Jump to content

avokupla kysymys!


Recommended Posts

eli tarjottiin avokuplan runkonumeroa ja papereita. paperit on kuuleman mukaan sitä vanhan hyvän ajan meininkiä eli ilman turvakaaria pitäisi olla ok. eli jos nyt viikonlopun aikana kaupat onnistuu niin onko mahdollista saada sellaista laillisesti kilpiin jos rakennan onnistuneesti toiseen .

Link to comment

"Laillisuus" riippuu ihan sun omasta tunnosta;-P.... Ei kai toi uusien runkonumeroiden lyönti laitonta ole, joskushan kats.mies oikein sitä vaatiin kun ei saa alkuperäisistä selvää. Lyö jopa omat logot ympärille. Mutta jos ne erovat auton alkuperäisestä niin sitten mennään laittomuuden puolelle.....;-)

Link to comment
Niin, esimerkiksi yhdenkään kirpun otteessa en ole nähnyt mainintaa kaaresta, mutta aika heikkoa vois olla sellaisen katsastus ilman kaarta.

 

t. Mika

Mulla oli aikanaan kirppu(ei tavallinen mac/gunell) missä ei ollut merkintään kaaresta, eikä siinä ollut koskaan ollutkaan kaarta(m.kats.v.-80).

Tossa nykyisessä projekti kirpussa ei ole merkintään mutta en kyllä uskalla sillä mennä konttorille ilman kaarta ;-).

Link to comment

Ja ainahan voi katsastuksessa sanoa. Ei selittää,että auto on ollut niin laho,että on pitänyt runkonumero laikata irti ja laittaa uutta peltiä ympärille ja hitsata runkonumeronpalanen uudestaan paikalleen. Tämä ei varmaankaan ole kielletty.

Link to comment
hassua on se ettei siitä autosta ole koskaan tehty avoa. mutta rekisteri otteessa lukee avo.

 

Kyl mullakin luki avo joskus yhe kupelin otteessa, poliisit pysäytti ja ottivat selvää siitä ja sehän selvis sit kattastusmiehen virhelyönniks...ei kannata ainakaan asiaa varmistamatta vetää kattoa pois...

Link to comment
Niin, esimerkiksi yhdenkään kirpun otteessa en ole nähnyt mainintaa kaaresta, mutta aika heikkoa vois olla sellaisen katsastus ilman kaarta.

 

t. Mika

Mulla oli aikanaan kirppu(ei tavallinen mac/gunell) missä ei ollut merkintään kaaresta, eikä siinä ollut koskaan ollutkaan kaarta(m.kats.v.-80).

Tossa nykyisessä projekti kirpussa ei ole merkintään mutta en kyllä uskalla sillä mennä konttorille ilman kaarta ;-).

Harvemmin ne inssit merkkailee turvakaaria otteeseen silloin kun pitävät sitä itsestään selvyytenä. Esim kuplaan vaihdetut lasikuitukorit, varmaan lähes jokaisella on ollu luvissa vaatimus kaarista mutta en muista että oisin yhdenkään otteessa nähny kaarista mainintaa. Omissa luvissaki oli ne mutta ei päätyny mainintaa otteeseen.

 

Tarvittaessa poikkeusluvat pitäs löytyä arkistoituna vissiin siltä konttorilta missä muutos on aikanaan tehty.

Link to comment

Mulla olis tiedossa vm:73 avo josta on paperit ja jossa on toi kaari mut otteessa ei oo merkintää siitä. Minkä arvoinen toi olis teidän mielestä? On aika paha kysymys kun ei ole nähnyt autoa, siinä on hitsattavaa kyllä. Koppa ja pohja erillään kone on ja pitäis toimia,,,,Jos ei ole otteessa tosta kaaresta merkintää niin oliskos mahdollista jättää pois se? Kaikki tieto tulee tarpeeseen,,,,

Link to comment

Edelleen, ainoa varmasti laillinen tapa poistaa kaari on tutkia onko muutosluvissa ollut aikoinaan mainintaa kaarista.

 

Innokas inssi voi alkaa vaatimaan kaarta eikä siinä oo oikeen muuta virallista dokumenttia millä todistaa ku noi luvat.

Link to comment
Niin, esimerkiksi yhdenkään kirpun otteessa en ole nähnyt mainintaa kaaresta, mutta aika heikkoa vois olla sellaisen katsastus ilman kaarta.

 

t. Mika

Mulla oli aikanaan kirppu(ei tavallinen mac/gunell) missä ei ollut merkintään kaaresta, eikä siinä ollut koskaan ollutkaan kaarta(m.kats.v.-80).

Tossa nykyisessä projekti kirpussa ei ole merkintään mutta en kyllä uskalla sillä mennä konttorille ilman kaarta ;-).

Harvemmin ne inssit merkkailee turvakaaria otteeseen silloin kun pitävät sitä itsestään selvyytenä. Esim kuplaan vaihdetut lasikuitukorit, varmaan lähes jokaisella on ollu luvissa vaatimus kaarista mutta en muista että oisin yhdenkään otteessa nähny kaarista mainintaa. Omissa luvissaki oli ne mutta ei päätyny mainintaa otteeseen.

 

Tarvittaessa poikkeusluvat pitäs löytyä arkistoituna vissiin siltä konttorilta missä muutos on aikanaan tehty.

Mulla neljässä omistuksessa olleesta/olevassa lasikuitukorissa ei ole ollut kaarta enkä usko että sellaista on edes silloin vaadittu(kaksi näistä on vielä avomalleja). Kaikki neljä on muutoskatsastettu/tyyppihyväksytty/jne. ennen vuotta -81. Tossa kaari vaatimuksessa on toi muutoskatsastuksen vuosi merkannut vissiin jotain. Uudemmissä on vaadittu kaaret.

Noita yli 25 vuotta sitten tehtyjä lupia on turha melkein mennä kyselemään mistään konttorilta kun niitä ei todennäköisesti löydy mistään. Aikanaan kun kyselin yhdestä tekniikanvaihto(1.2->2.5L) vehkeestä mikä oli muutoskatsastettu v.-92. ei löytynyt mitään dokumentteja. Konttoristi ilmoitti että heillä oli aikanaan tapana että yli 5vuotta vanhat muutoskatsastus asiakirjat voitiin hävittää. Osa konttoreistakin voi olla jo lopetettu, jne.... Tänäpäivänä käytäntö on todenäköisesti toinen.

Link to comment
Mulla neljässä omistuksessa olleesta/olevassa lasikuitukorissa ei ole ollut kaarta enkä usko että sellaista on edes silloin vaadittu(kaksi näistä on vielä avomalleja). Kaikki neljä on muutoskatsastettu/tyyppihyväksytty/jne. ennen vuotta -81. Tossa kaari vaatimuksessa on toi muutoskatsastuksen vuosi merkannut vissiin jotain. Uudemmissä on vaadittu kaaret.

Noita yli 25 vuotta sitten tehtyjä lupia on turha melkein mennä kyselemään mistään konttorilta kun niitä ei todennäköisesti löydy mistään. Aikanaan kun kyselin yhdestä tekniikanvaihto(1.2->2.5L) vehkeestä mikä oli muutoskatsastettu v.-92. ei löytynyt mitään dokumentteja. Konttoristi ilmoitti että heillä oli aikanaan tapana että yli 5vuotta vanhat muutoskatsastus asiakirjat voitiin hävittää. Osa konttoreistakin voi olla jo lopetettu, jne.... Tänäpäivänä käytäntö on todenäköisesti toinen.

Ihan hyvä pointti, eipä ne noin vanhoissa paljoa mitään merkkaillu edes ku ei ollu muutoksista vielä niin paljon pykäliäkään.

 

Voispa vieläkin ahtimen heittää kyytiin ilman että tarttee todistaa 2L kuplassa olevan 60hp tehoja.

Link to comment

Hmm... Samaa kaari "ongelmaa" oon arponu itsekkin. Mulla on otteessa vaan joku LM:n päätöksen blaa blaa blaa mukaan tehty avoauto eikä mitään mainintaa mistään muusta. Mä oon kyl ajatellu tehä ihan pokkana pultattavan kaaren ja laittaa sen vaan leimalle. Kyselin asiaa akelta eikä ne sanonu hommaan juuta eikä jaata, (pitää olla jos luvat on vaatinu) ei niin ake kun ei paikallinen katsastus mieskään (joka kyllä muisti katsastaneensa laikka-avoja ilman kaarta) osannut sanoa pitääkö juuri tuossa autossa olla kaari.

 

-J-

 

...Poisvaankaikkiylimääräsetputkenpätkät...

Link to comment
  • 4 weeks later...
kyllähän se hetken aikaa lämmittää kusta omaan kenkään....vois ajatella vähäsen...

kusettaa kyllä sitä se kalja teettää mutta mitä tarkoitat?

Tarkoittanee sitä, että Lappeenrannan katsurit tietävät tutkailla runkonumeron ympäriltä hitsaussaumoja...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...