Jump to content
nikke911

Uusi ongelma!

Recommended Posts

Vaihdoin splittiin pitkät vetarit ja suojaputket. Sitä ennen normi lyhyet putket ja vetarit. Kuinka ollakkaan iskarit eivät enää sopineetkaan. Pitkän suojaputken iskaritorni on ihan eri kulmassa kuin lyhyen suojaputken. En voi olla eka ihminen joka vaihtaa lyhyistä pitkiin suojaputkiin. Mikä ratkaisu ongelmaan? Lämpöä iskarin kiinnikkeeseen ja vääntö vai onko olemassa joku toinen tapa? Ei oikein kiinnosta ruveta väsäämään jotain omia korvakkeenjatkeita.

Share this post


Link to post

Miksei se iskari sovi?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

Olisikohan niin että lyhyissä putkissa on vanha malli jossa iskarin kiinnitys on suora eikä vino kuten uudemmissa?

Share this post


Link to post
21 minutes ago, Kotten said:

Olisikohan niin että lyhyissä putkissa on vanha malli jossa iskarin kiinnitys on suora eikä vino kuten uudemmissa?

Juuri noin,ja iskari ei sovi suoraan enkä aio vääntää sitä väkisin. Iskari on väärässä kulmassa alakiinnitykseen nähden.

Share this post


Link to post

Nyt täytyy kyllä myöntää että en ymmärrä ongelmaa. Iskarihan kiertyy kyllä ihan normisti ilman mitään väkisin vääntämistä? Sen kun sormilla pyöräyttää alakiinnityksen oikeaan asentoon ja ruuvaa kiinni? Vai voisitko valaista tarkemmin että mikä tuossa muodostuu ongelmaksi, itse kun en siinä ole mitään ongelmaa havainnut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
7 hours ago, nikke911 said:

Juuri noin,ja iskari ei sovi suoraan enkä aio vääntää sitä väkisin. Iskari on väärässä kulmassa alakiinnitykseen nähden.

Löysää yläpään kiinnitys siksiaikaa, kun laitat alapään paikoilleen. 

Share this post


Link to post

Splitissä on vipuiskarit takana. 😉

 

1357238.jpg

Edited by -tipi-

Share this post


Link to post

Tässä oli kyllä putkiiskarit. Ongelma on se että iskarin runko kanittaa yläkiinnitykseen eikä sitä voi kääntää väkisin. Tosin käytän Gazin säädettäviä iskareita jotka ovat ehkä pikkuisen paksumpaa mallia,mutta lyhyillä vetareilla ne sopivat mainiosti. Jos yläkiinnikettä lämmittäisi ja kääntäisi pari astetta asia olisi selvä.

Share this post


Link to post
20 minutes ago, x-pj said:

Mitä jos siirtäisi iskaria prikkojen avulla ulospäin kiinnikeestään?

Kulma senkuin pahenee ellen sitten siirrä niin paljon että alakiinnitys siirtyy tornin sisäpuolelle.

Share this post


Link to post
2 hours ago, nikke911 said:

Kulma senkuin pahenee ellen sitten siirrä niin paljon että alakiinnitys siirtyy tornin sisäpuolelle.

Empä muistanut että kiinnitys on eripuolilla. Mulla oli joskus säädettävät Gazin iskarit 59:ssä pitkien vetareiden kanssa, eikä ollut ongelmaa. Joko 59:n alusta on erilainen tai gazin iskarit on muuttunut.

Share this post


Link to post

Liedon erikoismies teki mulle kiinnikkeet, jotta pystyttiin käyttämään vähän pidempiä iskareita ja ei kanita yhtään. 

Share this post


Link to post
On 2/28/2019 at 10:09 PM, Mäki said:

Liedon erikoismies teki mulle kiinnikkeet, jotta pystyttiin käyttämään vähän pidempiä iskareita ja ei kanita yhtään. 

Mit sun splitti onkin jokkisauto. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...