussa on duunia, mutta todennäköisesti vähemmän kuin tölkin lootassa.

 

t. Mika

Link to comment

tölkin loota on kyllä melkonen möykky verrattuna kuplan omaan.Tuota 5-v laatikkoa on tullu itekki joskus mietittyä mut ei taida jaksaa alkaa väkertämään. Se vois kyllä onnistua jos ottas tölkistä kaik vipusto-osat ja nostas laatikkoa reilusti ylöspäin. Mut onko siinäkään mitään järkee? :D

Link to comment
Guest Toni I

Juu kyllä toi taitaa olla aika turhan työläs projekti. Eilen mittailin noiden nykyisten pyörien 175/50/14 kokoeroa 205/55/15 renkaisiin. Muistaakseni noi 15t oli halkaisijaltaan n.5-7cm isompia. Tolla rengastuksella voisi saada aika mukavasti huippunopeutta lisää. Nykyisillä välityksillä peli sai kemoran pääsuoralla huiput ennen puoltaväliä.

Btw. tiimikaveri sai rikottu mittarivaijerin sillä että ajoi liian pitkään mittarin rajoitin tappia vasten ;-D Täytyy nyt kuitenkin tunnustaa että tolla rengastuksella nopeusmittarin näyttämä antoi n.40km ylimääräistä.

Miten muuten noissa irslaatikon muutos swingiksi on toteutettu vetarin laakerointi/voitelu?

Link to comment

Ajoimme Kemorassa 207 kierrosta = 563km. Ajoaika oli 5h 40min. Tämä tarkoittaa 99km/h keskinopeutta joka sisältää neljä varikkopysähdystä.

Meillä on 4.375 perä, vakio kolmonen ja nelonen ja 205/40-17 renkaat. kierrätimme suorilla noin 5500r/min joka tarkoittaa noin 160km/h vauhtia. Käytimme radalla pelkästään kolmos ja nelosvaihteita.

 

Seurasin ajoanne varsinkin lopussa ja kiinnitin huomiota holtittomaan menoon joka loppuikin myöhemmin turva-alueelle. Jos teillä vauhti hiipuu mutkissa niin paljon että tarvitsisitte kakkosta lähtisin kyllä liikkeelle alustasta ja ajoharjoittelusta(sekä luotettavuudesta) ja panostaisin vasta myöhemmin välityksiin ym.

Link to comment
Guest Toni I
Ajoimme Kemorassa 207 kierrosta = 563km. Ajoaika oli 5h 40min. Tämä tarkoittaa 99km/h keskinopeutta joka sisältää neljä varikkopysähdystä.

Meillä on 4.375 perä, vakio kolmonen ja nelonen ja 205/40-17 renkaat. kierrätimme suorilla noin 5500r/min joka tarkoittaa noin 160km/h vauhtia. Käytimme radalla pelkästään kolmos ja nelosvaihteita.

 

Seurasin ajoanne varsinkin lopussa ja kiinnitin huomiota holtittomaan menoon joka loppuikin myöhemmin turva-alueelle. Jos teillä vauhti hiipuu mutkissa niin paljon että tarvitsisitte kakkosta lähtisin kyllä liikkeelle alustasta ja ajoharjoittelusta(sekä luotettavuudesta) ja panostaisin vasta myöhemmin välityksiin ym.

 

Noh noh. Ei se nyt niin holtitonta ollut ;-D.

Täytyy kyllä myöntää, että tota pimeän ajoharjoitttelua pitää allekirjoittaneen harjoitella ettei ensimmäisessä jarrupaikassa varikolta tulon jälkeen tarvitse hartialukossa mennä hiekalle ;).

Kakkosta ei mekään tarvittu kuin liikkeelle lähdössä....ja luotettavuushan on meillä parantanut huomattavasti sitten ahveniston ;-D

Et satu muistamaan mikä ton teidän renkaan halkaisija on?

 

Ensi vuonna............................

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...