Jagz Posted December 26, 2023 Author Share Posted December 26, 2023 On 11/12/2023 at 8:10 AM, Kurre said: Mikäs siinä alkuperäisessä oli vikana? Jos huohotusta halutaan parantaa, olisi hyvä miettiä miten se toimii. - Omasta mielestäni moottorin ilmanvaihtoon voisi suunnata katseet venttiilikoppiin nykyisen täyttöputken lisäksi. Hengituksen avustamiseksi voisi myös käyttää alipainetta jota syntyy ihan itsekseen moottorin käydessä. Jos henkeä ahdistaa, auttaako hengistyskone paremmin, kuin sukka suussa ;-) Omassa koneessani silloin joskus oli letkulähdöt venttiilikopista suoraan ilmanputsareihin. Se ei ollut paras mahdollinen ratkaisu, mutta silloin en tiennyt paremmin. Lähde: https://www.wayoutwestie.com/aircooled-tech/what-you-need-is-a-breather/ Ei alkuperäisessä muuta vikaa ollut kuin että se oli omasta mielestä ruma. Nyt moottori näyttää kliinimmältä. Quote Link to comment
Jagz Posted December 26, 2023 Author Share Posted December 26, 2023 25mm spacerit taakse. Nyt tuli rengas hyvin lokarin kaarelle. 2 Quote Link to comment
Jagz Posted February 8 Author Share Posted February 8 Askartelin tota huohotus systeemiä. En tiedä mentiinkö täs perse edellä puuhun kun tarkoitus oli päästä eroon alkuperäisestä rumasta putkesta, ja nyt tilalla on ruma letku... Quote Link to comment
Kurre Posted February 9 Share Posted February 9 4 hours ago, Jagz said: Askartelin tota huohotus systeemiä. Saako kysyä miksi tuossa on sihti letkun päässä? Quote Link to comment
Tanhis Posted February 9 Share Posted February 9 2 hours ago, Kurre said: Saako kysyä miksi tuossa on sihti letkun päässä? Onhan alkuperäisessäkin "venttiili". Eikös tuon täytön saisi käännettyä niin että tuo letku lähtisi puhallinkopan puolelta niin olisi jo suoraan paremman näköinen. Toisaaltaan on kyllä mielenkiintoinen ratkaisu. Quote Link to comment
Jagz Posted February 9 Author Share Posted February 9 4 hours ago, Tanhis said: Onhan alkuperäisessäkin "venttiili". Eikös tuon täytön saisi käännettyä niin että tuo letku lähtisi puhallinkopan puolelta niin olisi jo suoraan paremman näköinen. Toisaaltaan on kyllä mielenkiintoinen ratkaisu. Yritin laittaa,mutta sitten toi täyttöputki jää löysälle. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 9 Share Posted February 9 34 minutes ago, Jagz said: Yritin laittaa,mutta sitten toi täyttöputki jää löysälle. Sitten pari vaihtaria, joko prikka väliin jos pohjaa yläreunastaan. jos taasen alapään kierteet estää käännön niin sitten voi ottaa siivun pois alapäästä. Tietty voi sen kierreliimalla liimata oikeaan asentoon. 1 Quote Link to comment
Raihna Posted February 9 Share Posted February 9 7 hours ago, Kurre said: Saako kysyä miksi tuossa on sihti letkun päässä? Ettei oravat juokse sisään👍 Quote Link to comment
Jagz Posted February 15 Author Share Posted February 15 Jee! Paruzzille oli vihdoin ja viimein tullut taas näitä savun värisiä takavalon kuoria. Vanhat alkoi olla melko sumuiset ja meinasin niitä alkaa kiillottelemaan. Autoglymin kiillotussetti ois maksanut 40e,uudet kuoret paruzzilta 6e. Laatu näissä ei oo mikään paras,mutta kyllä ne asiansa ajaa. 1 Quote Link to comment
Jagz Posted February 18 Author Share Posted February 18 Pientä näpertelyä. Virranjakajasta puolalle menevien johtojen siistiminen. 1 Quote Link to comment
Jagz Posted February 20 Author Share Posted February 20 Taas tuli mutteria väännettyä. Ensin alkoi ärsyttää likaiset iskarit. Ajattelin että irroitan ne ja putsaan ja maalia pintaan. No apparin puolen iskarista oli mennyt alempi pusla rikki (saattaisko olla siitä olisi johtunut märällä asfaltilla joskus perässä tuntunut voblaus?) No eihän sinne voinut rikkinäistä osaa takaisin laitta,joten hain uudet iskarit ja laitoin ne kiinni. Quote Link to comment
Jagz Posted February 20 Author Share Posted February 20 Oli muuten tiukassa toi iskarin alempi holkki tossa pultissa... 😅 Quote Link to comment
metake Posted February 21 Share Posted February 21 Oli muuten tiukassa toi iskarin alempi holkki tossa pultissa... Pajavasara holkin toiselle puolelle tueksi ja toisella napakoita iskuja toiselle puolelle holkin kylkeen. Näin holkki laajenee ja irtoaa melko helposti sen jälkeen. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 3 Quote Link to comment
Jagz Posted October 17 Author Share Posted October 17 Jaahas..500 kilsaa tuli kesän aikana rullailtua. Hihnapyörän takaalta tihkuu öljyä joten sinne pitää talven aikana suunnata huomiota. Vieläkään tätä ei ole katsastettu sitten viime kerran. Ja Edelleen valojen kanssa häikkää,mut ne on nyt pakko saada korjattua talven aikana.. Quote Link to comment
Jagz Posted November 3 Author Share Posted November 3 Ylimääräisten Öljyvuotojen korjaaminen aloitettu. Hihnapyöräksi tuli tollanen alumiininen jotta sai Stefan sinne taakse. Ja samalla vaihdoin öljypumpun kannen tiivisteen. Toivottavasti ei vuotais enään yhtä paljon . Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.