Jump to content
Jagz

Sini -66

Recommended Posts

Ja tonttiinhan se piti saada. Eli droppi olat,takaalta pari napsuu ja kavennettu säätöakseli eteen. 

FB_IMG_1579990303085.jpg

FB_IMG_1579990318649.jpg

FB_IMG_1579990311660.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pientä ongelmaakin on ollut. Jarrurumpu irtos ja rengas sen mukana.. 

FB_IMG_1579990689461.jpg

  • Confused 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Taakse tuli leveämpää vannetta ja välillä päästiin ihan ajelemaankin (tarrakilvillä), koska katsastuksesta on tehty niin hankalaa 😛

FB_IMG_1579990713120.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Nyt mennään tässä. Vanha 1300 kone osoitti luovuttamisen merkkejä,kuin myös starttimoottori. Nyt on hommattuna frendiltä sisään ajettu 1600 kuutioinen voimamoottori mikä pitäis istuttaa tonne perään joku päivä. 

DSC_0265.JPG

Edited by Jagz
  • Like 2

Share this post


Link to post
Pientä ongelmaakin on ollut. Jarrurumpu irtos ja rengas sen mukana.. 
FB_IMG_1579990689461.jpg.0c54a702fdd09c670a204ec2386e9963.jpg
On muuten tuttu tunne toi vasemman takapyörän irtoaminen akselista. Itsellä oli vajaa 90km/h vauhtia kun irtaantui. Onni oli suoratie ja matala auto, niin pyörä jäi lokasuojan sisälle "pyörimään". Epäonni oli ykspiiri jarrut ilman rumpua ja käteen jäänyt käsijarrukahva
  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post

Nauratti perkeleesti toi kuva. Iteltä irtosi kerran eturengas. Onhan se vähä hölmö tunne.

 

Hieno auto! Käytä vielä virityspajan kautta se 1600 ja laita vaimentamaton stingeri ni alkaa olee munakarvoja. 💣

Edited by HSuomi
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post

Meinasin asentaa uudet konehuoneen eristeet...mutta homma keskeytyi ku haluun noi kaikki johdot piiloon. Eli "johtotehtäviä" vielä ennen uuden moottorin asennusta. 

IMG-20200208-WA0010.jpeg

IMG-20200208-WA0008.jpeg

Share this post


Link to post

Uus kone (vasemmalla) saapui tontille. Nyt pitäis saada siihen sellanen kytkin mikä synkkais vaihdelaatikon kanssa. Mitä pitää ottaa huomioon? Mittasin että vauhtipyörät noissa on ainakin saman kokoiset.

DSC_0419.JPG

Share this post


Link to post
Posted (edited)
35 minutes ago, son`der buzz said:

Kummassakin 200mm kytkin? Mitattu siis on?

Näyttää että toisessa olisi 180mm kytkin.

En oo mitannut, mistä se pitää mitata? Näkeekö sen ilman että ruuvaa irti? 

DSC_0422.JPG

DSC_0421.JPG

Edited by Jagz
?

Share this post


Link to post

Vaihteistona on siis 6:n voltin laatikko,mihin on sorvattu lisää tilaa isommalle vauhtipyörälle.

DSC_0420.JPG

Share this post


Link to post

Ei tarvitse kytkintä vaihtaa, mutta painelaakeri pitää vaihtaa uuden moottorin kytkimeen sopivaksi. Vanha kytkin on keskirenkaalla ja uusi ilman.

Share this post


Link to post
Ei tarvitse kytkintä vaihtaa, mutta painelaakeri pitää vaihtaa uuden moottorin kytkimeen sopivaksi. Vanha kytkin on keskirenkaalla ja uusi ilman.
Painelaakerin vaihto toisentyyppiseen vaatii yleensä vaihteiston vaihtamisen, joten helpompi vaihtaa kytkin tai lisätä kytkimeen keskirengas jos löytää jostain sopivan.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1

Share this post


Link to post
23 minutes ago, metake said:

Painelaakerin vaihto toisentyyppiseen vaatii yleensä vaihteiston vaihtamisen, joten helpompi vaihtaa kytkin tai lisätä kytkimeen keskirengas jos löytää jostain sopivan.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Joo,tää selvis. Eli uus asetelma uuteen koneeseen. 

Share this post


Link to post

Toisen puolen tönärinputket vuosi öljyä, ni irroitin kannen ja vaihdoin uudet putket ja tiivisteet. Ongelmia tuotti yksi kannenpultti, kun mikään hylsy ei saanut otetta mutterista.  Rälläköin yhdestä hylsystä ylimääräiset pois,ja johan alkoi mutteri aueta!

DSC_0520.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hiekkapuhallettujen ja uudestaan maalattujen osien kiinnittäminen on kivaa.

DSC_0541.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post

Uus moottori ois kutakuinkin asennus valmis,konehuoneen sähköjen siistiminen ja eristeiden asennus ni sit mennään taas!

DSC_0545.JPG

Share this post


Link to post

Nyt ois kone huoneessa,mut kuskin puoleinen ylempi koneenkiinnityspultti vaikuttaa jotenkin lyhyeltä ku jengat ei tuu läpi...

DSC_0594.JPG

Share this post


Link to post

Homma selvis, koneen puolelle oli laitettu tollanen mutterisysteemi kiinni. Pitää laittaa vaan pitempi pultti ni homma toimii! 

DSC_0597.JPG

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Uus kone saatiin lopulta käyntiin ja vappuajoihin oltiin menossa. Tallin ovella havaitsin, että jarrut puuttuu 😁 aikaisemminkin oireillut jarrupääsylinteri oli tullut tiensä päähän joten vaihdetaan sekin nyt samalla...

DSC_0642.JPG

DSC_0641.JPG

Edited by Jagz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Tulihan se lopulta ulos tallista ja parikymmentä kilsaa saanut jo mittariinkin. Säätöä kaipaa,ni aloitin venttiileistä, sytkä sit seuraavaks.

Niin ja asensin ton tallin nurkassa odottaneen w-luukun paikalleen.

DSC_0709.JPG

Edited by Jagz
  • Like 2

Share this post


Link to post

Nyt toimii, laitoin 123 jakajan ja uudet tulpat ni homma alko rokkaamaan. 650 kilsaa painettu menemään tänä kesänä ja huomenna menee leima vanhaks, eli jumppaa tiedossa... Suurnopeustiellä kävin kans kokeilemassa ja hyvinhän se kulki. Apparin puolen takalaakeri alko kyl vinkumaan (ei varmaan ollu ennen kokenut tollasta pyöritystä)  ni se menee vaihtoon ja sit perus katsastushommat 😬

DSC_0843.JPG

DSC_0831.JPG

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...