Viljami Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 Elikkäs vuotokohta kaasarin ja ilmanputsarin välissä. Mikä nostaa bensan niin ylös? Lähtee hädintuskin käyntiin ja tukehtuu sen jälkeen. Liika bensan syöttö? Miten saan sen kuriin? Quote Link to comment
Viljami Posted May 18, 2021 Author Share Posted May 18, 2021 Tässä kuva. Näkyy kuinka kastuu ja alkaa tulviin kaasarin yläpäästä Quote Link to comment
x-pj Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 Jos kaasarin kohokammion neulavettiili ei pidä, niin sinne menee kaikki bensa mitä pumppu jaksaa nostaa. Vika voi olla venttilissä tai kohossa. 1 Quote Link to comment
ajomies Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 Kannattaa ensin puhdistaa, voi korjaantua sillä. Kaasarin kansi irti ja messingin värinen venttiili irti ja paineilmalla puhdistus, venttiilin alla kuuluu olla tiiviste,1,2 tai 1,5mm paksu, riippuu kaasarista 1 Quote Link to comment
vw_g1 Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 Pääsuutin löysällä tai irti kohokammion pohjalla? 1 Quote Link to comment
metake Posted May 19, 2021 Share Posted May 19, 2021 Virranjakajalle menevä alipaineputki näyttää olevan väärin päin, mutkapää kuuluu kaasarin puolelle. Ei vaikuta yo. ongelmaan mutta pidentää alipainekellon käyttöikää..Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 20, 2021 Share Posted May 20, 2021 Pikakorjauksena voit koettaa kopeuttaa vaikka ruuvimeisselin kahvalla muutaman kerran kaasarin kanteen tuohon kohtaan mistä bensaletku menee sisään. Muutaman kerran tullut jumissa olleita vastaan talven seisonnan jälkeen. Mutta korostan että tämä on siis purkkakorjaus ja ei poista mahdollista oikeaa ongelmaa. Mutta niinsanottu oikea tapa aloittaa korjaus on ostaa kaasariin kuuluva tiiviste/korjaussarja. Sen jälkeen kaasari pöydälle purettavaksi niin että saat kaikki sarjan mukana tulleet tiivisteet vaihdettua. Kun kaasari on purettuna pöydällä on hyvä käydä alla olevaa kuvaa ja esim brakecleaneria apuna käyttäen kaikki kaasarin kanavat läpi että saa varmuuden että mikään sisäinen kanava ei ole tukossa. Kun tämä on testattu pitää todentaa että kaksi kuulaventtiiliä toimii niinkuin pitää (kuvassa H1). Testaus on helpoin tehdä kun kiihdytyspumppu (R) on auki imemällä suulla pumpun aukosta ja kuunnella että kohokammin pohjalla olevasta reijästä pitäisi tulla ilmaa suuhun. Sitten puhaltaa samaiseen paikkaan ja todeta että kohokammiossa ei kuulu ääntä ja kiihdytyspumpun suuttimesta pitäisi kuulua puhaltava ääni. Samalla kun kaasari on pöydällä niin kannattaa fixata L2 ja L3 välissä oleva kiihdytyspumpun tanko hitsaamalla / juottamalla kun nämä yleensä kuluvat ja ovat aivan sohloja 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Mulla mehi samalla tavalla kannen läpi, syy ei selvinnyt ikinä. Vika poistui kaasarin kannen vaihdolla. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.