P_Valtonen Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Moro Tein 2009-2010 (en muista enää tarkkaan) 1915 long-blokki katumoottorin Lahteen. Tää harrastaja myi myllyn eteenpäin ja uusi omistaja laitto härveliin ahtimet välijäähdyttimineen & sullo paketin kuplaansa. Kone säädettiin (en tiedä missä) ja penkitetiin samalla ulos napakat luvut 191 hp ja 315 Nm. Ajossa kone oli 2010-2012 ja ajettu km-määrä ei ollu kuulemma kummonen. Tässä vaiheessa (sanotaanko vaikka että elämän muutokisista johtuen) kupla jäi seisomaan. Nyt isäntä haluais että mä puran tän mosan ja katton että miten tää löylyn antaminen on vaikuttanu laitteeseen. Voi olla että ihan hukka työtä, mutta peruskonsepti oli kuitenkin hyvin paljon vakio osia käyttäen. Eli osat irti toisistaan, putsaukset ja mittaukset. Sitten kunnostusta kaipaavat osat vaihtoon/kunnostukseen ja long-blokki-mosa lopuksi nippuun. Alan ripottelemaan dataa tähän jatkoksi, kun sitä on annettavaksi. Turssi-mosan omistaja vois tuoda puuttuvat osat, nii on kaikki tarvittava kasassa, kun pääse tän kimppuun. Työ jonossa edellä Mottur-Wagenin mylly. Se saatava ulos ennen tähän enepi tutustumista. Asiasta kolmanteen; Onko joku nähny mun kadonnutta tallimotivaatiota? Pääsi karkuun ilmeisesti tallin oven raosta kesälomien 2020 alkaessa. Löytäjälle & palauttajalle palkinto. Quote Link to comment
Tutkija Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Tänne se tuli ja houkutteli munkin tallimotivaation mukaan ja karkasivat yhdessä.. 😒😒 1 Quote Link to comment
mikan Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Tämä topic täytyykin laittaa seurantaan. Mullakin kun on kuplassa turbomosa, jota ei ole rakennettu parhaista mahdollisista osista mitä on markkinoilla. Motivaatiosta harvinainen havainto, eli olin eilen reilut kaks tuntia tallissa harrastamassa! 😲 Quote Link to comment
Lasse Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 6 hours ago, mikan said: Tämä topic täytyykin laittaa seurantaan. Mullakin kun on kuplassa turbomosa, jota ei ole rakennettu parhaista mahdollisista osista mitä on markkinoilla. Motivaatiosta harvinainen havainto, eli olin eilen reilut kaks tuntia tallissa harrastamassa! 😲 Ei kysytä tarkemmin mitä ”harrastit” Quote Link to comment
mikan Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Vaikka et kysynyt, niin kiinnitin bensatankin, pari jarruletkua ja jarruputkia. Pikkusen meni säätämiseksi, eikä tullut niin hyvä kuin olisin halunnut. Pitäis olla joku työkalu millä saa taiteltua jarruputkia nätisti. Sori, menee taas ohi aiheen. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 26, 2020 Author Share Posted November 26, 2020 Mosa saatu leväytettyä. Kiikutan osat tänään koneistamoon saamaan pesua. Kun romppeet takas talilla, palaan sitten mittatuloksiin. 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 29, 2021 Author Share Posted January 29, 2021 On 11/10/2020 at 3:05 PM, Tutkija said: Tänne se tuli ja houkutteli munkin tallimotivaation mukaan ja karkasivat yhdessä.. 😒😒 Mun löyty. Mites siellä? 94/69 mosat Alko kasaantuu 😁 Shit vielä olis kuplan 1600 mosa ja 1x wbx 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 30, 2021 Author Share Posted January 30, 2021 (edited) Löyty onneksi puretut osat saavista, meinasin unohtaa kertoa että mitä löytyi Kampi ja vauhtis oli vakiot 4 tappiset. Näiden väliin oli tullu jotakin kosmeettista jälkeä. Tää lähti ihan 400 santsikalla pois. Kampi tuli kuntoon kevyellä kiillotuksella. Kk oli kuin asennushetkellä. 1x nostaja oli päästä pikkusen palan menettänyt (vaihdettava) Lohko piti aarporata. Laippa mitta oli vielä Ok Sylinterit oli ruosteessa (+5v seisonta purettuna ei tee hyvää). Nii no, olinhan näistä voinu mitata halkasiat. Linkosin liian aikasin kierrätykseen nämä 😞 Männät oli Ok mitoiltaan, Renkaat taas nippa nappa vaihtoraja ylitetty. Tapit kaipas herkistelyä 22.0 kalvaimella. Kannet, ei halki, Ok pois lukien ohjirit. Nää ihan loppu. Vissiin sama Homma kuin Jääskeläisen tuo kuplassa; ahtopaineet kuivaa imuohjurin ja ne alkaa kuluu vauhdilla. Vastaavasti Pako puolella myös murheena. Suurimmat vauriota oli laakereissa. Kuvat kertoo loput. ö kierto häiriötä vaikuttaa enemmälti, kuin liiasta tehosta? Edited January 30, 2021 by P_Valtonen 2 Quote Link to comment
mikan Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 On 1/30/2021 at 10:20 PM, P_Valtonen said: Löyty onneksi puretut osat saavista, meinasin unohtaa kertoa että mitä löytyi Kannet, ei halki, Ok pois lukien ohjirit. Nää ihan loppu. Vissiin sama Homma kuin Jääskeläisen tuo kuplassa; ahtopaineet kuivaa imuohjurin ja ne alkaa kuluu vauhdilla. Vastaavasti Pako puolella myös murheena. Eikös näihin ohjurihommiin ollut joku voitelu-urakikka? Muistelen lukeneeni, oliskohan ollut legendaarinen turbomania-kirja. Quote Link to comment
jupsu Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 55 minutes ago, mikan said: Eikös näihin ohjurihommiin ollut joku voitelu-urakikka? Muistelen lukeneeni, oliskohan ollut legendaarinen turbomania-kirja. Olisko ollut m8 kierretapilla ohjuriin öljyurat. Lopettaa noin puoli senttiä ennen kuin menee kanavan puolelta ohjurista läpi. Näin ne on ainakin täällä tehty eikä ole ollut kulumisongelmia. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 Vaikuttaa viisaalle vaihtoehdolle tää tappi juttu Jääskeläinen aikoinaan poras 3mm terällä viistosti voitelureijän ohjuriin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.