Jump to content

tasa/vaihto/6v / 12v galluppi


tasa/vaihto/6/12v galluppi  

59 members have voted

  1. 1. tasa/vaihto/6/12v galluppi

    • 6 volttia tasavirta
      19
    • 12 tasavirta
      11
    • 12 vaihtovirta
      37
    • Joku muu esim iso laturi 75 ...90amp
      5


Recommended Posts

12vee vaihtovirtanen on miun vaihtoehto: kevyt, kestää kierroksia ja pitkää soittoo.

 

On toki huonojakin puolia: vakiokaasari ei välttämättä käy suoraan, työläämpi kiillottaa, ei lähde pyörimään jos siihen laittaa sähköö napoihin eikä oikein sovi akuttomaan tuulimyllyyn kun ei oo sitä herätevirtaa tai miksikä sitä nyt sanottiinkaan.

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Noh mulla ainakin sellasia kokemuksia että pitää aika moista ääntä.Siis puhallus tai jotain huminaa joka aika rajua.Mutta eipä kait se voi kuplassa ainakaan häiritä kun on saundit muutenkin kovat ajellessa.Omassa onnettomassa 6 voltin laturissa paljon paljon pienempi ääni.Tai sitten kaverin laturi on rikki?

Link to comment

Juu ei ainakaan mun tapauksessa kun mulla sama puhallinpyörä+ koirankoppi kotelo +tietty jäähdytin.Ainoo et kaverilla ei oo kaikkia peltejä takana kiinni.Siis niitä jotka vie sen kuuman ilman jäähdyttimestä pois .Sillä on ainoastaan ala takapelti kiinni....?

Link to comment

Laturi sähkölaitteiden mukaan. Jos on jenkkavehkeitä tai talviajoa, et tarvii lisälämppäreitä penkinlämmittimiä jne, ni sit ehottomasti 12V AC.

 

Kaikki noista toimii kunnossa ollessaan ok. Ja kesällä pärjää hyvin vaikka 6V:llä, kun on kaikki liitokset rassattu puhtaiksi.

Link to comment

Vaihtovirtalaturiin tuli siirryttyä kun oli kupla ympärivuotisessa ajossa.

 

Alkuperäinen lataussäädin ei enää säädöissään pysynyt, oli sen verran jo liikkuvat hiiltyneet. Meni hermot aivan pas*oihin taiwalkoskelaisiin korvaussäätimiin, siihen aikaan ei ollut näitä uudenmallisia elektronisia saatavilla.

 

Sattumalta sain ostettua kaiken epätoivoni keskellä sopivaan hintaan tuon vaihtovirtalaturin, enkä tuota asennusta katunut ole hetkeäkään. Olen tosin miettinyt tulevaisuudessa paluuta tasavirtalaturiin, kun se on niiiin paljon retromman näköinen. ;)

Link to comment
ei lähde pyörimään jos siihen laittaa sähköö napoihin

Onko muuten joku mitannu ton 12v tasavirtasen tarkkaa tehonkulutusta ja puhallustehoa noin? Ei varmaan kovinkaan hyvä hyötysuhteeltaan sähköpuhaltimena mutta jos oiski tarve vain konetta kuormittaessa puhaltaa.. esim vesikansilla?

Link to comment
Mulla on 6V pelkässä kesäkäytössä, ei ole suurempia huolia ollut. Himmeät valot näyttää hyvälle :)
Sama juttu ja huomio - tosin auto edelleen ajossa. Hyvä puoli myös se, ettei tartte pitkien ja lyhyiden välillä turhaan rämpytellä - ei oo kukaan vielä vilkutellu vaikka onkin ollut kohdatessa epähuomiossa pitkät päällä..

-J

Link to comment
Guest Raggare

alessio gromivanteet viel ja flipflop maali ni sehä ois sit moderni ähtäri

 

joo vaihtovirtsaladdare ihan hyvä teholleen kuplas, syksyl ol akku kaput, piuhoilla käyntii ja hetki kaasua ni matka jatku no prob

vakiolamppujen valoteho ei oikein säväytä. etenkään pimeessä, sateisena päivänä ja uus asfaltti tiessä..

Link to comment

Toi viritys on varmaan aika yleinen niissä prosenttien varaan joutuneissa peleissä missä on pöytäkirjoihin merkattu erikseen tasavirtalaturi. Ja kuplan orggisvaihtovirtanen ei kuitenkaan ole kuin sen 50A.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...