nikke911 Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Vaihdoin splittiin pitkät vetarit ja suojaputket. Sitä ennen normi lyhyet putket ja vetarit. Kuinka ollakkaan iskarit eivät enää sopineetkaan. Pitkän suojaputken iskaritorni on ihan eri kulmassa kuin lyhyen suojaputken. En voi olla eka ihminen joka vaihtaa lyhyistä pitkiin suojaputkiin. Mikä ratkaisu ongelmaan? Lämpöä iskarin kiinnikkeeseen ja vääntö vai onko olemassa joku toinen tapa? Ei oikein kiinnosta ruveta väsäämään jotain omia korvakkeenjatkeita. Quote
metake Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Miksei se iskari sovi?Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Kotten Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Olisikohan niin että lyhyissä putkissa on vanha malli jossa iskarin kiinnitys on suora eikä vino kuten uudemmissa? Quote
x-pj Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Noinhan se on, mutta kyllä se iskari siihen silti käy. Quote
nikke911 Posted February 21, 2019 Author Posted February 21, 2019 21 minutes ago, Kotten said: Olisikohan niin että lyhyissä putkissa on vanha malli jossa iskarin kiinnitys on suora eikä vino kuten uudemmissa? Juuri noin,ja iskari ei sovi suoraan enkä aio vääntää sitä väkisin. Iskari on väärässä kulmassa alakiinnitykseen nähden. Quote
metake Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Nyt täytyy kyllä myöntää että en ymmärrä ongelmaa. Iskarihan kiertyy kyllä ihan normisti ilman mitään väkisin vääntämistä? Sen kun sormilla pyöräyttää alakiinnityksen oikeaan asentoon ja ruuvaa kiinni? Vai voisitko valaista tarkemmin että mikä tuossa muodostuu ongelmaksi, itse kun en siinä ole mitään ongelmaa havainnut.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
x-pj Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 7 hours ago, nikke911 said: Juuri noin,ja iskari ei sovi suoraan enkä aio vääntää sitä väkisin. Iskari on väärässä kulmassa alakiinnitykseen nähden. Löysää yläpään kiinnitys siksiaikaa, kun laitat alapään paikoilleen. Quote
-tipi- Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 (edited) Splitissä on vipuiskarit takana. 😉 Edited February 22, 2019 by -tipi- Quote
nikke911 Posted February 22, 2019 Author Posted February 22, 2019 Tässä oli kyllä putkiiskarit. Ongelma on se että iskarin runko kanittaa yläkiinnitykseen eikä sitä voi kääntää väkisin. Tosin käytän Gazin säädettäviä iskareita jotka ovat ehkä pikkuisen paksumpaa mallia,mutta lyhyillä vetareilla ne sopivat mainiosti. Jos yläkiinnikettä lämmittäisi ja kääntäisi pari astetta asia olisi selvä. Quote
x-pj Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 Mitä jos siirtäisi iskaria prikkojen avulla ulospäin kiinnikeestään? Quote
nikke911 Posted February 22, 2019 Author Posted February 22, 2019 20 minutes ago, x-pj said: Mitä jos siirtäisi iskaria prikkojen avulla ulospäin kiinnikeestään? Kulma senkuin pahenee ellen sitten siirrä niin paljon että alakiinnitys siirtyy tornin sisäpuolelle. Quote
x-pj Posted February 22, 2019 Posted February 22, 2019 2 hours ago, nikke911 said: Kulma senkuin pahenee ellen sitten siirrä niin paljon että alakiinnitys siirtyy tornin sisäpuolelle. Empä muistanut että kiinnitys on eripuolilla. Mulla oli joskus säädettävät Gazin iskarit 59:ssä pitkien vetareiden kanssa, eikä ollut ongelmaa. Joko 59:n alusta on erilainen tai gazin iskarit on muuttunut. Quote
Mäki Posted February 28, 2019 Posted February 28, 2019 Liedon erikoismies teki mulle kiinnikkeet, jotta pystyttiin käyttämään vähän pidempiä iskareita ja ei kanita yhtään. Quote
mite^ Posted March 2, 2019 Posted March 2, 2019 On 2/28/2019 at 10:09 PM, Mäki said: Liedon erikoismies teki mulle kiinnikkeet, jotta pystyttiin käyttämään vähän pidempiä iskareita ja ei kanita yhtään. Mit sun splitti onkin jokkisauto. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.