metake Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Mites tuo nyt menee kun -74 vuoden kuplaan (1300) vaihdan koneen -68:sta (1300), jossa on käpälämallinen paineasetelma. Meneekö tuo suoraan tuohon uudemman persuuksiin, vai pitikös tuossa jotain erityishuomiota kohdistaa esim. painelaakeriin? Quote Link to comment
hanski. Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 vai pitikös tuossa jotain erityishuomiota... osta sepiltä pipo niin lämmittää ajatuksen kulkua paremmin...heh... sori oli pakko.... poistun häiritsemästä.... Quote Link to comment
metake Posted October 2, 2006 Author Share Posted October 2, 2006 osta sepiltä pipo niin lämmittää ajatuksen kulkua paremmin...heh... Mee saadaan hanski kohta sepiltä ilmaset pipot, kun tarpeeks sitä mainostetaan :D Mutta laittakaas nyt joku jotain faktaa tuosta kytkimestä, ettei tartte taas kantapään kautta opetella.. Quote Link to comment
Marko Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 ettei tartte taas kantapään kautta opetella.. Sitä kauttahan se just kannatta opetella, menee oppi parhaiten perille:-)) Quote Link to comment
Racing Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 68 moottorin paineasetelmasta keskirengas pois. Näin siis jos 74:sessa on alkuperäinen 74:sen laatikko eli painelaakerin ympärillä ohjausholkki jota 68:sissa ei ole sen laatikossa. Quote Link to comment
metake Posted October 2, 2006 Author Share Posted October 2, 2006 Kiitos Kyösti vastauksesta, arvelinkin että suhun voi luottaa ;) Tuosta -74:sta ei ole vielä kone pois, joten 100% varma en ole sen kytkimestä. Ajattelin vaan että menis sitten koneen vaihto helpommin kun tietää varautua, varsinkin jos siihen tarvittais jotain uusia osia. Mitenkäs sitten jos vaihtaa koko kytkimen siitä uudemmasta? Siinä on nyt AS-lohkoinen bussin 1600-kone ja luoja tietää mikä kytkin siinä on, mutta jos oletetaan että alkuperäisen kaltainen. Sopiiko se kytkin tuohon F-lohkoiseen -68:n vauhtipyörään? Quote Link to comment
Ketsa Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Vauhtipyörään sopiminen ei ole ongelma. Mutta vanhassa laatikossa ei ole kiinnitysreikiä sille painelaakerin holkille mikä on uudemman kytkimen osia. Quote Link to comment
metake Posted October 2, 2006 Author Share Posted October 2, 2006 Joo tuo vanhaan laatikkoon sopiminen ei ole ongelma, koska se vanha laatikko on sulla :) Nyt laitetaan siis vanhaa konetta 74:n laatikkoon, jossa nyt on AS-lohkoinen bussin kone. Ja tuohon F-lohkoisen koneen vauhtikseen (jossa nyt on käpälämallinen asetelma) pitäisi saada kytkin joka sopii 74:n laatikkoon. Quote Link to comment
Racing Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 F kone kytkin = 180mm Bussin kone kytkin = 200mm Vauhtipyörän kampuraan kiinnitykset erilaisia,F lohkoisessa jos tehtaan jälijtä pikkukanavaisella lohkolla ja vanhanmallin kampuralla,ilman orengasuraa oleva vauhtis ja bussin koneessa o-renkaalla en jaksa muistaa miten nuo meni vaihtaa taas keskenään mutta unohda koko juttu. tee niinkun kirjoitin tuossa ylempänä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.