Zamppa Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 1303 muutaman vuoden seissyt. Jarrut nyt muuten kunnostettu, mutta takajarruja ei saa ottamaan samalla voimalla kiinni. Kuskin puolen takapyörä ottaa heikommin kiinni vaikka säätää kengät ihan kiinni. Rummut hiottu puhtaaksi ja rasvat poistettu. Uria on sisällä molemmilla puolilla. Kengät oli lähes uuden näköiset niin en vaihtanut, putsasin vaan. Mitä ehdotetaan korjaukseksi? Kengät, rummut, vai voisko johtua takanakin tukkeutuneesta letkusta?? Quote Link to comment
x-pj Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Minä vaihtaisin letkut. Niitä kannattaa aika-ajoin vaihdella joka tapauksessa. Jarrusylinterissä voi myös olla toinen mäntä jumissa. Käsijarrulla voi testata saako sillä jarrut toimimaan melkolailla tasaisesti, niin varmistaa että rummut ja kengät on kunnossa. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Tunkkaat perän ylös niin että molemmat takarenkaat ilmassa. Säädät jarrukengät niin iholle että laahaavat juuri ja juuri molemmilla puolin. Ei liikaa ettei rummut kuumene ajossa. Säädät käsijarruvaijerin molemmille puolille niin että esim 3. napsu käsijarrusta ottaa molemmilta puolin saman verran ja 4. napsu vetää molemmat puolet niin tiukkaan ettet käsin saa ilmassa olevia renkaita pyöritettyä. Jos edelleen jarrutettaessa soralla ei toinen rengas mene samanlailla lukkoon niin sitten tosiaan ainakin jarrujen ilmaus ja jos se ei auta niin sylinterit, putket ja letkut syyniin. Quote Link to comment
metake Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Takajarrut pitää säätää käsjarrun vaijerit löysättyinä. Jos säätää kengät lähelle niin että vaijerit on tiukalla niin lopputulos on mitä sattuu. Siis ensiksi käsijarrun vaijerit löysälle, sitten kenkien säätö ja vasta sittrn käsikarruvaijereiden kiristys.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
Zamppa Posted June 27, 2019 Author Share Posted June 27, 2019 Just näin on säädetty ja sylinterit uusittu taakse. Kun poljin on sen verran painettuna että jarruttaa jonkin verran, vastus renkaasta pyrittäen vaihtelee, tätä tekee kyllä molemmin puolin, eli viittaisi rumpuihin? Voihan sen lisäksi olla myös letku osittain tukkeessa. Edessä oli letkut aivan turvonneet umpeen, piti vaihtaa letkut ja satulatkin kun oli männät niin ruostuneet kiinni. Quote Link to comment
Zamppa Posted June 29, 2019 Author Share Posted June 29, 2019 Dynolla näytti ihan hyvältä ja nyt leimattu😅 Käsin pyöritellessä vaan tuntui liian erillaiselta keskenään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.