nalleolut Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 eli tarjottiin avokuplan runkonumeroa ja papereita. paperit on kuuleman mukaan sitä vanhan hyvän ajan meininkiä eli ilman turvakaaria pitäisi olla ok. eli jos nyt viikonlopun aikana kaupat onnistuu niin onko mahdollista saada sellaista laillisesti kilpiin jos rakennan onnistuneesti toiseen . Quote Link to comment
Guest Toni I Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 "Laillisuus" riippuu ihan sun omasta tunnosta;-P.... Ei kai toi uusien runkonumeroiden lyönti laitonta ole, joskushan kats.mies oikein sitä vaatiin kun ei saa alkuperäisistä selvää. Lyö jopa omat logot ympärille. Mutta jos ne erovat auton alkuperäisestä niin sitten mennään laittomuuden puolelle.....;-) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 avokuplan vai laikka-avon numeroa? avokuplahan oli aito tai korinvaihto ei tartte koskaan kaaria. laikka-avoissa sit tapauskohtaista jne... Quote Link to comment
Ketsa Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Sitte hommaa sekoittaa vielä se, että osassa laikoissa on ollut vaadittuna turvakaari, mutta sitä ei ole merkitty otteeseen... Quote Link to comment
mikan Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Niin, esimerkiksi yhdenkään kirpun otteessa en ole nähnyt mainintaa kaaresta, mutta aika heikkoa vois olla sellaisen katsastus ilman kaarta. t. Mika Quote Link to comment
Guest Toni I Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Niin, esimerkiksi yhdenkään kirpun otteessa en ole nähnyt mainintaa kaaresta, mutta aika heikkoa vois olla sellaisen katsastus ilman kaarta. t. Mika Mulla oli aikanaan kirppu(ei tavallinen mac/gunell) missä ei ollut merkintään kaaresta, eikä siinä ollut koskaan ollutkaan kaarta(m.kats.v.-80). Tossa nykyisessä projekti kirpussa ei ole merkintään mutta en kyllä uskalla sillä mennä konttorille ilman kaarta ;-). Quote Link to comment
nalleolut Posted October 13, 2006 Author Share Posted October 13, 2006 numerot on laikattu irti ja reippaasti peltiä ympärillä. eli ei tarttis stanssata. katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Minkä ikäisestä avosta kyse? Quote Link to comment
Marko Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Tällaiseen kysymykseen kannattaa aina laittaa myös se runkonumero näkyviin....... AI MIKS??? Quote Link to comment
nalleolut Posted October 13, 2006 Author Share Posted October 13, 2006 hassua on se ettei siitä autosta ole koskaan tehty avoa. mutta rekisteri otteessa lukee avo. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 kyllähän se hetken aikaa lämmittää kusta omaan kenkään....vois ajatella vähäsen... Quote Link to comment
nalleolut Posted October 13, 2006 Author Share Posted October 13, 2006 kyllähän se hetken aikaa lämmittää kusta omaan kenkään....vois ajatella vähäsen... kusettaa kyllä sitä se kalja teettää mutta mitä tarkoitat? Quote Link to comment
AJS Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Ja ainahan voi katsastuksessa sanoa. Ei selittää,että auto on ollut niin laho,että on pitänyt runkonumero laikata irti ja laittaa uutta peltiä ympärille ja hitsata runkonumeronpalanen uudestaan paikalleen. Tämä ei varmaankaan ole kielletty. Quote Link to comment
Guest Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 hassua on se ettei siitä autosta ole koskaan tehty avoa. mutta rekisteri otteessa lukee avo. Kyl mullakin luki avo joskus yhe kupelin otteessa, poliisit pysäytti ja ottivat selvää siitä ja sehän selvis sit kattastusmiehen virhelyönniks...ei kannata ainakaan asiaa varmistamatta vetää kattoa pois... Quote Link to comment
Guest Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Niin, esimerkiksi yhdenkään kirpun otteessa en ole nähnyt mainintaa kaaresta, mutta aika heikkoa vois olla sellaisen katsastus ilman kaarta. t. Mika Mulla oli aikanaan kirppu(ei tavallinen mac/gunell) missä ei ollut merkintään kaaresta, eikä siinä ollut koskaan ollutkaan kaarta(m.kats.v.-80). Tossa nykyisessä projekti kirpussa ei ole merkintään mutta en kyllä uskalla sillä mennä konttorille ilman kaarta ;-). Harvemmin ne inssit merkkailee turvakaaria otteeseen silloin kun pitävät sitä itsestään selvyytenä. Esim kuplaan vaihdetut lasikuitukorit, varmaan lähes jokaisella on ollu luvissa vaatimus kaarista mutta en muista että oisin yhdenkään otteessa nähny kaarista mainintaa. Omissa luvissaki oli ne mutta ei päätyny mainintaa otteeseen. Tarvittaessa poikkeusluvat pitäs löytyä arkistoituna vissiin siltä konttorilta missä muutos on aikanaan tehty. Quote Link to comment
Guest misku Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Mulla olis tiedossa vm:73 avo josta on paperit ja jossa on toi kaari mut otteessa ei oo merkintää siitä. Minkä arvoinen toi olis teidän mielestä? On aika paha kysymys kun ei ole nähnyt autoa, siinä on hitsattavaa kyllä. Koppa ja pohja erillään kone on ja pitäis toimia,,,,Jos ei ole otteessa tosta kaaresta merkintää niin oliskos mahdollista jättää pois se? Kaikki tieto tulee tarpeeseen,,,, Quote Link to comment
Guest Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Edelleen, ainoa varmasti laillinen tapa poistaa kaari on tutkia onko muutosluvissa ollut aikoinaan mainintaa kaarista. Innokas inssi voi alkaa vaatimaan kaarta eikä siinä oo oikeen muuta virallista dokumenttia millä todistaa ku noi luvat. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Pitääkö kaaret olla hitsattuna kiinni korirakenteisiin, vai hyväksyttäisiinkö pulttikiinnitteiset kaaret... Quote Link to comment
Guest Toni I Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Niin, esimerkiksi yhdenkään kirpun otteessa en ole nähnyt mainintaa kaaresta, mutta aika heikkoa vois olla sellaisen katsastus ilman kaarta. t. Mika Mulla oli aikanaan kirppu(ei tavallinen mac/gunell) missä ei ollut merkintään kaaresta, eikä siinä ollut koskaan ollutkaan kaarta(m.kats.v.-80). Tossa nykyisessä projekti kirpussa ei ole merkintään mutta en kyllä uskalla sillä mennä konttorille ilman kaarta ;-). Harvemmin ne inssit merkkailee turvakaaria otteeseen silloin kun pitävät sitä itsestään selvyytenä. Esim kuplaan vaihdetut lasikuitukorit, varmaan lähes jokaisella on ollu luvissa vaatimus kaarista mutta en muista että oisin yhdenkään otteessa nähny kaarista mainintaa. Omissa luvissaki oli ne mutta ei päätyny mainintaa otteeseen. Tarvittaessa poikkeusluvat pitäs löytyä arkistoituna vissiin siltä konttorilta missä muutos on aikanaan tehty. Mulla neljässä omistuksessa olleesta/olevassa lasikuitukorissa ei ole ollut kaarta enkä usko että sellaista on edes silloin vaadittu(kaksi näistä on vielä avomalleja). Kaikki neljä on muutoskatsastettu/tyyppihyväksytty/jne. ennen vuotta -81. Tossa kaari vaatimuksessa on toi muutoskatsastuksen vuosi merkannut vissiin jotain. Uudemmissä on vaadittu kaaret. Noita yli 25 vuotta sitten tehtyjä lupia on turha melkein mennä kyselemään mistään konttorilta kun niitä ei todennäköisesti löydy mistään. Aikanaan kun kyselin yhdestä tekniikanvaihto(1.2->2.5L) vehkeestä mikä oli muutoskatsastettu v.-92. ei löytynyt mitään dokumentteja. Konttoristi ilmoitti että heillä oli aikanaan tapana että yli 5vuotta vanhat muutoskatsastus asiakirjat voitiin hävittää. Osa konttoreistakin voi olla jo lopetettu, jne.... Tänäpäivänä käytäntö on todenäköisesti toinen. Quote Link to comment
Guest Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Pitääkö kaaret olla hitsattuna kiinni korirakenteisiin, vai hyväksyttäisiinkö pulttikiinnitteiset kaaret... Pulttikiinnitteiset käy Quote Link to comment
Guest Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Mulla neljässä omistuksessa olleesta/olevassa lasikuitukorissa ei ole ollut kaarta enkä usko että sellaista on edes silloin vaadittu(kaksi näistä on vielä avomalleja). Kaikki neljä on muutoskatsastettu/tyyppihyväksytty/jne. ennen vuotta -81. Tossa kaari vaatimuksessa on toi muutoskatsastuksen vuosi merkannut vissiin jotain. Uudemmissä on vaadittu kaaret.Noita yli 25 vuotta sitten tehtyjä lupia on turha melkein mennä kyselemään mistään konttorilta kun niitä ei todennäköisesti löydy mistään. Aikanaan kun kyselin yhdestä tekniikanvaihto(1.2->2.5L) vehkeestä mikä oli muutoskatsastettu v.-92. ei löytynyt mitään dokumentteja. Konttoristi ilmoitti että heillä oli aikanaan tapana että yli 5vuotta vanhat muutoskatsastus asiakirjat voitiin hävittää. Osa konttoreistakin voi olla jo lopetettu, jne.... Tänäpäivänä käytäntö on todenäköisesti toinen. Ihan hyvä pointti, eipä ne noin vanhoissa paljoa mitään merkkaillu edes ku ei ollu muutoksista vielä niin paljon pykäliäkään. Voispa vieläkin ahtimen heittää kyytiin ilman että tarttee todistaa 2L kuplassa olevan 60hp tehoja. Quote Link to comment
jocke biese Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Hmm... Samaa kaari "ongelmaa" oon arponu itsekkin. Mulla on otteessa vaan joku LM:n päätöksen blaa blaa blaa mukaan tehty avoauto eikä mitään mainintaa mistään muusta. Mä oon kyl ajatellu tehä ihan pokkana pultattavan kaaren ja laittaa sen vaan leimalle. Kyselin asiaa akelta eikä ne sanonu hommaan juuta eikä jaata, (pitää olla jos luvat on vaatinu) ei niin ake kun ei paikallinen katsastus mieskään (joka kyllä muisti katsastaneensa laikka-avoja ilman kaarta) osannut sanoa pitääkö juuri tuossa autossa olla kaari. -J- ...Poisvaankaikkiylimääräsetputkenpätkät... Quote Link to comment
pas2 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 kyllähän se hetken aikaa lämmittää kusta omaan kenkään....vois ajatella vähäsen... kusettaa kyllä sitä se kalja teettää mutta mitä tarkoitat? Tarkoittanee sitä, että Lappeenrannan katsurit tietävät tutkailla runkonumeron ympäriltä hitsaussaumoja... Quote Link to comment
nalleolut Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 antaa tutkia ihan rauhassa.... homma laitettu jäihin..... parempiakin projekteja tarjolla! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.