Jump to content

Solex 30pict-3 vuotaa


Recommended Posts

Posted

 Elikkäs vuotokohta kaasarin ja ilmanputsarin välissä. Mikä nostaa bensan niin ylös? Lähtee hädintuskin käyntiin ja tukehtuu sen jälkeen. Liika bensan syöttö? Miten saan sen kuriin?

Posted

Jos kaasarin kohokammion neulavettiili ei pidä, niin sinne menee kaikki bensa mitä pumppu jaksaa nostaa. Vika voi olla venttilissä tai kohossa.

  • Like 1
Posted

Kannattaa ensin puhdistaa, voi korjaantua sillä. Kaasarin  kansi irti ja messingin värinen venttiili irti ja paineilmalla puhdistus, venttiilin alla kuuluu olla tiiviste,1,2 tai 1,5mm paksu, riippuu kaasarista

  • Like 1
Posted

Virranjakajalle menevä alipaineputki näyttää olevan väärin päin, mutkapää kuuluu kaasarin puolelle. Ei vaikuta yo. ongelmaan mutta pidentää alipainekellon käyttöikää..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Posted

Pikakorjauksena voit koettaa kopeuttaa vaikka ruuvimeisselin kahvalla muutaman kerran kaasarin kanteen tuohon kohtaan mistä bensaletku menee sisään. Muutaman kerran tullut jumissa olleita vastaan talven seisonnan jälkeen.

Mutta korostan että tämä on siis purkkakorjaus ja ei poista mahdollista oikeaa ongelmaa.

 

Mutta niinsanottu oikea tapa aloittaa korjaus on ostaa kaasariin kuuluva tiiviste/korjaussarja. Sen jälkeen kaasari pöydälle purettavaksi niin että saat kaikki sarjan mukana tulleet tiivisteet vaihdettua. Kun kaasari on purettuna pöydällä on hyvä käydä alla olevaa kuvaa ja esim brakecleaneria apuna käyttäen kaikki kaasarin kanavat läpi että saa varmuuden että

 mikään sisäinen kanava ei ole tukossa. Kun tämä on testattu pitää todentaa että kaksi kuulaventtiiliä toimii niinkuin pitää (kuvassa H1). Testaus on helpoin tehdä kun kiihdytyspumppu (R) on auki imemällä suulla pumpun aukosta ja kuunnella että kohokammin pohjalla olevasta reijästä pitäisi tulla ilmaa suuhun. Sitten puhaltaa samaiseen paikkaan ja todeta että kohokammiossa ei kuulu ääntä ja kiihdytyspumpun suuttimesta pitäisi kuulua puhaltava ääni. Samalla kun kaasari on pöydällä niin kannattaa fixata L2 ja L3 välissä oleva kiihdytyspumpun tanko hitsaamalla / juottamalla kun nämä yleensä kuluvat ja ovat aivan sohloja

30-pict1.jpg?w=1000

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...